Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אובדן בלמים פתאומי בנסיעה סוזוקי אלטו


makatuvkan
שימו לב! השרשור הזה בן 1366 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במהלך נסיעה לא הבחנתי בבור עמוק מאוד בכביש ונכנסתי לתוכו עם הגלגל הקדמי הימני במהירות 60 קמ''ש בערך. הרכב קיבל זעזוע חזק, לא נדלקה שום מנורה. אחרי כמה רגעים ניסיתי ללחוץ על דוושת הבלמים והיא נהייתה קלה מאוד וללא כל התנגדות. הבלמים בלמו אבל בצורה חלשה מאוד. נעצרתי בצד, פימפמתי את הדוושה מספר פעמים וההתנגדות שלה חזרה. יצאתי גם החוצה לראות אם יש נזילת נוזל בלמים ולא היה כלום. רוצה לציין שהרכב עבר החלפת רפידות וצלחות לפני מספר חודשים. המשכתי בנסיעה כרגיל והרכב בולם טוב כרגע. מה זה היה? זה תקין אחרי זעזוע קשה לאבד בלמים?

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לדעת מה קרה, אבל להמשיך לנסוע כאילו לא קרה דבר זו טעות.
צריך לעבור על כל מערכת הבלימה, המתלה, הג'אנט והצמיג.
בנוסף - סיכוי סביר שתצטרך כיוון פרונט.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על ההיענות. אחדד ואומר שהייתי במרחק כמה מאות מטרים מהבית ומחר הרכב נגרר למוסך. תיזהרו מבורים ומבורות בכביש ולא בכביש.

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שם לב - גש וצלם את הבור בכביש - במידה ויתברר כי נגרם לך נזק ברכב.

אפשר להגיש תביעה כנגד הרשות, אשר אמורה לתחזק את הכביש במצב תקין.

 

אח"כ - הודע לעיריה או לרשות המקומית על הבור בכביש..

 

 

אייל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן מהמוסך - בוצעה בדיקה מקיפה של כל מערכת הבלמים ברכב, לא נמצאה שום תקלה. כל הצינורות יבשים, נוזל בלמים על מלא. בעל המוסך עשה נסיעת מבחן ואמר שהרכב בולם מצוין. אמרו במוסך שכנראה הרגשתי את ה-ABS נכנס לפעולה. באמת שאין לי מושג מה זה היה.. אבל אני יודע איך מרגישה הפעלת ABS, וזה בווודאות הייתה נפילה של דוושת הבלם ואובדן בלמים זמני. כרגע נוסע בזהירות, מקווה שזה לא יחזור.

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל הכוחות שהמכה הפעילה הנוזל בלמים קפץ מהמסטר ונדבק לצד הפנימי של הפקק.

ואז חזר חזרה לבוכנה.

זה בגדר ניחוש אבל אם כן זה לא יחזור 

המאסטר מול הנהג או בגלגל שחטף?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחרוג ממנהגי ואגיב בפעם הראשונה פה בפורום.

 

נשמע כמו מקרה קלאסי של Pad Knock-Back, אמנם מדובר במונח שמגיע ממרוצי מכוניות אך בהחלט

יכול לקרות תחת התנאים המתאימים גם לרכב פרטי בנסיעה מנהלתית.

 

בקצרה מדובר במצב שעקב מכה\כוח צנטריפוגלי או חופשים בחלקי מערכת הבלימה הרפידה והבוכנה בקאליפר

נדחפים פנימה מספר מ"מ. בניסיון הבלימה הבא לאחר מכן יש צורך לפמפם את הדוושה עד שהרפידה תגיע חזרה קרוב לדיסק.

 

מי שמטפל עצמאית ברכב מכיר את הנוהל של פמפום הדוושה לאחר החלפה של הרפידות בכדי להחזיר אותם למקום,

כל עוד הרפידות לא נוגעות בדיסק הדוושה תרגיש רכה ולא תספק כמעט בכלל כח עצירה.

 

במרוצים מקובל לתת נגיעה בבלם בישורות לפני איזורים שיש בהם צורך בבלימה בכדי לוודא שהרפידות והבוכנה נמצאים במקומם.

 

Pad Knock-Back for Drivers: What is it, how to anticipate it and how to best clean up your undies!

 

 

What is it?

Pad Knock-back is when for various reasons, the brake pad loses contact with the caliper piston that presses the brake pad against the brake rotor/disc.  The contact is lost for one of two reasons (below) and the result is that the driver goes to apply the brakes and the pedal falls to the floor, with little to no brake pressure on that first application.  The brake system is moving the piston but the piston lost contact with the pad, so it’s moving air and slowing down nothing.

As soon as the the driver releases the brake pedal and pumps the pedal again, the pressure usually returns and the brakes work again.  The problem is that sometimes drivers don’t realize what has happened and don’t hit the brake pedal again, that second time around at all or in time.  And bad stuff can happen when you need to hit the brakes but they aren’t there.

 

How and why #2: Driving hard on the curbing/gators

You might have fresh brake components but if you’re driving hard, eating up apexes and letting the car track out, odds are you are driving on the curbing, if the track has them.

Tracks have a variety of curbing designs but the end result is almost always the same, they cause vibrations that can and do shake up brake components – pad knock-back! This is so common that if you were to watch any pro-level sports car racing on TV or online, you’ll see brake lights light up as the cars are roaring through straight-aways. The drivers aren’t brake checking or trying to confuse a trailing opponent. They are lightly tapping the brakes to get the pistons seated back next to the pads and ultimately, make sure they have a brake pedal.

 

 

 

בקיצור, אם המכה הייתה מספיק חזקה (במיוחד אם זה קרה תוך כדי סיבוב ) זה לגמרי אפשרי גם עם סוזוקי אלטו.

 

בכל אופן הייתי נשאר קשוב ושם לב אם יש איזשהם שינויים בתחושת הבלימה בשבועות הקרובים.

  • מעניין 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1366 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...