Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגזין רכב חדש בישראל הייתכן?


benetton

פוסטים מומלצים

אתה צודק - צרכתי ושילמתי גם עבור השניים שציינת. (כמובן שחלק איבדו את הדרך הנכונה. מי מהר ומי פחות)

פרסומונים שנחזים למשרתי ציבור בזויים בעיני.

בעית אי התשלום על תוכן באינטרנט אינה פרטית לתחום הזה. העברית ומאפייני השוק המקומי מעצימים עוד יותר את בעית הפוטנציאל של תוכן מקומי.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מוטו-מגזין שהיה אורים ותומים בתחום הדו-גלגלי פרסם כתבה על מגזיני הרשת החדשים דאז,

וקרא להם "בולשיט-דוט-קום".

כשעלה פול-גז לאוויר, כתובת האינטרנט שלו הייתה... bullshitdotcom.com

מאז זרמו הרבה ביטים ברשת. מוטו נסגר, פולגז פרח והפך לאורים ותומים בפני עצמו.

והנה - גם העידן הזה חלף עבר לו.

המגזינים הקיימים (ברשת. פרינט כבר אין שנים) - כולם מידעונים מוכרי לידים,

למעט עיתונאי אמיתי אחד שמחזיק מגזין עם דעה עצמאית - TheCar של גיל מלמד,

והאמת - מתוך היכרות של התחום הזה, אין לי מושג איך הוא שורד כלכלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BoazB11 כתב:

כשעלה פול-גז לאוויר, כתובת האינטרנט שלו הייתה... bullshitdotcom.com

מאז זרמו הרבה ביטים ברשת. מוטו נסגר, פולגז פרח והפך לאורים ותומים בפני עצמו.

בהמשך, כשכבר היה ברור ש"מוטו" בצורתו  המקורית הפסיד לאתרי האינטרנט, התפרסם במוטו רעיון בין גיא בן ברק לבין עורך פולגז, שם גיא בן ברק הודה שהוא נכנע.

 

 

לא זוכר בדיוק את הכתבה אהל משהו כזה.

 

אולי אתה זוכר יותר פרטים?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם אתם אומרים שכשאני קורא מבחן דרכים על רכב ב icar או וואלה למשל וכתוב שם "נוחות הנסיעה טובה" בעצם היא לא משהו והם כותבים את זה כדי להתחנף ליבואן?

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"נוחות הנסיעה טובה" בלי השוואה למתחרות, לא שווה הרבה...

כשאתה מוטה וחייב למישהו משהו, אתה נמנע מהשוואה למתחרים שעולים על הנבדק או פשוט מוותר על המקצועיות (שכוללת ביקורתיות ולא רק מחמאות או אמירות מרוככות מדי).

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שאני ארצה מגזין מודפס?
המידע במגזין מודפס מועט לעומת שאר המידע בעצם טבעו.

לפני כמה שנים כשדאציה הגיעה לארץ, עוד לפני שהגיעו ראיתי סרטונים רבים ביוטיוב והתרשמתי מחוות הדעת שלהם. חוות דעת על פנים הרכב, נוחות נסיעה ועוד.
איזה מגזין מודפס יכול לתת לי אין ספור דעות מארצות שונות?
מרוב סרטונים שראיתי, יכולתי לדעת כל כפתור איפה נמצא עוד לפני שראיתי את הרכב.
למעשה גם קניתי את הרכב על הנייר, עוד לפני שהגיעו בכלל לארץ וברור שגם בלי נסיעת מבחן.
לדעתי מגזין נחמד כמו דינוזאור, נכחד מהעולם. המידע שמודפס כמעט ומתיישן כבר ברגע שיצא מהדפוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

בהמשך, כשכבר היה ברור ש"מוטו" בצורתו  המקורית הפסיד לאתרי האינטרנט, התפרסם במוטו ראיון בין גיא בן ברק לבין עורך פולגז, שם גיא בן ברק הודה שהוא נכנע.

 

 

לא זוכר בדיוק את הכתבה אבל משהו כזה.

 

אולי אתה זוכר יותר פרטים?

הפוך. גב"ב התפוטר ממוטו והתראיין בפולגז.

יכול להיות שהוא הודה בחצי פה שהוא הפסיד/נכנע, אבל למיטב זכרוני היה לו הרבה מרמור וטענות לכל הקולגות.

הראיון עצמו ירד לטמיון יחד עם אתר פולגז המקורי ויחד עם רוב החומר הכתוב שהיה בו.

אצל כרובי יש עדיין מאמר תגובה לראיון הזה: https://kruvi.net/2009/06/27/506/

 

לפני 48 דקות, מיץ פטל כתב:

כשאתה מוטה וחייב למישהו משהו, אתה נמנע מהשוואה למתחרים שעולים על הנבדק או פשוט מוותר על המקצועיות

אני ממש זוכר את הכתבה האחרונה שקראתי של אדוארד אטלר (ב'קוואטרו' יכול להיות?)

שם הוא בחן את הרנו 19 וכתב "ממש אפשר לשמוע את 80 הסוסים צוהלים"

כשזה בעצם היה מעין ציטוט של הפרסומת לרכב הפושר הזה.

מאותו רגע ממש איבדתי כל עניין במבחנים ובמגזין שלו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה עלה לו אתר המתהדר בשם topcar שזה למעשה מיניסייט של אוטו ומאקו, וכל התוכן הוא ״תוכן ממומן״ של צ׳מפיון/קופרה. 

כבר מזמן הסקירות המקומיות הן פרסומות ולא שום דבר ממש אובייקטיבי.

 

המאבק שהיה בעבר בין רוני אהרונוביץ׳ לבין אוטו, הסתיים ״מחוסר עניין לציבור״ ולצערנו אפילו האתר שלו עמד מלכת. 

כשאתה מתפרנס מפרסום, אתה לא יכול עשות מהמקפצה, לכן כמעט ללא יוצא מן הכלל לא תראה ביקורות נוקבות. לעומת זאת בעולם, יש לא מעט כתבים שיציגו גם את הצדדים הלא טובים (ולא כמו כאן, פחות טובים אם בכלל) של רכבים שניבחנים.

וכמו שנאמר מעלי, הרכבים שנמכרים כאן מגיעים באיחור של שנה או יותר מרגע ההשקה שלהם, והסקירות היותר מעמיקות שלהם כבר באוויר. אז מה יוסיף מגזין מקומי?

 

גם כשמדובר בשפה, מי שבאמת מתעניין ברכב לא יתקשה עם סקירות באנגלית. וגם הקהל דובר הרוסית רואה יותר תוכן מאשר יש לנו להציע. אז אתה נשאר עם קהל מאוד מצומצם שיקרא אותך בעיברית.

 

אין לנו מי שיבצע בחינות דינמיות כמו km77. או סקירות  כמו carwow,  או מבחנים ארוכי טווח כמו אתרים שונים בחו״ל . 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, BoazB11 כתב:

הפוך. גב"ב התפוטר ממוטו והתראיין בפולגז.

יכול להיות שהוא הודה בחצי פה שהוא הפסיד/נכנע, אבל למיטב זכרוני היה לו הרבה מרמור וטענות לכל הקולגות.

הראיון עצמו ירד לטמיון יחד עם אתר פולגז המקורי ויחד עם רוב החומר הכתוב שהיה בו.

בדיוק, עכשיו נזכרתי. 

 

מוטו עוד המשיך לצאת לאור תקופה מסויימת אחרכך  עם נשים בלבוש חלקי על השער, מה שעורר לא מעט תהיה ומחלוקת. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי באופן אישי לקח זמן להתבגר ולהבין שאני מוכן לשלם על תוכן איכותי ברשת
למרות שהייתי מנוי שנמים על מגזין אוטו.
היום אני חושב שבהחלט הייתי משלם על תוכן איכותי אם היה כולל מבחני דרכים מעמיקים שמכבדים אותי ומניחים שיש לי סבלנות לקרוא
וכזה שכולל מבחנים השוואתיים כמו שמגזין אוטו היה עושה בזמנו (שכללו ביקורת שבכלל לא הבנתי איך היבואן מסכים להביא להם רכבים למבחן)

  • אהבתי 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, mcshmupi כתב:

שכללו ביקורת שבכלל לא הבנתי איך היבואן מסכים להביא להם רכבים למבחן

פעם היבואנים היו תלויים במגזינים בכדי להגיע אל קהל היעד

והמבחנים היו חשובים להם בהיבט של החשיפה, גם במחיר של ביקורת לא טובה.

לא שלא הפעילו לחצים ופיתויים על הכתבים והעורכים, אבל לעיתונות הכתובה היה כוח.

באופנועים/קטנועים זה היה בולט הרבה יותר מאשר במכוניות.

כתבה או מבחן במוטו ואח"כ בפולגז היו יכולים לרומם או להפיל מכירות של דגם כזה או אחר.

 

היום המצב שונה. המדיה המודפסת כמעט ולא קיימת, וליבואנים יש נגישות ישירה לקהל שלהם

דרך כל אפיקי הרשתות - בקבוצות הפייסבוק, ווטסאפ, אינסטוש ושות' .

 

ב-2017 העליתי לאוויר הרשת מגזין קטנועים מושקע עם אג'נדה צרכנית, והתחלתי לשווק ליבואנים

במטרה לקבל הכרה בצורת פרסומות ואופנועי מבחן.

זכיתי להרבה הערכה על התוכן, ורובם ככולם הסכימו לפרסם בצורה בסיסית,

אבל אחד היבואנים הגדולים אמר לי בצורה מפורשת שאני אוכל לקבל אופנועים ככל שאחפוץ

ולעשות מבחנים וכתבות של פאן, ולטוס להשקות בחו"ל על חשבונם (כמקובל בענף כולו) אבל...

"את קטנועי ה'לחם והחמאה' שלנו לא תקבל מיד אלא רק אחרי שיתבססו המכירות",

וגם הטיל וטו על מבחנים השוואתיים.

"אני לא צריך שתקלקלו לנו. אנחנו מגיעים בצורה ממוקדת לקהלים רחבים ולא באמת צריכים אותכם,

אבל נתמוך בכם עם תקציב פרסום מצומצם כדי לשמר את המדיה"

 

אחרי סבב פגישות כזה הבנתי שלא בא לי להיות פיון בשביל כבוד ופינוקים, איבדתי עניין והקפאתי את האתר.

Another One Bites the Dust...

 

 

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BoazB11 כתב:

לעשות מבחנים וכתבות של פאן, ולטוס להשקות בחו"ל על חשבונם (כמקובל בענף כולו)

וכמה כאלה יש גם היום?

מה רע לקבל רכב לסופ״ש ולטוס להשקות? אבל לא למכור את דעתך ״לשטן״ 🙄

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, zaf כתב:

מה רע לקבל רכב לסופ״ש ולטוס להשקות? אבל לא למכור את דעתך ״לשטן״ 🙄

זה נחמד מאוד, אבל מבחינתי זה לא היה האישיו...

לדוגמה:

ב-2012 הגיע לארץ קטנוע חדש מהקטגוריה הנמכרת ביותר. דגם ממשיך לאחד ותיק ומצליח.

בהשוואה לרכב - נניח שהגיע יונדאי אקסנט או קורולה מדור חדש.

לקחתי אותו למבחן, ומבחינתי השורה התחתונה היתה די עגומה.

בגלל X Y Z הוא נחות משמעותית מהמתחרים ולא קנייה מומלצת.

כתבתי את האמת שלי בצורה מנומקת ומסודרת וסיכמתי שחבל שכך.

 

בפועל המכירות באמת לא המריאו לגבהים של הדגם הקודם,

ובמציאות של היום אם בכלל הייתי מקבל את הקטנוע הזה - אחרי כתבה כזו לא הייתי מקבל כלום.

 

במציאות של אז קרה דבר אחר...

חצי שנה בערך אחרי המבחן ההוא, אני מקבל טלפון מהיבואן לבוא לפגישה אצלו יחד עם העורך.

בפגישה המנכ"ל סיפר שקרא את המבחן ושלח את המסקנות ליצרן בטייוואן.

היצרן הפנים, יישם ועשה שינויים בהתאם, וכעת הגיע לארץ אותו דגם עם שיפורים ושינויים,

והם רוצים שניקח את הקטנוע הזה למבחן חוזר, הפעם ארוך טווח למשך שנה.

 

קיבלתי את הקטנוע הזה, ובצורה הכי טוטאלית שיכולתי הלכתי לעבוד איתו ב...שליחויות!

3-4K ק"מ בחודש הביאו עד קרוב ל-40K ק"מ בשנה, כשכל חודש עלה דיווח מפורט מכל הכיוונים.

באמת שלא ריחמתי עליו, ואפשר להגיד ש'קרעתי לו את הצורה' כמו שכל שליח עושה.

 

במקרה הזה ההימור של היבואן השתלם, הקטנוע צלח את המבחן בכבוד והמסקנות היו בהתאם.

מאז המכירות שלו עלו, ובתקופה מסויימת הוא אפילו היה קרוב לראש טבלת המכירות בקטגוריה.

 

היום אף יבואן לא היה עושה הימור כזה, כי זה גם היה יכול לקבור סופית קטנוע חשוב מאוד למכירות.

 

מי מפסיד מהמצב? ברור לי שרק הלקוח.

לפני 23 דקות, zaf כתב:

כמה כאלה יש גם היום?

לדעתי רק אחד: TheCar של גיל מלמד.

לא מפחד להיכנס במי שצריך וכותב את האמת שלו ללא כחל ושרק.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...