Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניה לדני לוי בנושא ספורט מוטורי עממי


חנרו
שימו לב! השרשור הזה בן 6944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מתנצל על העדרותי מהפורום ביממה האחרונה, אני רואה שנאמר הרבה בעניין ורציתי להבהיר משהו:

 

הבעייה שהעליתי אינה מתייחסת דווקא לסוגי מירוצים בהם נדרש ציוד מיגון מלא (כלוב מלא וכד'). ברור לי כי במכוניות כאלו קיימות בעיות בטיחותיות ואחרות בשימוש יום יומי, ואף כי אני יודע בודאות כי קיימים לכך פתרונות, ויש מכוניות דואליות כאלו בעולם, לא זו הנקודה המרכזית.

 

הנקודה היא, שחסם גורף כמו זה הנתמך ע"י דני ואלון, משמעותו ביטול מראש של סוגי ספורט בהם לא נדרש מיגון כלל, או נדרש מיגון חלקי:

 

גי'מקאנות - אלו הן תחרויות לכל דבר בפני החוק, גם אם נעשות במהירות זחילה, ולכן נדרש להן פתרון במסגרת החוק. - בד"כ לא נדרש בהם מיגון כלל.

 

סלאלום - (השם שונה בין מדינה למדינה) - האח הקצת יותר מהיר של הג'ימקאנה, נהוג בעולם לדרוש מיגון חלקי, לדוגמה, קשת התפכות אחורית בלבד. (ראה תקן "סולו" בארה"ב)

 

ספרינט מסלול - הקפה בודדת בד"כ, לבד, עם מדידת זמן על מסלול מירוץ, נדרש בד"כ מיגון בדומה לסלאלום, לפעמים אפילו נדרשת קסדה בלבד.

 

טיפוס גבעה - ביצוע קטע כביש קצר (בין כמה מאות מטרים ל-2 ק"מ) במעלה כביש מתפתל. מיגון בדומה לספרינט.

 

תחרויות עבירות - נדרש מיגון בסיסי אם בכלל.

 

זה הספורט המוטורי הכי בסיסי והכי עממי. לא זוהר, לא תמיד מהיר, אבל ספורט מוטורי נגיש לכל. נקודת הפתיחה בה מבצעים נהגים רבים את ההיכרות הראשונית עם הספורט, שבהמשך מביאה חלק מהם למעורבות מקצועית (ויקרה) יותר שהיא מירוצי הראלי והמסלול המוכרים יותר לציבור.

 

אלו סוגי ספורט המיועדים מראש לרכבי תעבורה, ודורשים התאמות מינימליות המתוכננות באופן שלא יפגעו בשימוש היומי ברכב.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז חן,

תארגן קבוצה שרוצה לקדם את החוק שאתה מדבר עליו. תתנדב בחינם (כמו דני לוי) לקדם אותו. תשקיע שעות והרבה כסף ויהיה לך חוק. אל תעכב את חוק הספורט המוטורי עליו עובדים נהגי הראלי ואחרים בשביל חוק ספורט עממי שאתה מעוניין בו.

לא חושב שיש בעייה חוקית היום עם ג'ימיקאנות במגרשי החלקה מאושרים (הערת אגב).

דבר אחרון, אני חושב שאתה יודע כמה אני עושה ועשיתי למען נהגים חדשים שנכנסים לתחום - אין לי שום אינטרס כלכלי בעניין ומעולם לא הרווחתי מכך שקל אחד - גם לכם הייתי מוכן לעזור להכנס לתחום - אבל לא על חשבון עיכוב של שנים או אפילו חודשים באישור החוק שלו כולנו מייחלים (בלית ברירה) כבר עשרות שנים.

 

דרך אגב גם אני לא מסכים עם כל דבר שדני לוי עושה - אז מה - אני מוכן להחליף אותו? - ממש לא!

זה מה יש - עם זה מנצחים! אחר כך עושים מקצה שיפורים. חוץ מזה - הפורום הזה מוכיח שוב - במקום בו יש 100 יהודים - יש 200 דעות. וגם דני לוי ואני זכאים לדעה משלנו. דני מקדם כראות עיניו (לא תמיד כראות עיניי כאמור) ואתה יכול לפעול באפיק מקביל לקדם את דעותיך - אבל בטח לא על חשבון עיכוב הסיכוי היחיד הריאלי לספורט מוטורי בישראל בעתיד הנראה לעין.

אלון

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מאשים.

 

"תבוא עם הרכב הפרטי שלך - לבד על המסלול (לאימון!!! לא יום מירוץ!!!). "

 

ולמה זה? אני לא רוצה לחזור על דברי קודמיי, אבל כן קושר את המשפט הנ"ל לחשש אפשרי אצל בעלי מסלולים שפרנסתם תגזל - הרי אם יהיה יום מסלול ב-150 ש"ח, מי יבוא למסלולים/אלטרנתיבי ב-1000 ש"ח ? והרי בכ"ז "ידידים" ("איתי אלון - בעלים של אלטרנתיבי - איתי הוא ידיד אבל זה בטח לא מקום שמאפשר יום מסלול!"). ובדיוק בגלל שזה לא מקום ליום מסלול עולה אותו חשש.

 

קטונתי מלהביע דעתי בנושא, ולא הבנתי מה ההתנגדות הנחרצת נגד רכב דואלי. כמו שכבר נאמר - לנד-קרוזר יחסל חיפושית בצורה מוצלחת יותר מאשר GTI ממוגנת, ולא זכור לי שהגבילו אותו לנסיעת אוף-רואד בלבד!

 

אתה חובב ראלי, עם מזומן כזה או אחר, והחוק מתאים לך. הוא גם מתאים לבעלי העניין. ז"א שהחוק לא נועד לעם. "להקים לובי" ?? בדיוק מה שפשוטי העם לא יכולים לעשות ובעלי העניין הספציפיים יכולים (וכניראה הצליחו בחוק זה).

 

זה התחיל כשאמרו שלצעירים יהיה מקום לפורקן. התוצאה בדיוק הפוכה!!

 

כל הזמן שומעים את המנטרה הזו - "למה אנחנו לא כמו באירופה". הנה... בדיוק בגלל זה!! ימי מסלול לרכבי כביש זה דבר שקיים בעולם, ואין שום סיבה למה לא לאפשר אותו כאן. וזה לא רכב דואלי כך שנניח וקיבלתי את טענתך הבטיחותית, הרי שביום מסלול לרכב רגיל אין לטענה רלוונטיות. אז איפה הבעיה, ולמה להרוג ת'רעיון כבר בהתחלה?

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי שאני צריך להתבטא ככה - אבל או שלא קראת בעיון את כל השרשור או שאתה דמגוג.

 

אני לא קשור לשום בעל מסלול/מגרש החלקה.

לא מרוויח מכך גרוש.

את איתי אלון אני מכיר מתחום הספורט המוטורי כבן אדם מקצועי ונחמד ותו לא!

מצידי שיקומו 100 מסלולים - הם ישרתו אותי נאמנה. אני בטוח שאם יעבור החוק של יום מסלול כמו שאתה רוצה - גם איתי אלון וגם ראם סמואל ירוויחו פי מאה ממה שהם מרוויחים היום. בהקשר זה - להם דווקא יש אינטרס כמו שלך - ימי מסלול ורכבים דואלים עם ילדים מתלהבים!!!

זה רק מוכיח כמה אתה לא מבין. ישר זועק קונספירציה. לא מכיר אותי, לא מכיר את המטריה ולא מכיר את השתלשלות העניינים - אבל "לזכותך" יאמר - נחרץ מאוד!

יום מסלול ידידי - אף אחד לא פסל פה - רק לא עם רכב דואלי - אתה לא מבין למה? כי לא קראת או כי אתה מסרב להבין. מה זה כדורגל? - ספורט עממי - תשחק בשכונה.

1. בפגארו שנכנסת בפיאט יש כריות אויר - והנהג לא צריך קסדה - ברכב מירוץ שנכנס בכל דבר אין כרית אויר ונהג בלי קסדה ימצא עצמו עם זעזוע מוח או מצבת שיש. זה מספיק הסבר.

2. רכב דואלי יעלה מחיר מלא עם מיסים - רכב מירוץ אולי רק אולי לא יחוייב בעתיד הרחוק במיסים. זה מספיק הסבר.

3. רכב מירוץ לא מתאים לנסיעה יום-יומית בגלל המיכלולים שלו. זה מספיק הסבר. הוא לא עומד בשום תקן זיהום אויר. זה מספיק הסבר.

4. יש עוד הרבה - אבל כשהתלמיד לא רוצה ללמוד בכלל - הטוב שבמורים לא יצלח.

 

בנזק שתגרום לרכב שלך פעם ראשונה שתתהפך ביום מסלול - אתה יכול לבנות שני רכבי ראלי קטנים ולהשתתף בספורט מוטורי מסודר - אבל את זה אתה לא יודע - כי:

א. לא התעניינת.

ב. בחיים שלך לא בנית רכב מירוץ.

ג. אתה סתם מעוניין לצעוק - קונספירציה!

אלון

 

אני באמת חושב שאתה לא בקיא בתחום - אחרת היית מבין את הבעיתיות.

"אני רוצה להשתולל עם האוטו שלי על מסלול" - במסווה של נהיגה ספורטיבית...

ככה בדיוק אתה נשמע לי.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז חן,

תארגן קבוצה שרוצה לקדם את החוק שאתה מדבר עליו. תתנדב בחינם (כמו דני לוי) לקדם אותו. תשקיע שעות והרבה כסף ויהיה לך חוק. אל תעכב את חוק הספורט המוטורי עליו עובדים נהגי הראלי ואחרים בשביל חוק ספורט עממי שאתה מעוניין בו.

.......

....דרך אגב גם אני לא מסכים עם כל דבר שדני לוי עושה - אז מה - אני מוכן להחליף אותו? - ממש לא!

אלון, לא צריך להחליף אף אחד. לא יצאתי כאן בקריאה "להדיח את דני לוי" או אף אחד אחר.

 

אני התרשמתי, שדני אמר את מה שאמר מתוך חוסר הכרות עם ענפים מסויימים מאוד בספורט המוטורי, ענפים שמטבעם פחות פופלאריים מכיוון שאינם מגיעים לעולם לטלוויזיה או למגזיני הרכב.

 

אני חושב שחשוב לשמר את הענפים האלו ולא לתקנן תקנות שימנעו אותן. הענפים האלו מזינים בסופו של דבר את הספורט כולו.

 

אני בסה"כ ביקשתי להביא לידיעתו את קיומם, כדי שישקול שוב את הצהרתו בנושא.

 

לגבי האמירה הראשונה לפיה את החוק קידמו נהגי הראלי על חשבונם, ולכן כביכול (לא נאמר במפורש אבל הבנתי כי משתמע..) מותר להם לקחת אותו לכיוונים הרלוונטיים להם ולא להתעכב על אספקטים שפחות רלוונטיים לענף שלהם - אין מה לומר, זה כנראה נכון, אני רק מקווה, שהם בכל זאת יתנו גם לספורט היותר עממי, לאותם אנשים שלא היה ביכולתם להוציא אי אלו מאות אלפי שקלים בבג"ץ, לתפוס טרמפ על העגלה (או שנאמר על האימפרזה?) שהם מובילים.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון, לא צריך להחליף אף אחד. לא יצאתי כאן בקריאה "להדיח את דני לוי" או אף אחד אחר.

 

אני התרשמתי, שדני אמר את מה שאמר מתוך חוסר הכרות עם ענפים מסויימים מאוד בספורט המוטורי, ענפים שמטבעם פחות פופלאריים מכיוון שאינם מגיעים לעולם לטלוויזיה או למגזיני הרכב.

 

אני חושב שחשוב לשמר את הענפים האלו ולא לתקנן תקנות שימנעו אותן. הענפים האלו מזינים בסופו של דבר את הספורט כולו.

 

אני בסה"כ ביקשתי להביא לידיעתו את קיומם, כדי שישקול שוב את הצהרתו בנושא.

 

לגבי האמירה הראשונה לפיה את החוק קידמו נהגי הראלי על חשבונם, ולכן כביכול (לא נאמר במפורש אבל הבנתי כי משתמע..) מותר להם לקחת אותו לכיוונים הרלוונטיים להם ולא להתעכב על אספקטים שפחות רלוונטיים לענף שלהם - אין מה לומר, זה כנראה נכון, אני רק מקווה, שהם בכל זאת יתנו גם לספורט היותר עממי, לאותם אנשים שלא היה ביכולתם להוציא אי אלו מאות אלפי שקלים בבג"ץ, לתפוס טרמפ על העגלה (או שנאמר על האימפרזה?) שהם מובילים.

הם גם מובילים 106S16 ב 50000 ש,ח וגם 205 ראלי ב 30000 ש"ח ואפילו רכבים זולים יותר.

אני מבין את רצונך - אף אחד לא אומר שזה לא חשוב - וגם רוב נהגי הראלי מסכימים איתך. רק אי אפשר לבנות הכל ביום אחד. יצא החוק, תהיה מודעות, יהיו ספונסרים - יהיו יזמים שיקימו מסלולים וידאגו תוך חודשים להשיג אישורים להפעיל אותם לימי מסלול.

ככה עובדת המדינה שלנו -ככה עובד כל העולם (לשמחתינו/לצערינו).

אני מאחל לך ולי הרבה ימי ספורט מוטורי והרבה ימי מסלול בעתיד הקרוב.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאתה מבין אז אתה צודק? שיהיה.

 

הלל פוסק לא מבין פחות. והוא טועה? שיהיה.

 

אמרתי כבר - קטונתי. אבל את הלהט שלך לקבור ימי מסלול לפשוטי עם (ואתה הרי מורם מעם) לא הצלחתי למצוא לו סיבה. כי אתה לא שכנעת ולא רק אותי.

 

אבל שוב - קטונתי, ולשיטתך אין לדעותיהם של פשוטי עם מקום. אז השתתקתי. (נ.ב. - קראתי השירשור בעיון, ולשיטתך זה משאיר אותי קונספיראט... שיהיה)

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תראה לי איפה כתבתי שאני נגד ימי מסלול - אני אשמח. כתבתי שאני נגד ימי מסלול עם רכבים דואלים. ד"א למיטב הבנתי גם הלל פוסק לא חושב שצריך לנוע עם רכב ראלי על הכביש ביום יום - גם באירופה - לידיעתך זה לא קורה כיום. אולי בגלל שהבינו שמה שהיה בעבר הוא לא בריא בלשון המעטה.

אני מורם מעם? בסדר...

כמו שאמרתי - אותי, אתה לא מכיר!

בזכות אנשים כמוני (וכמו דני לוי ועוד רבים אחרים) בין היתר- אולי יום אחד, גם לך יהיה ספורט מוטורי

אז, באותו יום שזה יקרה, אולי תחזור בך מהשטויות ששפכת פה...

נו הארד פילינגס - אני מנחש שאתה בחור צעיר...

:wink:

אלון חלווה

"המורם מעם" - חה... בדיחה טובה...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תראה לי איפה כתבתי שאני נגד ימי מסלול - אני אשמח. כתבתי שאני נגד ימי מסלול עם רכבים דואלים. ד"א למיטב הבנתי גם הלל פוסק לא חושב שצריך לנוע עם רכב ראלי על הכביש ביום יום - גם באירופה - לידיעתך זה לא קורה כיום. אולי בגלל שהבינו שמה שהיה בעבר הוא לא בריא בלשון המעטה.

אלון

אלון, אתה מפספס. כמו רבים אחרים בשרשור הזה. הטענה המרכזית של חנרו (ושל הלל פוסק, ושלי) לא מתייחסת להעלאת רכבי מירוץ על הכביש: מי שרוכש/מכין רכב מירוץ יעודי - לבריאות, ביכף, בהצלחה וכן הלאה. הבעיה כאן נעוצה בכיוון ההפוך. מה שטענת (אולי זה היה מישהו אחר, סליחה אם אני מתבלבל) זה בעצם שספורט מוטורי עממי - כפי שתואר כאן - הוא ספורט מוטורי "אחר", ושלחת את המצדדים בו להקים עמותה, לפעול לחיקוק חוק עבורם וכן הלאה.

אתה לא קולט עד כמה זה מעוות? ספורט מוטורי הוא ספורט מוטורי, בין אם ברמה העממית לחלוטין ובין אם ברמת WRC. אין כל סיבה בעולם להפריד בין הסוגים. העובדה היא שהחוק - במתכונתו הנוכחית - מונע לחלוטין ספורט עממי, ממנו צומחים האלופים של מחר (לפחות ברכב 4-גלגלי. באופנועים זה כנראה יסתדר). אתה חי עם זה טוב? זכותך. אני - לא.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גנון ילדים!

 

זה עונה וזה יורה חזרה, לא משעמם פה אצליכם בפורום מתחיל למצוא חן בעיניי

את הכינויים והשמות אני פחות מכיר מפאת גילי המופלג רק הערה !

ספורט מוטורי תחרותי כהגדרתו בעולם יושב בתוך מסגרות של פדרציות בין לאומיות באירופה:

FIA FIM CIK באר"הב :AMA SECCA INDY תחת מטריות אלה יושבים כל סוגי הספורט המוטורי התחרותי,

מה לעשות לא גימקנה, לא מסעות נווט. לא סללום, עכשיו אם תכנס לאחת מההגדרות האלה אתה בתוך החוק המוצע, זה ספורט מוטורי תחרותי, השאר באמת בלי לפגוע זה כמו ליגה למקומות עבודה

לא צריך בשביל זה אישור של FIFA.

מה כל כך מסובך? צאו והקימו עמותה לגימקנות או לסללום? אבל לא במסגרת חוקי הפדרציות הבין לאומיות

אלון עצה? לא תמיד מגיבים סתם גורר לאיכס!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון, אתה מפספס. כמו רבים אחרים בשרשור הזה. הטענה המרכזית של חנרו (ושל הלל פוסק, ושלי) לא מתייחסת להעלאת רכבי מירוץ על הכביש: מי שרוכש/מכין רכב מירוץ יעודי - לבריאות, ביכף, בהצלחה וכן הלאה. הבעיה כאן נעוצה בכיוון ההפוך. מה שטענת (אולי זה היה מישהו אחר, סליחה אם אני מתבלבל) זה בעצם שספורט מוטורי עממי - כפי שתואר כאן - הוא ספורט מוטורי "אחר", ושלחת את המצדדים בו להקים עמותה, לפעול לחיקוק חוק עבורם וכן הלאה.

אתה לא קולט עד כמה זה מעוות? ספורט מוטורי הוא ספורט מוטורי, בין אם ברמה העממית לחלוטין ובין אם ברמת WRC. אין כל סיבה בעולם להפריד בין הסוגים. העובדה היא שהחוק - במתכונתו הנוכחית - מונע לחלוטין ספורט עממי, ממנו צומחים האלופים של מחר (לפחות ברכב 4-גלגלי. באופנועים זה כנראה יסתדר). אתה חי עם זה טוב? זכותך. אני - לא.

 

טל

אני בהחלט חושב שיש לעשות הפרדה.

אחרת ישימו כאלו מגבלות על הספורט העממי שאתה ואני רוצים בקיומו (כמו ששמים על הספורט המקצועי). זו בלבד סיבה מספקת להפרדה. ימי מסלול לא צריכים חוק. צריכים מיגרש מוסדר או מסלול עם אישורים ממשרד התחבורה. תאמין לי - זה יהיה יותר קל אחרי שיהיה ספורט מוטורי חוקי. יזמים ירימו את הכפפה בחודשים ספורים והמערכת לא תתנגד להם (כבר היום יש מי שפועל לקראת זה - כך אני מבין). אין דין כדור-רגל בשכונה כדין כדור-רגל בליגת העל. מה לעשות זה דומה אבל לא זהה.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* טל הסביר הרבה יותר טוב ממני את אשר היה לי להגיד לך (ואפילו שאני "דמגוג" מקצועי).

* החוק הוא נגד ימי מסלול. נקודה. ואתה נגד ימי מסלול עם רכב רגיל (אתה כתבת את זה, אני הדגשתי את זה).

* כשאתה אומר : החוק לו ייחלנו.. זה כולל אותך ועוד 0.2% במדינה.

* לא מכיר אותך (דווקא אח שלי מכיר אותך, ולטובה), אבל עצם זה שאתה שולח אותנו להקים לובי - מבחינתי "מורם מעם". אולי יבוא (בקצב הזה ממש לא) יום שבו "אחזור מהשטויות ששפכתי", אבל ממה שאתה אמרת אתה כבר היום צריך לחזור (לדעתי הפרטית כמובן).

* מבוגר אני לא.. אבל שנות ה-20 שלי נגמרו ממזמן בלי אפשרות לימי מסלול, ועפ"י החוק כך יגמרו גם שנות ה-30 שלי.

 

לסיכום הויכוח (ותרשה לי לסיימו) הנקודה שלי היא : אני כמו רבים אחרים ממש לא כמוך - לא מכירים את המטריה ולא בונים רכבי מירוץ, ואנחנו מייחלים ליום אחר. לא כזה כמו שדני לוי, אתה ושאר בעלי העניין כבר לא יצטרכו לייחל לו אחרי קריאה שלישית. שם עצמך רגע במקומינו, ותבין שוועתינו.

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחרון, אני חושב שמיציתי את מה שרציתי להגיד וזה נגרר עכשיו, סתם לווכחנות .

 

מי שרוצה באמת תשובות ענייניות מוזמן לפנות אלי ישירות ולא מעל גבי הפורום. אני מוכן להקדיש לכל אחד - מלוא הזמן להסברים.

050-6286973

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספורט מוטורי תחרותי כהגדרתו בעולם יושב בתוך מסגרות של פדרציות בין לאומיות באירופה:

FIA FIM CIK באר"הב :AMA SECCA INDY תחת מטריות אלה יושבים כל סוגי הספורט המוטורי התחרותי,

מה לעשות לא גימקנה, לא מסעות נווט. לא סללום, עכשיו אם תכנס לאחת מההגדרות האלה אתה בתוך החוק המוצע, זה ספורט מוטורי תחרותי, השאר באמת בלי לפגוע זה כמו ליגה למקומות עבודה

לא צריך בשביל זה אישור של FIA.

מה כל כך מסובך? צאו והקימו עמותה לגימקנות או לסללום? אבל לא במסגרת חוקי הפדרציות הבין לאומיות

אני לא בטוח לחלוטין שהבנתי בדיוק למה התכוונת כאן, אם הבנתי לא נכון אני מתנצל מראש.

 

אם כוונתך היא שברחבי העולם, ג'ימקאנות, סלאלום, טיפוס גבעה וטראק ספרינט לא נכנסות לתקנות ההתאחדות המקומית לספורט מוטורי, (שהמקבילה אצלנו לתקנות אלו היא - לטוב ולרע - החוק) - אז אתה טועה.

 

מונח כאן לידי ספר החוקה של התאחדות הספורט המוטורי האוסטראלית CAMS. בעבר התגוררתי והתחריתי באופן קבוע באוסטרליה (רכישת ולמידת ספר החוקה היא תנאי לקבלת רשיון מירוצים), והבאתי את הספר איתי.

 

מכיוון שאין לי סורק, אני אצטט:

"פרק 10: Speed Events

1. הגדרות:

1.1 Autocross - מקצה מהירות לרכב יחיד למרחק הקטן מ-2 ק"מ....

1.2 Hillclimb - .....

1.3 Lap Dash/Sprint - ....מקצה מהירות לרכב יחיד סביב מסלול...

1.4 Supersprint - ...מקצה מהירות לזוג כלי רכב סביב מסלול...

פרק 13: Motorkhanas & Khanacrosses (ג'ימקאנה)

2. הגדרות:

2.1 Motorkhana - מפגש הכולל אירועים אשר מטרתם לבחון את תאוצה, בלימה ויכולת תמרון כללית של כלי הרכב ומיומנות וכושר השיפוט של הצוות..."

וזה לא רק באוסטרליה. תקנות של אירועים אלו, הגדרות בטיחות וחוקים ברורים לאירועים אלו, מעוגנים בכל סט תקנות של התאחדויות הספורט המוטורי המקומיות בעולם. גם באלו שהזכרת.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...