Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה CX-5 או פג'ו 3008? שנת 2017-18 גרסות בסיס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2109 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 שעות, yuvalganim כתב:

 

זה לא עניין של אחורה קדימה.

הוסיפו לאחרונה את המנוע הקטן של ה-1.2 שנמצא גם ברכבים אחרים בקונצרן.

אבל אם אתה קונה רכב בן 2-3 אז זה לא רלבנטי אליך.

היית צריך לבצע נסיעת מבחן על מנוע הדיזל או על ה-1.6 הרגיל ולהתרשם.

איפה אפשר לעשות נסיעת מבחן על דגם ישן? 

לפני 4 שעות, robertf כתב:

זה קצת מטעה איך שאתה מתאר את זה. המנוע 1.2 לא החליף את ה1.6 אלא הצטרף אליו.


ממש לא עניין של ללכת אחורה. יש מנוע 1.2 שאגב בחו״ל לפחות מאוד פופולארי וקוצר לא מעט שבחים (לא כולם מחפשים להתגרזן, בטח לא עם רכב כזה), ויש את ה1.6 החזק.
בעיני שה שהרכב מרגיש קטן יותר ממה שהוא האמת שה רק יתרון אלא אם כן אתה מדבר רק על עניין המרווח. המושב היה מכוון גבוה יחסית?

אשמח לשמוע את דעתך או אם מישהו אחר מכיר בנוגע לרעידות של המנוע/גיר בגלישה בפקק, אם עוד מישהו חווה את זה, ומה אתה ממליץ לעשות, זה מה שהיה ברכב מבחן שנת 2020 וזה קצת הלחיץ אותי. 

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש לי 3008 1.6 בנזין כבר שנתיים,אין שום רעידות,אין ויברציות,לא מרגישים כלום,לא בנסיעה ולא במקום,אני מאד מרוצה מהרכב.

פורסם (נערך)

הרעידות שהרגשת נבעו מהמנוע 3 צילינדרים, זה תקין ונכון למנועים כאלה. מנסיעה על שלל גרסאות המנוע לי זה לא היה כ״כ מורגש ואישתי בכלל לא ידעה על מה אני מדבר. אולי יש רכבים שבהם מורגש פחות או יותר ואנשים שרגישים/מודעים פחות או יותר.

בכל מקרה ב-2017 מנועי 1.6 בנזין ודיזל 4 צילינדרים ללא רעידות כאלו.

 

מהתישבות בלבד במאזדה, היא אכן איכותית, אבל איכות שונה כזאת, היה לי יותר נעים וזורם בפיג׳ו.

עריכה אחרונה על ידי LPG
שגיאת הקלדה
  • אהבתי 1

ט.ל.ח

פורסם

תודה על ההסבר, לרגע חשבתי שאני משתגע... :)

אז אני אבקש נסיעת מבחן על המנוע 1.6. 

תגיד מה לגבי הדיליי בגז יש לך מושג? כשעמדתי ברמזור והדבקתי את הגז לרצפה בירוק האוטו נסע ממש לאט איזה 4 שניות ורק אח"כ הבין שצריך כח. 

פורסם

הרעידות נובעות רק ממנוע ה 3 צילינדרים, שהוא מנוע לא מאוזן.

מנועים שכאלה נהיים נפוצים אצל עוד ועוד יצרניות אשר מוצאות פתרונות להפחתת רעידות.

זה אף פעם לא מושלם כמו מנוע מאוזן עם 4 צילינדרים או יותר.

לגבי ה 3008 ממליץ בחום על הדיזל. הוא שקט יחסית, מנוע בשרני, מאוזן ונוח. תוכל גם להתקדם בשנתון, לקחת את דגם האקטיב וככה גם לא יישב לך הגג על הראש.

Cupra Leon VZ 2025

פורסם

אותם רכבים בדיוק רק המנוע שונה.

ממליץ לך לקחת את הדיזל למבחן ולקבל החלטה.

אתה גם תראה שכל הבעיות שהעלית לגבי המנוע יעלמו

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 2 שעות, Pompon כתב:

תודה על ההסבר, לרגע חשבתי שאני משתגע... :)

אז אני אבקש נסיעת מבחן על המנוע 1.6. 

תגיד מה לגבי הדיליי בגז יש לך מושג? כשעמדתי ברמזור והדבקתי את הגז לרצפה בירוק האוטו נסע ממש לאט איזה 4 שניות ורק אח"כ הבין שצריך כח. 

נתת קיק ביציאה מהרמזור?

ה-1.6 מנסיוני פחות רגיש להשהיה כזאת. הוא בשרני מאוד וגורם לרכב להרגיש קליל.

ט.ל.ח

פורסם

גם קיק ברמזור וגם בנתיב האצה של זכות קדימה כאשר האוטו התחיל מעצירה מוחלטת, בשני המקרים הרגשתי שהוא זוחל בהתחלה ולוקח לו כמה שניות עד שהוא דוחף קדימה. 

אני בהחלט אנסה את ה 1.6  ליטר. 

באסה שהוא עולה כבר כמו המאזדה.. 😕 

עוד שאלה, יש לך מושג אולי( או למישהו אחר) איך מרגיש 1.6 ליטר של שנת 2017, זה עם ה 165 כ"ס? 

 

תודה. 

פורסם (נערך)

שלי ה165 כ"ס,המנוע חזק ותמיד יש כוח ,גם ב1500סל"ד,המנוע גמיש מאד ,עולה יפה מאד בטורים,תגובת דוושה מיידית,במצב ספורט הדוושה הרבה יותר רגישה לכל לחיצה קטנה וגם ההגה מתקשה,תנסה,רק תוודא שהרכב מטופל.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
פורסם

נהגתי במנוע 1.2 ב- 5008, לא הרגשתי לא רעידות ולא השהיות.

 

המנוע מספק זמינות כוח מצויינת בסל"ד נמוך, אבל קצת רועש.

 

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 2 שעות, Ron.P כתב:

שלי ה165 כ"ס,המנוע חזק ותמיד יש כוח ,גם ב1500סל"ד,המנוע גמיש מאד ,עולה יפה מאד בטורים,תגובת דוושה מיידית,במצב ספורט הדוושה הרבה יותר רגישה לכל לחיצה קטנה וגם ההגה מתקשה,תנסה,רק תוודא שהרכב מטופל.

תודה אני אבדוק את זה.

 

לכאורה המנוע של הפג'ו על הנייר הרבה יותר טוב משל המאזדה, כנראה בגלל שהם עוד לא עברו לטורבו (בארץ..)

מבחינתי החסרונות של הפג'ו (חלקם אולי זניחים יותר או פחות) זה: מרווח גג-ראש, תא נהג מרגיש פחות יוקרתי מהמאזדה וכיסא נהג פחות נוח מהמאזדה.

 

החסרונות של המאזדה זה: תא מטען קטן יותר, מנוע.

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, Pompon כתב:

ציטוט מביקורת ב icar, מדובר על דגם 1.2 ליטר:

"תיבת 8 ההילוכים פועלת חלק בדרך כלל, אך גם מגיבה באיטיות לפקודות הדוושה ולא מסייעת לנצל את מלוא כוחו של המנוע." 

מקור: https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/מבחן_השוואתי:_פיג'ו_3008_מול_מאזדה_CX-30/

 

אצלך אתה אומר שזה מגיב מיידית, אני אנחש שזה בזכות המנוע הקודם שלהם עם 6 הילוכים. 

 

אותו מנוע 1.2 עם גיר 8 הילוכים. אין מנוע אחר בנפח כזה לפיז'ו והוא שודך רק לגיר 8 הילוכים בפיז'ו 3008 ו-5008.

 

אני לא אומר שלא הרגשת את מה שאתה מתאר, אם הרגשת אז הרגשת, אין וויכוח.

 

נראה שנהגת בצורה אגריסיבית כדי לבדוק את הביצועים ואולי שם הדברים באים לידי ביטוי (לפחות לגבי ההשהייה בהאצה). אם זוהי צורת הנהיגה היומיומית שלך אז אתה צריך את מנוע ה- 1.6 (רצוי המנוע החזק יותר עם 180 כ"ס וגיר 8 הילוכים).

 

המאזדה לא בטריטוריה הזאת של הביצועים (למעשה בנהיגה יומיומית רגילה ולא אגריסיבית, אין לה מה לחפש גם מול ה- 1.2 של הפיז'ו).

 

אני לא מתייחס לשאר ההבדלים בין הרכבים, שלגביהם אתה צריך לבדוק התאמה.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...