Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניה לדני לוי בנושא ספורט מוטורי עממי


חנרו
שימו לב! השרשור הזה בן 6955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו בדיוק הכוונה שלי... לא משכירים פה מכוניות בשביל ימי מסלול... הסיבה היחידה שאנשים פה משכירים מכוניות היא במידה והמכונית המירוץ שלהם לא עומדת בקריטריונים לעבור בדיקה טכנית או שהם צריכים להשתתף במינימום המירוצים השנתי שההתאחדות מכתיבה כדי לשמור על רישיון המירוצים שלהם (שניים בשנה למיטב זיכרוני) ומאיזושהי סיבה אין להם אופציה אחרת (רכב לא במצב נסיעה, נמכר, התרסק...).

 

אנשים לא יתחילו את הטעימה הראשונה שלהם מהמסלול בהשכרה של מכונית מסלול מוכנה... זה גם לא בטיחותי בגרוש - בן אדם שנוהג כל היום על איזו פיאט אונו עם צמיגים ירוקים יקבל לידיים מכונית מוכנה למסלול עם צמיגי מסלול עליה? שוד ושבר! יש לו יותר סיכויים להתרסק מאשר לנהוג באונו עם הצמיגים מפונצ'רים.

זה לא ריאליסטי.

אנשים גם לא צריכים לנסוע על מכונית עם צמיגי מירוץ עליה בשנה הראשונה שהם מתנסים בנהיגת מסלול בכלל או לפחות בעשר פעמים הראשונות שלהם.

 

דובי - מניסיון של הרבה מכוניות עם כלובים שנסעתי / נהגתי / הדרכתי בהן, עוד לא פגשתי אף אחת מהן שהייתי רוצה לנהוג בכביש... במכוניות נורמליות הכל מוכן לספוג אנרגיה של תאונה ולהגן על הנוסעים ברכב תוך כדי שהכל מתרסק סביבם, במכוניות מירוץ עם כלוב הכל קשיח והסביבה עויינת ביותר אלא אם אתה רתום היטב למושב מירוצים שלך וחבוש קסדה, מה שאתה לא הולך לעשות.

בכל מקרה, אם אתה רציני תצטרך בשלב זה או אחר להוריד את האוטו מהכביש, מכוניות שחוקיות לכביש לעולם יהיו יותר איטיות מאילו שמוכנות רק למירוצים.. :-)

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מוטי צודק!!

 

הבעייה היא שהנטייה הטבעית שלנו היא חוקים אירופאים ולא אמריקאים כמו ברוב ענפי הספורט

ולכן אותם הקלות ממסדיות כמו בארה"ב חופש עיסוק וכו.... שמתבטאים גם בחשיבה שונה ספורטיבית

וארגונית יהיה לה יותר קשה להתקבל אצל מחוקקי הספורט בארץ.

 

דני לוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למוטי ולכל המצדדים בהפרדה בין מכוניות מירוץ לכביש

אין ספק שאם זה יעשה עם רכב אחד זה יהיה מאד לא נוח , רועש ומקרקש או כל דבר אחר

אבל בתור בעיה פיננסית לחובב הספורט המוטורי המתחיל זה בהחלט הפתרון

במהלך השבוע להשתמש ברכב רגיל ובסופי השבוע למירוצים

ברור שכאשר העניינים יהיו יותר רציניים כולם ירצו לבצע קפיצת מדרגה ואם התקציב יאפשר אז יהיה רכב לכל מטרה

 

אגב - כמה אנשים פה בכלל מתכוונים להכין רכב למירוצים אם וכאשר יעבור החוק

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב דו"ש יעלה יותר בסופו של יום. האחזקה היא החלק היקר - לא בניית הרכב.

כל מירוץ יש נזקים - לעיתים במאות ולעיתים באלפי שקלים. רכב מירוץ נפגע - אתה מעמיד אותו ומתקן כשאתה יכול. (אחרי ההתהפכות שלי בשנת 2000 - שנה לא התחריתי).

רכב דו"ש נפגע - אתה חייב לתקן. אחרת אישתך/אתה לא נוסעים מחר לעבודה/מכולת.

ותחשבו על זה...

אלון

 

 

ועוד דבר - לגבי ימי אימון באלפי שקלים - לידיעתך זיו (אני חושב שאתה ציינת זאת) ראלקס היה מאפשר השכרת רכב + שימוש במסלול המעולה שלו בכ- 200 ש"ח בלבד. השכרת רכב למירוץ הייתה כ - 1500 ש"ח - לדעתי מחירים סבירים לכל הדעות - ביחוד בהתחשב בעובדה שבפעם הראשונה שתעלה על מסלול עם רכב רגיל סביר שיקרו אחד מהדברים הבאים - אתה תגרום נזק לצמיגים שלך (בלאי מוגבר שעולה כסף!), אתה תקרע את תושבות המנוע (ולהחליפן יעלה כמה מאות שקלים!), אתה תדפוק ציריה או משהו אחר כשתרד עם שני גלגלים מהמסלול או שתעקם ג'נט. בקיצור כל יום מסלול יעלה לך גם ככה מאות שקלים - אפילו אם לא יהיו נזקים גלויים מיידית ומדובר רק בבלאי מוגבר!

את זה אני כותב מניסיון רב באחזקת רכב מירוץ בשנים האחרונות - כל עוד הוא היה עם מכלולים רגילים - אחרי כל אימון השקעתי מאות שקלים - תומכי מנוע, האוזינג של הגיר שנשבר בגלל קריעת תומך המנוע ועוד ועוד...(אין לי כוח לפרט - תצטרך להאמין לי) - אחרי ששדרגתי את המכלולים - אפס תקלות. עובדה! (לא של אילנה דיין - שלי...).

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים אני תוהה דובי מילר אם אתה באמת מתכוון לכך או סתם לצורך הויכוח , הרי ראית במו עיניך

 

בקפריסין בwrc 2003 , אנשים לא בונים.או קונים מכוניות מירוץ או מכוניות ראלי, וקרוס לנהיגת תענוגות

כבר לעסנו את הנושא וגם העילנו גירה, רוצה ספורט מוטורי עממי? היום, חוקי ,התקיים track day

עמותת סוברו במנחת פיק, 30 מכוניות עם זמנים (לא הייתי) ואני מקנא !!! גם אלון מקנא וכל נהגי המירוצים מקנאים, ואתה רואה התארגנות כמו שאני טוען כל הזמן בלי יללות ובכיות והרי לך ספורט מוטורי

עממי בפעילות. וזו לא הפעם הראשונה שהם מארגנים אירועים כאלה.

וכמו שנאמר:" יהללוך מעשיך ולא פיך "

יישר כוח עמותת sti מתי מתארגנים psi?

דני לוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון -

 

כמה דברים.

אחד, אם היה מקום שהשכיר מכונית מוכנה במחירים מגוחכים כאלה אין לי שמץ של ספק שהיה מדובר בהחלטה פיננסית גרועה שהמשכיר רק הפסיד כסף ממנה, נקודה סוף.

אין שום אוטו בעולם שהבלאי שלו בשימוש מסלול (ובטח ובטח שלא ראלי בשטח) שווה רק 200 שקל ליום, בטח שלא אחד שהושקע בו ממון רב בשביל להכין אותו לעניין, זה ה-ר-ב-ה יותר מדי זול.

 

לגבי רכבים רגילים לשימוש בימי מסלול, תתפלא, אבל מכוניות נורמליות יכולות לעמוד ביותר ממה שאתה חושב.

כתבת שהרכב יתפחלץ פחות או יותר בפעם הראשונה שלו על מסלול והדבר אינו כך ברוב המכוניות שאני מכיר, יכול להיות שזה נכון לגבי אוכלות הצפרדעים, ואני באמת שלא אומר את זה בנימת זלזול או סארקאזם, הצרפתיות לא ידועות בעולם הרכב בזכות האמינות המופלגת שלהן - גם לא בשימוש כביש נורמלי, אני מצפה ששימוש בתנאים הקשים של מסלול או שטח הן יהיו עוד הרבה פחות אמינות, ולעומת זאת אני מוכן להתערב איתך שסתם מאזדה לאנטיס תוכל לרוץ יום שלם על מסלול בלי שום נזק מלבד בלאי מוגבר של הצמיגים והבלמים שלכל רכב יהיה בכל מקרה, סתם כי הרכב בנוי יותר אמין.

 

בתנאי ראלי מעורבים יותר משתנים כמו קפיצות, אבנים, אבק, בוץ וכו', מן הסתם רכבים שאינם אמינים מלכתחילה יהיו אפילו פחות אמינים מאשר בשימוש מסלול שהוא יותר דומה באופיו לנהיגת כביש.

 

גם אני כותב מניסיון, מחלקים שבורים ומהרבה מאוד מכוניות שנהגתי והדרכתי בהן (אחחח איזה כיף להיות מדריך! :-D)... רוב המכוניות היו מקוריות ביותר מלבד שידרוגים בסיסיים כמו צמיגי כביש יותר ביצועיסטיים ולפעמים רפידות בלם אגרסיביות יותר, כשהנזקים הזכורים לי מאותן המכוניות היו משאבת הגה כוח אחת שנפטרה בטרם עת בפונטיאק פיירבירד, מערכת הגה כוח אחת שהקיאה את הנוזלים שלה עקב טמפ' אסרונומית בניסאן 350Z חדשה, צינור מים יבש שהתבקע במאזדה 323GTX (היה ממש ישן וזקוק להחלפה) ומספר מכוניות שהיו זקוקות לרפידות בלם אגרסיביות יותר כי הרפידות שהן באו איתן היו פשוט מיועדות לטמפ' נמוכות והתחממו יותר מדי... רובן ככולן הגיעו הבייתה בנסיעה באותו הלילה.

אפילו המיאטה שלי נוסעת עדיין על הרבה מכלולים מקוריים ויש לה מעל ל-15K ק"מ (!) בשימוש מסלול...

 

הכל תלוי ברכב באופן ספציפי, גם להיות נהג טוב עם רגש לאוטו שלך עוזר הרבה פעמים... יש לי חבר שנמצא כבר בגיר השישי שלו באקורה אינטגרה שלו ועוד חבר שהגיר המקורי שלו עדיין עובר חלק.. אחד מעביר הילוכים בצורה נורמלית, השני מעביר כמו קינג קונג וככה זה נראה.

 

דובי -

 

רכב כביש נורמלי לעולם לא יוכל להיות רכב למירוצי ראלי או מסלול נגד מכוניות אחרות (ולא רק נגד השעון שזה עוד גבולי) לפני שהוא עובר הכנה מלאה לנושא.. ברגע שהוא עובר הכנה מלאה הוא כבר לא יכול להיות מכונית כביש.

בכל מקרה ושתי השיטות, נראה לי שזה עולה יותר מהסכום שיושב לך בראש.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, שים לב:

אם אתה נוסע במסלול במכונית של מישהו אחר, בתמורה לתשלום, אתה השוכר והוא המשכיר. אלו שנוהגים על המסלול לא משכירים מכוניות אלא שוכרים אותם.

ואם אתה חי בארה"ב, מתחרה עם מיאטה ויוצא לך לנהוג בכל מיני מכוניות מירוץ עם מספרים גדולים של כוחות-סוס, אז אנחנו מקנאים בך, גם אם אתה מתבלבל בין שוכר למשכיר...

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, הועמדתי על טעותי בהודעה הקודמת, אנא ממך, קרא שוב את ההודעה הנ"ל (שלא נערכה), דיברתי על המשכיר (הבעלים) ולא על השוכר (המשאיל תמורת כסף) :-).

 

אין צורך לקנא, יש מקום לכולם, בואו בהמוניכם! :twisted:

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה ספורט מוטורי עממי? היום, חוקי ,התקיים track day

עמותת סוברו במנחת פיק, 30 מכוניות עם זמנים (לא הייתי) ואני מקנא !!! גם אלון מקנא וכל נהגי המירוצים מקנאים, ואתה רואה התארגנות כמו שאני טוען כל הזמן בלי יללות ובכיות והרי לך ספורט מוטורי

עממי בפעילות. וזו לא הפעם הראשונה שהם מארגנים אירועים כאלה.

וכמו שנאמר:" יהללוך מעשיך ולא פיך "

יישר כוח עמותת sti מתי מתארגנים psi?

דני לוי

שלום דני,

אשמח מאוד לשמוע איך בדיוק זה נעשה באופן חוקי?

כבר ארגנתי ארועים רבים כאלה בעבר, תמיד מתוך ידיעה שזה לא חוקי.

היום אנחנו במועדון PSI נמנעים מלקיים ג'ימקאנות וארועים כאלה בגלל אי-החוקיות של העניין.

אז... מה הפך את הארוע של STI לחוקי?

תודה,

ג'רמי

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לברר את מהות העיניין ואיך זה התבצע ,אני מציע לך לפנות ישירות אליהם

 

אני סך הכל אוהד נאמן

אנחנו לעמת זאת ערכנו אימון של 3 מיקצי ראלי 11ק"מ כ"א למעלה מ20 נהגי מירוצים

פרטים ותוצאות בהמשך

דני לוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לברר את מהות העיניין ואיך זה התבצע ,אני מציע לך לפנות ישירות אליהם

 

אני סך הכל אוהד נאמן

אנחנו לעמת זאת ערכנו אימון של 3 מיקצי ראלי 11ק"מ כ"א למעלה מ20 נהגי מירוצים

פרטים ותוצאות בהמשך

דני לוי

ואני לא הייתי שם - לצערי!!! (לא יכולתי לקבל "פאס" מאירוע מישפחתי!!!).

 

שמעתי שהיה מאוד יפה ומהיר!!!

 

דני לוי סיים ראשון.

צבי לייט - המשתפר מאירוע לאירוע ויכול כבר להיחשב כתגלית העונה - סיים שני.

 

מוטי - ההשכרה הייתה לשעה או שעתיים - לא ליום! וגם אני מוכן להשכיר את רכב (לא את שלי - אבל נניח 106 ראלי) לשעה שעתיים על המסלול במחירים כאלו (אילו היה מסלול כזה פעיל) - מה רע ב - 1000 עד 2000 ש"ח ליום / 30000 עד 60000 ש"ח לחודש - אני בונה במחיר הזה רכב או שניים. - הנזקים כמובן, על השוכר. המסלול שם היה חלק לגמרי ולכן היו מעט תקלות טכניות.

 

דרך אגב - לכולם - קניית הרכב היא זולה - ניתן להשיג רכב ב 7500 ש"ח ההכנה שלו יקרה - כ 25000 ש"ח נוספים לפחות - אז הטיעון של רכב דו"ש נופל. אם במילא תשקיע 25000 ש"ח ברכב שלך כדי להפוך אותו לדו"ש - תשקיע עוד 5000-10000 ש"ח ויהיה לך רכב נפרד למסלול. מי שאין לו את ה 5000 עד 10000 נוספים ממילא לא יכול לעלות על מסלול גם עם רכב רגיל - הבלאי התקלות ציוד הבטיחות היקר (קסדה טובה, חליפה, כפפות, נעליים, חגורות וכו') יפילו את הנושא מראש!

 

אני חושב שזה סותם את הגולל על הרעיון (הלא טוב לדעתי) של רכב דו"ש.

 

דני - מה עם תמונות מהאירוע היום?

מה עם לוח תוצאות? זהו .... סיימת ראשון אז, אין עוד פרטים???

:wink:

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני

ממש לא לצורך הויכוח אלא לצורך המחשבה באם זה יתכן חוקית ואז זה יהיה קיים או מתוכנן לפחות זמנית

 

אז נכון אני משתכנע מרגע לרגע שזה כנראה קרב אבוד ואצטרך לחשוב על קניית רכב נוסף רק למטרת מירוצים כי על ה-145 לא אוותר

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוצאות המירוץ:

1. דני לוי סוברו sti ra נווט: איזי ארגמן 8,31.17 דקות

2. אילן אהרון סוברו gt טורבו 8.45.43

3. אהוד לביא סוברו gt טורבו נווט: ניר לביא. 8.48.77

4.יובל מלמד סוברו gt טורבו 8.49.24

5.גבי סרוגו סוברו gt טורבו 8.51.96

4x2

 

1. ניר בורנשטיין פיגו 106 ראלי 1600 סמ"ק 9.06.40

2. נתן פליי סיאט אביזה 9.36.23

3. ניצן לוי סיטרואן 9.49.68

 

צבי לייט קיבל עונש של 2 דקות ולכן אינו מדורג בין 3 המנצחים .

סליחה על העריכה הגרועה יש לי נקניקיות במקום אצבעות

המסלול 11 ק"מ מרהיב וטכני כולם נהנו אפילו אולטרא לייט החליט לראות מקרוב ונחת על המסלול.

דני לוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...