Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניה לדני לוי בנושא ספורט מוטורי עממי


חנרו
שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ןמה אם להגדיר קטגוריות?

 

לשמשל רכב לשימוש דואלי יהיה חייב בקשתות, בלמים משופרים וכו' אבל יאסר עליו להתקין קורות חיזוק.

 

ברגע שישנן קורות חיזוק - הרכב יחשב כרכב מירוץ בלבד?

ניתן להגדיר הכל - לוקח זמן!

זמן אין לנו. תנו לנו חוק שיאפשר מירוצים חוקיים - אח"כ אפשר לנסות ולהכשיר עוד דברים.

אחרת לעולם לא יעבור החוק. זו דעתי בלבד.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נעשה סדר. במדינות אירופה מותר היה, לפחות במהלך ה-80 וה-90, לנהוג עם מכוניות מוכנות למירוץ וממוגנות כהוגן על הכביש הציבורי. אזכור הניסיון שלי בעבר, נמצא רק כדי להניח את דעתך. אני בכל זאת, למרות הכל, מדבר מתוך ניסיון מסוים. בנושאי דמגוגיה, אני רואה שאתה מבין היטב. הדוגמה עם ה-CBR מוכיחה זאת :-)

 

להזכירך, אף אחד לא דיבר על גבריות או חוכמה, ובטח לא על פעילות בלתי חוקית בעליל, הגובלת בהתאבדות. אלא אם אתה מניח שנהיגה ב205 עם קשת התהפכות מהווה סכנה דומה לרכיבה בלי קסדה.

 

ובתשובה להמשך השאלה, שלך ושל מגיב נוסף: האם זה אידיאלי במקרה של תאונה? לא. האם זה מומלץ? לא. האם עדיף להחזיק שתי מכוניות, האחת למירוצים והאחת לנהיגה בכביש? בוודאי שכן. זה גם הרבה יותר נוח, חסכוני ופחות רועש. האם אפשר לחייב מישהו לנהוג עם קסדה על הראש? לא. נשמע לך מסוכן לנהוג ברכב עם קשת התהפכות בכביש הציבורי? בינינו, אני מוכן להתערב שהסכנה שיעמיד רכב כזה בפני נוסעיו בגלל שינוי המבנה, תהיה נמוכה מזו שמעמיד רכב ממצוע בישראל, שמתוחזק בשיטה המקובלת. זאת אומרת, מעולם לא בדקו בו אוויר, למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניה זה שנהגת כל הכבוד...

 

אתה לא עונה אבל לשאלה...

 

...

הוא גם לא יענה (דפק אותי - הוא כבר ענה :wink: ) - כי, התשובה פה ברורה - זה לא בטיחותי וזו טעות לעשות את זה.

אבל, באירופה לא טועים! מי אנחנו שנשפר טעיות של אחרים!

אני בכלל לא בטוח שזה אכן חוקי! למיטב ידיעתי (ופה אולי אני טועה) רכבי ראלי באירופה - לא נוסעים יום יום על הכביש.

מה - מחליפים להם צמיגים? מתלים? מסדרים מקום מתחת לקשתות מאחורה לקניות?

מי שמכין רכב כזה - לא נראה לי נוסע איתו למכולת - ולדעתי גם לא צריך להיות כך.

אלון

נעשה סדר. במדינות אירופה מותר היה, לפחות במהלך ה-80 וה-90, לנהוג עם מכוניות מוכנות למירוץ וממוגנות כהוגן על הכביש הציבורי. אזכור הניסיון שלי בעבר, נמצא רק כדי להניח את דעתך. אני בכל זאת, למרות הכל, מדבר מתוך ניסיון מסוים. בנושאי דמגוגיה, אני רואה שאתה מבין היטב. הדוגמה עם ה-CBR מוכיחה זאת :-)

 

להזכירך, אף אחד לא דיבר על גבריות או חוכמה, ובטח לא על פעילות בלתי חוקית בעליל, הגובלת בהתאבדות. אלא אם אתה מניח שנהיגה ב205 עם קשת התהפכות מהווה סכנה דומה לרכיבה בלי קסדה.

 

ובתשובה להמשך השאלה, שלך ושל מגיב נוסף: האם זה אידיאלי במקרה של תאונה? לא. האם זה מומלץ? לא. האם עדיף להחזיק שתי מכוניות, האחת למירוצים והאחת לנהיגה בכביש? בוודאי שכן. זה גם הרבה יותר נוח, חסכוני ופחות רועש. האם אפשר לחייב מישהו לנהוג עם קסדה על הראש? לא. נשמע לך מסוכן לנהוג ברכב עם קשת התהפכות בכביש הציבורי? בינינו, אני מוכן להתערב שהסכנה שיעמיד רכב כזה בפני נוסעיו בגלל שינוי המבנה, תהיה נמוכה מזו שמעמיד רכב ממצוע בישראל, שמתוחזק בשיטה המקובלת. זאת אומרת, מעולם לא בדקו בו אוויר, למשל.

פה יש ביננו הסכמה חלקית (גם בעניין העובדה שגם אני חוטא בדמגוגיה)...:wink:

אבל כמו שאמרת זה היה מותר בעבר...

 

אז היות ואתה יותר מנוסה ממני - היום זה עדין מותר?

אם כן, איפה?

אם לא - למה לא?

 

כי זה מסוכן. נקודה.

 

בעניין לחץ האוויר אתה צודק. אז אתה רוצה לתת לילד עם ה 205GTI 1.6 ששתלו בה מנוע 1.9 טורבו בלי לשנות אפילו ברקסים לעלות עם הרכב והרול באר שלו בלי לחץ אויר מתאים על הכביש ביום יום?

בטח שלא...

בא נסכם הלל - (רק אם אתה מסכים) שלפחות מטעמי חיסכון בזמן - עדיף לנו שקודם כל בכלל יעבור החוק ואח"כ נשפר אותו.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אין שום חוק מירוצים בשום מקום בעולם - לידיעתך - אז אין מה להעתיק. (למעט חבל ארץ רחוק באוסטרליה למיטב הבנתי).

2. אני לא דואג לך - אני דואג לי - הרול באר שלך עלול לקבור אותי כשחס וחלילה נפגש.

3. התהפכת פעם עם רול באר - לא, כי אני לצערי, כן. כמה שאתה רתום טוב - הראש נחבט חזק חזק - אם תתהפך עם רול באר בלי קסדה - הוא לא יציל אותך - הוא יהרוג אותך - כנראה.

אלון

 

ועוד דבר -

כנס לפורומים בריטיים ותסתכל על תמונות של רכבים משופרים ממפגשים - לכולם מחקו את המספר בתמונות - למה, כי גם שם לא הכל חוקי.

לא מכיר מקום בעולם (וזה כולל את אירופה - היא בעולם לידיעתך) שמותר לשתול ב 205GTI 1.6 מנוע טורבו 240 כ"ס. אולי אתה רוצה להאמין שבאנגליה מותר... אבל - גם שם אסור.

ייתקן אותי מי שיכול להוכיח אחרת.

אלון

תשמע...נכון שיש לך יותר נסיון ונכון שאתה בתחום הזה שנים ואני סך הכל ילד בן 20 אבל אני גם לא חושב שאתה יודע הכל. יש דברים שאני יודע בודעות ואני מקווה שמישהו שיש לו הוכחות יחזק את הדברים שלי בעיניין ולא כמוני יגיד לך רק "אני בטוח".

בכל מיקרה אני אביא לך לדוגמא את כל המכוניות הבריטיות האלה שניראות כמו איזה פורמולה 1. מכוניות שאתה לא היית משאר בחיים שזה אוטו חוקי לכביש. מצאתי לך כמה דוגמאות כאלה:

radical sr3

westfield xtr2

ועוד....

ההוכחה הכי טובה שלי זה שכתוב במאגאזין מכובד כמו autocar שהן חוקיות לנסיעה בכביש ציבורי.

ויש המון כתבות שם על מכוניות עם הספקים של 800,900 ומעל 1000 כוח סוס שרשום שהן חוקיות לכביש.

בכל מיקרה אין לי טעם סתם להתווכח ואם זה לא טענה מספקת אין לי מה להוסיף יותר.

כל התקדמות בחוק מצידי זה לטובה וגם עם כרגע זה מה יש והחוק יעבור כמו שהוא זה התקדמות בדרך הנכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע...נכון שיש לך יותר נסיון ונכון שאתה בתחום הזה שנים ואני סך הכל ילד בן 20 אבל אני גם לא חושב שאתה יודע הכל. יש דברים שאני יודע בודעות ואני מקווה שמישהו שיש לו הוכחות יחזק את הדברים שלי בעיניין ולא כמוני יגיד לך רק "אני בטוח".

בכל מיקרה אני אביא לך לדוגמא את כל המכוניות הבריטיות האלה שניראות כמו איזה פורמולה 1. מכוניות שאתה לא היית משאר בחיים שזה אוטו חוקי לכביש. מצאתי לך כמה דוגמאות כאלה:

radical sr3

westfield xtr2

ועוד....

ההוכחה הכי טובה שלי זה שכתוב במאגאזין מכובד כמו autocar שהן חוקיות לנסיעה בכביש ציבורי.

ויש המון כתבות שם על מכוניות עם הספקים של 800,900 ומעל 1000 כוח סוס שרשום שהן חוקיות לכביש.

בכל מיקרה אין לי טעם סתם להתווכח ואם זה לא טענה מספקת אין לי מה להוסיף יותר.

כל התקדמות בחוק מצידי זה לטובה וגם עם כרגע זה מה יש והחוק יעבור כמו שהוא זה התקדמות בדרך הנכונה.

גם לארץ ניתן ליבא מכוניות עם 600 ויותר כוח סוס - אם יהיה יבואן שיהיה מוכן לעשות להן תקינה ואם בכלל יהיה מי שיקנה אותן. אלו לא מכוניות מירוץ למסלול - הן מכוניות ספורט או מכוניות על שיוצרו עבור הכביש אני מעריך... לא מכיר את כל הדגמים שציינת אישית. אתה יכול לייבא פרארי עם 500 כ"ס או יותר - אם תשלם עבור תקינה. אם תשלם את המיסים ואם תשלם את מחירה.

אלון

 

דרך אגב,

פה אין לי שום התנגדות - אלו מכוניות שכל מכלוליהם תוכננו בהתאם לכוח המנוע.

אין לי שום התנגדות שנהפוך לכווית ונראה פה פורשה ופרארי כמו זבל.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שם לא מוצלח להתחזות. לא, אני לא באמת אני.

 

ולאלון. ראבאק, קצת יותר אמונה באנשים לא תזיק. בחיי שאני תמיד עונה, אחרת, מה הטעם בפרובוקציות?

 

לנושא שלנו, זה בנוגע לנהיגה עם רכב מוכן למירוצים על הכביש הציבורי. שאלה מעניינת, שאני מבטיח לתת עליה תשובה. האמת (ללא טיפת ציניות, בחיי), הייתי משוכנע שיש לעוסקים בחוק את כל המידע הרלוונטי בעניין. אם לא, נטפל בזה.

 

אבל! גלשנו לתת-נושא לא ממש רלוונטי. השאלה היותר מעניינת וחשובה היא האם רכב ללא מיגון יכול לעלות על המסלול ב"ימים פתוחים". כאן אין הרי כל ויכוח. זאת אומרת, על העובדה כי עלייה על המסלול של מכוניות ללא מיגון, מקובלת לחלוטין.

 

חוץ מזה, אני עדיין מרגיש כי הקבוצה שעשתה אכן את מרבית העבודה בדרך לאישור הקרוב, מנערת הצדה כל דחיה אפשרית, גם במחיר של אי שיפור הנוסח. גם אם זה מובן, זה לא לגמרי בריא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שם לא מוצלח להתחזות. לא, אני לא באמת אני.

 

ולאלון. ראבאק, קצת יותר אמונה באנשים לא תזיק. בחיי שאני תמיד עונה, אחרת, מה הטעם בפרובוקציות?

 

לנושא שלנו, זה בנוגע לנהיגה עם רכב מוכן למירוצים על הכביש הציבורי. שאלה מעניינת, שאני מבטיח לתת עליה תשובה. האמת (ללא טיפת ציניות, בחיי), הייתי משוכנע שיש לעוסקים בחוק את כל המידע הרלוונטי בעניין. אם לא, נטפל בזה.

 

אבל! גלשנו לתת-נושא לא ממש רלוונטי. השאלה היותר מעניינת וחשובה היא האם רכב ללא מיגון יכול לעלות על המסלול ב"ימים פתוחים". כאן אין הרי כל ויכוח. זאת אומרת, על העובדה כי עלייה על המסלול של מכוניות ללא מיגון, מקובלת לחלוטין.

 

חוץ מזה, אני עדיין מרגיש כי הקבוצה שעשתה אכן את מרבית העבודה בדרך לאישור הקרוב, מנערת הצדה כל דחיה אפשרית, גם במחיר של אי שיפור הנוסח. גם אם זה מובן, זה לא לגמרי בריא.

בחיי שאהבתי (מודגש באדום) - אפילו העלה בי חיוך בשעה מאוחרת זו של הלילה.

ולענייננו - ימי מסלול כן - רק חשוב להדגיש - לא מדובר במירוץ על מסלול עם רכב רגיל - אין חייה כזו למיטב ידיעתי. תקן אותי הלל אם אני טועה.

ואת החוק הפחות טוב תמיד אפשר לתקן בעתיד.

גם יהיה יותר קל מלשנות את הקיים כרגע.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור ש"ימי מסלול" ולא מירוצים. אין בכלל שאלה בנושא הזה. עם חוקים נוקשים ואכיפה מיידית ואיסור נהיגה למשך שנה על כל מי שישתולל ולא יציית וכו' וכו'. ונכון, יהיה כנראה קל יותר לשנות תוך כדי תנועה. אני מסכים עם זה. בכל זאת, הייתי רוצה לזהות קצת יותר פתיחות כלפי הדור החדש והצעיר, שהוא-הוא יהיה זה שיחזיק את המתקנים העתידיים בחיים. אל תשכח את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור ש"ימי מסלול" ולא מירוצים. אין בכלל שאלה בנושא הזה. עם חוקים נוקשים ואכיפה מיידית ואיסור נהיגה למשך שנה על כל מי שישתולל ולא יציית וכו' וכו'. ונכון, יהיה כנראה קל יותר לשנות תוך כדי תנועה. אני מסכים עם זה. בכל זאת, הייתי רוצה לזהות קצת יותר פתיחות כלפי הדור החדש והצעיר, שהוא-הוא יהיה זה שיחזיק את המתקנים העתידיים בחיים. אל תשכח את זה.

איך אשכח - אני רוצה להאמין שאני הדור הצעיר...

:wink:

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אני רוצה להתחיל בזה שבכל העולם אין חוק לספורט המוטורי! כן, כן, בדיוק כמו שאתם שומעים!

כמו שאין חוק לכדורגל, כמו שאין חוק לכדורסל וכמו שאין חוק נגד כל הספורט האתגרי, כך גם לא צריך להיות חוק לספורט המוטורי.

הבעיה של הישראלים היא שהם מנסים להמציא את הגלגל כל פעם מחדש וכל פעם הם מוכיחים שכל המוסיף - גורע!

 

אך אין ברירה, כבר התחילו עם "חוק הספורט המוטורי" אז צריך לגמור אותו נכון? וזה מה שקורה כשמנסים להמציא חוק שלא קיים - נתקלים בבעיות. בעיות בהגדרת החוק, בעיות ביישום החוק. בעיות בעיות בעיות. שום יתרון, רק חסרונות!

 

ובחזרה לנושא השרשור:

אני בדעה של אלון. רכב למרוצים הוא רכב למרוצים בלבד, לא תקני לכביש! הרכב מחוזק כך שבמקרה של תאונה הסביבה תספוג את האנרגיה ולא הנהג. לכן מותקנים ברכב כלוב, מוטות חיזוק ועוד רבים וטובים. אתה היית מוכן להיות "הסביבה" שתספוג את האנרגיה בשביל שהנהג ברכב המרוץ לא יפגע? אם כן, אין לנו על מה לדבר, עדיף שתצטרף לנחתים.

רכבי ראלי אינם מרושים ליסוע על הכביש! בימי המרוץ ניתן להם אישור מיוחד שמאפשר להם לנוע על כבישי קישור בלבד! כבישים שמקשרים בין הסטייג'ים, וזו הדרך היחידה שלהם להגיע לסטייג' הבא. בזמן זה הם חייבים ליסוע כחוק. נהג שנתפס לא נוסע כחוק או מבצע עבירה נפסל מהתחרות!

אז למה שרק בארץ יסעו רכבי מרוץ על הכביש? בשביל לסכן את שאר הנהגים שלא נוהגים ברכב ממוגן ומחוזק כמו שלו?

בנוסף, רכבי מרוץ אינם בנויים לכביש רגיל. הצמיגים שלהם בדר"כ "דביקים", המנוע שלהם לא נוח למהירויות עירוניות (הסל"ד בסרק גבוה מדי, הכח מגיע בסל"ד גבוה וכו') וכמו שהזכרתי קודם - נושא הבטיחות. נהג מקצועי לא יסע עם רכב המרוץ שלו על הכביש כי הוא אינו בנוי לכך וחבל לסכן את כל ההשקעה (מבחינת זמן וכסף) ברכבו.

כך נראה צמיג של מכונית פורמולה 1 (באריקלו מפרארי למי שמתעניין) לאחר מרוץ:

http://www.formula-1.co.il/forum/viewtopic.php?p=33415#33415

המרוצים נערכים על אספלט באיכות הטובה ביותר. תארו לכם צמיג כזה על אספלט רגיל, וכשמדובר בארצינו - אף גרוע!

 

ול-bmw ricer (אשמח אם תרשום את שמך, כך יהיה יותר קל לנהל דיון) וכל מי שחושב כמוהו, זה בשבילכם: הרכבים שהזכרת אינם מסכנים את הסביבה אלא את הנהג עצמו! כל עוד הנהג בוחר לסכן את עצמו, אין לי בעיה. זו בחירה שלו! כמו שנהגי מרוץ בוחרים להתחרות, מסתכנים בתאונות קשות, פציעות ואף מוות, זו בחירה שלהם וההחלטה היא שלהם ושלהם בלבד! הם מודעים לסיכון ולמרות זאת מתחרים.

אם אתה בוחר ליסוע על הכביש ברכב שיסכן אותך אך לא את הסובבים אותך - בבקשה.

אחרי הכל, בשביל עצמך אתה יכול לבחור אם להסתכן, אך לבחור בשביל אחרים אם לסכן אותם? אתה במקרה אלוהים? לא נדמה לי. לא ארצה שאתה תבחר בשבילי אפילו סוכריה על מקל, אז אם לסכן אותי?

 

בנוגע לימי מסלול - אשמח לכמה שיותר כאלו. גם כאן הבחירה היא בידי הנהג עצמו, אם להסתכן או לא. בימי מסלול ישנו כביש רחב, אספלט איכותי וכך ניתן לנהוג בצורה ספורטיבית (ישנן כמות קטנה של נהגים איטיים שמפריעים, אבל זה מה יש) מבלי לסכן שום אדם. ישנם כוחות הצלה במקום שיטפלו במקרה של תאונה, מה שאין בכביש רגיל.

אני בעד ימי מסלול עם הרכב הפרטי. מכיוון שנהגים מקצועיים לא יבואו עם רכב המרוץ שלהם בכדי להתחרות במכוניות רגילות מהסיבות שהזכרתי קודם, וכך נוצר "מרוץ" של מכוניות רגילות.

 

bmw ricer, אם אזכיר פה את גילי הלסת שלך תפגע בריצפה. לכן שום דבר לא קשור לגיל, ואני סובל רבות מחוסר הקשבה של חברים בפורומים בעקבות גילי. אני לא אחד מאותם מתלהבנים, אני בעל ידע רב וכל יום לומד יותר ויותר. אך אני נמנע מאנשים שאינם מוכנים להקשיב לי בעקבות גילי. הפסד שלהם, הלא כך?

 

זיו רוזנקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נקודה קטנה למחשבה שלא עלתה כאן - האם מישהו חושב ש 205GTI מוכנה למירוצים תגרום יותר נזק למשפחתית הממוצעת שהיא תכנס בה מאשר יגרום כל ג'יפ/מיניוואן ממוצע שמסתובב על הכבישים אצלנו?

 

במציאות הישראלית הטיעון על הסיכון ליושבי מכוניות אחרות נראה קצת מגוחך, אבל בכל מקרה זה לא העיקר....

 

אני לא רואה סיבה שיהיה צורך לקיים trackdays רק עם מכוניות מרוץ. מסלול בנוי כך שגם מי שמאבד שליטה לא מסיים את העניין בתאונה מחרידה, אלא בדר"כ מסיים בפגיעה במשהו רך, או פשוט נבלם בחצץ.

מכוניות סדרתיות הרבה יותר סלחניות ממכוניות מרוץ על מסלול מירוצים, והמגבלות הרבה יותר נמוכות. נראה לי שכל זה יחד עם תכנון נכון של המסלול הופכים ימי מסלול לספורט מוטורי (לא תחרותי... :mm_tongue ) מהיותר בטוחים שיש.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יכול להגיד שאני חבר של מישהו, ואולי בגלל זה אני לא ממש מבין מה אומר אלון. אבל אשמח אם יסבירו לי פעם נוספת. רק לפני שמסבירים, בבקשה להוציא מהלקסיקון - אם לא אכפת - את האיום "למחרת אין ספורט מוטורי". מדובר בחוק לכל דבר ועניין, ולא באיזו החלטה הזויה של בעל שררה.

 

ואם בכל זאת, למה לא מזהירים כי מוות במהלך מירוץ (מה לעשות, קורה) עשוי אף הוא לגרום לביטול החוק? ואם כבר, סתם מתוך סקרנות, כמה אנשים נהרגו במהלך "יום פתוח" על מסלול כלשהו בעולם, אחר שהתהפכו במכונית ללא קשת מיגון ומערכות ייעודיות אחרות? ועל כמה תאונות שמעת, בהן רכב שעבר התאמה למסלול פגע ברכב אחר וגרם לאובדן חיים, בגלל שינויי מבנה?

 

מצטער, לפחות בינתיים זה נשמע כמו טיעון לא ממש משכנע. כזה שמזכיר במידה מסוימת את הסיבות למוות המצער של המירוצים לפני שני עשורים.

 

אגב, 30,000 שקל בערך כרף כניסה למירוצים בקטגוריה נמוכה, כמה מאות שקלים להתנסות ביום מסלול. תגיד, יש גם הערכה לקטגוריה בינונית ומחיר לקבוצות מאורגנות על אותו מסלול?

 

נ.ב עכשיו ראיתי את התוספת, שמבהירה דבר או שניים. מצטער אלון, אבל ויתור על הכנת חוק שיסגור קצוות בעייתיים ויתקן את הטעון תיקון, רק כי זה יקח עוד זמן? זה מה שיש ועם זה צריך לנצח? מי בדיוק ינצח? בעלי המכוניות המוכנות זה מכבר? שוב צר לי, אבל זה נשמע כמו טיעון לא ממש רציני, בהתחשב בשנים הארוכות שנדרשנו להמתין בכל מקרה. לי דווקא נשמע די הגיוני להמתין עוד מספר חודשים כדי להשיג לא את הרע במיעוטו, אלא את הטוב.

שלום,

אכן אני נוטה להסכים שאינך מבין חלק עובדתי ונכון מהערותיו של אלון ואנסה להבהיר בצורה ברורה מדוע.

יש להבדיל בצורה חד משמעית בין רכב מרוץ יעודי שמטרת בנייתו למרוצים, לבין רכב לנסיעה יום יומית!

רכב מרוץ יעודי שונה במבנה הפנימי, במרכב, במתלה, בצמיגים, במערכות החשמל והאלקטרוניקה ובמערכות הבטיחות הפסיבית והאקטיבית.

שינויים אלו מותאמים לנהיגה ונסיעה תחרותית.

מערכות שונות של רכבי המרוץ אינן תואמות נסיעה ונהיגה בטיחותית ,יום יומית.

 

"כלוב מלא" - בטיחות פסיבית?

מהווה מבנה\התקן בטיחותי פסיבי -שיש כאלו שחושבים שהוא מהווה התקן בטיחותי מושלם - אינו כזה.

התקן "הכלוב" אמור להקטין את היפגעות הנהג כאשר הרכב מעורב בתאונה וכאן "אליה וקוץ בה"...

יעודו למטרת בטיחות פסיבית פוגמת ברמת הבטיחות האקטיבית -מניעת תאונות ע"י הפחתת הסיכוי למעורבות בהן, עקב מבנהו המקטין את שדה הראיה בעת נסיעה בעומסי תנועה ותנועה רב כיוונית (להבדיל מתנועה חד כיוונית במירוץ).

אלון הזכיר שילוב שהוא חובה, חבישת קסדה ע"י הנהג והנווט(בראלי)בהתאם ברכבי מרוץ,

מצב שלא ממש ריאלי לנוסעים ברכב רגיל...

כריות אויר - ברכב מרוץ יעודי אין כריות אויר - הגדלת הסיכוי לנזק גופני בעת תאונה בנסיעה מנהלתית.

"קשת התהפכות" - אין התקן זה דומה לכלוב התהפכות והוא מהווה התקן בטיחותי ברואדסטרים ובג'יפים.

 

פגיעה בבטיחות אקטיבית - רכבי מרוץ

*כידוע לך ברכבי מרוץ יעודים אין ממירים קטליטיים שמתפקידם לשמור על איכות הסביבה של ההנהג והציבור.

מדעית הוכח שזיהום האויר מרכבים מהווה גורם משמעותי לתחלואה במחלות דם וסרטן ולא רק!

*ברכבי מרוץ לא מתקינים מערכות בלימה כגון ABS.

*רמת הזעזועים גבוהה מעל 25Hz - גורמת לאי נוחות בנסיעה יום יומית ואינה תקנית.

*רמת רעש גבוהה במיוחד ברכב עקב הורדת ריפודים פנימיים וביטול מערכת עמם\השקטה במערכת הפליטה.

 

חוקי ספורט מוטורי (לאלו שחושבים שאין)

טעות היא להסיק שאין חוקים בעולם בתחום - הם קיימים כמעט בכל המדינות שבו הספורט המוטורי קיים ומהוגנים במסגרות יסוד כמו תקנות התעבורה, תקנות וחוקים של אגודי המרוץ השונים מהארגון האירופאי למרוצים : F.I.A עד ל NASCAR (ארה"ב).

חוקים אלו ברורים ועוסקים בכל תחום השייך למרוצים וכן אוסרים שמוש ברכבי מרוץ יעודיים לנסיעה על כבישים רגילים למטרת נסיעה מנהלתית בלבד.

 

לסיום אזכיר ואציין שיש לאפשר שיטת ה"TRACK DAYS" - על מנת שציבור המעונין להינות מנהיגה ספורטיבית ולשפר את כישוריו, יוכל לעשות זאת בביטחה , בצורה פשוטה ולא ביוקרטית ובתנאי בטיחות מקסימלית בלי להיות "מיליונרים"...

ולא שכחתי -לדעתי כאמור, אין לאפשר שמוש ברכב "דואלי" כפי שהועלה בדיון.

מריוס

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה סיבה שיהיה צורך לקיים trackdays רק עם מכוניות מרוץ. מסלול בנוי כך שגם מי שמאבד שליטה לא מסיים את העניין בתאונה מחרידה, אלא בדר"כ מסיים בפגיעה במשהו רך, או פשוט נבלם בחצץ.

מכוניות סדרתיות הרבה יותר סלחניות ממכוניות מרוץ על מסלול מירוצים, והמגבלות הרבה יותר נמוכות. נראה לי שכל זה יחד עם תכנון נכון של המסלול הופכים ימי מסלול לספורט מוטורי (לא תחרותי... :mm_tongue ) מהיותר בטוחים שיש.

אפשר לבנות מסלול בטיחותי עם כוחות הצלה, איזורים שיבלמו את הרכב בצורה "עדינה" במקרה של סטייה מהמסלול, הגנה על הצופים ועוד... אבל הרי גם ככה אפשר למות על המסלול... הרי לא צריך הרבה בשביל זה, רק איזה ילד מתלהב עם ג'יפ או אפילו אוטו משפחתי שנוסע לו על 100 או 120 במסלול, מרגיש שומאכר ואז מחליט להיכנס לפנייה חדה בסטייל "נהג מירוצים 20 שנה", שובר הגה בחדות, מאבד אחיזה, מנסה לתקן ובסוף מתהפך... לא בטוח שהוא יצא מזה חי...

 

אבל, אחרי שחשבתי על זה בלילה, למרות הסיכון שציינתי זה נראה לי רעיון טוב אולי... לתת לאנשים לעלות על המסלול לבד, כלומר שלא יתחרו רכב מול רכב, ופשוט לנסוע על המסלול, ראשית זה אולי ימנע מהם לעשות שטויות על הכביש, שנית במקרה שחלילה הם מפשלים אבל אחד אחר לא יפגע...

 

כמובן שאני לא בטוח שזה יקטין את כמות התאונות, ראשית זה יכול לגרום למצב הפוך, אנשים יתחילו לנסות על הכביש את מה שהם עשו על המסלול, בנוסף לא כולם יהיו מוכנים לשלם או לנסוע רחוק כדי לעלות על המסלול וימשיכו להשתמש בכבישים הציבוריים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

אכן אני נוטה להסכים שאינך מבין חלק עובדתי ונכון מהערותיו של אלון ואנסה להבהיר בצורה ברורה מדוע.

יש להבדיל בצורה חד משמעית בין רכב מרוץ יעודי שמטרת בנייתו למרוצים, לבין רכב לנסיעה יום יומית!

רכב מרוץ יעודי שונה במבנה הפנימי, במרכב, במתלה, בצמיגים, במערכות החשמל והאלקטרוניקה ובמערכות הבטיחות הפסיבית והאקטיבית.

שינויים אלו מותאמים לנהיגה ונסיעה תחרותית.

מערכות שונות של רכבי המרוץ אינן תואמות נסיעה ונהיגה בטיחותית ,יום יומית.

 

"כלוב מלא" - בטיחות פסיבית?

מהווה מבנה\התקן בטיחותי פסיבי -שיש כאלו שחושבים שהוא מהווה התקן בטיחותי מושלם - אינו כזה.

התקן "הכלוב" אמור להקטין את היפגעות הנהג כאשר הרכב מעורב בתאונה וכאן "אליה וקוץ בה"...

יעודו למטרת בטיחות פסיבית פוגמת ברמת הבטיחות האקטיבית -מניעת תאונות ע"י הפחתת הסיכוי למעורבות בהן, עקב מבנהו המקטין את שדה הראיה בעת נסיעה בעומסי תנועה ותנועה רב כיוונית (להבדיל מתנועה חד כיוונית במירוץ).

אלון הזכיר שילוב שהוא חובה, חבישת קסדה ע"י הנהג והנווט(בראלי)בהתאם ברכבי מרוץ,

מצב שלא ממש ריאלי לנוסעים ברכב רגיל...

כריות אויר - ברכב מרוץ יעודי אין כריות אויר - הגדלת הסיכוי לנזק גופני בעת תאונה בנסיעה מנהלתית.

"קשת התהפכות" - אין התקן זה דומה לכלוב התהפכות והוא מהווה התקן בטיחותי ברואדסטרים ובג'יפים.

 

פגיעה בבטיחות אקטיבית - רכבי מרוץ

*כידוע לך ברכבי מרוץ יעודים אין ממירים קטליטיים שמתפקידם לשמור על איכות הסביבה של ההנהג והציבור.

מדעית הוכח שזיהום האויר מרכבים מהווה גורם משמעותי לתחלואה במחלות דם וסרטן ולא רק!

*ברכבי מרוץ לא מתקינים מערכות בלימה כגון ABS.

*רמת הזעזועים גבוהה מעל 25Hz - גורמת לאי נוחות בנסיעה יום יומית ואינה תקנית.

*רמת רעש גבוהה במיוחד ברכב עקב הורדת ריפודים פנימיים וביטול מערכת עמם\השקטה במערכת הפליטה.

 

חוקי ספורט מוטורי (לאלו שחושבים שאין)

טעות היא להסיק שאין חוקים בעולם בתחום - הם קיימים כמעט בכל המדינות שבו הספורט המוטורי קיים ומהוגנים במסגרות יסוד כמו תקנות התעבורה, תקנות וחוקים של אגודי המרוץ השונים מהארגון האירופאי למרוצים : F.I.A עד ל NASCAR (ארה"ב).

חוקים אלו ברורים ועוסקים בכל תחום השייך למרוצים וכן אוסרים שמוש ברכבי מרוץ יעודיים לנסיעה על כבישים רגילים למטרת נסיעה מנהלתית בלבד.

 

לסיום אזכיר ואציין שיש לאפשר שיטת ה"TRACK DAYS" - על מנת שציבור המעונין להינות מנהיגה ספורטיבית ולשפר את כישוריו, יוכל לעשות זאת בביטחה , בצורה פשוטה ולא ביוקרטית ובתנאי בטיחות מקסימלית בלי להיות "מיליונרים"...

ולא שכחתי -לדעתי כאמור, אין לאפשר שמוש ברכב "דואלי" כפי שהועלה בדיון.

מריוס

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

 

שלום רב,

 

אני מודה שעכשיו הבנתי. כעת, אחרי כל אותן שנים בהן לא הבחנתי באור, הוסברו לי הבדלים בין רכב לנהיגת מירוץ וכזה המיועד לשימוש בכביש הציבורי. כולל תת-סעיף 7ב' הנוגע בהשפעת נסיעה ללא ממיר קטליטי על הסכנה - המוכחת מדעית - בעידוד מחלות דם, סרטן ולא רק. אלא גם משמעות כיוון שיכוך החזרה אגרסיבי על חוליות C5 ו-L1, תחלואי אוזן תיכונה כתוצאה מיחס העברה מהיר בהגה קטן-קוטר, ועוד יותר מכך.

 

על כך ברצוני גם להודות, וגם לברך הגומל.

 

הגומל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני לוי מגיב!

 

קודם כל אינני חבר בפורום, רציתי קודם כל להגיד שלאחר ששוטטתי קצת אני מברך על המקצועיות

וכן אתר זה חשוב מאד, עלו והצליחו.

לעצם העניין!

עד לפני כ5 שנים אף אחד, אבל אף אחד לא חשב, לא רצה,לא פעל,(מחק את המיותר) בנושא הכשרה או מיסוד הספורט המוטורי בישראל.

לא הממשלה ולא המתיימרים להיות בראש הפירמידה ממסי,

בשנת 2000 ביקשו ממני חברים נהגי מירוצים שכיתתו רגליהם בארצות ניכר והתחרו שם כיתומים (ביניהם

אני) למצוא פתרון בארץ.

שום גורם אבל שום גורם לא נרתם למעשה, לא המדינה על שלל שריה ומשרדיהם, לא ממסי ששלחוני

בבעיטה ממשרדיהם, הדבר המריץ אותי יותר והלכנו לבג"ץ, בספטמבר 2001 עקב תכתיב בית המשפט העליון החל התהליך.

אנחנו מגישי הבג"ץ סברנו אז ואנו סוברים עד היום כי לו היו מקבלים את עמדתינו שהיא הכי מקצועית

(אחד מיכם כתב שאין לי כנראה מושג מהו ספורט מוטורי או גימקנה לידיעה כללית אני עדיין נהג מירוצים פעיל!! כבר 32 שנה מעורה ומעורב בכל תחומי הספורט המוטורי התחרותי בעולם,) עמדתינו היתה שאין צורך בחוק ממשלתי אלא בתקנות כמו בכל מדינה מערבית מתוקנת.

אבל השלטונות החליטו אחרת והם הקובעים, ויצאנו למסע ארוך ומסורבל, קשה ולפעמים מדכא ורבותיי

לבד!!!! נגד כולללם! והמסע עוד לא תם,

תכלס ולעניין, מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שיש בה חוק ביטוח סוציאלי "אבנר" פל"תד

לכן כל תאונה ברכב שעבר שינוי מבנה: קשת התהפכות (לצורךהויכוח) לא יכוסה בזמן תאונה עם נפגעים, אבנר תשלם לנפגע צד ג, ואז תתבע את מה ששילמה דרך קרנית מהפוגע. כל זה לפי חוק!

אני רוצה לראות נער צעיר שעשה שנויי מבנה או מנוע או..... משלם מכיסו תביעה כזו .

אני לא גולש לבלאי אדיר והכוחות הפועלים על רכב מירוץ בזמן תחרות ואחר כך עולה על דרך ציבורית להנאה. וכן אלון צודק 100% בנושא קשת בטיחות ללא קסדה (למה אתה כל הזמן מתנצל שאתה מזכיר את שמי?)

עכשיו ימי מסלול! כולם מבינים שזה לא ספורט מוטורי תחרותי? אלא עממי? אני נשלחתי ע"י עמותת נהגי המירוצים להביא חוק ספורט מוטורי תחרותי , חברי ואני בתוכם שילמנו למעלה מ 100,000 ש"ח

מכספינו הפרטי למשרד עורכי דין על מנת ליישם את החוק והשאר ישבו ויושבים על הגדר, מעבירים ביקורת וקובלים! רוצים ספורט מוטורי עממי? סבבה או שתתארגנו או שתתצרפו לעמותת נהגי המירוצים

בואו והשפיעו!

משרדי הממשלה סירבו להכניס סעיף המדבר על ימי מסלול לא אנחנו! אני אישית דרשתי ימי מסלול

לכשעזרתי לכתוב את החוק אבל דחילק כמה כוח יש לאדם פרטי מול מערכת? ממשלות מתחלפות? שרים? עסקנים? לכן הבנו ורובכם מבינים לשמחתי ,בואו נעביר ככה את החוק ואחר כך נשפץ, נתקן, נערוך מירוצי פיילוט, יקומו מסלולים ירוויחו מימי מסלול, זה המוטו שלי, ודרך אגב מעולם לא הצהרתי שאני רוצה להיות ראש ההתאחדות כרגע זה לא רלוונטי מה שאני עושה ופועל זה בהתנדבות ללא שכר (קצת דפוק הא?) ובאמת מתוך שליחות ואהבת הספורט המוטורי.

הלל ידידי וגם אלון ישנם עוד הרבה דברים שאין זה הזמן המתאים לפרסם ולדבר עליהם אסור בשלב זה לתת להם פומביות. פעם שכל זה יגמר ושרת החינוך תחתוך את הסרט למירוץ החוקי הראשון ... אני אכתוב את עלילות מיסוד הספורט המוטורי בישראל זה יגמר בכמה כרכים עבים.

זהו סיימתי עוד הבהרות? תכתבו בפורום מבטיח לענות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...