Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה- רכישת טויוטה קורולה סטיישן היברידית


green
שימו לב! השרשור הזה בן 1487 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד לא יצא לי לנהוג בקורולה החדשה, למרות שראיתי כמה על הכביש בימים האחרונים.

אבל עם אוריס הניסיון שלי קצת שונה משלך, לא יודע אם המצב דומה בקורולה.

אני סובל מאוד ממיקום המראה המרכזית, היא חוסמת את שדה הראיה לדעתי. ומעבר לכך דוושת הבלם מרגישה רגישה מדי וחזקה מאוד בלחיצה, צריך להתרגל.

אין כח, הרכב לא זז ממש, אבל אולי בגלל שאני רגיל יותר לרכב שלי. יצא לי אפילו ללחוץ גז ברמזור מהבהב ובסוף לבלום חזק כי הבנתי שאין מצב שהיא עוברת.

חוץ מזה יש רעשים חזקים בלחיצה כבדה על הגז, אבל אולי זה רק בגלל שהרכב בכללותו שקט מאוד.

על כל פנים - צריכת הדלק בעיר מדהימה ומגיעה ל1 ל20 בכיף.

מחוץ לעיר המצב קצת שונה גם בנינוחות של 90 קמש ועומד על בערך 1 ל16.

תהנה מהרכישה, נשמעת חוויה מאוד שקולה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אענה על כמה שאלות ששאלו אותי.

 

לגבי מדידת הקרינה בנירו, אכן התנהלתי על פי תרבות הסמוך ולא בדקתי את הנירו לפני הרכישה.

 

לאחר הרכישה הגיע אלי מידע הנוגע לאיוניק שבה מערכת היברידית זהה, לפיו חברת מקורות בישראל ביטלה הזמנה של 120 איונקים (למיטב זכרוני) לאחר שביצעה בדיקת קרינה לאיוניק על ידי מודד מוסמך והגיעה אלי גם העתק חוות הדעת.

 

זה הדליק אצלי נורה אדומה. ביצעתי בדיקת קרינה לנירו באמצעות מודד קרינה מוסמך ולאחר מכן גם בעצמי ולא אהבתי את התוצאות.

 

יש לי נטיה לחשוב שגם בתוצאות הקרינה הנ״ל אין סכנה בריאותית (וראו קישור שאביא בהמשך ההודעה לשרשור אחר בנושא הזה, קראו את דבריו של עומרקוט), אבל הילדות שלי נוסעות ברכב ופשוט אמרתי לעצמי אם אני יכול לקבל רכב אחר היברידי שנותן לי חסכון בדלק עם רמות קרינה נמוכות יותר ואני יכול להרשות לעצמי מבחינה כלכלית, אז למה לא בעצם.

 

למעשה אפילו אם היום אדע ב- 100 וודאות אחוז שהקרינה הזאת וברמות הללו לא מזיקה לבריאות, אני עדיין אשאף לצמצם חשיפה אליה, כי למה להיות חשוף לקרינה אם אפשר לא להיות חשוף אליה.

 

בכל זאת התפשרתי כאמור קלות כי גם בקורולה מדדתי את הקרינה ומצאתי כאמור קרינה שאני מחשיב כרמה נמוכה (הרבה יותר נמוכה מבנירו) והייתי מעדיף לרכוש רכב בלי קרינה בכלל, לפחות במושבים האחוריים, אבל כאמור רציתי את מה שהקורולה נותנת ועשיתי כאמור איזון.

 

למעשה רמות הקרינה בקורולה שמדדתי הן ברמה של 4 -5 מיליגאוס במושבים האחוריים וריצפת המושבים האחוריים וריצפת המושבים הקדמיים ומדובר ברמה דומה לרמת הקרינה שיש בפולקסווגן גולף פלוס שלי בריצפת המושבים הקדמיים.

 

ואני מסייג ואומר שערכי הקרינה שהתקבלו אצלי במדידות שאני ביצעתי לא נערכו על ידי מודד מוסמך והם ערכים גולמיים ללא שיקלול ממוצע שלהם על פי הנחיית המשרד להגנת הסביבה שמורידה את הערכים הממוצעים השנתיים ואני לא קובע אם יש חריגה מתקן או הנחיה מסוימת וזה גם לא מעניין אותי. אני כאמור מעונין לצמצמם חשיפה בכל מקרה.

 

לגבי ההבדל בין נירו 2017 לנירו 2018 הגיע אלי מידע גם בנושא זה :)

 

ואני שוב מסייג ואומר שאין לקחת את מה שכתבתי כתורה מסיני ואני מציע לא להסתמך על הדברים שלי, אני לא יודע אם הדברים נכונים או מדוייקים וכל אחד שיחליט בעצמו ויעשה את הבדיקות שהוא רוצה, אם הוא רוצה בכלל.

 

ראו כאמור קישור לשרשור קרינה דומה בו יש מידע נוסף מעמיק יותר על הקרינה:

 

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?669087-%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%AA-%D7%A0%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%94

 

 

לגבי הנירו, הביקוש מטורף, בתוך 3 ימים התקשרו אלי 18 אנשים (הפרטים שלהם עדיין רשומים בטלפון שלי), לאחר שאמרתי להם שכבר היה אצלי מישהו ואני בהליך מכירה, חלק מהם ביקשו שאשמור את הפרטים שלהם ואתקשר להודיע להם עם העיסקה בוטלה וחלק ביקשו שאתקשר בכל מקרה להודיע. הרכב נמכר במחיר מחירון.

 

לגבי הלחיצה על הבלם, יש הבדל בין להניח את רגל ימין חופשית על ריצפת הרכב בלי כל מאמץ, לעומת לחיצה על דוושת הבלם שמצריכה מאמץ פיזי מסויים. בשבילי זה הבדל בין נוחות לבין חוסר נוחות (גם רכב עם גיר ידני בלתי נסבל בעבורי, בין היתר מסיבה דומה).

 

החוויה ברכישת הקורולה אכן שקולה, אבל התכנסתי לקורולה כאמור עקב אי התאמה של רכבים אחרים, הייתי מעדיף ג׳יפון בכל זאת. אני גם לא לגמרי שלם עם הרכישה (אולי עוד אתחרט :)), קשה לי לרכוש רכב שלא מתאים בול למה שאני רוצה, אבל מצד שני אני אומר לעצמי רכב זה לא הכל, אני נמצא בו רק שעה, עד שעתיים ביום ובשאר הזמן הוא פשוט עומד במקום ללא שימוש, עשרות אלפי ₪ עומדים במקום ללא שימוש, לכן לא צריך להגזים עם רכב לדעתי :)

 

לגבי הסחיבה, באוריס ישנה המערכת ההיברידית הקודמת, נהגתי בפריוס 2012 עם אותה המערכת ואכן תחושת הסחיבה נמוכה משמעותית מהקורולה החדש. למעשה גם תחושת הסחיבה בפריוס 2016 עליה נהגתי שהיא בעלת אותה מערכת היברידית כמו בקורולה מלבד שיפורים מסוימים שהכניסו בקורולה, מרגישה איטית יותר מהקורולה (אולי הסיבה היא שהקורולה קלה יותר, הקורולה שוקל רק כ- 1,300, אולי היא גם קלה יותר מהפריוס והאוריס, לא בדקתי). וכנראה שמנוע דיזל בריא יעניק תחושת סחיבה טובה יותר.

 

לי כמתואר חשובה זמינות הכוח בשילוב עם הגיר הרציף , כך שלרכב תמיד יהיה כוח ולא אצטרך להשתמש בתפעול ידני, בעיקר שרוב הנסיעות שלי הן עירוניות ולא יהיה מצב שהגיר יהיה בהילוך גבוה מדי, או שתהיה התניידות גדולה בין ההילוכים, מה שקורה אצל הרבה רכבים עם גירים פלנטריים או דו מצמדים, מתוך רצון של היצרן להציג תוצאות צריכת דלק חסכוניות. בקורולה התרשמתי כאמור שאקבל את מה שאני רוצה אבל ההתרשמות כאמור קצרה ונראה בהמשך.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש אני רכשתי את ההאצבק הפרימיום שלהם ויום ראשון הקרוב הולך לאסוף אותו ב12 בצהריים משפילמן בפתח תקווה

הדגם הוא EXCITE+

עלה לי 140 אלף :)

תתחדש גבר אשמח לקבלת חוות דעת על הרכב במיוחד על צריכת הדלק , נוחות וכו'...

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעיון במפרטים שמתי לב שבקורולה ספייס (גירסת הסטיישן) (וגם בקורולה האצ׳בק) רשום שמשענת היד המרכזית מתכווננת ואילו בגירסת הסדאן לא רשום את זה.

 

בסרטונים שראיתי הכוונון של משענת היד המרכזית הוא רק באורך שלה ולא בגובה שלה, אבל זה בעיקר מה שהפריע לי בנסיעת מבחן בגירסת הסדאן, שבתנוחת נהיגה נכונה משענת היד פשוט ממוקמת אחורה מדי ולא ניתן להשתמש בה, אני מקווה שהכיוונון בגירסת הספייס יפטור את הבעיה (כבר חשבתי לרכוש משענת יד ניידת).

 

עוד דבר ששמתי לב אליו הוא שבמפרט ישן של הספייס שקיבלתי מנציג המכירות היה רשום שהדגם ספייס פלוס (שהוא דווקא הדגם המפואר) לא כולל גלגל חילופי אלא ערכת ניפוח (והנציג אמר לי שאפשר לרכוש גלגל חילופי בהתקנה מקומית בישראל בעלות בסך של 1,200 ₪).

 

ואולם במפרט מעודכן שקיים כרגע באתר טויוטה כבר מצויין שגם בספייס פלוס יש גלגל חילופי.

 

שלחתי אימייל לנציג והוא חזר אלי עם אותה תשובה לגבי ההבדלים לפי המפרט הישן. שלחתי לו את שני המפרטים וביקשתי שיבדוק שוב.

 

נקודה נוספת, שמתי לב שבעוד שבמפרט של הקורולה רשום הספק משותף של מנוע הבנזין ומנוע החשמל, הרי שהספק נפרד של כל מנוע לחוד רשום רק לגבי מנוע החשמל ולא רשום ההספק הנפרד של מנוע הבנזין.

 

המומנט הנפרד של כל מנוע, של מנוע הבנזין ושל מנוע החשמל דווקא רשום ואולם לא רשום המומנט המשותף שלהם.

 

בקיה נירו המומנט המשותף היה מאד מכובד וזמין, ועמד על כ- 27 קג״מ ב- 1,000 סל״ד ומעניין מה המומנט המשותף של המנועים בקורולה.

 

מפרט ישן קורולה ספייס:

 

https://api-mail.walla.co.il/email/336349656/attachment/%253380F8CA9C1C3CFC0C576DA2DE2FE24698A7B5A1?download=1

 

 

מפרט חדש קורולה ספייס:

 

https://union-motors.toyota.co.il/public-website-files/getCatalogFile.php?agency=29&file_id=17

 

 

מפרט קורולה סדאן:

 

https://union-motors.toyota.co.il/public-website-files/getCatalogFile.php?agency=29&file_id=5

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עובדת עד אפס קמ"ש, כלומר עובדת גם בפקקים להבנתי.

 

אני לא יודע איך היא עובדת, האם רק כאשר מפעילים את בקרת השיוט האדפטיבית בנסיעה ביעירונית לפני כן על מהירות מסויימת למשל 100 קמ"ש ואז כשמגיעים לפקק היא ממשיכה לעבוד או שאפשר להפעיל אותה גם בעיר כשעומדים בפקק ולא נוסעים לפני כן בכביש ביעירוני? ואז איך מפעילים אותה, הרי עומדים במקום, לאיזו מהירות מקסימלית המערכת מתכווננת?

 

השאלות הללו נכונות לכל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת עד אפס קמ"ש, אולי מישהו עם ניסיון במערכת דומה יוכל לענות.

 

לגבי אגרת רישוי, מדובר באגרה בגובה רגיל בהתאם למחיר הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד מהנסיון בסובארו xv. אם מפעילים את בקרת השיוט בכל מהירות הקטנה מ-30 קמ"ש היא תופעל במהירות של 30 (ותעבוד בהתאם למהירות הרכב לפנים).

אם כבר הופעלה במהלך הנסיעה בקרת שיוט - תוכל ללחוץ על resume והמערכת תהיה מכוונת על המהירות האחרונה.

במידה ונמצאים בעמידה מוחלטת - הרכב יכנס למצב hold ואפשר להוריד את הרגל מהגז. בסובארו הוא גם יצפצף כשהרכב לפנים יחל לנוע (בארץ כנראה שלרוב הרכב מאחור יצפור קודם...).

במידה ונמצאים בתנועה, ומנסים להפעיל את בקרת השיוט תוך כדי שמאטים באמצעות לחיצה על דוושת הבלם - אי אפשר (בלימה של הנהג מנתקת את בקרת השיוט)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר אגרת הרישוי הוא כ- 1,600 ₪.

 

הודיעו לי שהקורולה סטיישן שהזמנתי (ספייס) כבר הגיע לישראל (מוקדם יותר מהצפוי).

 

הגעתי לסוכנות לשלם ואז הודיעו לי ש- 20 דקות קודם לכן הם קיבלו אימייל לא לקבל תשלום עדיין מאחר והם טרם השלימו את הפרוצדורות הנדרשות וייקח עוד כמה ימים.

 

הגענו עד הלום אז נמתין עוד קצת :-)

 

בינתיים הוסיפו לתצוגה את הקורולה האצ׳בק ברמת האבזור הגבוהה, אז יצא לי להתרשם מדברים משותפים בינו לבין הסטיישן ששונים מדגם הסדאן.

 

קודם כל החלק הקדמי של האצ׳בק זהה לסטיישן ושונה מהסדאן ולדעתי מאד מרשים (יותר מהסדאן).

 

(הקורולה האצ׳בק הנ״ל בכלל נראה מאד מרשים וספורטיבי עם ג׳נטים גדולים יותר וצבע גג חיצוני שחור).

 

כפי שכבר כתבתי בדגם האצ׳בק כפי שאמור להיות בדגם הסטיישן ולא קיים בדגם הסדאן, יש משענת יד מרכזית מתכווננת לאורך, והכיוונון לאורך הוא גדול מאד, ומאפשר להניח על משענת היד את יד ימין בצורה טובה מאד, דבר שפוטר לחלוטין את הבעיה עם משענת היד המרכזית בדגם הסדאן.

 

אני מעדיף את המשענת הזאת גבוהה יותר אבל היא לא מתכוונת לגובה. אז אני מתכוון לשים איזה חתיכת קרש בין משענת היד לחלק שמתחתיה, כך שמשענת היד לא תסגר לגמרי למטה וכך היא תהיה גבוהה יותר (באולם התצוגה פשוט שמתי את הטלפון שלי במיקום הנ״ל וזה נותן פתרון מצויין ומגביה את משענת היד בדיוק לגובה הרצוי לי. זה מצחיק שאני צריך לאלתר ככה ברכב חדש, אבל מה לעשות שמשענת יד מתכוונת לגובה יש רק ברכבי קונצרן פולקסווגן ולי זה מאד חשוב לנוחות).

 

בדגם האצ׳בק הנ״ל גם דיפוני הדלתות הם ברמה גבוה יותר מדגם הסדאן, פלסטיק עם רכות מסויימת בחלק העליון של הדלתות ותפר רוחבי ומשענות היד הם מעור סינטטי, בעוד שבדגם הסדאן הפלסטיק הנ״ל נוקשה ומשענת היד מרופדות בד.

 

בדלתות האחוריות של האצ׳בק דיפון הפלסטיק קשה כמו בגירסת הסדאן אבל משענות היד עדיין מרופדות בעור סינטטי.

 

אני לא יודע אם בדגם הספייס פלוס שהזמנתי יהיה הדיפון הנ״ל או הדיפון הפשוט יותר (כנראה שהפשוט יותר).

 

בדגם האצ׳בק יש גם ריפוד גג בצבע שחור ומרשים לעומת בהיר בסדאן וכנראה שבדגם הסטיישן ריפוד הגג יהיה בהיר.

 

בדגם האצ׳בק דרך אגב מרווח הרגליים במושב האחורי קטן מאד וגם תא המטען בנפח קטן מאד, דומה לרכב סופר מיני.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני פחות אהבתי את החזית של הסדאן שנראית די סתמית.

בארה"ב הקורולה סדאן קיבלה את אותה חזית של ההאצ'בק והסטיישן והיא נראית לטעמי יותר טוב

https://www.toyota.com/corolla/2020

.

לפי דעתי, הסיבה שיש חזית שונה לדגם האירופאי היא מכיוון שהקהל לגרסת הסדאן הואהקהל שמרן יחסית.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1487 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...