Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמעט אין לי שמן ברכב. האם חובה לרוקן את השמן הקיים לפני שמחליפים


anonport
שימו לב! השרשור הזה בן 882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לך בדיוק את אותו השמן להוסיף? או לפחות ידוע מה הצמיגות של השמן הישן?

או שאתה לא יודע איזה שמן כרגע בתוך המנוע?

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התכוונתי אם להוסיף. התכוונתי אם חשוב לרוקן לפני שמוסיפים. חלק אמרו לי שזה יכול לשרוף את השמן, אם לא מחליפים הכל.

מדובר ביונדאי אקסנט

עריכה אחרונה על ידי anonport
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך ברור המצב ומטרת השאלות.

מוסיפים שמן כאשר חסר בין הטיפולים, לא במקום הטיפול.

אם לא מרוקנים את כל השמן ולא ממלאים חדש כל 10-15 אלף קילומטרים או שנה ( מה שנקרא "טיפול ") ,  תיווצר בוצה במנוע, מה שיגרום להחלפתו.

הוספת שמן חדש לישן זה לא טיפול.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, anonport כתב:

לא התכוונתי אם להוסיף. התכוונתי אם חשוב לרוקן לפני שמוסיפים. חלק אמרו לי שזה יכול לשרוף את השמן, אם לא מחליפים הכל.

מדובר ביונדאי אקסנט

אתה יכול להוסיף ולערבב חופשי. רק אל תעבור את המקסימום במדיד. ושמן מתאים לפי הצמיגות והתקן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובה של VLAD היא הנכונה ביותר לדעתי.

אם אין לך עניין להשקיע ברכב תשקיע בקצת כלים וציוד להרים את הרכב, להחליף שמן לוקח פחות משעה. וגלון שמן טוב עולה 100 שקל.
אם תוסיף חדש לישן פעם אחת לא יקרה כלום, אם תעשה את זה שוב תתחיל להיווצר בוצה מלאה בפיח וס'חלה במנוע, מעברי השמן יסתמו והמנוע יעבוד בחוסר שימון וימות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שאלה לא פחות חשובה: למה אתה קורא "כמעט אין שמן" ומה הסיבה לכך?

 

אם מפלס השמן נמצא בין הסימנים במדיד אין מחסור בו. אם הוא פחות מהמפלס המומלץ צריך לדעת למה ובאיזה קצב הוא "נעלם", כדי לדעת האם הוספת שמן מפעם לפעם מספקת או שמא אתה עלול למצוא  את עצמך בנסיעה הקרובה עם מנוע הרוס מחוסר שמן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, vladclar כתב:

לא כל כך ברור המצב ומטרת השאלות.

מוסיפים שמן כאשר חסר בין הטיפולים, לא במקום הטיפול.

מדובר ברכב שלא עבר טיפולים כבר שלוש שנים. נוסע איתו מרחקים קצרים (10 ק"מ הלוך ושוב 6 פעמים בשבוע)

לפני 8 שעות, sperial כתב:

יש שאלה לא פחות חשובה: למה אתה קורא "כמעט אין שמן" ומה הסיבה לכך?

חסר שמן (אני יודע לפחות לבדוק 😄). הבעיה אם באמת תיווצר בוצה כפי שכתבו.

 

אז רגע, איך מרוקנים? זה מסובך? יש לי בית פרטי ואני יכול לזחול ולסובב פקק אם בזה הסיפור מסתכם. אני לא מוכן להרים על ג'ק ולעשות את זה. לכל היותר אם זה מסובך בעוד חצי שנה אבקש שיחליפו כמו שצריך ובינתיים אוסיף שמן על השמן שכבר קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב לא עבר טיפולים 3 שנים כבר יש בוצה במנוע או התחלה של בוצה.

ממליץ לך לבצע יישור קו רציני אם אתה מעוניין לשמור את הרכב לשנים הבאות טפל בו כראוי.

טיפול עושים כל מס ק"מ מוגדר, או שנה (לדוגמה כל 15,000 ק"מ או שנה. המוקדם מבינהם)

שמנים מאבדים מהתכונות שלהם (לדוגמה הגנה מקורוזיה) אחרי פרק זמן מסויים בגלל התחמצנות.

לחלק מהמכלולים (כמו מצבר) יש תוקף.

רצועות למינהן מתייבושת גם הן לאחר תקופה מסויימת.

במידה והנסועה מאד נמוכה, אולי לא שווה להחזיק את הרכב.

 

בכל מקרה, לעניין שאלת השרשור, אם צריך להוסיף שמן בין טיפולים צריך להבין למה. הרכב שלך הוזנח, וכנראה שורף שמן.

באם היה מטופל כראוי יש מצב שלא היה מגיע למצב הזה.

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...