Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור בלימה בג'ולייטה תלתן


 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום, עומד לפני החלפת בלמים בתלתן. החלפתי כבר רפידות בעבר וחרטנו גם צלחות.

אין אפשרות לחרוט יותר וצריך להחליף קומפלט.

מחפש המלצה על סט אפטר מרקט. 

מה בעצם חסר לי במקוריים? האמת, לא יודע. אבל הם מרגישים רכים מדי, זאת אומרת צריך להיערך להאטה מבעוד מועד. חסרה "נשיכה" והבלמים לא משרים ביטחון בנהיגה.

סטים מחורצים, מפונפנים ועם לדים בפוני - לא מעניין. מחפש משהו שיעצור. אורך חיים דומה למקורי, ולא דורשים התעסקות בצנרת, נוזל, קליפרים או כל דבר אחר. פלאג אנד פלי.

תודה,

 

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ArikC כתב:

צלחות ורפידות ברמבו XTRA.

לא הצלחתי למצא אפילו לא פרט אחד טכני לגביהן - לא מקדם חיכוך , טמפ׳ עבודה וכו.

מהPR שמצאתי (כי אין spec sheet יש את זה https://www.brembo.com/en/company/news/new-brembo-xtra-brake-pads-at-automechanika-frankfurt ואת הדף שלהם. לא בדיוק משרה אווירה של ספורטיבי כשמדברים על comfort וdurability) - זה נראה מעין רפידות ספורטיביות יומיומיות מגובות בשם גדול.

לברמבו יש סטים של רפידות ספורטיביות אבל בגדול ההתמחות שלהם זה מערכות בלימה ודיסקים , פחות רפידות.

כמו כן - דיסקים לא משנים את עוצמת הבלימה.

 

בתאריך 12.1.2022 בשעה 04:53, Muzic4Ever כתב:

החלפתי כבר רפידות בעבר וחרטנו גם צלחות.

איזה רפידות היו עד עכשיו? בגדול בשביל בלימה טובה ונשיכה ראשונית טובה - השדרוג הראשון שאתה צריך להסתכל עליו זה רפידות יותר אגרסיביות (מגובות במספרים , לא ביצרן מסוים).

כמו כן קח בחשבון -> רפידות יותר אגרסיביות = יותר אכילת דיסקים , רעש ולכלוך.

ממליץ על הדרך גם לשדרג נוזל בילום (במיוחד אם אתה לא יודע מתי הוחלף לאחרונה - צריך כל שנתיים שלוש מקסימום).

 

כמו כן - איזה רפידות זמינות בארץ למידה שלך מיצרני אפטרמרקט?

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא לא רוצה להתחיל להעסק בהחלפה של קאלפרים וכו', אין הרבה מה לעשות בכדי לשפר עוצמת בלימה,החלפה של דיסקים ורפידות למשהו קצת יותר אגרסיבי כן ייתן לו יותר "נשיכה" ופחות דעיכה וישפר במעט את העוצמה של הבלימה.

לגבי מפרט טכני תוכל למצוא באתר של ברמבו ספציפית לכל דגם .

יש גם את זה 
https://www.bremboparts.com/europe/en/products/brembo-xtra/champion-safety
ובכל מקרה הבחור פה למיטב הבנתי מדבר על סט שיחליף את הסט המקורי ,לנהיגה יום יומית ולא למסלול.

ואני עומד בדעתי שסט כזה יוכל לשפר את יכולות הבלימה בעלות לא גבוהה , הXTRA נמכרים בארץ הרבה לוואגיות והביקורות טובות.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער אריק, אבל הברמבו האלו לא באמת מוצלחים.

חבר התקין על הברז שלו ולא התרשם מהם לטובה, הן במסלול והן בכביש הציבורי.

הרכיש כמו מקורי אולי מעט יותר עמיד בפני דעיכה.

שווה לבדוק  רפידות EBC צהוב, אם יש HAWK לרכב שלך אז מניסיון והיכרות אישית שלי ושל כמה חברים טובים הרפידה שלהם HP+ עובדת ומשפרת פלאים.

ממליץ גם לרענן נוזל בלמים כמו שאמרו.

רפידה טובה על דיסק מקורי אמורה לסגור לך את הפינה לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש נסיון איתם רק בכביש ציבורי ובנסיעה מנהלתית +++
מסלול לא עשיתי איתם לכן לא יכול לתת חו"ד.

מה שכן מנסיוני הם bulletproof לעיוותים גם אחרי כמה בלימות חזקות ברציפות,לא הרגשתי דעיכה בשום מצב,בשבילי ובשביל המחיר שעלו לי,שווה את הכסף.

אגב גם האורך חיים היה דומה למקורי והחזיקו קרוב ל3 שנים ו40 אלף ק"מ.

חוץ מזה להגיד שהם לא מוצלחים על סמך ביקורת אחת של חבר שלך,מתנצל זה לא נשמע לי רציני.

בכל מקרה,לפי התיאור של פותח השרשור הוא מחפש סט מקורי עם עוד קצת אקסטרה,זה בדיוק הברמבו,אם הוא מחפש סט למסלול,משהו אחר.

זה לא סט למסלול,זה לא סט למרוצים זה סט כביש עם ערך מוסף.

אגב התרכובת של הyellow stuff שונתה ב2021 והיא פחות אגרסיבית מבעבר. 

 

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ArikC כתב:

לגבי מפרט טכני תוכל למצוא באתר של ברמבו ספציפית לכל דגם .

אשמח ללינק.

מה ששמת מראה כמה גרפים על הדיסקים, לא על רפידות.

זה העמוד של הרפידות ואין בו שמץ של מפרט טכני:

https://www.bremboparts.com/europe/en/products/pads/brembo-xtra-pads

המידע שצריך להשוות ולחפש הוא כולה גרף אחד או 2 טווחים (טמפ׳ ומקדם חיכוך).

סתם 2 דוגמאות בשלוף:

https://www.hawkperformance.com/hps

https://www.project-mu.co.jp/en/products/pad_hcplus800.html

ככה אפשר להבין באמת על מה מסתכלים

 

לפני כשעה, GTI33 כתב:

חבר התקין על הברז שלו ולא התרשם מהם לטובה, הן במסלול והן בכביש הציבורי.

Side note ספציפי על הBRZ - הרכב הזה ספציפית צריך בגירסא ה״רגילה״ (לא זו שמגיעה עם קאליפרים של ברמבו בשנתונים החדשים) רפידות ונוזל בילום יותר אגרסיבים מהמקוריים - אפילו לנהיגת כביש מהירה. מניסיון.

הרכב הזה מקבל מאוד באהבה רפידות שהן Dual duty (מסלול וכביש) והייתי מחשיב את זה כממש הכרח. עקב זה - רפידות שעושות עבודה לא רעה על שילובים אחרים - ירגישו קצת חסרות פאנץ׳ במקרה הזה.

 

בכ״א - ממה שאני מוצא והתיאורים של ברמבו - האקסטרה זה רמה אחת מעל OEM , שזה סבבה לתחליף OEM אבל לא ממש יתן שיפור מורגש.

בשביל הבדל מורגש בנשיכה צריך יותר מזה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, הצלחתם לבלבל אותי לגמרי. 

אנסה למקד יותר, הרכב אצלי כדיילי. 

עד היום הורכבו רק רפידות, והם היו מקוריות. הדיסקים עברו חריטה פעם אחת, אין פעם נוספות כי הם כבר מחוץ לטולרנס. אגב, הם המקוריים עדיין שיצאו עם הרכב מהסוכנות ב 2015.

החלפת (כל!) נוזל הבלמים בוצעה לפני קצת יותר משנה. 

כמו שאמרו כאן, לא מחפש להשתגע ולא עולה למסלולים. רוצה משהו רק קצת מעבר למקוריים כי הם כאמור, לא ממש מספקים גם את המעט שדורשים מהם. לטעמי לפחות.. 

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא פשוט - כדי לקבל הבדל אמיתי בהרגשה בבלימה אתה צריך לקפוץ רמה מעל - לרפידות ספורטיביות (לא מסלול , לא dual duty).

HPS זו דוגמא לשיפור ביכולת לעבוד בחום - אבל לא לנשיכה יותר משמעותית מרפידות רגילות. (מקדם חיכוך 0.35 עקבי מאוד לאורך טווח דיי רחב של טמפ)

הHP+ לדוגמא אחלה אבל הן כבר Dual duty - כלומר ליומיום + מסלול קליל. ושם אין סיכוי שיהיה אותו אורך חיים לרפידות והדיסקים. (ויכול להיות ידרשו בלימה ראשונה כדי להתחמם לגמרי ליכולת המלאה שלהם. עדיין עדיף מרפידות רגילות)

את זה אפשר ללמוד מהנתונים והגרפים כמו ששמתי מעל.

0.3-0.35 זה לגמרי יומיומי ומקביל לרפידות מקוריות ברוב הרכבים.

0.45-0.55 זה כבר משהו שתרגיש מהותית ביכולת בלימה שלך ובנשיכה של הדוושה. מעל זה - כבר פחות מומלץ לדעתי לרכב שלא עולה על מסלול פעם ב... לפחות

את זה רואים בגרפים או נתונים כמו:

https://www.hawkperformance.com/hps

https://www.hawkperformance.com/hp-plus

 

עכשיו השאלה היא מה זמין בארץ + למידה שלך.

(אני ממליץ תמיד להיצמד לנתונים ולא ליצרן או תיאורים. במיוחד חשוב המקדם חיכוך בטמפ׳ העבודה)

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, נראה לי שהתחלתי להבין קצת. לא חושב שה HP+ ממש מתאימים. 

הבלאי לצלחות הרבה יותר גבוה, הם יותר מרעישים, מלכלכים ובכלל, לא בטוח שהפשרות האלו מצדיקות את השימוש הבסך הכל די בסיסי ברכב. 

מצד שני, אתה אומר ש 0.35 מקבלים גם מרפידות מקוריות (ברמבו אגב ברכב הזה), אז אין להם יתרון מיוחד. 

השאלה היא אם באמת המקוריות הם 0.30-0.35 או שאולי הם יותר לכיוון ה. 25-30. כי במקרה כזה, נראה לי שרפידות באיזור ה 0.40 יהיו פשרה טובה בין ביצועים לכל שאר המגרעות. אגב, לצורך העניין- מה סדר גודל המחירים של ה HPS ו HP+ לרכב כמו גולף GTI שאני מניח הרבה יותר נפוץ. 

ושאלה נוספת, יש יבואן שלהם שאפשר לשוחח אתו לגבי זמינות בארץ? 

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הטווח בין 0.4 ל0.5 הוא בערך מה שאתה מחפש - ואכן לדעתי לHawk performance יש סוג של חור שם בטווח.

לא יודע מה המקוריות. הטווחים שאמרתי זה מה שנתקלתי ברכבם ספורטיבים אחרים שמגיעים עם מערכות בלימה ספורטיביות. לצערי חלק מהיצרנים לא שמים את המידע הזה על המוצר.

אני לא מכיר את טווחי המחירים בארץ - כי אני לא גר בישראל יותר.

הייתי פונה לסדנאות הרגילות לראות מה יש להן להציע וחוזר עם רשימה לפה ונוכל לייעץ.

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כמה,

רפידות hawk hp plus / endless mx72 / hawk dtc30 

צלחות dba  t3 4000/ 5000 

שמעתי שיש המון זיופים של ברמבו וצריך להזהר

עריכה אחרונה על ידי ArikM

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שהזכירו קודם לכן EBC YELLOW STUFF .

 

לא ניסיתי אותם במסלול אבל בנסיעה מנהלתית הם בהחלט עושים את העבודה הרבה יותר טוב מהמקורי.

 

התקנתי אותם על מאזדה 2 ובנוסף על CX5 , ההבדל מורגש גם כשהם קרים , הנשיכה חזקה ומורגשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי ה"חומר הצהוב" של EBC עלו כאן כבק כמה פעמים. ניגשתי לבדוק אותם, לפי הגרפים נראה שהם אכן נותנים תמורה ממוצעת ואולי אפילו דיי טובה. אבל, את גרף נתון החיכוך לאורך זמן\טמפרטורה לא מצאתי. מישהו יודע את הנתון הזה? 

אגב, יש טעם להשקיע באותן רפידות גם לסרן האחורי או שמספיק לשים שם את המקוריות? 

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאתי את הגרף שאתה מחפש , אני יכול לומר לך מניסיון שלי שלא צריך לחמם אותם כדי שהם יעבדו.. הם עובדים טוב מההתחלה , מיד לאחר ההנעה.

 

לגבי השאלה השנייה - במאזדה 2 שלי הרכבתי רק בסרן הקדמי כי בסרן האחורי אין רפידות אלא תופים. (הרכב בולם יפה).

 

ב- CX5 הורכבו הרפידות גם קדימה וגם אחורה.

 

אני במקומך הייתי מחליף בשני הסרנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...