Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניה לדני לוי בנושא ספורט מוטורי עממי


חנרו
שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אלון, הדיון לא נגרר לוכחנות. כל אחד מביע את דעתו בנושא בצורה תרבותית, אמן וכל השרשורים בפורום היו נראים כמו זה.

 

ובחזרה לנושא שלמטרתו נפתח השרשור - ימי מסלול.

בעלים של רכב רגיל הרוצה לעלות למסלול יחתום על טופס שמסיר את האשמה מבעל המסלול לכל הנזקים וכך אני בטוח שהנהג לא יסע מעבר ליכולתו, כי הוא יהיה זה שישלם נזקים אחר כך. ואחרי הכל, בינינו, מי היה רוצה להגיע לבית חולים בגלל שרצה ליסוע קצת יותר מהר? אני חושב שהתשובה היא אף אחד. אנשים הגיוניים יעלו על המסלול ויסעו לפי יכולתם, כי אם יעברו את סף מגבלותיהם הם צפויים לשלם נזקים גבוהים.

 

לגבי רכבים דואליים: אני ורבים לפני אמרנו את דברינו - אסור לרכב דואלי ליסוע בכביש ציבורי. סכנה לנהג, סכנה לציבור, אי נוחות, אי שימושיות ובלאי מוגבר. אלו הם התוצאות מנסיעה של רכב דואלי בכביש ציבורי.

 

ודבר אחרון אליך מריוס, יש תקנונים כתובים ב-FIA, CIK, AMA, INDY לגבי כל קטגוריה או סוג של ספורט מוטורי המגדירים אותו וכל מה שקשור בו, כולל רמת הבטיחות של הרכבים. לאחר ש"החוק" יעבור, ניתן יהיה להעתיק את התקנונים ולפעול לפיהם גם בארץ. אני חושב שזה הכיוון הנכון, ומקווה שכך יפעלו המובילים שלו.

 

בברכה, ותקווה לספורט מוטורי פורה ומשובח בארצנו,

זיו רוזנקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תגובה מאוחרת למדי... ככה זה שאמא באה לביקור מישראל אחרי כמה שנים שלא התראנו :-).

 

מאיפה להתחיל?

 

אני חושב שבלי לייצר ספורט מוטורי עממי התמונה תהיה עקומה לגמרי ושרשרת ההתפתחות של הספורט תהיה פשוט מעוותת... זה כמו למנוע מאנשים מללכת במהלך ההתפתחות שלהם או שזוחלים על ארבע או שלומדים ישר לרוץ.

למי שכבר עוסק בספורט כמו דני לוי, אלון ושות' (לא מייחס לכם קרבה, סתם מקטלג לצורך השיחה), נראה כאילו קשה לתפוס את התסכול של אותם אילו שנגזר עליהם לזחול מכיוון שהם כבר רצים (פחות מתייחס לדני ודווקא יותר לאלון וכנראה גם לדעתו של דורות), אבל אני לא מבין למה לא לעצור שנייה אחת ולהסתכל על התמונה היותר רחבה ולא רק כל אחד על המשבצת שלו.

 

ראשית כל, יש להפריד מן השיחה את השיחה על נושא השיפורים - חוקיים או לא חוקיים, כי באמת שאין שום קשר למירוצים, לא מובן לי איך הפיכת מירוצי הג'ימקאנה מלא חוקיים לכן חוקיים קשורה באיזושהי צורה לאותו טמבל ששם מנוע 1.9 טורבו ב 205GTI מתפרקת ולא בטיחותית.

פשוט אין שום קשר.

להתחרות במירוצים מסוג זה ניתן להתחרות עם כל רכב ואין שום קשר לשיפורים שנעשו בו או שלא נעשו בו וחבל לי מאוד אם אותם הצדדים שמנסים להעביר את החוק צריכים בכלל להתמודד עם הנושא... נשמע כאילו הנושא מורכב מספיק מבלי שנטיל עליהם את ההתמודדות עם השיפורים גם כן.

אין קשר וטמבלים שעושים דברים דביליים היו מאז ומעולם בלי שום קשר למירוצים או לחוק.

 

שנית, כמו שאמרו כבר מספר דוברים לפני (ככה זה שמצטרפים מאוחר :wink:), יש סוגים רבים של מירוצים תחרותיים שניתן להתחרות בהם עם רכב מקורי לחלוטין ללא שום ציוד מיגון ועם עליית הרמה בתוך כל ענף וענף להוסיף ציוד מיגון ולשנות חוקיות השימוש ברכב בהתאם, הנה דוגמא -

 

מירוצי דראג -

למעשה כל אדם יכול היום לקחת את רכבו הפרטי ולהאיץ אותו באופן המהיר ביותר באופן חוקי עד למהירות הקבועה בחוק, אין שום מניעה מאדם לעשות זאת, זה חוקי לגמרי.

מדוע לא יאופשר לאדם שיגיע עם רכבו הפרטי למסלול דראג להתחרות עימו ולחזור הבייתה שמח וטוב לב עם תוצאות ותלושי זמנים של מכוניתו? הבלאי לרינגים גדול מדי? איפה הבעייה פה?

יתרה מזאת, אני בטוח שאנשים רבים יעדיפו לשלם 20-30 שקלים לכניסה למסלול דראג ולרוץ 4-5 פעמים מבלי לסכן את רישיונם שלא לצורך ואפילו לקבל זמנים מדוייקים ומהירויות על פני מירוצי רחובות מטופשים שמסכנים את כולם.

אין ולא צריכה להיות שום מניעה לעשות זאת, אין שום צורך בהכנות מיוחדות לרכב בשביל לרוץ פאס של 14.5 שניות... הנהג מחוייב בשימוש בקסדה בהתאם לתקן וזהו זה.

יבואו עכשיו אותם הגורסים בדעה ההפוכה וישאלו / יאמרו / יזהירו מפני אותו האימבציל המצוי שמביא את רכבו המשופר עד מאוד למסלול הדראג ורץ פאסים של 11.5 שניות, ובכן, גם כאן בארה"ב יש כללים לנושא והם פשוטים וברורים ביותר - ככל שמהירות הרכב עולה ניתן להתחיל לחייב את בעל הרכב בציוד מיגון ברמה גבוהה יותר ועם עליית הצורך לחייב את הבעלים באחד מהשניים - או להפוך רכב לרכב מירוץ שלא נע על כבישים ציבוריים ואז הוא כמובן עולה ברמת המירוצים שלו כמובן בהתאם - או - במידה ואותו האימבציל מסרב לעשות זאת (ובאמת שצריך להיות די אהבל בשביל לא להבין שרכב של 11 שניות צריך ציוד מיגון) לא יאופשר לא להתחרות יותר במסלול מסודר, נקודה סוף.

 

מירוצי ג'ימקאנה הם חיה דומה מהבחינה הנ"ל ויש אפילו ארצות בעולם בהן לא נדרשת אפילו חבישת קסדה, כשכמובן גם כאן ניתן לחייב נהגים למגן את עצמם ואת מכוניתם בהתאם לעליית המהירויות וכמובן לדרוש מהבעלים להפוך את רכבם למכונית מירוץ או למנוע מהם את ההשתתפות עם עליית המהירות, כשבג'ימקאנה בד"כ מדובר בסוג הצמיג שימנע מנהג לנהוג באם מכוניתו לא ממוגנת בהתאם - בד"כ סליקס מלאים (להבדיל מצמיגי מירוץ-כביש כמו אילו המכונים בארה"ב DOT-R).

 

לצורך מירוצים מסוג זה אין צורך בהכנות מיוחדות בשביל להריץ רכב פרטי נורמלי לחלוטין.

 

כשמגיעים לסוגים שונים של מירוצים ישנם שיקולים אחרים שצריכים לפעול ואני מעט מופתע לראות פה אנשים למעלים לדוגמא את הנושא של טיפוס הרים / גבעות ברכב פרטי (Hillclimb), נראה כאילו אנשים לא מבינים את הסכנה הטמונה בסוג זה של מירוץ וכמה טעויות קטנות יכולות להיות פטאליות, להבדיל אלף אלפי הבדלות מג'ימקאנה לדוגמא.

 

אני יכול להמשיך עוד ועוד אבל נראה לי שהנקודה הועברה כבר, לדעתי האישית ימי מסלול לרכבים פרטיים (שהם אירועים לא תחרותיים!) בהשתתפות קבוצות נהגים בהתאם לרמתם (כמו שזה עובד בארה"ב) הינם דבר חיוני לחלוטין להתפתחות הספורט המוטורי בארץ, אינני מבין איך אותו אדם שמעולם לא התנסה בנהיגת מסלול או אפילו איזו ג'ימקאנה קטנה אמור לקחת את ההחלטה להכין רכב למירוצים בעלות של עשרות אלפי שקלים, ומי שקשה לו לראות את זה, איך לומר בעדינות, חי באשליות...

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שכל הנוגעים בדבר רואים כמוני קצת מעבר לאלפי המילים שנכתבו כאן, מעבר לחוסר ההסכמה וההתנצחויות המקובלות. כי נראה לי שמלבד אלה שבאמת נותנים את התחת להפיכת הספורט המוטורי למציאות חוקית (ועל זה אני מוריד בפניהם את הכובע, וגם את הז'אקט), יש קהל גדול מאד שכדאי להקשיב לו. ולא, אני ממש לא מתייחס לעצמי כקהל גדול, אני רק מנחש. לאלה,

 

לא אכפת איך בדיוק יקראו לחוק, ואם הוא יהיה "עממי" או "תחרותי".

לא אכפת אם יהיה מותר לנהוג עם רכב מוכן למירוצים על הכביש או לא.

לא אכפת מי יקבל את הקרדיט על ההצלחה.

לא אכפת מי יפעיל את המסלולים.

לא אכפת מה כתוב בתת-סעיף השלישי בתקנון מירוצי "סלאלום בירידה" במאלזיה.

 

הם רוצים דבר אחד בלבד - להיות מסוגלים להשתתף בספורט הזה. ומכיוון שהם גם אלה שיאפשרו לספורט הזה לחיות ולא למות ולעושים בתחום להרוויח את לחמם בכבוד, כדאי מאד להקשיב להם. להקשיב להם זה אומר לא לשלוח אותם לעשות "לובי משלהם אם בא להם". להקשיב זה אומר לגלות הבנה לפרספקטיבה שלהם, גם אם היא שונה.

 

לא אסביר למה אין שום בעיה לנהוג בכביש הציבורי עם רכב שמשתתף לפעמים במירוצים. אם יהיה צורך, אין בעיה לפרט, כולל דוגמאות מסביב לעולם. זו נקודה זניחה.

כן אחזור ואומר שהתייחסות לא פוזיטיבית ל"ימי מסלול פתוחים" עבור כל אחד שמעוניין לעלות על המסלול, היא טעות גדולה. איך, מתי, באיזה תנאים, הכל ניתן לקביעה.

כן אזכיר שלהרחיק את האפשרות להתחרות מכמעט כל אחד שבא לו, עקב קביעת קטגוריות ורמות שיפור גבוהות יחסית (אלון אמר "החל מ-30 אלף"), היא טעות גדולה.

 

אגב, כל הדברים שנאמרו, והביקורת שהועברה, אין בה כדי להמעיט מההערכה למאמץ המושקע של דני ואלון ויובל ואון וכל מי שהופך את העולם, כדי שאני אוכל להתבזות עם זמני הקפה מחפירים ביום מין הימים. שאפו אחד גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועד שחשבתי שאני כבר לא אגיב....

 

באו ידידי הלל, מוטימיאטה וגם הבחור שמאשים אותי באינטרסים כלכלים (סליחה ששכתי את שמו) והם, מחייבים אותי להתייחס.

 

1. נא לא לשים מילים בפי (מופנה בעיקר לאנזו) - אני לא נגד ימי מסלול אני בעדם! אבל, בשתי צורות - או על ידי רכב ממוגן שינוע רק על המסלול ואנשים ישכרו אותו יחזיקו אותו לצורך זה וכו' (מועדף מבחינתי בגלל בטיחות) או שיעלו במגבלות חריפות עם רכבם הפרטי ולא לתחרות!!!! אלא לאימון על מסלול מיוחד שיותאם למכוניות רגילות (שטחי בטיחות נרחבים, מקום להחלקות במקרה של טעות נהג, מיגונים סופגי אנרגיה במסלול, מניעת יכולת התהפכות וכו') - בשום פנים ואופן לא מירוצים בימי מסלול עם רכבים פרטיים - לא רוצה לראות את מנחם / מוחמד (חברים שלי מדיון אחר) בני ה 17 וחצי עולים עם החיפושית/ 205GTI המקרטעת שלהם להשתולל על המסלול ברייסים בינהם.

 

2. נהגי הראלי - לא יכולים וגם לא צריכים לסחוב את כל האחרים על גבם! דני לוי לא צריך להתנדב ולהשקיע עוד עשרות או מאות שעות ולעכב את החוק שיתן פתרון לנהגי הראלי עבור חוק שייתן פתרון גם לאנזו. אנזו צריך לדאוג לעצמו אם הוא רוצה את זה היום. אם הוא רוצה שנהגי הראלי ידאגו לו - שיחכה והם ידאגו לו (ואני אומר את זה בוודאות) אחרי שידאגו לעצמם.

 

3. כל כך מאוחר שכבר שחכתי=שכחתי מה רציתי להגיד.

 

4. לא יכולים לרצות את כולם. אני אומר באחריות - יש מספר יזמים ששמעתי שמעוניינים להקים מתחמי ספורט מוטורי - חלקם הוזכרו פה בפורום בדיונים קודמים. הם ידאגו לימי מסלול. זה לא תפקידו של דני לוי.

 

5. יושב לו אנזו ומאשים אדם שהוא לא מכיר (אותי) בקידום האינטרסים של בעלי ההון (ואחיו דווקא אמר שאני בסדר - תודה). אין לי קשר לשום בעל הון בתחום - לצערי. ביינתיים. אני מחפש ספונסר - תודה!!!

דווקא אותם בעלי הון הם בדיוק עם אותם אינטרסים של אנזו. תחבור אליהם ותעשו מה שאתם רוצים. אני לא שונה מאנזו. ניצן לוי לא שונה ממנו, גם לא קובי כהן. אנחנו התארגנו ומנסים לדאוג לעצמנו. עכשיו, אם בשביל לדאוג גם לאנזו אני צריך לדחות את היכולת שלי להתחרות חוקית בעוד שנה או אפילו יותר - אז, לא תודה! מה לא ברור בזה אנזו.

 

6. איזה מניאקים נהגי הראלי - כבר אתם מממנים את עצמכם - למה לא תממנו גם אותי - טוענים פה אנזו ואחרים בשם תרבות הספורט המוטורי. התשובה היא, כי אנחנו לא יכולים. לא מטעמי זמן, לא מטעמי כסף. אין לנו יכולות יותר משלאנזו או אחרים פה יש. אנחנו פשוט עשינו מעשה - הרבה בזכות 7 חבר'ה שהתחילו את כל הסיפור לבד - אני לא הייתי בינהם - דני לוי - כן! לכן, גם אם יש לי ביקורת על החוק - ויש לי - אני סותם את הפה, בולע את הרוק ולא מכשיל או מעכב מהלך שמהווה בעיניי סיכוי חד פעמי לספורט מוטורי חוקי בארץ. אח"כ אפשר יהיה להוסיף ולתקן מה שצריך.

 

7. אתה לא יכול להגיד לבן אדם שמתנדב ומנדב מכספו מה לעשות עבורך! אתה רוצה - אתה מוזמן לקחת חלק בזה ולהשפיע - תצטרף לעמותת הנהגים ותשפיע. אבל לשבת מהצד - לא לתת כתף ועוד לבוא בביקורת?

 

8. מחר אנזו יעמוד בראש עמותה להורדת מיסים - הוא כמעט יעביר חוק להורדת מיסים ואז- אני אבוא ואגיד לו - "עצור! החוק שלך חרא, כי הוא לא כולל בתוכו הורדת מיסוי על רכבי ספורט - עצור הכל - עד שלא תשיג לי את מבוקשי - אתה לא תמשיך - כי, אתה דואג רק לאינטרסים הצרים שלך. אהה, ודרך אגב, אני לא מוכן להתגייס למלחמה הזו - צא בהצלחה ותביא לי תוצאות". זו פחות או יותר ההאשמה של אנזו ואחרים כלפי דני לוי ועמותת הנהגים. עכשיו בפעם האחרונה - זה מצחיק אותי שדווקא אני מסנגר על דני לוי - כי לא פעם התווכחנו בעבר על נושאים אלו ואחרים (כן רשות ממשלתית - לא רשות ממשלתית, מי ישלוט בענף - התאחדות מושחתת או לא ועוד) - אבל, אי אפשר לשלוח מישהו לבד לקרב וגם להגיד לו איך להלחם ועל אילו גדרות לשכב עבורכם - הטו שכם ואז יתחשבו בדעתכם.

 

9. מה גם שהדרך המהירה ביותר לימי מסלול - לא עוברת דרך החוק לספורט מוטורי - אלא - כפי שציינתי כמכה וכמה פעמים פה - היא עוברת דרך היזמים הפרטיים שהאינטרסים שלהם חופפים לשל אנזו (בינהם גם "מסלולים" ו"אלטרנתיבי" שאדון אנזו חושב שהם מתנגדים לימי מסלול כי יהיו להם מתחרים - מישהו יכול להסביר לו למה זה אינטרס מספר אחד שלהם שיהיו ימי מסלול? אני כבר שחוק... :-P ).

 

אף פעם אי אפשר לרצות את כולם - ואם ננסה - החוק לא יעבור עוד מאה שנה.

 

 

ודבר אחרון, מכל הכותבים והקוראים פה - מישהו מוכן לתרום מכספו או זמנו עבור העמותה - עבור קידום הספורט המוטורי - אם כן - בענייני תרומת כסף - נא לפנות לעמותה (אני אעדכן אותכם אם מישהו פנה - משום מה לא נראה לי שהמרכזייה תקרוס מעומס), בענייני תרומת זמן - אפשר לפנות אלי - אני אקשר אתכם למי שצריך.

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גנון ילדים!

זה עונה וזה יורה חזרה, לא משעמם פה אצליכם בפורום מתחיל למצוא חן בעיניי

את הכינויים והשמות אני פחות מכיר מפאת גילי המופלג רק הערה !

ספורט מוטורי תחרותי כהגדרתו בעולם יושב בתוך מסגרות של פדרציות בין לאומיות באירופה:

FIA FIM CIK באר"הב :AMA SECCA INDY תחת מטריות אלה יושבים כל סוגי הספורט המוטורי התחרותי,

מה לעשות לא גימקנה, לא מסעות נווט. לא סללום, עכשיו אם תכנס לאחת מההגדרות האלה אתה בתוך החוק המוצע, זה ספורט מוטורי תחרותי, השאר באמת בלי לפגוע זה כמו ליגה למקומות עבודה

לא צריך בשביל זה אישור של FIFA.

מה כל כך מסובך? צאו והקימו עמותה לגימקנות או לסללום? אבל לא במסגרת חוקי הפדרציות הבין לאומיות

אלון עצה? לא תמיד מגיבים סתם גורר לאיכס!

למרות גילך המופלג, אתה לא מגלה שיקול דעת. לכנות בשם "גנון" את מה שמתרחש כאן - דיון לגיטימי עם דעות מאד מנומקות לכאן ולכאן - זה פשוט לא רציני ובטח לא תורם. זה גם מוריד מערכך.

שנית, אתה טועה, מאד, בנקודה עקרונית. הרוב המכריע של אירועי ספורט מוטורי ברחבי העולם מתקיימים תחת תקנות של ארגונים מקומיים, לא בינלאומיים. לא מכיר ארגון בשם SECCA - אני מנחש שאתה מתכוון ל-SCCA. ארגון אמריקני לגמרי. כנ"ל ה-AMA, שהוא איגוד האופנועים האמריקני. הוא עוסק אך רק במירוצים בארה"ב, עם תקנות משלו (שלאו-דווקא זהות לאלו של ה-FIM). גם ה-SCORE האמריקני (שמארגן את מירוצי הבאחה, בין היתר) הוא ארגון מקומי, והתקנות שם ממש לא דומות לאלו של מירוצי ה-Cross Country של ה-FIA. אז פירוש הדבר שזה לא "ספורט מוטורי תחרותי"?

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעו סיפור. אני רוצה ליבא לארץ פיל. הבעיה.... אסור.

 

רצתי בין משרדי ממשלה, עו"ד,בתי משפט, גני חיות, נסעתי לחו"ל ולאחר שנים של מאמצים, יש לי פיל.

תודה רבה לכל המברכים, יש לנו מערכת יחסים מצוינת,לי ולפיל.קוראים לו פילוני.

פתאום קופצים כל מיני חוצפנים (אני מתכוון במובן המלא והמילולי של המילה ולא חו"ח בצורת מילת גנאי) ומציקים לי למה חוקקתי חוק ליבוא פילים ושכחתי את הג'ירפות,הקופים,היחמורים והירבועים.

חברה, אתם רוצים ליבא ג'ירפה? תפעלו ליישום חוק ליבוא ג'רפות ואל תבללבלו לי את המח ותשרפו לי את הזמן שאני יכול לבלות עם הפיל שלי.

מי שלא הבין אותי עדיין, כנראה שלעולם לא יבין.

בברכה,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעו סיפור. אני רוצה ליבא לארץ פיל. הבעיה.... אסור.

 

רצתי בין משרדי ממשלה, עו"ד,בתי משפט, גני חיות, נסעתי לחו"ל ולאחר שנים של מאמצים, יש לי פיל.

תודה רבה לכל המברכים, יש לנו מערכת יחסים מצוינת,לי ולפיל.קוראים לו פילוני.

פתאום קופצים כל מיני חוצפנים (אני מתכוון במובן המלא והמילולי של המילה ולא חו"ח בצורת מילת גנאי) ומציקים לי למה חוקקתי חוק ליבוא פילים ושכחתי את הג'ירפות,הקופים,היחמורים והירבועים.

חברה, אתם רוצים ליבא ג'ירפה? תפעלו ליישום חוק ליבוא ג'רפות ואל תבללבלו לי את המח ותשרפו לי את הזמן שאני יכול לבלות עם הפיל שלי.

מי שלא הבין אותי עדיין, כנראה שלעולם לא יבין.

בברכה,יניב

יניב אתה גדוללללללללל!!!

אוי כמה שאתה חכם! - את כל מה שאני מנסה להגיד ב- אלף פסקאות מורכבות - אמרת בפסקה אחת יפה!

אולי אני "פחות חכם".... מה אגיד ומה אומר - ממש אהבתי את משל הפילים שלך!!!

:wink:

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוף טופיק -

 

אחד הדיונים המלהיבים והמרהיבים שנערכו פה מזה זמן רב.

אני נהנה מכל רגע - כמעט! חוץ מכאשר אנזו מאשים אותי בשחיתות....

חה...

:wink:

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון אני מצטער לגרום לך להגיב, חס וחלילה אולי תרגיש את הצורך לעשות זאת שוב אחרי התגובה הזו גם כן... :wink:

 

- או -

 

מה שאני בא להגיד זה שאין צורך לקחת את הדברים בצורה כזו, זה דיון ויש אנשים שמחזיקים בדעות שונות משלך, בין אם מושכלות ובין אם מעצבנות - וגם אני לא מבין מה רוצה ממך אותו אחד שמאשים אותך באינטרסים כלכליים - מה הקשקוש הזה?

ובלי שום קשר לאלון, ממתי מתחרים סובלים מעודף כסף (רמז - אף פעם)? למה אדם שעושה כסף כתוצאה מהעובדה שהוא תורם מזמנו ומרצו או אפילו מהיותו חכם מבחינה כלכלית צריך להתבייש בזה? נא להתבגר!

 

הבעיה שלי עם דעתך אלון היא בנוגע למה שרשמת בסעיף מספר אחד של ההודעה שלך בתגובה מס' 64.

נראה לי שהקונספט של יום מסלול כמו שהוא עובד בעולם פשוט לא מוכר לך, רשמת "אין לי בעיה עם ימי מסלול" ומיד אחרי זה את התנאים בהם לדעתך ימי מסלול צריכים להתקיים שהם בדיוק ההפך המוחלט מאיך שזה קורה.

 

הנה שני דברים שכבר רשמתי בעבר וארשום אותם שוב -

 

1. יום מסלול הוא לא תחרות (לא אירוע תחרותי בכלל, נועד לשיפור מיומנויות הנהיגה בלבד)!

 

2. מסלול מירוצים הוא מקום מסוכן, בין ברכב פרטי ובין ברכב ממוגן עם ציוד בטיחות!

 

אי לכך ובהתאם לזאת, יש לאפשר לאנשים לעלות עם רכבם למסלול בתנאים מוכתבים ותחת פיקוח כמו שזה קורה בשאר העולם, אם יוצא לך להגיע ללוס-אנג'לס מתישהו אתה מוזמן (באמת!) ליצור איתי קשר ואני אשמח להציג לך את הקונספט באחד על אחד במסלול, האירועים הנ"ל עובדים מצויין ומאפשרים לאנשים לטעום את הספורט המוטורי על קצה המזלג תוך שיפור מיומנויות הנהיגה שלהם ואין בכך כל רע.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון אני מצטער לגרום לך להגיב, חס וחלילה אולי תרגיש את הצורך לעשות זאת שוב אחרי התגובה הזו גם כן... :wink:

 

- או -

 

מה שאני בא להגיד זה שאין צורך לקחת את הדברים בצורה כזו, זה דיון ויש אנשים שמחזיקים בדעות שונות משלך, בין אם מושכלות ובין אם מעצבנות - וגם אני לא מבין מה רוצה ממך אותו אחד שמאשים אותך באינטרסים כלכליים - מה הקשקוש הזה?

ובלי שום קשר לאלון, ממתי מתחרים סובלים מעודף כסף (רמז - אף פעם)? למה אדם שעושה כסף כתוצאה מהעובדה שהוא תורם מזמנו ומרצו או אפילו מהיותו חכם מבחינה כלכלית צריך להתבייש בזה? נא להתבגר!

 

הבעיה שלי עם דעתך אלון היא בנוגע למה שרשמת בסעיף מספר אחד של ההודעה שלך בתגובה מס' 64.

נראה לי שהקונספט של יום מסלול כמו שהוא עובד בעולם פשוט לא מוכר לך, רשמת "אין לי בעיה עם ימי מסלול" ומיד אחרי זה את התנאים בהם לדעתך ימי מסלול צריכים להתקיים שהם בדיוק ההפך המוחלט מאיך שזה קורה.

 

הנה שני דברים שכבר רשמתי בעבר וארשום אותם שוב -

 

1. יום מסלול הוא לא תחרות (לא אירוע תחרותי בכלל, נועד לשיפור מיומנויות הנהיגה בלבד)!

 

2. מסלול מירוצים הוא מקום מסוכן, בין ברכב פרטי ובין ברכב ממוגן עם ציוד בטיחות!

 

אי לכך ובהתאם לזאת, יש לאפשר לאנשים לעלות עם רכבם למסלול בתנאים מוכתבים ותחת פיקוח כמו שזה קורה בשאר העולם, אם יוצא לך להגיע ללוס-אנג'לס מתישהו אתה מוזמן (באמת!) ליצור איתי קשר ואני אשמח להציג לך את הקונספט באחד על אחד במסלול, האירועים הנ"ל עובדים מצויין ומאפשרים לאנשים לטעום את הספורט המוטורי על קצה המזלג תוך שיפור מיומנויות הנהיגה שלהם ואין בכך כל רע.

 

מוטי.

אבל פה בייני ובינך אין חילוקי דעות - אולי רק על אופן מימוש הרעיון. בעיניי, ואולי פה אני טועה - יהיה יותר בטוח (אבל אני לא מחייב שכך זה יתנהל - זו רק דעתי האישית) אם יום מסלול יתנהל כמו קארטינג. יבוא נהג חובב - יקבל כלי בטיחותי -יקבל זמן מסלול - ישלם וילך. יחסוך בעיות בטיחות, יחסוך בלאי לרכב שלו (צמיגים, תומכי מנוע, קלאץ', בולמים, בלמים וכו'), יחסוך דלק וכן, לצערי, יבזבז כמה מאות שקלים (אני מקווה שהתחרות בשוק תביא את זה למחיר סביר לכל כיס).

לא עושה היגיון - לא נורא.

לי זה דווקא עשה.

אלון

 

נ.ב.

 

בקצב ההודעות הזה - אני אגיע ל 1000 עד מחר בלילה....

:wink:

ואיפה רוניS בעל הלשון החריפה, שיוסיף קצת צבע...

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. מסלול מירוצים הוא מקום מסוכן, בין ברכב פרטי ובין ברכב ממוגן עם ציוד בטיחות!

מסלול שבו שדה הראיה בפניות פתוח, יש הדרכות לפני עליה, אין הפתעות תוצרת מע"צ, יש איזורי מילוט וספיגת אנרגיה, יש מרשלים שדואגים לסדר הטוב, יש שירותי כיבוי והצלה זמינים, ואפילו אתם יודעים מה? יש מישהו שמוודא שכולם חגורים ושדואג להוריד שטותניקים - הוא לדעתי יותר בטוח מכביש.

אמנם במסלול תהיה לנהג נטיה להתקרב יותר למגבלותיו, אבל בסביבה מבוקרת יותר, בתנאים החוזרים על עצמם, ובצורה מושכלת יותר.

לא צריך להציג יום מסלול בתור סכנת מוות איומה.

 

ועוד נקודה שלדעתי היא די עקרונית היא שלהכין רכב לתקינת מירוץ זה לא סיפור מעבר לאופק לאדם ממוצע שזה תחביבו - ואתה יכול להעיד על כך. הרבה מאוד אנשים יכולים להרשות לעצמם לקחת רכב לא חדש ולדאוג להביאו ולציידו כך שיהיה ראוי למסלול. אנשים משקיעים יותר בקוסמטיקה של המכוניות שלהם. הבעיה לדעתי היא שבמידה וכדי להגיע עם הרכב למסלול הם יצטרכו להזמין גרר או להחזיק פיקאפ מפלצתי ושתיין ונגרר, זה כבר יהפוך את העניין ללא כלכלי לקבוצה די גדולה באוכלוסיה הכוללת גם את עבדכם הנאמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד נקודה שלדעתי היא די עקרונית היא שלהכין רכב לתקינת מירוץ זה לא סיפור מעבר לאופק לאדם ממוצע שזה תחביבו - ואתה יכול להעיד על כך. הרבה מאוד אנשים יכולים להרשות לעצמם לקחת רכב לא חדש ולדאוג להביאו ולציידו כך שיהיה ראוי למסלול. אנשים משקיעים יותר בקוסמטיקה של המכוניות שלהם. הבעיה לדעתי היא שבמידה וכדי להגיע עם הרכב למסלול הם יצטרכו להזמין גרר או להחזיק פיקאפ מפלצתי ושתיין ונגרר, זה כבר יהפוך את העניין ללא כלכלי לקבוצה די גדולה באוכלוסיה הכוללת גם את עבדכם הנאמן.

אבל כמה חברה המתאגדים יחד - יכולים להכין רכב כזה בעלות של גרושים לאדם וגם יתחזקו אותו בקלות.

סתם עצה... למתי שיהיו ימי מסלול.

:wink:

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אולי משהוא אחד שכל האופוזיציה פה לא ממש הפנימה...

 

לא מדובר בקופת חולים שאתה יכול לבוא אליה בטענות למה תרופה זו מסובסדת ואחרת לא.

לא מדובר בעמותה למלחמה בסרטן שאתה יכול לבוא אליה בטענות למה חוקרים סרטן ריאות ולא סרטן הרקטום שקוטל בכל שנה מאות חלחולות.

כן מדובר בקבוצה קטנה של אנשים אשר קמו ועשו מעשה ומכריחים את המדינה לחוקק חוק לטובתם והנאתם האישית!

עם עוד מאה, או אלף, או חצי מיליון נוספים יהנו מהחוק שהם יזמו, אשריהם, אבל הם מחפשים את טובתם האישית, ומאחר והכל ממומן על ידם, אין לאף אחד זכות להתערב או להעיר, מקסימום, להאיר.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן מדובר בקבוצה קטנה של אנשים אשר קמו ועשו מעשה ומכריחים את המדינה לחוקק חוק לטובתם והנאתם האישית!

עם עוד מאה, או אלף, או חצי מיליון נוספים יהנו מהחוק שהם יזמו, אשריהם, אבל הם מחפשים את טובתם האישית, ומאחר והכל ממומן על ידם, אין לאף אחד זכות להתערב או להעיר, מקסימום, להאיר.

יניב

היי! אבל מותר לנו להתחנן ולהתחנף קצת כדי שנוכל לאכול גם כן פירורים, לא? :wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד מר אישפו ז. וחברי הפורום הנכבדים -

 

הנדון - תוחלת החיים של הנוהגים על מסלולי המירוצים ברחבי העולם

 

אדוני הנכבד, מוריי, רבותיי והוריי שהביאוני עד הלום.

 

1. לא התכוונתי להציג את הנהיגה על מסלולי המירוצים בעולם בצורה של אקט התאבדותי אלא -

 

2. להדגיש רק את העובדה שספורט מוטורי, בשונה מסריגת גובלנים ולמרות אמצעי הבטיחות הוא עדיין ספורט שכרוכות בו סכנות גם אם -

 

3. מדובר בסביבה -

 

4. מבוקרת.

 

5. תודה.

 

6. בכבוד,

 

7. רב.

 

על החתום,

 

מוט י.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...