Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, IsraelR כתב:

ואם לא היית מקבל את החבילת טיפולים? התיקון היה יוצא מהכיס שלך?

התיקון באחריות מלאה, ללא קשר לטיפול. 

הטיפול, בוא נאמר את האמת, אין מה 'לטפל'. כלום. לא בטוח שהחליפו פילטר מזגן. 

הטיפול ה'גדול' באיוניק 5 הוא ב 60,000 ק"מ עם החלפת נוזל קירור של הסוללות. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • 9 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 115
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מעל שנתיים וחצי, ו 40,000 ק"מ, והגיע זמן לעדכון קצר, כי אין באמת מה לעדכן.

צריכת חשמל ממוצעת מהיום שקיבלתי את הרכב (פחות כמה ק"מ) עומדת על 16.1Kwh ל 100 ק"מ. 

הרכב באופן קבוע על מצב ECO ועם i-Pedal. 

העליתי את תמונת הצריכה בפורום של בעלי איוניק 5 בעולם, והמסקנה שלי מהתגובות היא שמזג האוויר הנוח בישראל תורם מאוד לצריכה הנמוכה.

איכות ייצור - לא משהו. נתקלתי בכלי רכב שבנויים הרבה יותר טוב. יש קרקושים פה ושם. לא משהו שהייתי מצפה מהרכב.

 

מצב סוללה SOH - כשאני טוען את הרכב ל 100% במזג אוויר טוב ולא קר מדי, אני מקבל טווח מחושב שבין 505 ל 530 ק"מ, כשהטווח הרשמי של הרכב עומד על 481 ק"מ. 

אני משער שבלל ש 99% מהטעינות של הרכב הן טעינות ביתיות, זה תורם לבריאות של הסוללה. 

 

הרכב מאבד אוויר מגלגל אחד, ואני מתעצל ללכת לפנצ'ריה לתקן את הדליפה. אני יודע שזה עוד יתקע אותי בעתיד.

שני דברים שרציתי לקנות לרכב מאז שהוא אצלי ועוד לא קניתי - מתאם V2L וערכת גלגל רזרבי קטן.

 

ביום העצמאות האחרון הרכב נגנב, ועם הרבה מזל ונחישות של איתוראן ומשטרת ישראל גם חזר אלי ללא שריטה.

עבר הקשחה של מערכת המיגון + מיגון פיזי כזה או אחר. 

עוד לפני שידעתי שהרכב חוזר אלי, היה לי ברור שאני אקנה איוניק 5 אחרת במקומו.

 

עם כל רכבי המבחן שאני לוקח, אני כמעט תמיד שמח מאוד לחזור לאיוניק 5 שלי. 

המרווח הפנימי הוא ללא תחרות. הביצועים מצויינים, אחיזת הכביש נהדרת.  

 

נשאר עם המלצה חמה לרכב. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אני אנצל את שרשור שלך לכתוב בקצרה את הנתונים שלי.

פרסטיז', 52000 ק"מ, שנתיים על הכביש. צריכה מצטברת של 15.0Kwh ל 100 ק"מ. נסיעות עם אופי בינעירוני, 30%-40% בפקקים כבדים. משתמש במזגן לעיתים רחוקות.

נסיעה עם ipedal בבינעירוני מעלה את הצריכה באופן ניכר והופכת אותה ללא נעימה. משתדל מאד לנסוע על רגנרציה 0 בכבישים מהירים, כשצריך לבלום משתמש במנופים של ההגה.

פקקים/עיר - כן משתמש בעיקר בipedal.

בנתיים לא נצפתה שינוי בהתנהגות הסוללה. מטעין אך ורק על AC ומשתדל לא לחרוג מ80%.

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, gollu כתב:

נסיעה עם ipedal בבינעירוני מעלה את הצריכה באופן ניכר

 

נסיעה במצב ipedal מעלה את צריכת החשמל בכל תוואי נסיעה ובעיקר בנסיעות עירוניות או בינעירוניות עם עומס תנועה שבהן המהירות פוחתת חזור ונשנה.

 

יש נטיה לחשוב שזהו המצב הכי חסכוני כאשר המצב הוא בדיוק הפוך, נסיעה עם רגנרציה אפס היא החסכונית ביותר.

 

נשמע מוזר אולי אבל ההסבר לכך הוא שמצב של ipedl מבטל אפשרות של גלישת הרכב ללא צריכת חשמל בכלל והוא גורם לנהיגה של תאוצה (וצריכת חשמל) ובלימה בלבד (רגנרטיבית אמנם אבל צוברת פחות חשמל מהחשמל שנצרך במסגרת ההאצה עד אותה בלימה).

 

לטעמי זה גם מצב לא נוח לנסיעה למרות ההתלהבות של חלק מבעלי רכבים חשמליים ממצב זה (לחלק מהנוסעים היא גורמת ממש למצב של בחילות, סחרחורות וכאבי ראש).

 

מה שיותר אבסורד שיש חברות כמו טסלה שלא מאפשרות ביטול של מצב ipedl.

 

זאת להבדיל ממצב הרגנרציה שמופעל באמצעות דוושת הבלם שקיים בכל הרכבים החשמליים ממילא (שהוא תמיד בדרגת הרגנרציה הכי גבוהה כמו ב- ipedl ללא קשר לבחירת דרגת הרגנרציה של הנהג וגם אם הנהג בחר דרגת רגנרציה 0) שהוא גורם לחסכון בצריכה מאחר ולפני הלחיצה על דוושת הבלם ניתן כאמור לאפשר לרכב לגלוש ללא צריכת חשמל בכלל אם נבחרה דרגת רגנרציה 0.

 

 

לפני כשעה, gollu כתב:

כשצריך לבלום משתמש במנופים של ההגה.

 

גם זה מצב שגורם לחסכון בצריכה אם אתה בולם את הרכב באופן שוטף באמצעות המנופים בתזמון הנכון לבלימה כמו עם דוושת הבלם ועד אותו רגע נוסע עם רגנרציה אפס.

 

לעניין הרכב עצמו:

 

אני אוהב את הנדסת האנוש שלו ששמרה על כפתורים פיזיים.

 

אני אוהב את זה שאין קונסולה מרכזית בין הנהג לנוסע ואין הפרעה לרגל ימין.

 

הרכב מבודד רעשי כביש מצויין מהרושם שלי.

 

אני לא אוהב את הריצפה הגבוהה של הרכב עקב הסוללה מתחת הריצפה ואת מיקום המושבים שדי נמוך יחסית לריצפה.

 

כמו כן המרווח לרגליים במושב האחורי רק טוב ולא ענק כמו שנוטים לחשוב (וזאת למרות בסיס גלגלים של 3 מטר, המושב האחורי ממוקדם קדימה ולא מנצל את כל בסיס הגלגלים).

 

יש גם חוסר באפליקציה שלי לא מפריע בכלל אבל לחלק זה מפריע.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

מנצלש לשאלה קטנה. מחיר עדכני לקוטש הוא בערך 64 אגורות. ממה שרשמו פה לגבי צריכה של 15-16 קוטש לכל מאה קילומטר, זה אומר בעצם שהחשמל עולה כעשרה שקלים ל100 קילומטר?? 10 אגורות לקילומטר מבחינת עלות למשתמש? 

פורסם

לגבי רגנרציה - הנסיון שלי די הפוך, ולכן הרכב כל הזמן עם i-pedal. 

גם עשיתי מבחן לא מדעי אבל מייצג.

https://car-pad.co.il/טיפים-ומחשבות/regenerativebraking/

 

עלות החשמל היום היא 61.45 אג' לקוט"ש. 

כן, 10 אג' לק"מ, אבל שים לב שזה מתייחס לחשמל ביתי. בטעינה ציבורית איטית או מהירה העלויות בין מעט יותר גבוהות (ב AC) לבין פי 4-5-6 בטעינה מהירה DC

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 8 שעות, green כתב:

לטעמי זה גם מצב לא נוח לנסיעה למרות ההתלהבות של חלק מבעלי רכבים חשמליים ממצב זה (לחלק מהנוסעים היא גורמת ממש למצב של בחילות, סחרחורות וכאבי ראש).

הנסיון שלי ושל בני משפחתי - הפוך.

נהיגה עם רגנרציה מלאה תוך ליטוף דוושת התאוצה לפני עצירה/האטה (במיוחד בפקקים), נהדרת.

בנסיעה טיפוסית של חצי שעה/שעה, אני נוגע בבלמים בממוצע 2-4 פעמים.

אין שום טילטול או מחלת ים, הכל תלוי במיומנות הנהג אשר למרבה הפלא, נרכשת בתוך פחות משעה ע״י נהגים סטנדרטיים.

 

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

לגבי רגנרציה - הנסיון שלי די הפוך, ולכן הרכב כל הזמן עם i-pedal. 

גם עשיתי מבחן לא מדעי אבל מייצג.

https://car-pad.co.il/טיפים-ומחשבות/regenerativebraking/

💪💪💪

  • אהבתי 1
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני כשעה, waterman כתב:

בנסיעה טיפוסית של חצי שעה/שעה, אני נוגע בבלמים בממוצע 2-4 פעמים.

 

אני עובר ימים שלמים מבלי לגעת בבלמים. 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

כשנסעתי ברכב mild hybrid בכביש מהיר ממש שיגע אותי שאם הגעתי למהירות המקסימלית שאני רוצה לנסוע (חלק יגידו המהירות החוקית, חלק יגידו 150) אז אם עוזב את הגז כדי לא להאיץ יותר, האוטו היה בולם במקום. ואז כל הנסיעה היא לרדוף אחרי המהירות שיורדת, לשים גז שוב. לא מבין איך זה יכול להיות חסכוני. אם ארצה לבלום אלחץ על הדווושת בלם, אם רוצה לגלוש בלי לצרוך אנרגיה לא אלחץ, למה להתחכם.

  • רעיון טוב! 1

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם (נערך)

לגבי המבחן של פולס ובכלל, כמובן שאם צורת הנהיגה זהה בשני המקרים (עם רגנרציה מופעלת ובלי רגנרציה) דהיינו צורת נהיגה זהה של האצה ובלימה בשני המקרים ללא גלישה של הרכב, אז הנסיעה עם רגנרציה מופעלת תהיה חסכונית יותר (כמו שאבא של אישתי נוהג ברכב דלקי פשוט נורא 😁).

 

אבל אם בנסיעה בלי רגנרציה הנהג נוהג לפי כללי הנהיגה החסכוניים הרגילים וכשהוא מזהה מוקדם בצורך בהאטת או עצירת הרכב הוא פשוט מרים את הרגל מדוושת התאוצה ונותן לרכב לגלוש ללא צריכת חשמל עד לנקודת העצירה, או לחילופין בפקק או עומס תנועה כאשר הוא רוצה לזנק עם הרכב הוא פשוט מרים את  דוושת התאוצה ונותן לרכב לגלוש עד לנקודת העצירה וכו' אז הנסיעה בלי רגנרציה תהיה חסכונית יותר.

 

כמו כן בירידות בנסיעה בלי רגנרציה מופעלת הרכב גולש בירידה ללא צריכת חשמל וכשיש צורך בהאטה לוחצים על דוושת הבלם שמפעילה בלימה רגנרטיבית שצוברת חשמל (או מפעילים בלימה רגנרטיבית באמצעות המנופים ברכבים שיש בהם אפשרות כזאת כמו באיוניק) אז הנסיעה חסכונית יותר.

 

בנסיעה עם רגנרציה נהג שמזהה מוקדם צורך בהאטה לא יכול להרים את הרגל מדוושת התאוצה ולתת לרכב לגלוש כי הרגנרציה מייד תבלום את הרכב ותעצור את הרכב מוקדם מדי ותחייב את הנהג להאיץ שוב ולבזבז חשמל. אז מה הנהג כן יכול לעשות? להמשיך להאיץ ולבזבז חשמל ורק לפני נקודת העצירה להרים את דוושת התאוצה ולתת לבלימה הרגנרטיבית לבלום את הרכב ועקב כך לבזבז יותר חשמל.

 

כמו כן בנסיעה עם רגנרציה מופעלת בפקקים ועומס תנועה כדי להאיץ את הרכב חזור ונשנה הנהג צריך ללחוץ על דוושת התאוצה ולבזבז חשמל ולא יכול פשוט לשחרר את דוושת הבלם ולתת לרכב לגלוש.

 

כמו כן בירידות מצב ipedl מחייב האצה באמצעות דווושת התאוצה כדי שהרכב יתקדם ובכך מבזבז חשמל כי ללא האצה כנ"ל הבלימה הרגרנטיבית תאט את הרכב יותר מדי. בשימוש במנופים כמו באיוניק אפשר יותר להתאים את מצב הרגנרציה המתאים למהירות הרצויה בירידה אבל גם זה לא מושלם כי מהירות הנסיעה בירידה משתנה ולא תואמת כל הזמן לרמת הרגנרציה שנבחרה. 

 

יש בעלי רכבים חשמליים שטוענים שבמצב ipedal הרמת דוושת התאוצה בצורה מתונה עד לנקודה מסויימת ללא הרמה מלאה שלה ושמירת דוושת התאוצה באותה נקודה (ליטוף הדוושה) עדיין לא מפעילה את הבלימה הרגנרטיבית וגורמת לצריכת חשמל מינימלית (לא בדקתי בעצמי), אבל צריך להיות מדוייק בפעולת דוושת התאוצה ונראה שזה לא מאפשר גלישה מלאה ורצופה נטולת צריכת חשמל ולא ניתן ליישם מצב זה בכל תנאי הנהיגה למשל לא בפקקים שמחייבים האצה עם דוושת התאוצה והאטה בקטעי נסיעה קצרים מדי שלא מאפשרים רגישות עם דוושת התאוצה או ירידות שבהן קשה לשמור את דוושת התאוצה באופן ממושך במיקום הנ"ל וכו' אני מניח.

 

באופן כללי כדי להשוות את יעילות 2 המצבים ולהגיע לתוצאות מדוייקות צריך לנהוג מספר קילומטרים רב באותו תוואי נהיגה, למשל 10 - 20 אלף ק"מ בכל מצב נהיגה.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

ההבדל הוא שאתה מדבר מהתאוריה שנראית לך נכונה. והגיונית.

כבר מישהו אמר לי שהוא מאיץ חזק בלי רגנרציה בכלל, ואז בולם את עצמו עם רגנרציה כדי להטעין את הרכב.

כאמור עשיתי ניסוי, אלו היו התוצאות. 

כל אחד מוזמן להאמין למה שהוא רוצה, אני קיבלתי את ההחלטה שלי, ועם צריכת החשמל של הרכב, לי בינתיים זה סבבה. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אתם שמים לב שאתם מתווכחים על משהו שיחסוך אולי 100 שקל בשנה?

סעו איך שנוח לכם ולא איך שתחסכו 30 אגורות ביום. השלב הבא זה לנסוע בלי אורות ומזגן?

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

במכונית רגילה אני מצליח לנסוע 100,000 ק"מ בין החלפות רפידות בלם. הסיבה פשוטה: אני לא נוהג גז עד הסוף ואחר כך ברקס מלחמה כמו 95% מהנהגים בישראל. במקום זאת, אני מוריד את הרגל מהגז הרבה לפני הרמזור ונותן לרכב להאט בהדרגה ורק לקראת הסוף אני משתמש בבלמים.

 

כאשר נהגתי בטסלה של קרוב משפחה, מצב נהיגה בדוושה אחת הרגיש לי כל כך טבעי. הרי זה בדיוק מה שאני עושה כבר שנים ברכב הבנזין שלי, רק שבטסלה הבלימה הרבה יותר חזקה, ברמה שכמעט לא צריך לגעת בדוושת הבלם.

 

למען האמת, אני לא רואה סיבה שלא לנהוג עם דוושה אחת. כל כך הרבה אנרגיה מתבזבזת בבלימה הקונבנציונלית – שלא לדבר על אבק רפידות הבלמים שנפלט לאוויר – שחבל לא לנצל את האנרגיה הזו לטעינת הסוללה. זה מועיל גם לסביבה וגם לכיס.

לפני 35 דקות, Night Driver כתב:

אתם שמים לב שאתם מתווכחים על משהו שיחסוך אולי 100 שקל בשנה?

סעו איך שנוח לכם ולא איך שתחסכו 30 אגורות ביום. השלב הבא זה לנסוע בלי אורות ומזגן?

 

להחליף רפידות בלמים כל 200,000 ק"מ במקום כל 40,000 ק"מ זה הרבה יותר חסכון מאשר 100 שקל בשנה. 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, gollu כתב:

נסיעה עם ipedal בבינעירוני מעלה את הצריכה באופן ניכר והופכת אותה ללא נעימה.

 

כאמור את הנ"ל כתב בעל איוניק חשמלית עם ניסיון אישי וגם קראתי בקבוצות של בעלי רכבים חשמליים שונות שעשו ניסויים שונים והגיעו לתוצאה שנהיגה בלי רגנרציה מופעלת היא החסכונית יותר ויש עוד נהגים שמעדיפים את צורת הנהיגה הזאת מבחינת נוחות הנסיעה, כך שזה לא רק עניין של הגיון.

 

לפני 28 דקות, Cranky_CPA כתב:

למען האמת, אני לא רואה סיבה שלא לנהוג עם דוושה אחת. כל כך הרבה אנרגיה מתבזבזת בבלימה הקונבנציונלית – שלא לדבר על אבק רפידות הבלמים שנפלט לאוויר – שחבל לא לנצל את האנרגיה הזו לטעינת הסוללה

 

אבל ברכב חשמלי אין בלימה קונבנציונלית, גם אם לוחצים על דוושת הבלם בצורה מתונה מופעלת בלימה רגנרטיבית ולא בלימה באמצעות רפידות הבלם.

 

ברכב חשמלי בשתי צורות הבלימה: בלימה רגנרטיבית באמצעות הרמת דוושת התאוצה ללא לחיצה על דוושת הבלם או באמצעות לחיצה מתונה על דוושת הבלם, מופעלת בלימה רגנרטיבית בהתחלה אבל לקראת סיום הבלימה מופעלת בלימה באמצעות רפידות הבלם  בכל מקרה כי במהירות נמוכה הבלימה הרגנרטיבית לא יעילה.

 

בכל זאת תיתכן שחיקה רפידות בלם גדולה יותר על ידי נסיעה ברגנרציה  0 ושימוש בדוושת הבלם לאור כך שהנהג לא תמיד לוחץ בצורה מתונה על דוושת הבלם ובלחיצה חזקה גם רפידות הבלמים משתתפות בבלימה.

 

ואז צריך להשוות בין עלות החלפת רפידות בלמים גבוהה יותר בבלימה באמצעות דוושת הבלם לבין צריכת חשמל גבוהה יותר בנסיעה עם ipedl.

 

באופן כללי אני מדבר על אספקט של לסחוט יותר טווח נסיעה למי שזה חשוב לו ולא על הבדלי עלויות.

 

למי שזה לא חשוב לו שינהג איך שכיף לו, אני לא הייתי נוהג במצב חסכוני כי הוא פוגע בהנאה וחוסך קצת אלא נוהג לפחות במצב נורמל ולא הייתי נוהג עם רגנרציה עובדת בכלל כי אני אוהב נסיעה זורמת שמשלבת גלישה של הרכב בעזיבת דוושת התאוצה ומנוחה של הרגל עקב כך שאין צורך ללחוץ על דוושת התאוצה כל הזמן כמו במצב ipedl.

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני כשעה, Cranky_CPA כתב:

להחליף רפידות בלמים כל 200,000 ק"מ במקום כל 40,000 ק"מ זה הרבה יותר חסכון מאשר 100 שקל בשנה. 

גם אם אתה נוהג עם שימוש בדוושת הבלם הרי הבלימה היא רגנרטיבית ברובה אז אם ברכב רגיל אתה עושה 100,000 על רפידות (אני עושה בסביבות 70) אז בחשמךלית רוב הסיכויים שתעשה 200 ומעלה גם עם שימוש בדוושת הבלם.

אבל אני לא מדבר על מי שמיומן לנהוג חלק ככה אלא על מי שעושה את זה משיקולי חיסכון נטו על חשבון הנוחות. השאלה היא אם אתה מוכן להקריב נוחות בשביל חיסכון וכמה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...