Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חום מנוע מטייל בין 80 ל 100 מעלות


123sagi321
שימו לב! השרשור הזה בן 1243 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב

פיג'ו 307 חום מנוע מטייל בין 80 ל 100 מעלות בלי קשר לנסיעה\עמידה 

יש מים והרדיאטור נראה תקין , שמפעילים מזגן על חימום החום יורד ל 80~ 

לדעתי המניפה לא מסתובבת מספיק מהר \ תקועה על מהירות אחת.

מתי היא אמורה להתחיל לפעול וכמה רמות מהירות יש לה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

ברכב הזה החוגה לא מתנהגת כמו ברכבים אחרים כשהיא תקועה על 90 מעלות, אלא מראה לך באמת מה מצב הטמפרטורה בכל מצב נתון.

 

בגדול אם המחוג אינו עובר את ה-100 אז תקין.

אם כן, אז לא תקין.

ההתנהגות הנורמלית שלו הסטנדרטית היא:

בין 80-90 בנסיעה, אותו דבר בערך בעמידה עם מזגן.

ובין 90-100 בעמידה ללא מזגן או בפקקים.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שעוני חום מנוע שיושבים באמצע בצורה רציפה הם לא שעונים לינארים במיקרה הטוב ובמקרה ה״רע״ הם מנורמלים לשבת שם כל עוד טווח הטמפ׳ במסגרת התקין.

 

אין שום בעיה בחום מנוע שזז בין 80 ל100 מעלות. נשמע על פניו תקין.

הנוזל במערכת הוא נוזל קירור ולא מים שיתחילו להתאדות ב100 מעלות ובנוסף המערכת היא בלחץ - מה שמעלה את טמפ׳ הרתיחה של הנוזל (לכן לדוגמא יש פקק עם קפיץ על הרדיאטור ברכבים).

 

מה שאתה רואה זה פשוט פעולה תקינה של המערכת - שמגיעה ל100 מעלות וכנראה אז נכנסים לפעולה הוונטה או הטרמוסטט ומתחילים לקרר.

כשאתה מפעיל חימום - אתה למעשה מעביר את המים דרך רדיאטור נוסף (רדיאטור חימום פנימי שיושב בתוך / מתחת לדשבורד) בלי טרמוסטט - ופרקטית מגדיל את כושר הקירור של המערכת.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע לי ממש מוזר ,

בכל הרכבים שנסעתי ישנים וחדשים כול עוד אין תקלה או שמאמצים את המנוע או מפעילים צרכנים החום נשאר קבוע  בין 80-100 לאורך כך הנסיעה.

מה מיוחד ברכב הזה, למה ברכבים אחרים עם מנוע זהה זה לא קורה?

לפני 16 שעות, Liviur כתב:

שעוני חום מנוע שיושבים באמצע בצורה רציפה הם לא שעונים לינארים במיקרה הטוב ובמקרה ה״רע״ הם מנורמלים לשבת שם כל עוד טווח הטמפ׳ במסגרת התקין.

השעונים לניאורים ככה או ככה פשוט יש להם דיליי מסויים כמו שיש לשעון דלק .

אם לא היה, כול האטה והאצה היו מקפיצים לך את מחוג דלק בין מלא לרק וככה גם השעוני חום .

הגיונים שיש שינויי טמ"פ אבל לא של 20 מעלות זה מלא .

נראה לי שמשהוא לא משתלט על הטמפ מספיק טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, doom3 כתב:

זה נשמע לי ממש מוזר ,

בכל הרכבים שנסעתי ישנים וחדשים כול עוד אין תקלה או שמאמצים את המנוע או מפעילים צרכנים החום נשאר קבוע  בין 80-100 לאורך כך הנסיעה.

מה מיוחד ברכב הזה, למה ברכבים אחרים עם מנוע זהה זה לא קורה?

השעונים לניאורים ככה או ככה פשוט יש להם דיליי מסויים כמו שיש לשעון דלק .

אם לא היה, כול האטה והאצה היו מקפיצים לך את מחוג דלק בין מלא לרק וככה גם השעוני חום .

הגיונים שיש שינויי טמ"פ אבל לא של 20 מעלות זה מלא .

נראה לי שמשהוא לא משתלט על הטמפ מספיק טוב.

בין 80-100 זה תקין כי לפעמים אפילו במצב כי מינימלי של הטרמוסטט המנוע עובד בסלד גבוה ביחס לכמות חום שהוא מייצר (במיוחד במצבים של בלימת מנוע שהוא לא מייצר חום בכלל ומסובב את המשאבת מים בסלד גבוה כי היא מקושרת לרצועה עם המנוע) אבל לא בצורה מוגזמת  יורד ל80-90 וזה הגיוני לגמרי.

ואם תדליק חימום אז בכלל כי אתה עוד יותר מקרר וזה לא תלוי טרמוסטט או משהו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, doom3 כתב:

השעונים לניאורים ככה או ככה פשוט יש להם דיליי מסויים כמו שיש לשעון דלק .

זה פשוט לא נכון והיו לי כמה רכבים (בעיקר בצד היפני של המפה) שבהם השעון מתיישב באמצע ולא זז לו בכלל.

נס פח השמן ממש... (כולל במיאטה הנוכחית שלי אגב).

חבר פעם מתאם obd2 ותייצא נתונים לגרף.

 

לנוע בין 80 ל100 מעלות בחורף זה תקין לגמרי , בקיץ זה כנראה טווח יותר קטן של 10 מעלות.

יש לזה כמה סיבות כולל המהירות תגובה של התרמוסטט והעובדה שהם לא תמיד אוטמים לגמרי.

לפני כשעה, doom3 כתב:

זה נשמע לי ממש מוזר ,

בכל הרכבים שנסעתי ישנים וחדשים כול עוד אין תקלה או שמאמצים את המנוע או מפעילים צרכנים החום נשאר קבוע  בין 80-100 לאורך כך הנסיעה.

קודם כל - זה גם הטווח שמדובר עליו.

דבר שני בעיקר בצרפתיות שהיו לי - החום מנוע היה מטייל לאיטו בטווח הזה מצד לצד.

ואני מדבר על כמה וכמה מכוניות על פני 15 שנות יצור שונות ותמיד ברמות תחזוקה מעולות (כי חלקן עלו על המסלול בקביעות והיו מטופלות מעולה כך שהכל היה פיקס - לא תחזוקה כשמשהו הולך)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1243 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...