Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

סחיטה גבוהה מזרזת את הייבוש.

במהלך הסחיטה עובדים על הבגד כוחות עצומים, שעולים בריבוע של המהירות.

אז טכנית כן, יש פוטנציאל יותר גדול לנזק.

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מצד שני, אם תסחט במהירות נמוכה תזקק ליותר זמן סחיטה, כלומר אולי כוחותֶפחותים, אבל יותר ממושכים.

 

אין לי מושג מה מהירות הסחיטה במכונה שלי - כנראה 1,000-1,200. סל״ד. אורך החיים של מגבות ומצעים, וגם גרביים ולבנים, שמכובסים תדירות ומיובשים במייבש, הוא שנים רבות.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שמתי לב שאחרי כביסה של גרביים ומגבות ב1400סלד, מצטבר הרבה יותר מוך במייבש, מאשר הצטבר אחרי כביסה במכונה הישנה שסחטה ב1000סלד.

אני גם שם לב שהגרביי ספורט הפכו ליותר דקים ובתחתונים מכותנה הופיעו קרעים קטנים, אולי זה צירוף מקרים וגם במכונה הישנה זה היה מתרחש בגלל כביסות מרובות.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 5 שעות, דניאל1983 כתב:

האם סחיטה חזקה מידי יכולה לפגוע בבגדים?

אצלי המכונה בוחרת כברירת מחדל מהירות 1400סלד בתוכנית כותנה וmix.

מהירות סחיטה כזאות מתאימה למצעים, מגבות, גרביים תחתונים?

או חזקה מידי?

כן, זה מגביר את הבלאי, מצד שני אלו בדיוק פריטי הלבוש עם בלאי גבוה.

כותנה וגם בגדי תינוקות גינסים וטישרטים בסחיטה מקסימלית.

סינטטי ובגדים "רגילים" בסחיטה נמוכה (400)

עדינים ללא סחיטה והולכים לחבל.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, borsood כתב:

גינסים

ג'ינסים?

כל מכונה שמכילה מצב ג'ינס מגבילה את המהירות.

אותו הדבר בתוכניות של בגדים כהים.

 

לפני 22 שעות, sperial כתב:

מצד שני, אם תסחט במהירות נמוכה תזקק ליותר זמן סחיטה, כלומר אולי כוחותֶפחותים, אבל יותר ממושכים.

 פרקטית לא נכון. תיאורטית כן נכון.

בפועל - הבגדים ייצאו יותר רטובים במכונה שתוריד לה את הסל"ד לסחיטה.

 

ברמה התיאורטית אם תפעיל את המערכת ליותר זמן במהירות נמוכה עד שאותה כמות מים תצא, אתה מפעיל פחות כוח ולכן נמצא רחוק יותר מנקודת כשל תיאורטית בסיב ובעצם המודל יהיה יותר דומה* לכשל התעייפות.

מכיוון שסיב הוא דבר אלסטי ביותר מאוד יכול להיות שאין לו בכלל גבול התעייפות, ואז בסיטואציה כזו אתה אכן מייצר הרבה פחות נזק לבגד למרות שהושקעה אותה עבודה.

 

*מודל התעייפות במוצקים מבוסס על זחילה של סדק אז כמובן שזו לא בדיוק תיאוריה שתעבוד על סיבים של בגד, מה שמחזק את מה שכתבתי בהמשך. 

ייתכן שיש מודלים שרלוונטיים לסיבים, סביר שנעשו מחקרים אבל לא בדקתי לעומק.

 

וככל שאני חושב על זה יותר בהחלט יש הגיון שמישהו כבר עשה על זה דוקטורט או לפחות תזה.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

תוסיף על זה זמן ייבוש יותר ארוך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...