Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה 2019 או לאון fr 2.0 לרכישה עתידית


MatrixDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 1433 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 58 דקות, פבל כתב:

למה שמישהו "יפרק" רכב חדש שהוא קנה? נסיעה חזקה - כל עוד מטפלים כמו שצריך, במרווחים נאותים ובחלפים איכותיים, לא עושה נזק מיוחד במכוניות כביש. הן מתוכננות לזה.

זו נגיד חלק מהבעיה ברכב יד שניה, למרות הברכב ספורטיבי יטפלו טוב יותר (כמו שאמרת, זה לא סבתא שבחיים שלה לא פתחה מכסה מנוע), קצת קשה להעריך אם טיפלו כמו שצריך.. אבל מה שכן @GTאי אמר נכון, הסיכוי לבעיות יהיה נמוך יותר ברכב של שנה וחצי עד 40 אלף קמ' מאשר רכב בן 8.

 

לפני כשעה, פבל כתב:

ירידת ערך נמדדת באחוזים והיא הולכת וקטנה (ברוב המקרים) עם הזמן. באחוזים, הקופרה כנראה תאבד פחות ערך. בשקלים, צריך לבדוק.

נכון, בהתחלה רכב חדש מאבד ערך ממש מהר, לדוגמא הקופרה נמכרה ב 230K, אבל עכשיו, שנה וחצי אחרי היא כבר 160-170 לפי המחירון, כלומר באיזור בה-40~ לשנה.. כמובן שזה לא ממשיך ככה לשנים הבאות אחרת הרכב יעלה כלום ושום דבר עוד שלוש שנים... פשוט חשבתי לנצל את ירידת הערך ולנצל בשביל לקנות רכב ברמה גבוהה יותר מרכבי המשפחה הרגילים.

 

לפני כשעה, פבל כתב:

אם זו נקודת המוצא שלך, תכלס גם לאון 1.5 תספק אותך מעל ומעבר. הקטע של "כוח" ו"לחיצות" נהיה משעמם מהר מאוד בכל רכב ואם אין לך את הידע והניסיון לנצל את היכולות של הלאון 2.0 או הקופרה ביותר מאשר למעוך את הדוושה לרצפה, אתה כנראה תפיק אותה תועלת והנאה גם מגרסה פחות חזקה (שעדיין די חזקה, שלא תבין לא נכון) אבל בהרבה פחות כסף. 

האמת היא שבכל ה - Reviews שאני ראיתי, ה 1.5 הוא מרגיש טיפה חלש ולא הבדל משמעותי בהשוואה לרכב משפחתי רגיל עם 120 כ"ס. בגלל זה חשבתי על ה לאון 2.0 שאמורה להיות שדרוג אמצע בין הלאון הסטנדרטית לבין הקופרה. כמובן שאני בין שלא הכל זה "למעוך את הדוושה לרצפה", אבל איך כן ניתן לנצל את היכולות שלהן? כי כנראה שמבחינת ביצעוים אני לא ארגיש הבדל משמעותי מידי בין 7.2 שניות (בלאון 2.0) לבין ה -6 בקופרה.. מה דעתך?

 

לפני כשעה, פבל כתב:

נוחות לא נמדדת לפי איך שמשהו נראה. אלא ע"י ישיבה בפנים ונסיעה - רצוי לאורך שעה וכמה עשרות קילומטרים. תזכור את המשפט הבא: "לא כל מה שנראה נוח, נוח, לא כל מה שנוח בהתחלה, נוח לאורך זמן ולא כל מה שלא נוח בהתחלה, ממשיך להיות לא נוח אחרי שעה".

אתה צודק, צריך לעשות נסיעת מבחן כדי לפחות להבין איך ההרגשה. רשמתי לעצמי :)

 

 

לפני כשעה, פבל כתב:

רוב מי שקונה רכב ספורטיבי, בטח ובטח שחדש או יחסית חדש, יטפל בו טוב יותר מאשר גברת כהן מהקומה השניה עם המאזדה שלא ראתה את הבפנוכו של המוסך כבר 8 שנים מאז שהיא קנתה אותה כי היא "לא נוסעת הרבה". 

אז אולי דווקא שווה לקנות רכב יד ראשונה שמור? אני לא רוצה לצאת "גברת כהן" :D 

 

 

לפני כשעה, פבל כתב:

זה דווקא בדיוק כמו לטפל בסוזוקי - מחליפים פילטר אוויר, שמן ופילטר שמן. סה-טו. לפעמים מחליפים גם ברקסים וצמיגים, וגם שם זה בדיוק אותן פעולות.

 

כאן אתה צודק, אבל אני מדבר על מצב שבו הלך הגיר -נגיד אצלי לפני שנה וחצי הלך הגיר בסוזוקי (5 שנים מהיבואן) וזה עלה 20K עם הנחה... אני לא מצליח לתאר כזה יעלה ברכב שעולה 230K

 

לפני כשעה, פבל כתב:

מה זה האמירה הזו? איך בודקים עד כמה הגיר מת ואיך בכלל נראית הסקאלה של זה? איפה אתה חושב שתקבל פירוט תוצאות בדיקה עם המילים "גיר - 38% מת"

:D 

לפני כשעה, פבל כתב:

דווקא זה בודקים - בודקים הספק שאפשר להשוות להספק המוצהר, ובודקים קומפרסיה שזה למעשה בדיקה של דליפת לחץ מהמנוע. שני הדברים האלה, אגב, בשימוש נורמלי (גם ברכב ספורטיבי) ואם אין פאקים בייצור, כמעט ואין סיכוי שלא יהיו בדיוק 100% ברכב בן שנתיים-שלוש.

אהבתי, תודה!

 

 

בכללי @פבל - ממש אהבתי את הפירוט המעולה שלך, תודה רבה!

 

הבעיה היא שעכשיו אני עוד יותר מבולבל ובמיוחד עם התשובה שלך שאני "לא ארגיש הבדל מהותי"

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 1 שעה, פבל כתב:

 

אף גרסה של הלאון היא לא "מפלצתית". הן במקסימום (גם הקופרה) ממש אחלה. 

 

עבור מישהו לו זה הרכב הספורטיבי החזק הראשון ייתכן שהוא ירגיש שהוא ז'אן לוק פיקארד עובר למהירות על-חלל

לפני 20 דקות, MatrixDevil כתב:

 

נכון, בהתחלה רכב חדש מאבד ערך ממש מהר, לדוגמא הקופרה נמכרה ב 230K, אבל עכשיו, שנה וחצי אחרי היא כבר 160-170 לפי המחירון, כלומר באיזור בה-40~ לשנה.. כמובן שזה לא ממשיך ככה לשנים הבאות אחרת הרכב יעלה כלום ושום דבר עוד שלוש שנים... פשוט חשבתי לנצל את ירידת הערך ולנצל בשביל לקנות רכב ברמה גבוהה יותר מרכבי המשפחה הרגילים.

 

האמת היא שבכל ה - Reviews שאני ראיתי, ה 1.5 הוא מרגיש טיפה חלש ולא הבדל משמעותי בהשוואה לרכב משפחתי רגיל עם 120 כ"ס. בגלל זה חשבתי על ה לאון 2.0 שאמורה להיות שדרוג אמצע בין הלאון הסטנדרטית לבין הקופרה. כמובן שאני בין שלא הכל זה "למעוך את הדוושה לרצפה", אבל איך כן ניתן לנצל את היכולות שלהן? כי כנראה שמבחינת ביצעוים אני לא ארגיש הבדל משמעותי מידי בין 7.2 שניות (בלאון 2.0) לבין ה -6 בקופרה.. מה דעתך?

עד כמה שידוע לי הקופרה לא נמכרת ב230 אלא בהחנה די משמעותית

ההבדל בין 190 290 כ"ס לא בא לידי ביטוי רק ב0ל100 אלא גם בתאוצות ביניים ובמהירויות גבוהות 

כמובן שההבדל בין הקופרה ללאון רגילה חזקה הוא יותר מאשר המנוע וכולל מתלים (בולמים מתכוונים אלקטרונית בקופרה), הגה גיר ובלמים שונים או בעלי כיול שונה. בנוסף לקופרה מושבי ספוטר וזה משמעותי בנהיגה מהירה בפיתולים. 

למשל מהניסיון האישי שלי ברכב עם 180 כ"ס הבלמים לא מאוד מרשימים (כמובן שאפשר לשדרג בלמים בלאון FR באופן פרטי)

  • רעיון טוב! 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאתה מבולבל זה טוב. כי זו הדרך של המוח שלנו להגיד לנו "אני לא מוכן לקבל את ההחלטה עכשיו ואני צריך עוד מידע". אנחנו פה כדי לתת לך את העוד מידע הזה. 

 

הדרך הנכונה לדעתי לבחור מכונית היא כזו:

לבחור את הדגם (לא תת-דגם. כלומר "לאון" לצורך העניין ולא "קופרה") שנראה שהכי עומד בדרישות הבסיסיות שלך (מרווח, מחיר, עיצוב, בטיחות [בהינתן שאבזור הבטיחות זהה כמובן]) ואז משם לגזור את תת הדגם (או גרסה) לפי צרכים יותר מדויקים כמו ביצועים ואבזור. 

 

במקרה שלנו השאלה שאתה צריך לשאול היא האם ה-1.5 תהיה חלשה עבורך. מה שאומרים בביקורות לא מעניין (ואני אומר את זה כמישהו שמתפרנס מכתיבת ביקורות על מכוניות). מה שחלש עבורי, גם אם הוא חלש ביחס למתחרים שלו, יכול להיות "טיל בליסטי" בשביל מישהו אחר. הדבר היחיד שחשוב פה זה לא נתונים ולא השוואה למתחרים, אלא התחושה הסובייקטיבית שלך. משם אתה צריך לחשוב "האם הביצועים של הדגם הזה מגבילים אותי?" כלומר האם אתה חושב שאם היה לך עוד קצת XXXX היית עובר את הפניה הזו יותר מהר או שהיית נהנה ממנה יותר. בהתחשב בעובדה שאתה "מתוודה" בכל שאין לך ניסיון וידע (שים לב - שניהם חשובים) בנהיגה ספורטיבית, אני חושב שהתשובה תהיה "לא", למרות שבהתחלה כנראה תחשוב שהתשובה היא דווקא כן (אני יודע, זה לא בדיוק אינטואיטיבי :lol:).

 

בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שמתקבל הרושם שאתה ממש אוהב את הלאון ואת איך שהיא נראית, ולא רוצה לקנות את הדגם הדרדל'ה והמעפן. וזה בסדר גמור, באמת. אני פשוט חושב שמה שהקופרה (או אפילו ה-2.0) נותנות זה משהו שאתה לא תנצל וסתם תשלם עליו (במקרה הטוב. במקרה הרע אתה "תשלם" גם בנוחות פחותה וטיפולים/חלפים/ביטוח/טסט יקרים יותר), כאשר את מה שאתה באמת רוצה, תוכל להשיג במחיר נמוך הרבה יותר (בגרסת ה-1.5 ומקסימום סט פגושים/ג'אנטים/חצאיות).

 

 

ולגבי המחיר של הגיר - אני חושב ש-20K זה המון כסף לגיר כלשהו במכונית עממית. מההיכרות שלי עם חלפים שנחשבים יקרים - העלות שלהם נגזרת לא פחות מכמה הם נפוצים (נניח גיר פשוט למכונית זולה, שהיא היחידה שנמכרת איתו, עלול להיות יקר יותר מגיר למכונית יקרה יותר, שמגיע בעוד 15 דגמים שונים).

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל, לפעמים הדגם החזק יותר מגיע עם עוד דברים שלחלק מהאנשים גם חשובים, לכן אני לא חושב שאתה צריך לבחור דגם פשוט יותר רק בגלל שאתה לא יכול לנצל את המנוע בדגם החזק.

לפעמים בא לך גם להתפנק באבזור נוסף או שחשוב לך מערכות בטיחות מתקדמות או שסתם הדגם החזק נראה טוב יותר.

 

לכן תמיד השאלה הראשונה היא מה חשוב לך ומה התקציב.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, motizkn כתב:

פבל, לפעמים הדגם החזק יותר מגיע עם עוד דברים שלחלק מהאנשים גם חשובים,

לכן כתבתי:

לפני 5 שעות, פבל כתב:

ואז משם לגזור את תת הדגם (או גרסה) לפי צרכים יותר מדויקים כמו ביצועים ואבזור. 

 

ביצועים ואבזור.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקופרה החדשה כבר מזמן לא נמכרת ב230.

עלו קופרות אל הכביש גם בפחות מ200,ומי שקונה אותן יד שניה מודע לזה,היא לא סתם "איבדה" 70 אלף שקל.

 

נהגתי על הקופרה ועל ה1.8 שהוחלפה על ידי ה2 ליטר ולטעמי היא רכב הרבה יותר טוב ליומיום לנהג הלא מנוסה.

היא חזקה ומאובזרת אבל ג׳אנט בגודל סביר, יותר נוחה ופחות עושה רעש ומושכת מבטים.

תוסיף לזה עלויות ביטוח,טסט וטיפולים זולות יותר.

 

יבוא עכשו פבל ויקטול אותי אבל אעמוד בזה,

הקופרה רכב מאוד מהיר ואת ה"מאוד" הזה קשה לנצל על הכביש בלי להסתכן-גם חוקית וגם בטיחותית.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעצם לא ללכת על ה-190 כס אבל גם משומשת? זו כנראה הבחירה הכי רציונלית.
סתם דוגמה מיד2:

https://www.yad2.co.il/s/c/rl8u3x

או זאת שכבר משודרגת עם תוכנה ל-270 כס :


https://www.yad2.co.il/s/c/ac4y5x

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, misterb כתב:

למה בעצם לא ללכת על ה-190 כס אבל גם משומשת? זו כנראה הבחירה הכי רציונלית.
סתם דוגמה מיד2:

https://www.yad2.co.il/s/c/rl8u3x

או זאת שכבר משודרגת עם תוכנה ל-270 כס :


https://www.yad2.co.il/s/c/ac4y5x

 

בדיוק מחפש לי דיילי והדגם הנ"ל על הכוונת

 

ה 2 ליטר נחטפות כמו לחמניות חמות (כנראה זה אומר משהו) - הרכבים מאוד מבוקשים, נמכרים לרוב תוך ימים ספורים 

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי FR2.0 שרכשתי לפני כ-8 חודשים. החליפה 208GTI.

התלבטתי מאד על ההחלפה הזאת. חשבתי גם על קופרה. בשורה התחתונה - הבנתי שתמהיל הנסיעות שלי זה 99.9999% פקקים ולכן שם צריך להיות הדגש. במסלול הקופרה כנראה תהיה יותר מהנה מהFR אבל ביומיום זה לא ממש משנה אם יש לך 190כס או 290כס. אולי רק מבחינת עלויות הביטוח...

 

אגב ה208, היתה נהדרת על המסלול (מעריך שיותר כיפית מקופרה... מתנצל מראש), סופר חסכונית ויחסית אמינה אבל מאד לא אידיאלית ביומיום. 

 

הFR2.0 היא אול ראונדר ממדרגה ראשונה. נכון, היא לא ממש רכב ספורט אבל יש לה מספיק פלפל כדי להפוך את היומיום למהנה יותר. ממליץ בחום. 

עריכה אחרונה על ידי chilcom
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, chilcom כתב:

אבל מאד לא אידיאלית ביומיום

חוות דעת מעניינת, ובמיוחד שהיא מגיעה ממישהו שהתנסה עם שני כלי הרכב!

 

אשמח אם תוכל להרחיב יותר על 'חוסר האידיליה' ביחס ל-208GTI.

במה זה בא לידי ביטוי? מה הדרישות שלך מהרכב שהרגשת שפחות באו לידי ביטוי ברכב זה?

 

תודה מראש!

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@halperin96 למה "יקטול"? אתה צודק. וכשאתה צודק, אתה צודק. הקופרה באמת מכונית מהירה מאוד. אני אפילו אומר יותר מזה - היא, כמו כל הוט האצ' מודרנית, מהירה יותר ממה שאפשר לנצל בכביש ציבורי. צריך להיות נהג מאוד מאוד טוב (ואני מתכוון ב-0.1% העליון של הנהגים) או עם אשכות מאוד מאוד גדולות, או אידיוט מאוד מאוד אידיוטי כדי להגיע למצב שאתה צריך עוד 'משהו' (כוח/אחיזה/בלמים) בקופרה בכביש ציבורי.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, פבל כתב:

זה שאתה מבולבל זה טוב. כי זו הדרך של המוח שלנו להגיד לנו "אני לא מוכן לקבל את ההחלטה עכשיו ואני צריך עוד מידע". אנחנו פה כדי לתת לך את העוד מידע הזה. 

מאוד שמח שמצאתי כזה פורום טוב עם כאלה אנשים מקצועיים! 😉

 

לפני 18 שעות, פבל כתב:

בהתחשב בעובדה שאתה "מתוודה" בכל שאין לך ניסיון וידע (שים לב - שניהם חשובים) בנהיגה ספורטיבית, אני חושב שהתשובה תהיה "לא", למרות שבהתחלה כנראה תחשוב שהתשובה היא דווקא כן (אני יודע, זה לא בדיוק אינטואיטיבי :lol:).

למרות שבא לי להגיד.. "לא פבל, ברור שהתשובה היא כן.. אני נהג מצטיין", אני יודע שאתה צודק, כנראה לא ארגיש משהו מיוחד בינהם והשדרוג מהרכב המשפחתי עם 118 כ"ס לרכב טיפה יותר ספורטיבי כנראה תהיה בחירה נכונה יותר ( זולה יותר, טובה ומתאימה יותר).

 

לפני 18 שעות, פבל כתב:

אני פשוט חושב שמה שהקופרה (או אפילו ה-2.0) נותנות זה משהו שאתה לא תנצל וסתם תשלם עליו (במקרה הטוב

אתה מדבר על החלק של ה"חוויה הספורטיבית" מעבר ללחוץ על הדוושה עד הסוף, כלומר נסיעה מהירה בכביש מפוטל? תן לי טעימה של מה שאני לא אוכל לנצל בגלל החוסר ניסיון שלי 🤐

 

 

@פבל - מה דעתך על ה-לאון 190 כ"ס אבל במידה וזה לא מספק, אז לעשות לו סייטג 1, מה דעתך לגבי ניסיון כזה, ואיך זה משפיע על המכירה אחר כך?

 

 

לפני 11 שעות, halperin96 כתב:

עלו קופרות אל הכביש גם בפחות מ200,

הייתי בסוכנות לא מזמן, יש עכשיו הנחה של 20K, מ 235 ל 215K

 

לפני 11 שעות, halperin96 כתב:

היא לא סתם "איבדה" 70 אלף שקל

תסביר בבקשה

 

לפני 11 שעות, halperin96 כתב:

ואת ה"מאוד" הזה קשה לנצל על הכביש בלי להסתכן-גם חוקית וגם בטיחותית.

כך גם יהיה עם הלאון

 

לפני 10 שעות, misterb כתב:

למה בעצם לא ללכת על ה-190 כס אבל גם משומשת? זו כנראה הבחירה הכי רציונלית.

אפילו בגרסת הFR 150 כ"ס.. לא?

 

לפני 10 שעות, misterb כתב:

למה בעצם לא ללכת על ה-190 כס אבל גם משומשת? זו כנראה הבחירה הכי רציונלית.

האמת כמו ש @פבל אמר, אני בלי ניסיון ומתבסס על שמועות וכו.. הוא צודק, אני ארגיש פחות בנוח עם רכב יד ראשונה כי אני לא ידע מה עבר עליו או איך לבדוק אותו נכון, גם אם אני אשאל את השאלות הנכונות, לא אדע לזהות את הפרטים החבויים כמו שצריך..

 

לפני 4 שעות, chilcom כתב:

הFR2.0 היא אול ראונדר ממדרגה ראשונה. נכון, היא לא ממש רכב ספורט אבל יש לה מספיק פלפל כדי להפוך את היומיום למהנה יותר. ממליץ בחום. 

תוכל בבקשה להסביר למה מכרת אותה? מה לא אהבת? מה הפריע לך? ולמה בחרת לשדרג ל 208GTI ולא לקופרה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמכרו גם בפחות מ215.

זה כמו מה שקרה עם הbrz,חלק קנו ב240 אחרי שסובארו הורידה את המחיר ל200 אנשים התקשו לקבל את זה והייתה תקופה שהייתי רואה רכבים בני שנתיים במחיר של רכב חדש.

בסופו של דבר השוק התאזן למטה.

 

יש הבדל בין ה1.5 ל2.0/1.8,הראשונה רכב זריז והשניה רכב דיי מהיר.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1433 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...