Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה ורסו 2016 מעקב ארוך טווח


vladclar

פוסטים מומלצים

לאבא שלי יש טויוטה ספייס ורסו, וכן גם שם התאוצה לא משהו, אבל זה בכלל לא מעניין אותו. 

מדובר ברכב נוח עם מרווח מאוד טוב ליושבים מאחור (עד כמה שיצא לי לשבת מאחור), צריכת דלק סבבה לגמרי (לא בדקתי כמה, אבל יחסית למשפחתית זה רכב חסכוני), תנוחת ישיבה גבוהה שאבא שלי מאוד אוהב. אמינות גבוהה מאוד! אפס תקלות. 

חסרונות: כאמור מנוע חלש (1.3) יחסית לרכב עם מימדים די גדולים (אבל בסדר גמור למי שלא מחפש ביצועים), נפח תא מטען די קטן, אבזור דל (אין שליטה על השמע מההגה לדוגמה), ועוד משהו ששמתי לב אליו - היה חסר לי משענת יד ליד ימין. אבא שלי קנה אחת מאוטו דיפו. 

 

תודה רבה על השרשור! 

Mazda 3 2.0L, 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, yulianx כתב:

כול עוד ממול לא מגיע רכב, אחרת האופציה שתהיה זה לבלום ולחזור לנתיב.

אחרי אי אילו שנים עם ספייסטאר אתה בעל נסיון רב במהלך הזה :)

  • מצחיק 3

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר עם הקליאו, הספייס זריזה ממנה.😀

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@vladclar 

כמחזיק ורסו מיושנת תודה רבה על הפוסט ועל כל הסיוע בפורום ובפרט למחזיקי ורסו,- למדתי ממך הרבה.

(בזכותך קניתי כבר לפני 3 חודשים שמן גיר אבל אני מחכה שיהיה לי זמן להחליף....)

 

הצריכת דלק אצלי (2009 ו 200k)

נטו עירוני ומזגן - 1ל 8.5. 

נטו בין עירוני 1ל 12.5 (נמדד בתדלוקים מה שנכנס לחלק לקילומטרים שנסע)  

 

ברשותך 3 שאלות

1. כשמעבירים גיר בצורה ידנית עם הידיות ליד ההגה - איך מבטלים את זה שיחזור למצב אוטומטי?

2. שמן מנוע איזה צמיגות מומלצת?

3. חסרה לי ביטנת גלגל קדמית שמאל חיפשתי ברשת  ובחנויות ולא מצאתי - נאמר לי שיש מחסור רק אצל היבואן יש ב1000 ש"ח (במקום 150-250חליפי) אתה יודע אולי על מקום שאפשר להשיג?    

(באליבאבא מוכרים בכ3 דולר אבל צריך להזמין מינמום 60 יחידות...)

 

תודה רבה!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן מנוע סינטטי 5w-30 בתקן API SN.

כדי לחזור למצב D ממצב ידני אליו נכנסת בעזרת הידיות,   צריך או לשחק עם ידית הילוכים ( להעביר שמאלה ל M ואחרי זה להחזיר ל D )

או ללחוץ ולהחזיק במשך כמה שניות רצופות את הידית הימנית של ה "+ " מאחורי ההגה .

אין לי איך לעזור לך במציאת ביטנת הגלגל.

באופן כללי, כדאי בכל טיפול לבקש שיבדקו כל מיני קליפסים שמחזיקים פלסטיקים מלמטה, בטויוטה הם נופלים/ מתפרקים יותר מדי בקלות.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, edward כתב:

אפשר לעקוף בבטחה ובמהירות גם עם רכב שעושה 20 שניות למאה. זה כמעט לא קשור לרכב אלא למיומנות של הנהג.

התיאוריה שלך מסבירה למה יש כלכך הרבה תאונות בארץ.

אתה יודע מה זה בטיחות אקטיבית?.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ronrcz כתב:

התיאוריה שלך מסבירה למה יש כלכך הרבה תאונות בארץ.

אתה יודע מה זה בטיחות אקטיבית?.

אני אוהב את הטון המתנשא שלך כאילו אתה מבין משהו, זה עושה לי את זה.

 

כן, זה נחמד שהרכב שלך מאיץ. לא, זה לא נתון רלוונטי אם אתה לא עוקף כמו חמור על ידי מעבר לנתיב השמאלי ורק אז מאיץ. ההאצה צריכה כולה להתרחש בנתיב שלך על ידי פתיחת מרחק מהרכב שלפניך, האצה למהירות גבוהה, מבט שהנתיב השמאלי פנוי, ואז עקיפה בקלות ובבטחה מאחר ואתה כבר הרבה הרבה יותר מהיר מהרכב שלפניך.

 

אם תחזור לבית הספר ותנסה לבצע חישוב של המרחק הדרוש לעקיפה אם אתה עובר מסלול ורק אז מאיץ, מדובר בלפחות 300 מטר גם אם אתה על מקלארן P1. 

 

לעומת זאת אם אתה כבר ב110 קמש והרכב שלפניך נוסע 80, אתה תעקוף אותו בפחות מ-200 מטר.

 

אבל בכללי, זה בהחלט נחמד שהרכב מאיץ וגם יכול להיות יותר בטוח במצבים מסוימים. רק לא בעקיפות.

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yba כתב:

צריכת דלק אצלי (2009 ו 200k)

נטו עירוני ומזגן - 1ל 8.5. 

נטו בין עירוני 1ל 12.5 (נמדד בתדלוקים מה שנכנס לחלק לקילומטרים שנסע)  

 אצלי צריכה דומה לשלך (מודל 2011 עם 135k), מחשב כמוך ליטרים שנכנסו חלקי קילומטרים.

יש לי קובץ חישובי שאני ממלא בעקשנות (מטופשת :))

הנה איך שהוא נראה: אפשר לראות את ההבדלים הגדולים בין תדלוקים לנסיעות ארוכות לתדלוקים לנסיעות קצרות.

ליטרים קילומטרים ממוצע
31.531 361 11.4
38 505 13.3
39 409 10.5
58.5 638 10.9
41 317 7.7
43 457 10.6
40 342 8.6
50 392 7.8
44.4 412 9.3
44.9 360 8.0
90 793 8.8
48 450 9.4
42.3 414 9.8
40 375 9.4
43.3 408 9.4
47 428 9.1
36.4 424 11.6
58.88 556 9.4
33.6 257 7.6
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, yba כתב:

@vladclar 

3. חסרה לי ביטנת גלגל קדמית שמאל חיפשתי ברשת  ובחנויות ולא מצאתי - נאמר לי שיש מחסור רק אצל היבואן יש ב1000 ש"ח (במקום 150-250חליפי) אתה יודע אולי על מקום שאפשר להשיג?

ניסית בפירוקיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, edward כתב:

אני אוהב את הטון המתנשא שלך כאילו אתה מבין משהו, זה עושה לי את זה.

 

כן, זה נחמד שהרכב שלך מאיץ. לא, זה לא נתון רלוונטי אם אתה לא עוקף כמו חמור על ידי מעבר לנתיב השמאלי ורק אז מאיץ. ההאצה צריכה כולה להתרחש בנתיב שלך על ידי פתיחת מרחק מהרכב שלפניך, האצה למהירות גבוהה, מבט שהנתיב השמאלי פנוי, ואז עקיפה בקלות ובבטחה מאחר ואתה כבר הרבה הרבה יותר מהיר מהרכב שלפניך.

 

אם תחזור לבית הספר ותנסה לבצע חישוב של המרחק הדרוש לעקיפה אם אתה עובר מסלול ורק אז מאיץ, מדובר בלפחות 300 מטר גם אם אתה על מקלארן P1. 

 

לעומת זאת אם אתה כבר ב110 קמש והרכב שלפניך נוסע 80, אתה תעקוף אותו בפחות מ-200 מטר.

 

אבל בכללי, זה בהחלט נחמד שהרכב מאיץ וגם יכול להיות יותר בטוח במצבים מסוימים. רק לא בעקיפות.

יש לך סטוק של תיאוריות מרשים מאד ,הבעיה שבמציאות אף אחת מהן לא עובדת, אתה תגיע מהר לבית ספר לנהיגה מונעת , בכל מקרה תן לבן אדם את השרשור שלו.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ronrcz כתב:

הבעיה שבמציאות אף אחת מהן לא עובדת

אולי מספיק?

 

אין בעיה לעקוף עם כל מכונית איטית מכוניות מהירות. מה שקובע זה כישורי הנהג, תכנון העקיפה ותוואי הכביש. מי שיודע לנהוג יודע ויכול ולא "יגיע לנהיגה מונעת" (שאין לה כל קשר ליכולות הנהיגה).

 

מי שלא יצליח לעקוף בגלל שהנהג שבימין יחליט לשים גז, כנהוג במחוזותנו, אז שתדע לך שהנהג בימין שנוהג כך הוא עבריין תנועה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכלס, אנחנו במחוזותינו, לא?

 

ברוב המקרים (או בגלל התוואי או בגלל הנהג הנעקף או בגלל שיירה מאחור שלא מאפשרת לך לתפוס מספיק מרחק מהרכב שלפניך) אתה לא באמת יכול להאיץ *מספיק* בנתיב שלך ואז לצאת לעקיפה, ולכן בהחלט יכולת צבירת מהירות מהווה חלק מהפרמטרים בבטיחות אקטיבית

 

 

כמובן שבמקרים שבהם יש את התנאים להאיץ בנתיב שלך ואז לצאת לעקיפה זו הדרך הנכונה, אבל גם שם - רכב מהיר יותר יצטרך פחות מרחק.

 

 

אני יכול לומר אצלי למשל, יש לי 2 מכוניות עם אותו מנוע בדיוק אבל אחד אטמוספרי (82 כ"ס) ואחד מוגדש (130 כ"ס)

יש לא מעט סיטואציות שבהן ארגיש בנוח עם עקיפה באוטו החזק יותר, ואמנע מעקיפה באוטו החלש

 

 

דבר נוסף

גם במקרים בהם תיכננת "נכון" והאצת מספיק עוד בתוך הנציב שלך, לעיתים יווצר בדיוק אז מצב חירום שידרוש עוד טיפה מאמץ, ולכן כאן הרכב המהיר יהיה גם הבטוח יותר

 

 

 

רק שיהיה ברור

אני ממש לא חושב שבמדינת ישראל "צריך" מנועים חזקים במיוחד ואם לא אז אתה בתוך רכב לא בטיחותי

חלק מהמכוניות שהחזקתי בעבר היו עם 60 / 68 / 80 / 75 כ"ס.  עם כולן עקפתי בפרקטיקה הנכונה ובצורה בטוחה

 

אני רק טוען שעוד קצת כח תורם גם לבטיחות בסיטואציות מסוימות, וחבל להתכחש לזה

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו על הטיפול המסור. ההחלטה להחליף שמן גיר היא ראויה ובדיעבד, מנסיון אצלנו עם ורסו כזו שהייתה בליסינג , הגיר טופל פעמיים. בפעם הראשונה הוחלף רק שמן כאשר החלו החלקות ורכב סרב לטפס בעליה הקלה מן החניון התת"ק. ופעם שניה "זכינו" להחלפה (או ששיפצו), אחרי שהרכב נותר לעמוד בחניון ללא אפשרות לשלב להילוך כלל.

 

נראה שמשטר התחזוקה שלך, הוא הנכון לרכב כזה. האופטימיות של יצרנים בכל הכרוך למחזורי טיפול ומדיניות "שמן לכל החיים" לא תופסת באופן גורף. אלא אם הכוונה שלהם שאורך החיים יהיה פחות מ 150-200KM 😉

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

מקפיץ שוב לאחר כמעט שנה נוספת עם הרכב.

הרכב עומד על 225 אלף קילומטרים, עבר טסט ללא בעיות. לא מרגיש שום הזדקנות.

שום דבר מיוחד לא קרה בשנה הזאת - כל 3 חודשים טיפול 10 אלפים, כל 30 אלף מסנן אוויר, מזגן ונוזל בלמים. לאחרונה הוחלף סט צמיגים. 

הקודם מישלין פרימסי 4 החזיק 85 אלף קילומטרים, הנוכחי Hankook k425 נקנה יחסית בזול אבל משמעותית יותר רועש ( טעות שלי, הייתי צריך שוב לקנות מישלין ).

בטיפול הבא צריך להחליף בלמים אחוריים.

צריכת דלק עכשיו 1:10.6 כי המזגן פועל רוב הזמן.

רק שימשיך ככה..

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 8

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...