Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, zaf כתב:

נתקלתי בפוסט על זה, אטו3  נכנסה בקיר כי הנהג שיחרר חגורת בטיחות מבלי ללחוץ על הבלמים, משום מה הרכב קפץ קדימה. 

לא מוצא את זה כרגע, זה פורסם בקבוצת fb .

מצאתי משהו אחר קצת - 

https://www.facebook.com/groups/445949194109959/posts/851913723513502/

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

  • תגובות 115
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מבין שהרכב גם סובב את ההגה תוך כדי שהוא מאיץ, לא שאני שולל תקלה ברכב. 

 

 

לפני 12 שעות, green כתב:

לא מדובר על המצאה לא מבוססת שלי, נחשפתי בעצמי למידע הזה לראשונה בדיון באחת מקבוצות של בעלי רכבים חשמליים שביצעו בדיקות בפועל והאמת שהופתעתי בעצמי.

 

בכל אופן ממה שכתבת בהודעה המצוטטת למעלה על זה שאתה לא נוגע בבלמים ועל עצירה מלאה של הרכב כתמיכה לטענותייך אני מבין שלא הבנת בכלל את הרציונל שמסביר מדוע נסיעה ב- ipedal פחות חסכונית מנסיעה בלי ipedal. 

קצת כמו דיון על הורות וילדים בו כאלה שאין להם ילדים מנסים ללמד את אלו שהם כבר הורים איך להתנהג ואיך לחנך את הילדים מהידע הנרחב שהם צברו מצפייה ב'סופר נני'. 

 

אתה מספר לי למה הנהיגה שלי לא נכונה ולא חסכונית, כשהנסיון שלך מוגבל לקריאה בפייסבוק, והנסיון שלי כולל 40,000 ק"מ עם הרכב שלי ועוד ק"מ דומה עם רכבי מבחן חשמליים שונים. (כמעט כל החשמליות המשווקות ישראל, וגם כמה שלא משווקות בישראל). ומתוך הנסיון הזה האיוניק שלי הפרטית עושה 16 קוט"ש ל 100 ק"מ בממוצע על 40,000 ק"מ, כשהצריכה הרשמית של יותר גבוהה, ואני לא נוהג כמו סבתא על כדורי הרגעה. 

 

אתה מבין שזה לא באמת דיון?  

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 5 שעות, discoTD5 כתב:

 

אתה מבין שזה לא באמת דיון?  

שלח לי הודעה פרטית כשתגיעו להסכמה/הכרעה למי יש יותר גדול 😜

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 41 דקות, איציק נ. כתב:

שלח לי הודעה פרטית כשתגיעו להסכמה/הכרעה למי יש יותר גדול 😜

זה לא כוחות, התימנים הם חצי כושים.

  • מצחיק 3

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

הם גם אוכלים גת ואתם יודעים למה זה גורם

ועכשיו גם מובנת חשיבות החסכון בעלויות הנסיעה 🙃

 

טוב צחוקים לחוד, כבודו במקומו מונח, אני גם אוהב את כתבות הרכב שלו.

 

אבל נסיים את הדיון כי הגענו לשלב של חזרה על הטענות ואני מבין גם את התגובה שלו שהיא תגובה טבעית לדעה אחרת שמערערת על הקונספציה הקיימת בנושא שנראית נורא הגיונית ותגובות כאלה התקבלו גם בדיונים האחרים בקבוצות הרכב (אבל תראו מה קרה ב- 7/10 בגלל שמירה על הקונספציה) וגם נוגדת את הבדיקה שהוא עשה בפועל (שייתכן שהיא נכונה אבל אני לא יודע אם הוא ביצע אותה כראוי כמו שאציין מייד).

 

בשורה התחתונה אני מציע למי שחשוב לו החסכון בצריכת החשמל, אם כדי לחסוך בעלויות ואם כדי להגדיל את טווח הנסיעה, פשוט לעשות השוואה של נסיעות בין מצב של ipedal, one pedal או איך שלא תקראו לזה, למצב של רגנרציה 0 כמו שפולס עשה בכתבה שלו, אבל רצוי לטווח ק"מ גדול יותר באותו מזג אוויר ותנאי כביש ולהקפיד כאשר נוהגים עם רגנרציה 0 על כללי נהיגה חסכונית, כלומר כאשר מזהים מרחוק שצריך לבלום את הרכב כבר אז לשחרר לגמרי את דוושת התאוצה ולתת לרכב לגלוש חופשי בלי רגנרציה שתבלום אותו (מה שאי אפשר לעשות לכאורה עם ipedal) ולבלום בסוף באמצעות לחיצה מתונה ולא חזקה על דוושת הבלם (או באמצעות מנופי הרגנרציה באותו התזמון שהיית לוחץ על דוושת הבלם) וכו' ואז להשוות את הצריכה ולהגיע להחלטה מושכלת, ככה פשוט וקל.

 

מי שיעשה זאת מוזמן לחזור ולספר לנו.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 2 דקות, green כתב:

הם גם אוכלים גת ואתם יודעים למה זה גורם

ועכשיו גם מובנת חשיבות החסכון בעלויות הנסיעה 🙃

 

טוב צחוקים לחוד, כבודו במקומו מונח, אני גם אוהב את כתבות הרכב שלו.

 

אבל נסיים את הדיון כי הגענו לשלב של חזרה על הטענות ואני מבין גם את התגובה שלו שהיא תגובה טבעית לדעה אחרת שמערערת על הקונספציה הקיימת בנושא שנראית נורא הגיונית (אבל תראו מה קרה ב- 7/10 בגלל שמירה על הקונספציה) וגם נוגדת את הבדיקה שהוא עשה בפועל (שייתכן שהיא נכונה אבל אני לא יודע אם הוא ביצע אותה כראוי כמו שאציין מייד).

 

בשורה התחתונה אני מציע למי שחשוב לו החסכון בצריכת החשמל, אם כדי לחסוך בעלויות ואם כדי להגדיל את טווח הנסיעה, פשוט לעשות השוואה של נסיעות בין מצב של ipedal למצב של רגנרציה 0 כמו שפולס עשה בכתבה שלו, אבל רצוי לטווח ק"מ גדול יותר באותו מזג אוויר ותנאי כביש ולהקפיד כאשר נוהגים עם רגנרציה 0 על כללי נהיגה חסכונית, כלומר כאשר מזהים מרחוק שצריך לבלום את הרכב כבר אז לשחרר לגמרי את דוושת התאוצה ולתת לרכב לגלוש חופשי בלי רגנרציה שתבלום אותו (מה שאי אפשר לעשות לכאורה עם ipedal) ולבלום באמצעות לחיצה מתונה ולא חזקה על דוושת הבלם (או באמצעות מנופי הרגנרציה באותו התזמון שהיית לוחץ על דוושת הבלם) וכו' ואז להשוות את הצריכה ולהגיע להחלטה מושכלת, ככה פשוט וקל.

 

מי שיעשה זאת מוזמן לחזור ולספר לנו.

 

 

 

כמי שנוסע ברכבים  חשמליים כבר מעל 3 שנים (בעיקר על איוניק 5), הטענה שנסיעה ברגנרציה 0 היא החסכונית. - היא טענה משוללת יסוד ולא נכונה בעליל. 

ברגנרצייה 0 אין בכלל טעינה חוזרת גם כאשר לוחצים על הברקס.  דבר שנדרש לפעמים…

מבדיקות שנעשו ופורסמו ברשת, הרגנרציה החסכונית באיוניק 5 דור ראשון היא דווקא auto. 

פורסם (נערך)

אחלה נימוקים מבוססים הבאת, שכנעת אותי 😉

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 13 דקות, green כתב:

אחלה נימוקים מבוססים הבאת, שכנעת אותי 😉

מה לא מובן לך? במצב רגנרציה 0,  אין לך רגנרציה גם כשאתה לוחץ על הברקס  כדי להאט או לעצור. 

רוב הנהגים עושים זאת מידי פעם…

 

פורסם (נערך)

ממש לא אין קשר בין כיוון דרגות הרגנרציה ע"י הנהג לרבות קביעת דרגת רגנרציה 0 שנוגע אך ורק לרמת הרגנרציה שמופעלת בעת הרמת דוושת התאוצה, לבין רמת הרגנרציה בעת לחיצה על דוושת הבלם שתמיד מופעלת על הרמה הגבוהה ביותר והנהג לא יכול לכוון אותה או לבטל אותה.

 

תקרא קצת מה כתבתי לפני כן ואת הידיעה של חברת byd שצירפתי כדי להבין את הנושא.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 39 דקות, איצו כתב:

מבדיקות שנעשו ופורסמו ברשת, הרגנרציה החסכונית באיוניק 5 דור ראשון היא דווקא auto. 

שווה בדיקה. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

טוב מעיון בספר הרכב של האיוניק 5 עולה שבחירה ברגנרציה 0 מפעילה כל פעם מחדש את מערכת ניקוי צלחות הבלימה 10 פעמים ולכן ביצועי המערכת הרגנרטיבית וטווח הנסיעה יהיו פחותים במהלך הניקוי.

 

מדובר כנראה בכך שב- 10 הלחיצות הראשונות על דוושת הבלם מופעלת בלימת חיכוך רגילה באמצעות רפידות הבלם ולא רגנרטיבית כדי לנקות את צלחות הבלם.

 

עקב כך טווח הנסיעה פוחת ונגרמת שחיקה גדולה יותר לרפידות הבלם למי שבכל נסיעה יפעיל מצב רגנרציה 0 (זה יכול להסביר אולי את התוצאות במבחן של פולס, למרות שמצד שני בנסיעה ארוכה 10 לחיצות בלם שמפעילות את רפידות הבלימה מתוך כמות גדולה של לחיצות בלם שמפעילות בלימה רגנרטיבית היא פחות משמעותית. אבל אני לא זוכר אם הוא נסע בכלל בתוואי שבו נדרשו לחיצות בלם או בכבישים ביניעירוניים).

 

אז לקוחות טסלה נדפקו עם רגנרציה של ipedal בלבד ולקוחות איוניק נדפקו עם רגנרציה 0 מוגבלת במידה מסויימת שלא ירגישו מקופחים 😁

 

אז באיוניק 5 זה כבר הופך למורכב יותר, מסקנתי האישית שבנסיעה ארוכה מי שרוצה למצות את טווח הנסיעה כמה שיותר שיבחר עדיין במצב רגנרציה 0.

 

בנסיעות קצרות אין למעשה חשיבות למיצוי טווח הנסיעה וההבדלים בעלויות החשמל שוליים ממילא אז שכל אחד ייסע איך שנוח לו. 

 

אני באופן אישי בנסיעות קצרות הייתי בוחר במצב רגנרציה 1 שזה המצב הקרוב ביותר לרגנרציה 0 מבחינת אופי הנסיעה שמאפשר עדיין גלישה של הרכב שכן הבלימה הרגנרטיבית מאיטה רק קצת את הרכב בעזיבת דוושת התאוצה (ועל הדרך זאת גם תהיה האפשרות הכי חסכונית אחרי מצב רגנרציה 0 לדעתי).

 

לגבי מערכת הרגנרציה האוטומטית באיוניק, המערכת מבוססת על המצלמה הקדמית של הרכב, נראה לי שהמערכת לא מספיק בשלה בדומה למערכות אקטיביות אחרות כגון בקרת שיוט אדפטיביות ובקרת סטיה מנתיב ויש אזהרות שונות בספר הרכב על מצבים שבהם היא לא עובדת בדומה למערכות האקטיביות הנ"ל. אבל שווה לבדוק גם אותה.

 

לגבי רכבים חשמליים אחרים המסקנה שלי נשארת במקומה והיא לנסוע במצב רגנרציה 0 כדי למצות את טווח הנסיעה למי שרוצה בכך (וכמובן לנהוג לפי כללי הנהיגה החסכונית) ו/או למי שמעדיף צורת נהיגה רגילה ולא עם דוושה אחת (כמובן ככל שלא מופעלת גם ברכבים הנ"ל מערכת ניקוי צלחות בלימה במצב רגנרציה 0).

 

 

 

Screenshot_20250101_222030_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222524_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222531_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222615_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222636_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222854_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222900_Drive.jpg

Screenshot_20250101_223040_Drive.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 8 שעות, green כתב:

אז לקוחות טסלה נדפקו עם רגנרציה של ipedal בלבד

אני לא מבין על מה אתה מדבר? אני עם הטסלה כבר 3 שנים על מצב ipedal ואני לא מרגיש ש"נדפקתי".

מעולם לא היה לנו בעיית טווח, והמחשבה של חיסכון בחשמל בנסיעה זה יותר מחשבה של אדם שמחזיק רכב בנזין\סולר והדלק שורף לו אלפי שקלים בחודש.

מצב נהיגה ipedal זה הדבר הכי טיבעי שיש בנהיגה ואני משתמש בו כי זה נוח, למעשה זה כל כך נוח שאני לא רואה את עצמי קונה רכב משפחתי בעתיד בלי הפנקוציה הזו.

 

  • רעיון טוב! 1

טסלה 3 2022

פורסם (נערך)

לגבי החסכון בעלויות החשמל אני מסכים, עלויות החשמל גם ככה נמוכות אז נהג איך שכיף לך.

 

לגבי חסכון בחשמל כדי להאריך את טווח הנסיעה זה רלוונטי בעיני רק לנסיעות ארוכות בהן סחיטה של עוד כמה ק"מ תמנע עצירה בעמדת טעינה (אם אתה לא מעוניין לעצור בה). בנסיעות אחרות אין רלוונטיות לטווח הנסיעה וסע איך שבא לך.

 

לגבי ipedal זה עניין של טעם אישי (ונושא חסכון בחשמל/ אי חסכון בחשמל), לך זה מתאים, אבל לחלק לא וזה שטסלה תוקעת אותך רק עם המצב הזה ולא מאפשרת כיוון דרגת רגנרציה זה לא לעניין (בעבר טסלה אפשרה זאת) וזה המשך שיטתי של הפשטת רכביה מאבזור.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 27 דקות, motizkn כתב:

מעולם לא היה לנו בעיית טווח, והמחשבה של חיסכון בחשמל בנסיעה זה יותר מחשבה של אדם שמחזיק רכב בנזין\סולר והדלק שורף לו אלפי שקלים בחודש.

פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר.

אשים שקונים רכב שנע על מיץ דינוזאורים היום עושים את זה במודע כשהם יודעים שהם ישלמו יותר על התפעול בתמורה ללא להצטרך לעצור לטעון באמצע הדרך.

  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 10 שעות, green כתב:

טוב מעיון בספר הרכב של האיוניק 5 עולה שבחירה ברגנרציה 0 מפעילה כל פעם מחדש את מערכת ניקוי צלחות הבלימה 10 פעמים ולכן ביצועי המערכת הרגנרטיבית וטווח הנסיעה יהיו פחותים במהלך הניקוי.

 

מדובר כנראה בכך שב- 10 הלחיצות הראשונות על דוושת הבלם מופעלת בלימת חיכוך רגילה באמצעות רפידות הבלם ולא רגנרטיבית כדי לנקות את צלחות הבלם.

 

עקב כך טווח הנסיעה פוחת ונגרמת שחיקה גדולה יותר לרפידות הבלם למי שבכל נסיעה יפעיל מצב רגנרציה 0 (זה יכול להסביר אולי את התוצאות במבחן של פולס, למרות שמצד שני בנסיעה ארוכה 10 לחיצות בלם שמפעילות את רפידות הבלימה מתוך כמות גדולה של לחיצות בלם שמפעילות בלימה רגנרטיבית היא פחות משמעותית. אבל אני לא זוכר אם הוא נסע בכלל בתוואי שבו נדרשו לחיצות בלם או בכבישים ביניעירוניים).

 

אז לקוחות טסלה נדפקו עם רגנרציה של ipedal בלבד ולקוחות איוניק נדפקו עם רגנרציה 0 מוגבלת במידה מסויימת שלא ירגישו מקופחים 😁

 

אז באיוניק 5 זה כבר הופך למורכב יותר, מסקנתי האישית שבנסיעה ארוכה מי שרוצה למצות את טווח הנסיעה כמה שיותר שיבחר עדיין במצב רגנרציה 0.

 

בנסיעות קצרות אין למעשה חשיבות למיצוי טווח הנסיעה וההבדלים בעלויות החשמל שוליים ממילא אז שכל אחד ייסע איך שנוח לו. 

 

אני באופן אישי בנסיעות קצרות הייתי בוחר במצב רגנרציה 1 שזה המצב הקרוב ביותר לרגנרציה 0 מבחינת אופי הנסיעה שמאפשר עדיין גלישה של הרכב שכן הבלימה הרגנרטיבית מאיטה רק קצת את הרכב בעזיבת דוושת התאוצה (ועל הדרך זאת גם תהיה האפשרות הכי חסכונית אחרי מצב רגנרציה 0 לדעתי).

 

לגבי מערכת הרגנרציה האוטומטית באיוניק, המערכת מבוססת על המצלמה הקדמית של הרכב, נראה לי שהמערכת לא מספיק בשלה בדומה למערכות אקטיביות אחרות כגון בקרת שיוט אדפטיביות ובקרת סטיה מנתיב ויש אזהרות שונות בספר הרכב על מצבים שבהם היא לא עובדת בדומה למערכות האקטיביות הנ"ל. אבל שווה לבדוק גם אותה.

 

לגבי רכבים חשמליים אחרים המסקנה שלי נשארת במקומה והיא לנסוע במצב רגנרציה 0 כדי למצות את טווח הנסיעה למי שרוצה בכך (וכמובן לנהוג לפי כללי הנהיגה החסכונית) ו/או למי שמעדיף צורת נהיגה רגילה ולא עם דוושה אחת (כמובן ככל שלא מופעלת גם ברכבים הנ"ל מערכת ניקוי צלחות בלימה במצב רגנרציה 0).

 

 

 

Screenshot_20250101_222030_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222524_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222531_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222615_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222636_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222854_Drive.jpg

Screenshot_20250101_222900_Drive.jpg

Screenshot_20250101_223040_Drive.jpg

יש לך איוניק 5 או שכל מה שאתה כותב זה על סמך תאוריה וקריאת ספרי רכב?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...