Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קילומטרז׳ נמוך זה בהכרח יותר טוב? מה כבר יכול להשתבש?


Hod135
שימו לב! השרשור הזה בן 594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי
הרבה זמן חשבתי שכמה שהקילומטראז׳ נמוך, ככה יותר טוב. גם פעם אחת אני נפלתי בעסקה רעה מאוד כי כל מה שעניין אותי זה הק״מ שהרכב עשה, עד כדי התעלמות מוחלטת מכל מה שהרכב מביא איתו.

בזמן האחרון אני שומע דעות שק״מ נמוך זה לא בהכרח טוב, ושזה שווה ערך לרכב שעשה ק״מ גבוהה (אני מדבר על ממוצע שנתי).

 

אני רציתי לדעת - למה זה לא טוב?
כי על פניו, רכב עם ק״מ נמוך עבד הרבה פחות מרכב שעשה ק״מ גבוהה יותר, החלקים לא נשחקים כמו ברכב עם ק״מ גבוהה, אז למה זה לא טוב?
אני רוצה לדעת את זה גם כדי לא ליפול בפעם הבאה שאני הולך לקנות רכב, וגם כדי שאם הבן אדם ינפנף לי מול הפנים את הק״מ הנמוך של האוטו, אני אדע בדיוק למה זה לא טוב.

אז.. למה זה לא טוב?
תודה :)

עריכה אחרונה ברגע זה על ידי Hod135

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם עמידה ממושכת מוסיפה לבלאי. 

רכב עם 10k ק"מ בשנתיים, שנסע 3-4 פעמים בשבוע למרחקים קצרים זה אחלה.

רכב שעשה 10k בשנה אחת ולא זז שנה אחר כך זה פחות טוב. 

סתם דוגמה. 

  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת המבט שלך מאוד צרה.  הק"מ שעבר הרכב הוא רק פרמטר אחד מתוך רבים ואין להתמקד רק בו.

חשוב גם לבדוק מה היא היסטורית הטיפולים מבחינת תדירות, חלקי חילוף וסוג המוסך.

מה הוא תוואי הנסיעה עירוני/בין עירוני שהרכב עבר ובכלל מה היא רמת האמינות של המוכר.

לצורך הדוגמה, אני הייתי מעדיף רכב שעבר 100k ק"מ, שטופל לפי הספר במוסך מורשה מיומו הראשון ובילה את  רוב חייב בכביש 6, על פני רכב מאותו שנתון, שעבר 50K ק"מ ללא היסטוריית טיפולים מסודרת ושימש אך ורק לנסיעות עירוניות.

 

עריכה אחרונה על ידי banji man
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בהכרח נכון, אבל יש סיכוי שרכב עם קילומטראז' נמוך נסע בעיקר בעיר או בפקקים, מה שאומר יותר בלאי לרכב עצמו, שמן שלא מגיע לטמפרטורת עבודה וכו'.

לעומת זאת רכב שנסע בעיקר מחוץ לעיר, אם אין הרבה פקקים, יתאמץ פחות, פחות העברות הילוכים, סל"ד פחות או יותר קבוע רוב הדרך, שמן מגיע לטמפרטורת עבודה וכו'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה שקודמיי אמרו, מספיק להציץ בשרשור המקביל כדי לראות כמה אנשים שנוסעים מעט מחליטים 'לדלג' על טיפול שנתי כי הרכב לא נסע מספיק לדעתם.

מעבר לכך, כשאני מחפש רכב, רוב הפעמים שאני נתקל ברכב עם קמ נמוך שמבקשים עליו גם מחיר הזוי, המצב שלו יהיה ממש נוראי מבחינה מכאנית.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה,
נסועה נמוכה ברכב מתוחזק זה אחלה. אם אני מסתכל על כלי הרכב שלי, בשנים האחרונות הנסועה ירדה דרמטית , בשנתיים האחרונות בגלל הקורונה ושינוי דפוסי העבודה. אז רכב בן 5 למשל עם 42K שמטופל בקפידה. במקרה שלי, מן הסתם פעם בשנה ללא קשר לנסועה. יהיה ככל הנראה אטרקטבי למי שיקנה.

לעומת זאת רכב של חבר שמבלה שעות בפקקים, אמנם עם נסועה נמוכה אבל שעות מנוע (מונח שמתעלמים ממנו) רבות ומטופל באחזקת שבר, לא יהיה מומלץ ולא אטרקטיבי.

רכבים שהיו ברשותי ועברו 200K ב 5 שנים טופלו תמיד על פי מרווחי שרות לפי נסועה, "נחטפו" מהר וחלקם עדיין משרתים נאמנה את הרוכשים.

 

כל מקרה לגופו. אבל המוטו הוא -רכב יבחן על פי היותו מטופל בזמן, או על פי הנסועה או פעם בשנה. ופחות על פי הקילומטרז'. יוצא דופן למשל רכב שעשה 60K בשנה על פני 5 שנים (היה לחבר) .

  • אהבתי 4

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנים רבות פורסם פה בפורום רכב ישן עם 52,000 קמ' על השעון,

השאלה הראשונה שלי בטלפון הייתה כמה זמן האוטו עמד

כשנאמר לי שהרכב נוסע כל יום, פשוט מרחקים קצרים מאוד בתוך חיפה (ולאחר בדיקה במקום) הוא נרכש בלי נסיעת מבחן, עד היום משרת את אחי הגדול.

 

לעומת זאת, גם לפני שנים רבות, דוד שלי התקשר לספר לי על הדיל של החיים שלו, סוזוקי סוויפט (סוף שנות השמונים אם אני זוכר נכון) יד ראשונה, עם מתחת ל30,000 מזקן שלא נסע איתה בכלל בגרושים.

שבוע לאחר מכן התקשר לספר לי איך האוטו הולך לברזל כי הלך מנוע (לא עשה שום טיפול מיוחד לרכב שעמד כמעט עשר שנים).

 

 

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, nev כתב:

לגמרי טמפרטורת עבודה של השמן - מתחמם תוך דקות בודדות. קשה לי להאמין שי שהרבה רכבים שנוסעים פחות מ3 דקות באופן קבוע בלבד.

 

לשמן לוקח בערך 10-15 דקות להתחמם עד הסוף, המים מתחמים מהר, בערך ב3-4-5 דקות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

😬 אז אני צריך עצה. בזמן האחרון רוב הנסיעות שלי הן אכן לטווח של כ10 דקות, לפעמים קצת יותר או פחות.

פעם בכמה זמן יוצא לי נסיעות ארוכות. מה כדאי לעשות? להשאר ברכב מונע עוד כמה דקות?

איך בעצם אפשר לדעת שהשמן התחמם? בהנחה שיש לי OBD וTORUQE PRO?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להישאר עם הרכב מונע לא יתרום דבר, ואולי אפילו יזיק. מה שממליץ שתעשה:

תמשיך לנהוג לפי צרכיך. רצוי, אם ניתן, פעם בכמה זמן כן לבצע נסיעה ממושכת רצוי בתוואי בינעירוני.

דבר שכן מומלץ מאוד לעשות: לטפל ברכב לפי המלצות היצרן לתנאי שימוש חמורים. כלומר, בשום אופן אל תמשוך יותר משנה מטיפול קודם. אם לדוגמא הוראות רגילות להחלפת שמן מנוע ומסנן הינן כל 15,000 ק"מ או שנה הייתי מקצר לחצי מרחק מהמומלץ. 

בנוסף בנסיעות הקצרות שאתה עושה אל תאמץ את המנוע ונהג במתינות. 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, nev כתב:

לגמרי טמפרטורת עבודה של השמן - מתחמם תוך דקות בודדות. קשה לי להאמין שי שהרבה רכבים שנוסעים פחות מ3 דקות באופן קבוע בלבד.

לוקח אפילו רבע שעה.

בדיזל עוד יותר זמן.

בקיץ אני מגיע לעבודה בדיוק כשהמנוע הגיע לטמפ עבודה, 4 פעמים בשבוע.

בחורף אפילו לשם הוא לא מגיע...

בגלל זה קיצרתי מרווחי טיפולים.

בלי קשר, דוגמא קלילה מהשבוע:

אתמול והיום נסעתי 4 שעות על הכביש בכל יום.

אתמול 200 קמ

והיום 115

איפה הרכב "סבל" יותר?

התשובה ברורה. 

ונסעתי מחצית מהקילומטרים.

לשם השוואה זה יכול להיות הבדל בין רכב שעושה 30 אלף בשנה ל15 אלף בשנה. רק שהרכב השני יחשב מלוקק והראשון לא, כשבפועל הראשון עבד פחות קשה.

פקקים כל הארץ, היום למשל, למרות שכל הנסועה שלי הייתה על קו בין עירוני, אני מניח שרק 40 דקות היו בקצב בין עירוני.

Screenshot_20220811-220637.jpg

Screenshot_20220811-220621.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Car scanner

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 594 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...