Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 - פוסט שימוש ארוך טווח


discoTD5

פוסטים מומלצים

תתחדש ותהנה!


קיבלתי איוניק-5 ליום בערך (ELITE, 217 כ"ס הנעה אחורית), נסעתי לאורך ולרוחב די הרבה קילומטרים ליום בודד ויש לי כמה רשמים לחלוק – גם בהשוואה לדיילי שלי (I-Pace), מעניין אותי לשמוע איך אלה נראים לאורך תקופה, מה שרק בעל רכב יכול לחוות.

 

בשורה התחתונה,  זו היתה נסיעת מבחן חביבה ובסופה אפשר היה להבין מדוע איוניק-5 מקבלת מחמאות במבחני רכב והן מלקוחות.


מאוד אהבתי -
•    תחושת המרווח בתא הנוסעים, די שערורייתי איך יש שם כל כך הרבה מקום בכל המימדים ובעיקר במושב האחורי
•    הישלפות ידיות הדלת בהתקרבות לרכב. הייתי מאמץ את זה ביגואר
•    i-Pedal, תענוג כשהרכב מגיע לעצירה מלאה עם אפס מוחלט של טלטול הנוסעים, פשוט לא ניתן לחוש נדנוד כשמגיעים לעצירה מוחלטת
•    הנסיעה שקטה ולתחושתי, ברמה של היגואר – כלומר, נסיעה ממש-ממש-ממש שקטה למרות צמיגי הענק
•    נוחות נסיעה (מתלים, Ride) הפתיעה לטובה - ושוב, מכריח את עצמי לזכור שכל זה (ב-ELITE) עם חישוקי "20 וצמיגים 255/45... לא הצלחתי למצוא משהו שבאמת יזעזע את הרכב – ולתחושתי הטיפול המוצלח במפגעי כביש די דומה לזה שביגואר, על מתלי האוויר שלה
•    מסך המולטימדיה לא פחות ממעולה. חד, הגיוני ברוב התפריטים, תגובה סופר מהירה – לגמרי עדיף על מה שיגואר מציעה, גם לאחר השדרוג ל-Pivi Pro
•    צריכת החשמל במקטע לא קצר שהממוצע הרגיל שלי בו הוא כ-26 kWh ל-100 ק"מ בוצע ביונדאי עם צריכה של כ-20 kWh ל-100 ק"מ, משמעותית טוב יותר, יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שההספק הכולל ביגואר כפולת המנועים (והכבדה יותר)  גדול ב-85%
•    רלוונטיות ה-GOM... ברוב מתארי הנסיעה היה נראה שביונדאי היתה התאמה של כ-80% או יותר בין טווח הק"מ ב-GOM לבין הנסיעה בפועל, ביגואר זה בדרך כלל באיזור ה-75% (כלומר, על כל הפחתה של 10 ק"מ בטווח החזוי נסעתי בפועל 7.5 ק"מ) – כמובן שיש לקחת בחשבון אלף ואחד משתנים, אבל כתחושת אצבע יש הבדל באופן ניהול צריכת החשמל בעיקר אם מידי פעם הדוושה הימנית נלחצת ב-WATT אחת
•    זמני טעינה – לא נזקקתי לזה ביום המבחן, אבל פוטנציאל הטעינה הרבה יותר מהיר ביונדאי. 99% מצרכי הטעינה שלי מתבצעים ללא בעיה בעמדת טעינה AC ביתית אבל תמיד נחמד לדעת שאם צריך למהר ואם מוצאים מטען DC סופר-מהיר (שגם תקין וגם לא תפוס) אז אפשר לסיים את העניין הזה יחסית ממש מהר


פחות אהבתי –
•    בלימה רגנרטיבית לא ממש משמעותית, אפילו במצב הגבוה ביותר. בלי הגזמה - ביום נסיעה אחד עם היונדאי לחצתי על דוושת הבלם יותר פעמים מאשר בשנה שלמה עם היגואר
•    איכות ההרכבה לא רעה, אבל בשברי אספלט מכוערים ובמעבר פסי האטה מהזן הפחות סימפטי הפלסטיקה השמיעה קולות שאני לא רגיל לשמוע - ואולי בגלל שרכב ההדגמה עבר כמה דברים בחייו הקצרים
•    אין מחץ. כן, תאוצה במהירויות דו-ספרתיות בוודאי יותר מהירה ממה ש"צריך באמת" ב-99% מהזמן, אבל תחושת השאיבה לתוך המושב לחלוטין לא קיימת בגרסה הזו, גם לא במוד ספורט אבל סביר להניח שבגרסה הדו-מנועית זה שונה
•    לא יכול לומר שמצאתי תנוחת ישיבה אופטימלית בעיקר בגלל שהחלק המתכוונן של ה-Relaxation seat באיזור הברכיים מפריע להזזת רגל שמאל לאחור בנסיעות ארוכות, לי זה היה ממש לא נוח בשלב מסויים

 

אז מאוד נהניתי בסך הכל עם איוניק-5 (ומאז התכבדתי גם בנסיעת מבחן על האחות מבית, GV60 בגרסת Ultimate שזה סיפור אחר לגמרי...)

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

4 פלוס חודשים אח"כ,  הרכב עם 8000 ק"מ, ועבר היום ריקול לבלם היד החשמלי. 

צריכת החשמל הממוצעת לכל אותם 8000 ק"מ עומדת על 17.1 קוט"ש ל 100 ק"מ, שהם בדיוק 785 ש"ח לכל אותם 8000 ק"מ, או בקירוב 10 אג' לק"מ.

 

לפני כשבועיים נדלקה נורת לחץ אוויר, בדיקה ויזואלית לא העלתה משהו חריג, ובדיקה בלוח המחוונים הראתה שבצמיג יחיד ירד לחץ האוויר ל 31PSI.כל יתר הצמיגים היו על 32PSI. מסתבר שלחץ האוויר המומלץ עומד על 36PSI בצמיג קר, שמגיע גם ל 39PSI  בצמיג חם. 

 

עדיין, חיוך עם כל כניסה לרכב. תענוג גדול. 

איוניק 5 - 8000 קמ - 1.jpg

  • אהבתי 6

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מדברים על צריכה של טסלה, מקבלים מספרים יפים עבור צריכת מנוע/ים, אבל צריכה כוללת יכולה להיות כפולה מזה, במיוחד עבור נסיעות קצרות או שימוש במזגן או שימוש בסנטרי בזמן החנייה. האם הצריכה שאתה מציג (171 וואט לק''מ) היא נטו או ברוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

בדיעבד, עכשיו כשיש מודל y, sr.

האם היית רוכש איוניק 5 או רוכש מודל y, ולמה?

עריכה אחרונה על ידי Opel Astra GSI

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית - איוניק 5.

אבל זו העדפה אישית. 

לא מתחבר לעולם של טסלה.

 

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2023 בשעה 18:51, discoTD5 כתב:

פעם שניה תקלה באנדרואיד אוטו שלא קרא את הטלפון. אוי לבושה, התקלה היתה בכבל נתונים. 

 

מדוע אתה לא מתקין מתאם אלחוטי לאנדרואיד אוטו? לא ממש נוח ששקע ה- USB למערכת נמצא נמוך שם בחזית, חבל שיונדאי התעצלו ולא העבירו את החיבור לקונסולה בין המושבים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • שבועיים מאוחר יותר ...

לא בטוח שזה השרשור המתאים, אבל לא רציתי לפתוח חדש.

חוויה מהיום בנסיעה/מסע עם רכב של חבר שלראשונה מאתגר אותו בנסיעה ארוכה . הרכב חדש נמסר לחבר לפני כחודשיים.

לבן עם סלון לבן. בהחלט מרשים במראה.

 

בקצרה המסלול :

יציאה מפתח תקווה, סוללה מלאה.

היעד הראשון - צפת מצפה הימים , הנסיעה רגועה דרך כביש 6, החבר נוהג רגיל, מהירות כ 110-120 . 

הגעה למלון, הנהג אומר שחייב להטעין כי העליות לצפת משום מה בתוספת החום, קיצרו לו את הטווח מעבר למה שתיכנן ומחליט לטעון במלון , מסתבר שהעמדה לא מתאימה והוא מוריד אפליקציה לעמדה ,נרשם ומתחיל לטעון. אחרי 20-25 דקות הסוללה עולה לכ 75% בקושי. אנחנו חייבים לנתק מכיוון שהגיע רכב של אורח המלון ואנחנו לא,☺️

היעד הבא -גוש חלב. בסיום הביקור נכנסים לרכב, הרכב לא זז. הרכב פועל אבל מסרב לנוע ומתריע משהו במסך שנעלם תוך שניה ולא מספיקים לקרוא ולצלם על מנת לבדוק . אחרי 15-20 דקום הרכב מסכים לנוע ויוצאים חזרה לכיוון הבית.

מגיעים הביתה כשהרכב מודיע שנותרו עוד 140 קילומטר. 

מכיוון שבערב אמורים לנסוע לבת במבשרת, מחליטים לטעון שוב. ולא לטעון במבשרת מכיוון שלדברי החבר, בנסיעה קודמת לירושליים שהטווח היה כ 150 קילומטר הרכב הדרך חזרה האיט משמעותית כשנותרו 50 קילומטר לפי הצג.

 

מכיוון שיש הרבה מאות יחידות איוניק 5 על הכביש, אני מניח שהחוויה ככל הנראה יוצאת דופן בשילוב מסלול מאתגר וחום גבוה שמחייב מזגן כל הזמן. והסרוב לנוע ככל הנראה כי הסוללה התחממה מעבר לסף מסויים שמחייב להמתין להתקררות.

 

דיסקו, אם לא מתאים, אפשר להעביר לנושא חדש.

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2023 בשעה 18:51, discoTD5 כתב:

הרכב גם עבר טיול נהיגה עם מכוניות בנזין, שהוכיח שאפשר, אבל הרכב לא ממש מיועד לזה. 

פורסם אצלי באתר,  וב'וואלה רכב'. 

 

קראתי וראיתי את התמונות שמציגות חלקית את המסלול ועשית לי חשק..

יש מצב שתשתף את המסלול באיזה שהיא צורה?

תודה

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zaf אפשר להגיש בג"צ נגד יונדאי על פגיעה בחופש התנועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

השבוע נגנבו באור יום שתי מכוניות בשכונה . האחת בת שנה( בסרטון)  והשניה בת חודש בערך. 🥺

מה שמפחיד זו העובדה שלוקח פחות מדקה לפרוץ ולהניע. 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • מבאס 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרתיח, אבא שלי מחזיק באחת ומת מפחד שיגנבו לו את הרכב.

שם מנעול הגה, נזהר לא להשתמש בשלט כדי שלא ישכפלו לו את התדר ועוד כל מיני טקסים פגאנים.

הוא בקבוצה של איוניק 5, מסתבר שפנו לא פעם לכלמוביל וזה לא מוכן לסייע, הם אוסרים על התקנה של קודן ואמצעים פולשניים שמא יסירו את האחריות מהרכב.

מקווה שימציאו פתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...