Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איפוס לחץ אוויר קיה ספורטז'


אמיל221
שימו לב! השרשור הזה בן 961 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

ברשותי קיה ספורטז' 2014

נורת לחץ אוויר דלוקה, היום ניפחתי את הצמיגים אך הנורה לא יורדת.

 

איך אפשר לאפס את הנורה?

או שזה מסמן על תקלה אחרת?

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני איפוס כזה או אחר- האם קיים גלגל רזרבי וככל שכן, האם מילאת אוויר גם בו ? 

פגשתי כבר מקרים בהם,דווקא גלגל הספייר שלא מולא בו לחץ אוויר לפי הנדרש עשה את כל המהומה.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה רכב יש התראה על לחץ אוויר בגלגל ספייר?

 

ראיתי את זה כתוב בפורום הרבה פעמים אבל אף פעם לא ראיתי שמישהו כתב דגם ושזה הרכב שלו, תמיד "שמעתי"... 

 

אני לא בטוח בכלל שיש כזה דבר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Buki כתב:

באיזה רכב יש התראה על לחץ אוויר בגלגל ספייר?

 

ראיתי את זה כתוב בפורום הרבה פעמים אבל אף פעם לא ראיתי שמישהו כתב דגם ושזה הרכב שלו, תמיד "שמעתי"... 

 

אני לא בטוח בכלל שיש כזה דבר. 

הנורה מתריעה כללית על בעיית לחץ אוויר-אולי בחלק מהרכבים המודרניים היום היא מצביעה בדיוק באיזה גלגל הבעיה אבל,לפני 3-4 שנים זו היתה התרעה כללית ולא ממוקדת (לא יכלת לדעת באיזה גלגל הלחץ ירד/יש תקר).

לפני 3 שנים,כאשר עבדתי בתחנת דלק בצפון,הגיעה אלי בהיסטריה בחורה בוכה עם פיקנטו כמעט חדשה ואמרה,שנדלקה המנורה הזו אחרי התדלוק.

לא היה לחץ לקוחות, נגשתי איתה,ניפחנו 4 גלגלים והמנורה דלקה עדיין.

שאלתי אותה,האם ניפחה גלגל ספייר ואמרה שלא.

כאשר הגענו לגלגל הספייר,החלטנו לנפח גם אותו,אמרתי לה שתעשה סיבוב של 2 ק"מ ותחזור להגיד מה קורה.

היא חזרה,אמרה שהמנורה נכבתה ואמרה תודה רבה.

האם ניתן להכליל ממקרה אחד לרבים ? לא..

אבל,קרו לי לאחר מכן עוד כמה מקרים עם רכבים שונים לאחר מכן אז כנראה,שלפחות לגבי חלק מהרכבים זה נכון ומכיוון שכך, זה שווה בדיקה וניסיון- לא משווה בין ספורטאז לפיקנטו אבל,אני חושב,שאין יותר מידי מה להפסיד והעניין הוא ללא עלות של אגורה פרט ל"טרחה"- להגיע לתחנת הדלק.

לגשת למוסך ולהתחובר לסורק תקלות אם יהיה צורך בכך הרי תמיד יהיה אפשר.

יכול לומר,שברכב האישי שלי, (סיוויק 2013),נדלקה הנורה מספר פעמים- פעם אחת הוחלף חיישן ובפעמים הבאות מילאתי אווויר בכל הגלגלים והמנורה נכבתה-שוב לא ניתן לדעת באיזה גלגל הבעיה)...

מאז החלפתי 4 צמיגים לחדשים (מגודייר לקלבר) ולא נדלקה המנורה.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Buki כתב:

באיזה רכב יש התראה על לחץ אוויר בגלגל ספייר?

היה בקורולה משנת 2013 ועד שנת 2016 ( עד למתיחת פנים).

הכוונה הייתה יפה, שגם בגלגל רזרבי יהיה אוויר ולא תתקע ללא אוויר.

במציאות, הנורה כל הזמן נדלקה ובמקום שאנשים יבדקו את כל הגלגלים ( כולל הגלגל רזרבי) הרבה אנשים התעלמו מהמנורה וטענו שיש תקלה במערכת החיישנים.

 

לגבי קיה ויונדאי - אין כפתור לאיפוס. ניפוח ללחץ אוויר נכון לפי הוראות היצרן יאפס את המנורה.

בקיה ספורטאג' מומלץ לנפח 38PSI.

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, asix כתב:

היה בקורולה משנת 2013 ועד שנת 2016 ( עד למתיחת פנים).

יש בקורולה גלגל ספייר קטן חוסך מקום או רגיל? 

 

אם זה הרגיל, אני מבין. 

 

אם זה הקטן, חייב להיות בו גם חיישן והלחץ בגלגל הקטן הוא איזה 60PSI, ולא כמו באחרים...והוא צריך להתריע נגיד בירידה ל 55PSI. מעניין איך זה מיושם בפועל. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Buki כתב:

יש בקורולה גלגל ספייר קטן חוסך מקום או רגיל? 

גלגל רגיל. במתיחת פנים ב 2016 השאירו את הגלגל הרגיל אבל הסירו את החיישן ממנו מכיוון שהישראלים לא הסתדרו עם הרעיון

ומבחינתם המערכת הייתה לא תקינה כי היא התריעה בתדירות רבה.

 

לא קשור לשרשור, אך הטווח התראה בטויוטה היה דיי קטן, ומספיק שירד 2-3PSI המנורה הייתה נדלקת.

בשאר הרכבים מדובר על 5 PSI.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, asix כתב:

הסירו את החיישן ממנו

מה שאומר שאחרי התקנת גלגל ספייר ללא החיישן, אפילו שהוא במידה זהה לאחרים, נורת לחץ אוויר תידלק קבוע גם כשהלחץ נכון כי רק 3 חיישנים משדרים למחשב. 

 

ואז הנהג לא יבין מה הבעיה, זה גם לא אידאלי... מצד שני זה אולי יגרום לא להמשיך לנסוע על ה ספייר כמו שעושים לא מעט, אלא להחזיר את הגלגל הרגיל למקומו... 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר בדברים:

גם ברכב שיש חיישן בגלגל רזרבי, בעת התקנת הגלגל החלופי במקום גלגל תקול המנורה בלוח שעונים תישאר דלוקה אחרי ההחלפה. למה? כדי שתדאג לתקן את הגלגל התקול. בנוסף  - המחשב מקבל נתון רק מ 4 מתוך 5 גלגלים. חסר לו נתון אחד.

אותו דבר ברכב שאין חיישן בגלגל רזרבי - חסר לו נתון מגלגל אחד ולכן המנורה דולקת.

לפני 38 דקות, Buki כתב:

ואז הנהג לא יבין מה הבעיה, זה גם לא אידאלי

מה זאת אומרת שלא יבין מה הבעיה? היה לו פנצ'ר והחליף לגלגל רזרבי. יצרן רכב לא יכול לפתור בעיית סניליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, asix כתב:

מה זאת אומרת שלא יבין מה הבעיה? היה לו פנצ'ר והחליף לגלגל רזרבי.

לפני עידן החיישנים היה נפוץ מאוד אחרי החלפה לרזרבי לא לבצע החלפה חוזרת, היו ממשיכים לנסוע על הרזרבי והגלגל המתקון חוזר במקום הרזרבי, זה בהנחה  שכל חמשת הגלגלים זהים. 

 

 

לכן אם אני מתקין גלגל רזרבי זהה 100% לאחרים, יש סוג של ציפיה שהוא לא יתריע על לחץ אוויר ואני לא צריך לרוץ מיד לתקן את הפנצ'יר אלא יכול לעושת את זה "בזמני החופשי"... 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Buki כתב:

לפני עידן החיישנים היה נפוץ מאוד אחרי החלפה לרזרבי לא לבצע החלפה חוזרת, היו ממשיכים לנסוע על הרזרבי והגלגל המתקון חוזר במקום הרזרבי, זה בהנחה  שכל חמשת הגלגלים זהים. 

לא כל כך מסכים אם זה. בדרך כלל צמיג רזרבי הוא לא זהה מבחינת שחיקה לשאר הגלגלים ( זה נכון אולי כשכל הצמיגים באותה רמת שחיקה).

אני דוגל בזה שאם צמיג תקול לתקן אותו בהקדם האפשרי ולא לדחות את זה.

זאת הסיבה העיקרית שהמנורה דולקת כדי שתזכור.

דרך אגב, ברכבי VAG לדוגמא, אתה יכול להחליף גלגל ולאפס את המנורה מכיוון שאין חיישן בוונטיל אלא  דרך מערכת ה ESP.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי.

אם יש חיישן בגלגל רזרבי - איך הוא משדר למחשב הרכב?

איך המחשב יודע שבוצעה החלפה לגלגל הרזרבי ולמה הוא לא ממשיך לקבל נתונים מכל 5 הגלגלים במקרה כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה לשדר מתוך התא מטען.

לפני 54 דקות, Yondalar כתב:

איך המחשב יודע שבוצעה החלפה לגלגל הרזרבי ולמה הוא לא ממשיך לקבל נתונים מכל 5 הגלגלים במקרה כזה?

אתה צודק - לא דייקתי.

הוא אכן מקבל נתונים מכל ה 5 גלגלים במקרה שיש חיישן בגלגל רזרבי אך מכיוון שיש גלגל ללא אוויר ( כרגע הוא נמצא בתא מטען) אז המנורה דולקת.

ברכב שהגלגל רזרבי לא כולל חיישן אז המערכת יותר פשוטה והמחשב מזהה שבגלגל מסוים אין נתון ולכן המנורה דולקת.

 

בגדול - יש הרבה סוגי מערכות אז ייתכן שיש שינויים קלים במה שאני אומר בין הדגמים השונים אבל העיקרון זהה.

ברכבים שאין חיישן לחץ אוויר בגלגל אין למחשב יכולת לזהות שהגלגל התקול בתא מטען מכיוון שהמערכת איננה מבוססת על חיישנים אלא באמצעות קריאת מהירות גלגל דרך מערכת ה ESP.

כאשר המערכת מזהה שגלגל מסוים נוסע לאורך זמן במהירות שונה משאר הגלגלים היא מדווחת על תקר באותו גלגל.

עיקרון החישוב מבוסס על כך שחוסר אוויר בגלגל יגרום להקטנת הקוטר החיצוני של הגלגל ( במ"מ בודדים) וכתוצאה מכך שהקוטר קטן אז הגלגל יסתובב במהירות אחרת משאר הגלגלים התקינים.

המערכת הזאת פחות יעילה ממערכת עם חיישנים בגלגלים אך היא מוזילה את עלות הרכב בכך שחוסכים במערכת ייעודית ומנצלים את המערכת ESP שבכל מקרה קיימת ברכב.

חיסרון גדול במערכת המבוססת על ESP - אם בכל הגלגלים חסר אוויר ייקח למערכת הרבה זמן לזהות שחסר אוויר בכולם לעומת מערכת המבוססת על חיישנים שתתריע בתוך זמן קצר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להוסיף משהו לגבי מערכת עקיפה, זו ללא חיישניי לחץ שמשתמשת בחיישני מהירות סיבוב גלגל.

קודם כך, החל משנת 2014 בערך התקינה האירופאית דורשת מערכת ניטור לחץ אוויר בכל רכב אבל לא מפרטת איזה סוג מערכת ולכן מערכת עקיפה גם עונה לצרכי התקינה.

 

 

אני משתמש כ 5 שנים ברכב עם מערכת עקיפה. 

 

יתרונות - אין בכלל רכיבי חומרה נוספים על מה שקיים בכל מקרה באוטו. 

לא יכולה להיגמר סוללה בחיישן, החיישן לא יכול להתקלקל או להישבר כיוון שאין בכלל חיישנים.

 

עד כה בכל המקרים המערכת אצלי זיהתה בצורה מצויינת ירידת לחץ אוויר, אבל סף הרגישות שלה נמוך. לדוגמא צמיג שאמור להיות מנופח ל 35PSI, המערכת מתריעה אם הלחץ בצמיג יורד ל 27-28PSI.

 

עדיין זה מספיק, מה שכן אחרי ניפוח צמיגים ללחץ הנכון או החלפת צמיגים חשוב לאפס את המערכת כיוון שבנסיעה  הראשונה שאחרי האיפוס היא לומדת את מהירות סיבוב הגלגלים שמתאימה ללחץ אוויר הנכון עם הצמיגים הנתונים ומשתמשת בנתון שנלמד כרפרנס. 

 

 

 

 

מכיון שעלות המערכת אפסית, מבחינת היצרן זה רק עוד כמה שורות בתוכנה, אין לה שום תחזוקה והאמינות שלה מוחלטת, אני חושב שמערכת כזאת היא דבר לא רע. אם כי פחות מדוייקת ממערכת אמיתית עם חיישנים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 961 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...