Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי ממשיך בסדרת השאלות לגבי הרכב שאני מתכנן לקנות (BMW E30, 116I, שנת 88’)

נסעתי על הרכב וגיליתי שאין לו הגה כוח (בכל זאת רכב בן 30 שנה לא הייתי צריך להיות מופתע)

והשאלה שלי היא האם אפשרי להחליף ממערכת היגוי מכנית למערכת היגוי כוח (כמו בכל רכב אחרי שנות ה90 בערך), האם זה צריך אישור ממשרד הרישוי והאם אפשרי לעשות זאת לבד (מבחינת חשמל, עלות, חלקים וכו׳)?

תודה לעוזרים!

פורסם

באופן עקרוני כן. הדרך הכי פשוטה היא לקנות מפירוק את המערכת קומפלט (מהמשאבה ועד המסרק הגה) מרכב בפירוק.

שיהיה ברור ששתיהן מכניות - פשוט אחת מתוגברת.

 

that said - לא יודע מה המטרה של הרכב - אבל דווקא לספורט מוטורי - לרוב עושים את הכיוון ההפוך ברכבים קלים ספורטיבים (מצד שני זה אחד הדגמים הבסיסיים).

זה פלוס מערכת מבוססת נוזל ישנה - הייתי שוקל בכובד ראש את הנושא / מתכנן מראש לשפץ לפני שאתה מתקין (כולל את המסרק הגה)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)

 

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

באופן עקרוני כן. הדרך הכי פשוטה היא לקנות מפירוק את המערכת קומפלט (מהמשאבה ועד המסרק הגה) מרכב בפירוק.

שיהיה ברור ששתיהן מכניות - פשוט אחת מתוגברת.

 

that said - לא יודע מה המטרה של הרכב - אבל דווקא לספורט מוטורי - לרוב עושים את הכיוון ההפוך ברכבים קלים ספורטיבים (מצד שני זה אחד הדגמים הבסיסיים).

זה פלוס מערכת מבוססת נוזל ישנה - הייתי שוקל בכובד ראש את הנושא / מתכנן מראש לשפץ לפני שאתה מתקין (כולל את המסרק הגה)

המטרה בינתיים של הרכב זה לשפץ, לתחזק ולייעל לנהיגה יותר נוחה ובינתיים זה רכב לסופ״שים, מפגשים וכו׳.

המערכת מבוססת נוזל שהזכרת, אין אותה ברכבים חדשים יותר? זה משהו שצריך להחליף או לתקן?

סליחה על הבורות אני חדש בעניין הזה והרכב הוא חלק מתהליך הלמידה שלי.

עריכה אחרונה על ידי TBelinski
פורסם

ברכבים יותר וותיקים זה מערכת הידראולית

עם השנים היה מעבר למערכות חשמליות ברמה כזו או אחרת שיותר פשוטות ואמינות (אבל הרבה יותר אלקטרוניקה)

 

זה חלקים עם בלאי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אני לא מכיר כלכך את הE30, אבל אם יש דגם אחר שלה שמגיע עם הגה כח, אז ההחלפה לא מורכבת במיוחד.
אם אין, כנראה תצטרך לפרק אחד מסדרה 5 מקבילה או E36 ולבצע התאמות.
הגה כח זה לא עניין של מה בכך, בד"כ יש לו פולי שיושב על הרצועת אביזרים וזה בעצם מה שמפעיל את משאבת השמן, יכול מאד להיות אגב שלרכב עם שוק אפטרמרקט כזה רחב יהיו קיטים מוכנים.
אלא אם אתה מבין דבר או שניים במסגרות וריתוך, הייתי מחפש פתרון מוכח שעובד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

למה לעשות את זה? זה כבר יתרון שאין כי כנראה שלא צריך ,ככה פחות מערכת שתוכל להתקלקל,הרבה יותר עדיף בלי לדעתי.

אלא עם אתה הולך לעשות חניות במקום רוב היום,חוץ מחניות המהירות 2 קמש אתה לא אמר להרגיש יותר מדי את המחסור.

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

סליחה ראיתי את השאלה רק עכשיו.

הדגם נקרא 316 ולא 116.

אין שום בעיה להחליף להגה כח וזה מומלץ ביותר. לא נדרשים אישורים כלשהם.

המסרקים המקוריים (הן המכאניים והן המתוגברים) של הE30 הם בעלי יחס מאוד ארוך וצריך לסובב המון בהגה. 

לכן מומלץ להשתמש במסרק הידראולי, לאחר שיפוץ, של E46 או E36, ותצטרך לסובב סיבוב שלם פחות מנעילה לנעילה.

במסרק E36 ניתן להשתמש בזרועות הגה של E30 או של E36, הימנית שונה מבE30 עם מסרק מכאני.

במסרק E46 צריך להשתמש בזרועות פנימיות של E46 וחיצוניות של E36. זה הסטאפ המומלץ ביותר.

מעבר לכך צריך צינורות לחץ, מתאמים או הרבה שייבות כדי להניח מסרק E36 או E46 במיקום שנועד לו בתת שילדה, כי התושבת במסרק E30 גבוהה יותר.

נדרש ציר הגה של E30 עם הגה כוח.

נדרש מיכל לנוזל (חדש בלבד)  ו3 צינורות.

נדרש פולי מתאים עם מקום לרצועה, ורצועה כמובן.

נדרשת משאבה, רצוי חדשה או אחרי שיפוץ. ניתן לקחת את המשאבה מכל דגם מנוע, אבל צריך תושבת שמיועדת למנוע שקיים ברכב.

אחרי ההתקנה, כיוון פרונט וסע לשלום.

אם עדיין קיים ברכב ההגה המקורי הענק, מומלץ מאוד להחליף להגה 370 מ"מ.

 

הבעייה העיקרית, שהיום כל החלקים הנדרשים (למעט זרועות הגה ורצועה) נהיו יקרים מאוד.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 9 שעות, amosbmw כתב:

הבעייה העיקרית, שהיום כל החלקים הנדרשים (למעט זרועות הגה ורצועה) נהיו יקרים מאוד.

בדיוק. ואם הם ישבו - צריך להחליף אטמים וכו או שיפוץ מלא וזה הופך להיות כאב ראש.

אחלה מידע לגבי התאימות של ה46! הכרתי את ה36 אבל לא את זה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)
בתאריך 26.6.2022 בשעה 11:04, amosbmw כתב:

סליחה ראיתי את השאלה רק עכשיו.

הדגם נקרא 316 ולא 116.

אין שום בעיה להחליף להגה כח וזה מומלץ ביותר. לא נדרשים אישורים כלשהם.

המסרקים המקוריים (הן המכאניים והן המתוגברים) של הE30 הם בעלי יחס מאוד ארוך וצריך לסובב המון בהגה. 

לכן מומלץ להשתמש במסרק הידראולי, לאחר שיפוץ, של E46 או E36, ותצטרך לסובב סיבוב שלם פחות מנעילה לנעילה.

במסרק E36 ניתן להשתמש בזרועות הגה של E30 או של E36, הימנית שונה מבE30 עם מסרק מכאני.

במסרק E46 צריך להשתמש בזרועות פנימיות של E46 וחיצוניות של E36. זה הסטאפ המומלץ ביותר.

מעבר לכך צריך צינורות לחץ, מתאמים או הרבה שייבות כדי להניח מסרק E36 או E46 במיקום שנועד לו בתת שילדה, כי התושבת במסרק E30 גבוהה יותר.

נדרש ציר הגה של E30 עם הגה כוח.

נדרש מיכל לנוזל (חדש בלבד)  ו3 צינורות.

נדרש פולי מתאים עם מקום לרצועה, ורצועה כמובן.

נדרשת משאבה, רצוי חדשה או אחרי שיפוץ. ניתן לקחת את המשאבה מכל דגם מנוע, אבל צריך תושבת שמיועדת למנוע שקיים ברכב.

אחרי ההתקנה, כיוון פרונט וסע לשלום.

אם עדיין קיים ברכב ההגה המקורי הענק, מומלץ מאוד להחליף להגה 370 מ"מ.

 

הבעייה העיקרית, שהיום כל החלקים הנדרשים (למעט זרועות הגה ורצועה) נהיו יקרים מאוד.

הפתרון הטוב ביותר בלי לשנות גלגלות ולהוסיף רצועה ולגעת במערכת השמן הוא הגה כח חשמלי

אפשר לקחת מאחד מהדגמים החדשים ופשוט להרכיב בלי לגעת בכל המערכות האחרות.

התקנה פשוטה יחסית ויהיה לו פתרון טוב - מצאתי אחד שביצע המרה

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

פורסם

קראתי על ההסבות להגה כח חשמלי כבר בעבר.

אם אתה נשאר עם מסרק מכאני מקורי של E30, אתה נשאר עם ההגה הארוך בצורה קיצונית, ארבע וחצי סיבובים מנעילה לנעילה.

ניתן לפתור את זה עם מסרק הידראולי של E36/E46, אבל אם עשית את זה אז אתה כבר יכול להתקין גם משאבה הידראולית..

 

נהגתי 4 שנים בE30 עם מסרק מכאני ועוד 13 שנה עם הידראולי של E46. 

השיפור הכי טוב שעשיתי לרכב הזה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

×
×
  • תוכן חדש...