Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניה לדני לוי בנושא ספורט מוטורי עממי


חנרו
שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סעיף נוסף בקשר לאיסור דואליות של רכבי מירוץ (ובטח זה סעיף עב כרס וחשיבות) הוא סעיף המכס.

ברגע שיאושר חוק הספורט המוטורי, רכב מרוצים יהפף ל "אביזר ספורט" ולא ישא במיסים ומכסים מטורפים שיש על כל רכב כביש ביבוא סדיר.

אם חו"ח יהיה אישור לרישוי דואלי אז נוכל ליבא אך ורק רכבים חדשים, בני 30 שנה וסטנדרטיים לחלוטין.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ואם מותר לי עוד מילה אחת לכל החוכמולוגים...

 

עזבו אותכם מ"שטויות" של כלוב התהפכות והורדת ממיר.

1.רכב אשר מוכן למרוצים בצורה רצינית (במיוחד מרוצי מסלול אבל גם ראלי) הוא רכב אשר לא ניתן לחיות איתו ביום יום. הרעש, כתוצאה מהמנוע המשופר, הטורים הגבוהים, חוסר המשתיקים באגזוז וחוסר באמצעי בידוד רעש וחום.חוסר גמישות המנוע, צריכת הדלק המטורפת , חוסר במזגן או יכולת לפתוח חלונות,וכו גורמים לכך שכל נהג ממוצע יחליף בשמחה את הרכב מירוץ שלו בסובארו ג'אסטי בשמחה לאחר יום בעיר.

2. רכב מרוץ הוא רכב כ"כ יקר(ויקר מציאות), שרק אידיוט מושלם יגרום לבלאי במנוע ובמכלולים המכאניים ויסתכן בתאונה/גניבה, רק בשביל לנסוע איתו ביום יום.

3. כל התענות לעייל בשבח הדואליות הן טענות של אנשים אשר עפ"י דעתי לא התנסו מעולם בנהיגה ברכב מרוץ (ואם כן, שלוחה להם התנצלותי ותמיהתי). רכב למרוצים הוא לא רכב כביש. נקודה.

4. בקשר לוויכוח שהיה פה לפני כמה עמודים. כפי שציינתי בעבר, חייתי בבלגיה והיתחריתי בגולף קאפ ובאליפות בלגיה בראלי. הרכב הנ"ל היה רכב מירוץ, זאת הייתה ההגדרה שלו וביום שהוא התחיל להתחרות, שונה הרשיון במשרד הרישוי הבלגי לרשיון מרוץ.

לרכב היה מספר רישוי (מספר שנראה רגיל אבל בעל קידומת אשר מעידה שהרישוי הוא רישוי מרוץ) אבל הוא היה מורשה לנוע על הכביש רק במסגרת תחרות ראלי וכמובן שרק במסלול התחרות.

מעבר לכך היה אסור לו לנוע על הכביש!

5. תכינו כבר מסלול, המנטה מישתוקקת להתחיל להתחרות ובינתיים מיותמם במחסן (אין לה רישוי או ניירות) , משופרת, משופצרת ומוכנה למסלול.

דא"ג, נראה לכם שתהיה קבוצה להנעה אחורית?

בברכה

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, החכמולוגים האלה באמת נמאסו כבר. בכלל, כל ההתעסקות הזאת ברכב מוכן למירוץ לפי תקנות קפדניות שעולה על הכביש, מוכיחה שבאמת אין לאף אחד מהם שום מושג. אז בוא נדבר על מה שחשוב באמת. כאילו, כמה אנשים באמת ירצו לנהוג עם מכונית המירוץ שלהם על הכביש? גם אם זה יהיה מותר על פי חוק, בטח רק משוגעים שיוותרו על זה אחרי פעם אחת. אז בוא נדבר על נקודות יותר חשובות ורלוונטיות שהתשובה עליהן לא ממש הובנה לי בעמודים האחרונים של השרשור הזה

 

למשל, שמעת פעם על מכונית כביש שעלתה על מסלול מירוץ בלי קשת התהפכות? גרת בבלגיה אני מבין, אז אולי אתה יכול לספר לנו אם מכירים שם דבר כזה. למה אני שואל? כי זה נראה לי מין דבר כזה שיכול להיות שיגרום איכשהו לאנשים להתחבר לספורט מוטורי. בלי שיצטרכו לשלם "כמה מאות שקלים" על מכוניות מוכנות שיעמדו בצד המסלול. לא נשמע רעיון סביר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד

הלל פוסק

 

חברי הפורום

 

1.הנה נכנסנו ל"מלחמות היהודים" עוד לפני שקיים משהו ממשי.

 

2.לשאלתך (הלל פוסק):

ציטוט: "שמעת פעם על מכונית כביש שעלתה על מסלול מירוץ בלי קשת התהפכות?"

*הבהיר דבריי, מר פוסק יש לי הערכה אליך בתור עיתונאי רכב.

לפי מה שהבנתי מדברייך,ההגדרה ל'מכונית כביש' = מכונית סטנדרטית,

ללא שידרוג ע"פ תקנון מירוצים (כלוב וכו'...).

באם הגדרה זו מקובלת עליך, אז:

התשובה שלי היא - כן שמעתי ואני אחד מאלה, שעלו על מסלול מירוצים

בלי קשת התהפכות, כלומר מכונית ספורטיבית מן המניין, לצורך זה מושכרת,

שעליתי איתה על מונזה (איטליה),וכן על נורבורגרינג(גרמניה),

מחיר כניסה למסלול = 30 יורו= 150 ש"ח.

 

3.תחביב המוטורי הינו תחביב יקר יש יאמרו לעשירים.

אכן הכנה והשקעה ברכב מוכן למירוצים דורש ממון רב,דבר אותו אין לכל החובבים,

אפילו באם אלו חובבי רכב מושבעים. ברובם ימשיכו את ה"ספורט מוטורי" שלהם

בין רמזורים, או באי אילו "קטעי דירוג", שקבעו לעצמם ,מבלי תחשיב של עוברים ושבים ו/או המשתמשים בדרך= ס-כ-נ-ה.

"ירידה לעם" כלומר האפשרות להכליל מכוניות סטנדרטיות ,בעליה למסלול היא דבר בסיסי

ואכן יקרב ויבהיר לנהגיהם סכנות והכי חשוב מודעות/ניסיון.

 

4.ל דני לוי וחבריו - כל הכבוד.

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

 

*אילן, אין צורך בתמונות שלא קשורות לכלום, התמונה נמחקה*

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם גולשים ועוברים לנושא הקשור בעקיפין לחוק הספורט המוטורי התחרותי

 

כל רכב עם רשוי רגיל בכל העולם יכול לעלות על מסלול מירוצים ולשפר מיומנויות נהיגה או ריסון אגרסיות

הוא אינו מתחרה במירוץ, הוא נוסע לפי כללים קפדנים של הביטוח של בעל המסלול (זה שונה בכל מדינה ומדינה) עובר בדיקה טכנית של רכבו, רוצה נוסע במקבץ ,עם מדריך או בלי, בדרך כלל עם מוביל לפנים

אבל פה העניין הוא ביטוח של בעלי המסלול , ולא חוק ספורט מוטורי.

בצרפת למשל הכריחו אותנו לחתום על טופס בו אנו לא יכולים לתבוע במקרה של נזק או פציעה.

ואין אפשרות לעלות עם רכב שכור על המסלול.

ולמען הסרת כל ספק, מסע מטרה אינו מירוץ ,גימקנה זה לא מירוץ, זה ספורט מוטורי עממי.

"פתיחות" נכנס לקטגורייה של מירוץ מה לעשות? ראית בעולם מירוץ תקני מוכר של "דראג" עם מכונית שאינה לפי חוק fia או secca ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

 

אני מודה שעכשיו הבנתי. כעת, אחרי כל אותן שנים בהן לא הבחנתי באור, הוסברו לי הבדלים בין רכב לנהיגת מירוץ וכזה המיועד לשימוש בכביש הציבורי. כולל תת-סעיף 7ב' הנוגע בהשפעת נסיעה ללא ממיר קטליטי על הסכנה - המוכחת מדעית - בעידוד מחלות דם, סרטן ולא רק. אלא גם משמעות כיוון שיכוך החזרה אגרסיבי על חוליות C5 ו-L1, תחלואי אוזן תיכונה כתוצאה מיחס העברה מהיר בהגה קטן-קוטר, ועוד יותר מכך.

 

על כך ברצוני גם להודות, וגם לברך הגומל.

 

הגומל

צר לי שעתונאי המעיד על עצמו כמבין את תחום המוטוריקה אינו מסוגל להתיחס עניינית, גם אם אין הסכמה.

כל אחד בדרכו ויכולת הביטוי שלו.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, גם לי מאד צר. בעיקר על התעסקות מיותרת בנושא שמלכתחילה היה משני, והובהר זה מכבר כי היה חלק מדו-שיח מאד-מסוים ביני ובין אלון. רוצה שאתייחס עניינית לדבריך? אל תסביר לי מה משמעות נהיגה ברכב מוכן למירוץ על כביש ציבורי. אילו קראת את השרשור, כפי שאני הייתי מצפה מאדם המעיד על עצמו כבעל תואר מהנדס ועיתונאי, היית מבין שהתנסיתי בכך בעבר. יש לך מה לומר על הנקודות האחרות שהועלו בהודעה המקורית? אליהן אתייחס. רק אם אפשר, עם פחות נתונים לא-רלוונטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, גם לי מאד צר. בעיקר על התעסקות מיותרת בנושא שמלכתחילה היה משני, והובהר זה מכבר כי היה חלק מדו-שיח מאד-מסוים ביני ובין אלון. רוצה שאתייחס עניינית לדבריך? אל תסביר לי מה משמעות נהיגה ברכב מוכן למירוץ על כביש ציבורי. אילו קראת את השרשור, כפי שאני הייתי מצפה מאדם המעיד על עצמו כבעל תואר מהנדס ועיתונאי, היית מבין שהתנסיתי בכך בעבר. יש לך מה לומר על הנקודות האחרות שהועלו בהודעה המקורית? אליהן אתייחס. רק אם אפשר, עם פחות נתונים לא-רלוונטיים.
================================================

שלום הלל,

 

ראשית הפורום הוא "במה" לדעות שונות ונכון - לא הערכתי שמדובר על דו שיח פרטי...

אינך חייב להתיחס לדברי וזכותך להחליט מה רלוונטי מבחינתך (חשוב לזכור שאין מדובר במצב של עורך בעיתון המחליט - מה כן רלוונטי או לא) .

לא כולם בעלי ידע והבנה או הכרה של הנושא כמוך - ובהחלט הנושאים שהוצגו מבחינתי רלוונטיים.

מכאן ועד לאופן תגובתך - הדרך ארוכה.

התיחסותי באה לחזק את דבריו של אלון שהוצגו בצורה עניינית ורציונאלית , ללא כל כוונה להמעיט בידע שלך, אם כי בהסתייגות לגבי דבריך שרשמתה מעל דפי הפורום שפתוחים להערכה, ביקורת וגם לאי הסכמה - גם אם אינך רואה בהבעת דעה זו או אחרת רלוונטיות לנושא.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

================================================

שלום הלל,

 

ראשית הפורום הוא "במה" לדעות שונות ונכון - לא הערכתי שמדובר על דו שיח פרטי...

אינך חייב להתיחס לדברי וזכותך להחליט מה רלוונטי מבחינתך (חשוב לזכור שאין מדובר במצב של עורך בעיתון המחליט - מה כן רלוונטי או לא) .

לא כולם בעלי ידע והבנה או הכרה של הנושא כמוך - ובהחלט הנושאים שהוצגו מבחינתי רלוונטיים.

מכאן ועד לאופן תגובתך - הדרך ארוכה.

 

מריוס

אם יורשה לי ויורשה לי .

נסה בהודעתיך לא להפציץ מידע לכל הכיוונים ו"לשפוך אור" על כל מיני דברים שנראים לך רלוונטים , נסה להתייחס לנושא ואך ורק לנושא שמדובר, אני מניח שזה ייקל על כולם לקרוא את ההודעות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יורשה לי ויורשה לי .

נסה בהודעתיך לא להפציץ מידע לכל הכיוונים ו"לשפוך אור" על כל מיני דברים שנראים לך רלוונטים , נסה להתייחס לנושא ואך ורק לנושא שמדובר, אני מניח שזה ייקל על כולם לקרוא את ההודעות שלך.

אני מעדיף לא להמשיך לכתוב בפורום בצורה מוחלטת ולאפשר לך לנהל את ההודעות כראות עיניך.

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יכול להגיד עלי שאני חבר של דני לוי
אני לא נגד ימי מסלול - להפך. רק לא עם רכב דואלי למירוץ. תבוא עם הרכב הפרטי שלך - לבד על המסלול (לאימון!!! לא יום מירוץ!!!). אין (לפחות אני לא מכיר) מקומות בהם עושים מירוצים בימי מסלול עם רכב רגיל - בשום מקום בעולם.

יתקן אותי מי שיודע אחרת. - אם יש זה פשוט לא בטיחותי.

 

תבוא עם רכב רגיל, תעבור הדרכה, תדריך, תסע להתאמן על המסלול כמה שאתה רוצה - בלי לסכן אף אחד. אבל המסלול צריך להיות מסודר ובטוח ומאושר. לא עכשיו, לא בחוק הזה. תנו לו לעבור - אח"כ יהיה קל יותר להוסיף תוספות. למה לעכב היום.

אלון

אולי חבר של דני אתה לא.. אבל של מי כן? ניחוש: מודגש בכחול בנ"ל.

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למריוס. נו בחייך, די עם הבומבסטיות הזו. למה אתה חושב שאני צריך לקרוא הרצאה, שנטחנה עד דק כבר מקודם, וממילא הייתה רק חלק מהנושא המקורי שהועלה על-ידי חנרו? הנתונים אליהם התייחסת בהחלט רלוונטיים, אבל לא מעניינים לאור התפתחות השיחה. חוץ מזה, תראה באיזה מצב אתה מעמיד את הדברים - כזה בו אתה מספר לי מה אינו מחובתי, מה זכויותיי ומה רלוונטי בעיני. לא נראה לך קצת מוזר?

 

בקיצור, כל מה שביקשתי בנימוס היא התייחסות מתומצתת יותר, וכדי לעזור לעצמי להבין, היה שתעסוק פחות ב"תראו-כמה-אני-מבין", ויותר ב"איך-אני-יכול-לתרום-לדיון".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי חבר של דני אתה לא.. אבל של מי כן? ניחוש: מודגש בכחול בנ"ל.
הייתי שמח לדעת למי אתה רומז. לידיעתך. שמי המלא אלון חלווה ואני נהג חובב/לא מקצועי של מירוצי ראלי בארץ. אין לי אף חבר שיש לו מסלול אם זה הרמז שלך! מסלולים שאני מכיר הם של:

1. ראם סמואל - שמעולם לא החליף איתי יותר מחצי מילה - וגם אז הוא עשה לי טובה...

2. איתי אלון - בעלים של אלטרנתיבי - איתי הוא ידיד אבל זה בטח לא מקום שמאפשר יום מסלול!

3. אהה.... - אין עוד מסלולים בארץ.....

 

אז אני אשמח לשמוע בצורה ישירה במה אתה מאשים אותי.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...