Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, green כתב:

אבל ברכב חשמלי אין בלימה קונבנציונלית,

מה?????

אני לא בטוח שאתה מבין מה אתה רושם. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • תגובות 115
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני כשעה, green כתב:

 

אבל ברכב חשמלי אין בלימה קונבנציונלית, גם אם לוחצים על דוושת הבלם בצורה מתונה מופעלת בלימה רגנרטיבית ולא בלימה באמצעות רפידות הבלם.

 

 

לפני כשעה, green כתב:

ברכב חשמלי בשתי צורות הבלימה: בלימה רגנרטיבית באמצעות הרמת דוושת התאוצה ללא לחיצה על דוושת הבלם או באמצעות לחיצה מתונה על דוושת הבלם, מופעלת בלימה רגנרטיבית בהתחלה אבל לקראת סיום הבלימה מופעלת בלימה באמצעות רפידות הבלם  בכל מקרה כי במהירות נמוכה הבלימה הרגנרטיבית לא יעילה.

אתה אומר שאין בלימה קונבנציונאלית ובהמשך אומר שיש.

אז קודם כל יש בלימה קונבנציונאלית בכל אוטו. הרגנרטיבית בבלימה חלשה והרפידות נכנסות כשצריך בלימה חזקה יותר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

אני כמובן מתכוון שהבלימה לא קונוונציונלית במובן שתיארתי: בהתחלה הבלימה היא רגנרטיבית ובסוף היא באמצעות רפידות הבלם או בלחיצה חזקה על דוושת הבלם הבלימה היא רגנרטיבית ועם רפידות הבלם יחדיו.

 

להבדיל בבלימה קונוונציונלית הבלימה היא רק באמצעות רפידות הבלם.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

והסימוכין לכך?

והאם כל כלי הרכב החשמליים פועלים אותו הדבר? 

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

כל מערכות הרגנרציה פועלות באופן דומה והרבה יצרנים רוכשים את מערכות הרגנרציה מיצרנים חיצונים כגון בוש.

 

הסימוכין הוא צפיה וקריאה בנושא, אבל אני אצרף כאן מסמך של חברת byd שמסביר מדוע הם לא הכניסו בדגם אטו 3 בלימה רגנרטיבית מסוג ipedl (ספויילר: בגלל שהיא פחות חסכונית).

 

אגב גם קראתי כתבה בימים אלה שסיבה נוספת שיצרנים סיניים לא מכניסים ipedl לרכבים שלהם היא בגלל סכנה בטיחותית, מי שרגיל לנסוע ב- ipedl שוכח להשתמש בדוושת הבלם ובמקרי חירום לוחץ אינסנטקטיבית על דוושת התאוצה וזה הסיבות לתאונות שקרו עם רכבי טסלה שבהם חשבו שדוושת התאוצה נתפסה.

 

 

 

 

IMG-20230123-WA0026.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 36 דקות, green כתב:

מי שרגיל לנסוע ב- ipedl שוכח להשתמש בדוושת הבלם ובמקרי חירום לוחץ אינסנטקטיבית על דוושת התאוצה וזה הסיבות לתאונות שקרו עם רכבי טסלה שבהם חשבו שדוושת התאוצה נתפסה.

מי שעד כדי כך מטומטם שלא ינהג.

  • אהבתי 4

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

מי שעד כדי כך מטומטם שלא ינהג.

 

זה לא כזה מופרך, כאשר נהגים שהם לא אנחנו שאנחנו נחשבים לנהגים שהם הרבה יותר מודעים למעשה הנהיגה, מתרגלים למשהו כזה יכול להגיע הרגע בו במקרה חירום לא ילחצו על דוושת הבלימה. זה דרך אגב החוק בסין לגבי נהיגה בדוושה אחת. 

פורסם

גם אם התרגלת לנהיגה בדוושה אחת אז התרגלת להרים את הרגל כדי שהאוטו יבלום. אין שום סיטואציה שאתה לוחץ על דוושת התאוצה כדי לבלום.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

נשמע שלשנות הרגלים זה קשה, אבל מנסיוני זה מתעתע. אחרי יום אחד בלבד של נסיעה בקפריסין לקח לי מעל שבוע: 1. לא להרגיש מוזר לביהכנס לרכב בצד "הלא נכון" ולשמור על הימין; 2. לא "לשחק" עם ההילוכים האוטומאטים ולנסות להכניס לרברס כאילו היו ידניים... 🙄

אבל אולי בגלל שבמקור נהגתי על ידני (גם היום, מדי פעם אבל יותר ויותר נדיר ובחורף כמעט שלא, בגולף אין חימום) , וזה החזיר אותי לעבר. 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם
לפני שעה, green כתב:

כל מערכות הרגנרציה פועלות באופן דומה והרבה יצרנים רוכשים את מערכות הרגנרציה מיצרנים חיצונים כגון בוש.

 

הסימוכין הוא צפיה וקריאה בנושא, אבל אני אצרף כאן מסמך של חברת byd שמסביר מדוע הם לא הכניסו בדגם אטו 3 בלימה רגנרטיבית מסוג ipedl (ספויילר: בגלל שהיא פחות חסכונית).

 

אגב גם קראתי כתבה בימים אלה שסיבה נוספת שיצרנים סיניים לא מכניסים ipedl לרכבים שלהם היא בגלל סכנה בטיחותית, מי שרגיל לנסוע ב- ipedl שוכח להשתמש בדוושת הבלם ובמקרי חירום לוחץ אינסנטקטיבית על דוושת התאוצה וזה הסיבות לתאונות שקרו עם רכבי טסלה שבהם חשבו שדוושת התאוצה נתפסה.

 

 

 

 

IMG-20230123-WA0026.jpg

 

סליחה ששאלתי.

אנחנו מסיימים כאן את הדיון הזה, כי כמות המידע הלא מבוסס שנמסר כאן עוברת את גבול הטעם הטוב.

מסתבר שלא כל מערכות הרגנרציה דומות או זהות. 

מי שרוצה לפתוח דיון חדש בנושא בלימה רגנרטיבית - מוזמן.

 

ומילה נוספת, אם הסימוכין הוא מקריאה, זה רצת כמו ללמוד שחייה בהתכתבות. עונים כאן אנשים שיש להם נסיון של קילומטר או שניים עם הרכב חשמלי, לאורך תקופה. לנסות ללמד אותם על סמך קריאה זה לא רציני. 

 

כאמור, אני נוהג באיוניק 5 שלי שמגיעה לעצירה מלאה, בניגוד למאמר שמנסה לנתח את הסיבה לא אטו 3 לא נעצרת באופן מוחלט. כפי שציינתי בעבר - אני יכול לעבור ימים ארוכים ללא שימוש בבלמים של הרכב, וזה כולל נסיעות עירוניות, רמזורים, חניות, רוורסים ועוד. הדבר היחיד הוא שכשהרכב מגיע לעצירה מלאה ברמזור, אני כן לוחץ על הברקס מהסיבה הפרנואידית שאם מישהו יכנס בי מאחורה, הוא יזרוק אותי לאמצע הצומת / על הולכי רגל, ועד שאני אגיב הרכב יעבור כמה מטרים לא רצויים. 

 

 

יתרה מכך, אחת הביקורות שיש לי היום על כלי רכב חשמליים חדשים היא אם אין להם פונקציה של one pedal drive. 

לענייני הרגלים - אני עם נהג לילה. מי שאין לו אינסטינקט לרדת על הברקס כשצריך, לא בטוח שצריך להיות על ההגה.

 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 7 דקות, discoTD5 כתב:

אם הסימוכין הוא מקריאה, זה רצת כמו ללמוד שחייה בהתכתבות.

מה בדיוק פסול בלמידת שחייה בהתכתבות?

קרקעית הים מלאה בכאלה שלמדו ככה ואף אחד מהם לא בא בטענות.

  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

תיקון למה שרשמתי. 

נהיגה ב i-pedal, כשמעבירים לרוורס, הרכב יוצא מ i-pedal ועובר לרגנרציה ברמב 3 (הכי גבוה לפני i-pedal)

 

לגבי שיקוף - ברכב שלי ממאי 22 - עם כבל. בהחלט מעצבן. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני שעה, discoTD5 כתב:

אטו 3 לא נעצרת באופן מוחלט

נתקלתי בפוסט על זה, אטו3  נכנסה בקיר כי הנהג שיחרר חגורת בטיחות מבלי ללחוץ על הבלמים, משום מה הרכב קפץ קדימה. 

לא מוצא את זה כרגע, זה פורסם בקבוצת fb .

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

 

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

 

סליחה ששאלתי.

אנחנו מסיימים כאן את הדיון הזה, כי כמות המידע הלא מבוסס שנמסר כאן עוברת את גבול הטעם הטוב.

מסתבר שלא כל מערכות הרגנרציה דומות או זהות. 

מי שרוצה לפתוח דיון חדש בנושא בלימה רגנרטיבית - מוזמן.

 

ומילה נוספת, אם הסימוכין הוא מקריאה, זה רצת כמו ללמוד שחייה בהתכתבות. עונים כאן אנשים שיש להם נסיון של קילומטר או שניים עם הרכב חשמלי, לאורך תקופה. לנסות ללמד אותם על סמך קריאה זה לא רציני. 

 

כאמור, אני נוהג באיוניק 5 שלי שמגיעה לעצירה מלאה, בניגוד למאמר שמנסה לנתח את הסיבה לא אטו 3 לא נעצרת באופן מוחלט. כפי שציינתי בעבר - אני יכול לעבור ימים ארוכים ללא שימוש בבלמים של הרכב, וזה כולל נסיעות עירוניות, רמזורים, חניות, רוורסים ועוד. הדבר היחיד הוא שכשהרכב מגיע לעצירה מלאה ברמזור, אני כן לוחץ על הברקס מהסיבה הפרנואידית שאם מישהו יכנס בי מאחורה, הוא יזרוק אותי לאמצע הצומת / על הולכי רגל, ועד שאני אגיב הרכב יעבור כמה מטרים לא רצויים. 

 

 

יתרה מכך, אחת הביקורות שיש לי היום על כלי רכב חשמליים חדשים היא אם אין להם פונקציה של one pedal drive. 

לענייני הרגלים - אני עם נהג לילה. מי שאין לו אינסטינקט לרדת על הברקס כשצריך, לא בטוח שצריך להיות על ההגה.

 

 

נו באמת זה דיון כמו כל דיון אחר בפורום, אנחנו לא מומחים שיכולים לבסס טענות ב- 100 אחוז, כמו שאתה הגעת למסקנה מסויימת בהתבסס על נסיון בפועל שיש לך עם רכב חשמלי יש אחרים שהגיעו למסקנה הפוכה משלך על סמך ניסיון שלהם (כמו בעל האיוניק השני בשרשור הזה עצמו) ולא צריך לסתום פיות והדיון הוא לא שלי מולך דווקא.

 

לא מדובר על המצאה לא מבוססת שלי, נחשפתי בעצמי למידע הזה לראשונה בדיון באחת מקבוצות של בעלי רכבים חשמליים שביצעו בדיקות בפועל והאמת שהופתעתי בעצמי.

 

אבל לאחר חפירה נוספת של הדברים והגיון פשוט אישי שלי הסכמתי עם הדברים, זה לא לימוד שחייה בהתכתבות זה הגעה למסקנה על סמך שלל נתונים לרבות ניסיון של שחיינים אולימפיים עם ניסיון 😁

 

בכל אופן ממה שכתבת בהודעה המצוטטת למעלה על זה שאתה לא נוגע בבלמים ועל עצירה מלאה של הרכב כתמיכה לטענותייך אני מבין שלא הבנת בכלל את הרציונל שמסביר מדוע נסיעה ב- ipedal פחות חסכונית מנסיעה בלי ipedal. 

 

אבל בשורה התחתונה זה לא משנה הרבה, שכל אחד ינהג איך שהוא רוצה ואוהב.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...