Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש בכלל היגיון כלכלי ברכישת רכב היברידי חדש?


traveler1
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אני רוצה בתקופה הקרובה לקנות סופרמיני חדשה. חשבתי על טויוטה יאריס, אם כי אני לא נעול על זה. יש לה דגם עם מנוע בנזין בלבד ודגם היברידי. ההבדל במחיר המחירון ביניהם הוא 9000 ש"ח. עכשיו יש הנחה במס על רכבים היברידיים, שתתבטל בסוף השנה. על פניו נראה כאילו שווה לנצל את ההנחה במס. אלא שאם מסתכלים על העלות הכוללת, אני תוהה אם בעצם הרכב ההיברידי ממש לא משתלם.

לפי נתוני היצרן בשימוש משולב ההיברידית צורכת 1.3 ליטר בנזין פחות ל-100 ק"מ. מחיר בנזין היום הוא 6.36 ש"ח לליטר. ז"א נסיעה בהיברידית חוסכת 8.27 ש"ח ל-100 ק"מ. החיסכון בדלק יכסה את הפרש המחיר אחרי 108 אלף ק"מ. עם זאת בהיברידית יש יותר חלקים שיכולים להתקלקל, כך שאני מניח שהוצאות הטיפול עליה יהיו יותר גבוהות. יש 5 שנים אחריות על הסוללה. אחרי זה אפשר להאריך את האחריות בעלות של 407 ש"ח לשנה עד גיל 10 ו-616 ש"ח לשנה אחרי זה. בנוסף יש לשלם כל שנה על טיפול בסוללה במוסך מורשה. קשה לראות איך זה יכול להשתלם, בטח למי שנוסע מעט כמוני, אבל אפילו בכלל.

יש גם את השאלה של ביקוש להיברידיות לעומת הרגילות בשוק המשומשות. אתם יודעים להגיד איך השוק של ההיברידיות המשומשות? איך ירידת הערך מתנהגת?

עכשיו אני תוהה מה יקרה בעתיד. ב-1 בינואר המס על ההיברידיות יעלה, מה שנראה שיהפוך אותן לבלתי משתלמות בעליל. האם המכירות שלהן יצנחו? זה יפגע בשווי המשומשות? האם היבואנים יספגו את עליית המס ולא יעלו מחירים? האם עלות הסוללות תרד, כך שזה לא יהיה סיפור בעתיד להחליף סוללה?

יש סיבות אחרות בעד או נגד רכב היברידי? מה לגבי סיכון של שריפה של הסוללה? ליאריס ההיברידית יש תאוצה גבוהה יותר מאפס למאה לעומת דגם הבנזין לפי המפרט. האם זה מורגש, או שאולי מרגישים להיפך?

עריכה אחרונה על ידי traveler1
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת הדלק שום דבר לא מוחלט אבל וודאי שאם הנסיעות שלך הם בעיקר עירוניות החיסכון יהיה משמעותי ואם זה בעיקר בנעירוני זה כמעט ולא מורגש.

לגבי ירידת הערך היא גבוהה יותר מהרגילות בעיקר בגלל החשש על הבטרייה ולכן אם אתה מתכונן למכור עוד שנה שנה וחצי הירידה תהיה סבירה בעוד שעוד ארבע שנים למשל הירידה דרסטית יותר.

עליית המס על היברידיות החדשות מסברה אמור לעשות טוב לשוק המשומשות.

לגבי התאוצה מהרגשה שלי בהיברידית היא טיפה יותר טובה אבל לא בדקתי את זה בצורה מקצועית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן בחישוב קר אם אתה נוסע מעט בשנה ההיברידית לא משתלמת,

אבל לרוב המכירה תהיה יותר "קלה", ואם משום מה תשתנה כמות הנסיעה שלך הרווח יהיה כולו שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

זה נושא מאד שנוי במחלוקת שלצערי לא הצלחתי למצוא עליו הרבה "חומר" 

אבל לרכב היברידי יש גם את עניין הקרינה.

אני הייתי הולך על דגם הבנזין

בשורות טובות.

POLO 1.4 2001 > SPARK 1.0 2014 > 108 1.2 2016

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הנסועה השנתית שלך?

כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב?

לגבי שריפת הסוללה, המערכות ההיברדיות בטוחות ולא הייתי חושש מזה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, llaavvii כתב:

כן בחישוב קר אם אתה נוסע מעט בשנה ההיברידית לא משתלמת,

יותר משנה סוג הנסיעה אבל וודאי שאם באופן כללי נוסעים קצת זה לא רווחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, traveler1 כתב:

. עם זאת בהיברידית יש יותר חלקים שיכולים להתקלקל, כך שאני מניח שהוצאות הטיפול עליה יהיו יותר גבוהות. יש 5 שנים אחריות על הסוללה. אחרי זה אפשר להאריך את האחריות בעלות של 407 ש"ח לשנה עד גיל 10 ו-616 ש"ח לשנה אחרי זה. בנוסף יש לשלם כל שנה על טיפול בסוללה במוסך מורשה. קשה לראות איך זה יכול להשתלם, בטח למי שנוסע מעט כמוני, אבל אפילו בכלל.

 

איזה חלקים נוספים בהיברידית יכולים להתקלקל?  
ממה שאני יודע עלות הטיפולים נמוכה יותר כי יש פחות שחיקה של הבלמים.  ההוצאה הנוספת העיקרית (ואולי היחידה) היא אכן האחריות על הסוללה.
ככל הידוע לי אין טיפולים שוטפים לסוללה.
 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זה ולא זה, תקנה חשמלית. מי שקונה היום רכב חדש, עדיף חשמלית נטו. הסיבה היחידה שלא זה אם אין לך איפה להטעין אותה.

 

בין השניים ברור שהיברידית עדיפה, ה 1.3 ק"מ לליטר הפרש זה חרטוט של היצרן. רכבים היברידיים צורכים פחות גם בבינעירוני כי לכל בינעירוני יש גם קצת עירוני (רמזורים, פקקים וכו') שמצריך האצות והאטות ואת זה רכב היברידי רוב הזמן יעשה על חשמל נטו בעוד שברכב רגיל זה יעלה יחסית הרבה מבחינת צריכה (נסיעה איטית בפקק או בין רמזורים בטח פחות חסכונית משיוט על 100).

עריכה אחרונה על ידי yonisi
  • אהבתי 1

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל 9,000 שקל הבדל ברור שעדיף את ההיברידי. זה יחסוך לך המון כסף לאורך זמן (כנראה כמה אלפים טובים בשנה).

 

אין עניין של קרינה לא בחשמלי ולא בהיברידי וזה לא אישו.

 

עוד יתרון דרמטי - ברגע שהמס על ההיברידי יעלה גם מחיר הרכב המשומש יעלה. כך ייתכן שתמכור את הרכב בעוד כמה שנים באותו מחיר שבו קנית אותו.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אציין שבמקרה של יאריס, ההיברידית גם מאובזרת יותר (אם משווים בין גרסאות style בשני המקרים).

ממה שאני זוכר, הבנזין מגיעה עם אבזור די מעליב - גם ביחס להיברידית, וגם ביחס לסופרמיני אחרות באותה סביבת מחיר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yonisi כתב:

 

בין השניים ברור שהיברידית עדיפה, ה 1.3 ק"מ לליטר הפרש זה חרטוט של היצרן.

ליצרן יש אינטרס להציג נתונים טובים ככל האפשר. לכן סביר שהנתונים האלה טובים מדי. הם גם כנראה חושבו עם סוללה חדשה, וסביר שעם הזמן צריכת הדלק רק תעלה.

 

לפני 22 שעות, מאזדה חבוטה כתב:

לגבי ירידת הערך היא גבוהה יותר מהרגילות בעיקר בגלל החשש על הבטרייה ולכן אם אתה מתכונן למכור עוד שנה שנה וחצי הירידה תהיה סבירה בעוד שעוד ארבע שנים למשל הירידה דרסטית יותר.

עליית המס על היברידיות החדשות מסברה אמור לעשות טוב לשוק המשומשות.

לגבי התאוצה מהרגשה שלי בהיברידית היא טיפה יותר טובה אבל לא בדקתי את זה בצורה מקצועית.

לגבי ירידת הערך, זה באמת החשש שלי. רציתי לשמוע מה קורה בשוק המשומשות מאנשים שמכירים. לגבי השפעת המס, זאת שאלה טובה ואפשר לטעון לשני הכיוונים. נתתי את התחלת הטיעון לכיוון השני בהודעת הפתיחה.

לפני 15 שעות, llaavvii כתב:

אכן בחישוב קר אם אתה נוסע מעט בשנה ההיברידית לא משתלמת,

אבל לרוב המכירה תהיה יותר "קלה", ואם משום מה תשתנה כמות הנסיעה שלך הרווח יהיה כולו שלך.

למה שהמכירה של היברידית תהיה יותר קלה?

לפני 13 שעות, Kooper כתב:

אבל לרכב היברידי יש גם את עניין הקרינה.

מזה אני לא חושש בכלל. נראה לי גם שאנשים שמדברים על "קרינה" מרכבים היברידיים לא יודעים מה זה קרינה ומתכוונים בעצם לשדה מגנטי.

לפני 12 שעות, yulianx כתב:

לגבי שריפת הסוללה, המערכות ההיברדיות בטוחות ולא הייתי חושש מזה.

מזה דווקא אני טיפה חושש, לפחות ברכבים חשמליים. נראה לי חשוב שיעשה מחקר על מידת הסיכון, אם עוד לא נעשה.

לפני 7 שעות, motior כתב:

איזה חלקים נוספים בהיברידית יכולים להתקלקל?  

כל חלק יכול להתקלקל. ברכב הבנזין הישן מאוד, שיש לי כרגע, חלק גדול מהקלקולים היו במערכות החשמליות. יש ממש מעט כאלה לעומת רכב היברידי חדש, אבל איכשהו זה בדיוק מה שמתקלקל.

לפני 7 שעות, motior כתב:

ההוצאה הנוספת העיקרית (ואולי היחידה) היא אכן האחריות על הסוללה.
ככל הידוע לי אין טיפולים שוטפים לסוללה.

אז זהו, שבתנאים של האחריות של טויוטה כתוב שהאחריות תקפה רק אם עושים טיפולים לסוללה. (ומשלמים עליהם לפי המחירון)

לפני שעתיים, edward כתב:

בשביל 9,000 שקל הבדל ברור שעדיף את ההיברידי. זה יחסוך לך המון כסף לאורך זמן (כנראה כמה אלפים טובים בשנה).

זה ממש לא נראה ככה מהחישוב שהבאתי. אתה יודע להגיע למספרים שמראים שההיברידית עדיפה? 

 

לפני שעתיים, edward כתב:

עוד יתרון דרמטי - ברגע שהמס על ההיברידי יעלה גם מחיר הרכב המשומש יעלה. כך ייתכן שתמכור את הרכב בעוד כמה שנים באותו מחיר שבו קנית אותו.

הבעיה עם זה, שגם במחיר הנוכחי נראה כאילו ההיברידית לא כ"כ משתלמות. אם המחיר יעלה יותר מזה, הן כבר לא יהיו משתלמת בכלל. אני חושש שזה דווקא עלול לפגוע במחיר המשומשות כי ההיברידיות יהפכו ללא נפוצות. השאלה מה יקרה באמת.

לפני שעתיים, Alif2 כתב:

ממה שאני זוכר, הבנזין מגיעה עם אבזור די מעליב - גם ביחס להיברידית, וגם ביחס לסופרמיני אחרות באותה סביבת מחיר. 

האמת שזה נראה שההבדלים באבזור בין רמות הבסיס לא גדולים. אם הולכים לגרסאות יותר יקרות, אכן יש הבדלים, אבל זה לא קשור לעניין ההיברידית.

 

ולעניין כמה אני נוסע, אני לא נוסע הרבה. ברוב השנים נסעתי 10,000 או פחות, אבל הרבה מזה בתוך עיר. זה יכול להשתנות אבל. לגבי כמה זמן אחזיק ברכב, אני לא יודע, אבל אני רוצה לקנות משהו שלא תהיה לי בעיה למכור אותו בכל שלב, אם ארצה.
יש גם פרמטרים לא ידועים לגבי העתיד. אם למשל מחיר הסוללה יירד משמעותית בעתיד ואילו המס על הדלק יעלה, זה יכול להפוך את ההיברידית להרבה יותר משתלמת.

עריכה אחרונה על ידי traveler1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, traveler1 כתב:

 

זה ממש לא נראה ככה מהחישוב שהבאתי. אתה יודע להגיע למספרים שמראים שההיברידית עדיפה? 

 

הנתונים של היצרן לא מציאותיים. בתנאי שטח אמיתיים רכב בנזין יצרוך 30-50% יותר מרכב היברידי. בנוסף ברכב היברידי כמעט ולא תצטרך להחליף בלמים בגלל אופן פעולת המערכת (המנוע החשמלי בולם בדרך כלל).

  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, edward כתב:

הנתונים של היצרן לא מציאותיים. בתנאי שטח אמיתיים רכב בנזין יצרוך 30-50% יותר מרכב היבריד

זה וודאי נכון לגבי הבנזין אבל מה אם היברידי גם שם הנתונים האמתיים בטוח פחות טובים.

לפני 42 דקות, traveler1 כתב:

אבל הרבה מזה בתוך עיר

תבדוק האם צריכת הדלק שטויוטה מביאה על איזה נסיעות היא מדברת בגלל שהחיסכון בנסיעות איטיות הרבה יותר משמעותי בהיברידי וא"כ הנתונים האמיתיים קרוביםאו אולי אפי' יותר טובים.

 

לפני 46 דקות, traveler1 כתב:

אבל אני רוצה לקנות משהו שלא תהיה לי בעיה למכור אותו בכל שלב, אם ארצה.

השוק של רכבי הבנזין מתישהו וודאי יגמר, לך תדע אם עוד חמש שנים יהיה ביקוש לרכבי בנזין משומשים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...