Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחילת תנועה - מבחן ארוך טווח מיצובישי אקליפס


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה לא קשור לרגשי נחיתות או פדלאות, לי אישית זה יותר כיף.

ולי אין גיפון, אם אם הייתי מתלבט בינו לבין רכב משפחתי הייתי הולך על רכב גבוה יותר.

מניח שלפי המכירות איני היחיד שחושב כך.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 175
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה כמובן לא כוון אליך אלא נכתב כאמירה.

צודק, אי אפשר להתווכח עם המספרים.

זה הרציונל שלי, לבטח לא האמת היחידה והמוחלטת.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..., מסורבל יותר בהתנהלות עירונית ובמקרה הדנן, עם תא מטען של סופר מיני.

 

אני לא חושב שהוא מסורבל יותר ממשפחתית סטנדרטית.

עיקר ה'סרבול' בעיר, הוא חניה בחניות צפופות, ששם בעיקר מימד האורך קריטי.

SUV לא שונה ממשפחתית בהיבט הזה.

אם כבר, ישנם מספר יתרונות: שיכוך טוב יותר, יכולת טיפוס על מדרכות וסלחנות יחסית בעליה לא מכוונת על אבן שפה בחנייה לא זהירה.

(מה שבמשפחתית יגרום לקריעת טמבון, ב SUV יגרום במקרה הגרוע ביותר לשפשוף בגלגל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכרח לציין שאני לא מצליח להבין מה מושך בלשבת גבוה. כניסה נוחה יותר לרכב? בהחלט. אבל לשבת גבוה? יותר מדי מרחק מציר הגלגול, כל תנועה של הרכב מורגשת יותר בגוף, אתה מתנדנד כמו נהג אגד באוטובוס ישן, גם נוח פחות וגם לא נעים כל פעם שהכביש מתעקל. מה אנשים מוצאים בזה?

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

טוב לאנשים עם בעיות גב (נוח להיכנס ולצאת בלי להתכופף יותר מדי). למרות שאמא שלי, שיש לה באמת בעיה עם זה, דחתה קרוסאוברים למיניהם, ורכב שהכי נוח לה זה פריוס דור 3 שלה.

 

וגם נוח יותר להכניס סלקל וכאלה, פחות להתכופף. גם יותר נוח להעמיס דברים בבגאז׳.

 

מעבר לזה, אתה יותר מנותק מהכביש, זה תורם לתחושת נינוחות בנסיעות ארוכות (נהגתי 10 שעות כמעט רצוף בפורד אסקייפ (קוגה בארץ), ולא התעייפתי יותר מדי).

 

אבל מעבר לזה, כמוני כמוך - מעדיף רכבים נמוכים, בגלל שאתה יותר מרגיש את הרכב, ויותר נוח לנהיגה דינמית, או לחלופין, להישפך על המושב סטייל ערס בעונדה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקונה כאלה רכבים לא קונה אותם לנהיגה דינמית, אבל בנסיעה ממוצעת היא לא מהווה בעיה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

לא טענתי שהוא בעיה בנהיגה ממוצעת. אפילו ספייס סטאר ואלטו אינן כאלה. אבל הם בפירוש נחותים ממכוניות עם מרכז כובד נמוך יותר, מכירות לא מבטלות פיזיקה.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השבוע קליפסו יבלה בעמק יזרעאל.

הוא יעלה וירד את הרי נצרת כל יום, ילווה אותי ליום סידורים ארוך ורחוק במרכז, יקפיץ ילדים לחוגים וכנראה שיצטרך גם לקפל את המושבים האחוריים. בין לבין יגלה שבעמק כמו בעמק - אפשר להגיע ממקום למקום גם בלי להשתמש בכבישים.

בינתיים, היום עבר עלינו לילה גשום וחשוך על כביש הצפון הישן. עלינו מאלקוש, דרך בירנית ואביבים ועד משגב עם. בסוף עצרנו לקפה ותפוח במטולה.

בנוהל... אם יש שאלות, בקשות, טענות - אתם כבר מתורגלים

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

31497c523e5ca9a93068c81727b3c841.jpg

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אתה לא יושב מעל רוב המשמשים בכביש, at best אתה יושב באותו גובה אתם, כולם ב-suv עכשיו.

לגבי כביש מפותל - מניח שזה תלוי סטנדרטים. היא מתנהגת טוב לג'יפון, אבל בכל מקרה ישיבה גבוהה היא לא מתכון טוב לנהיגה נמרצת.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ובזה בדיוק הענין, לשבת היום באוטו נמוך זה לשבת במרתף כשכל האקשן קורה למעלה ואתה צריך לנחש יותר מאשר לראות מה בדיוק קורה מסביב. אני באופן עקרוני לא אוהב משאיות קטנות ומהסיבות הדינמיות והחברתיות, אבל לא מתווכח על יתרון הראות העדיפה שמובנה בהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה אקשן בדיוק קורה למעלה מה זו השטות הזו? במיוחד כשיש הרבה רכבים בסגנון שלך אבל גם אם לא אין פה ערך מוסף מלבד אולי אשליית ביטחון כלשהי.

 

אתה לא באמת נוהג במשאית והראות מבחינת ״מה שקורה״ היא לא שונה משמעותית, באמת שאנשים פה מביאים סיבות הזויות כדי להצדיק עליונות לפלטפורמה הזו שבתכלס מלבד תחושת גובה ואשליית ביטחון שבאה בעקבות זאת ובעיקר פוזה כי זה הטרנד היא רק חסרונות.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה יושב ברכב נמוך יחסית כשמסביב המכוניות גבוהות יותר, הראות שלך נפגעת, כשאתה נוסע מאחורי מכונית גבוהה מזו שלך, הראות שלך לגבי מה שקורה לפניה נפגעת, נדמה לי שזה די ברור, ראיה רחבה גם מעבר לקצה החוטם או המכונית הצמודה אליך, היא ענין של בטיחות, לא רק אשליה שלה. ההפלגה המטפורית לגבי מרתפים, אקשן למעלה ומשאיות קטנות, מסתבר לא מתאימה לקוראים שקוראים דברים כפשוטם, קורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכרח לציין שאני לא מצליח להבין מה מושך בלשבת גבוה. כניסה נוחה יותר לרכב? בהחלט. אבל לשבת גבוה? יותר מדי מרחק מציר הגלגול, כל תנועה של הרכב מורגשת יותר בגוף, אתה מתנדנד כמו נהג אגד באוטובוס ישן, גם נוח פחות וגם לא נעים כל פעם שהכביש מתעקל. מה אנשים מוצאים בזה?

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

 

רוב האנשים נוסעים ב 90% מהזמן רגוע ולכן לא מפריע להם מה שתיארת. אל תשכח שבין ג'יפון ורכב פרטי אין הבדלים כל כך גדולים. לא יודע אם יש 10 ס"מ הפרש בגובה של הנהג מהכביש.

 

היתרון מבחינתי של התצורה הזו מעבר לנוחות בכניסה ויציאה זה מרחב פנימי (נוסעים ותא מטען) גדול יותר על מידות חיצוניות צנועות יותר שנובע מבתי גלגלים פחות בולטים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה יושב ברכב נמוך יחסית כשמסביב המכוניות גבוהות יותר, הראות שלך נפגעת, כשאתה נוסע מאחורי מכונית גבוהה מזו שלך, הראות שלך לגבי מה שקורה לפניה נפגעת, נדמה לי שזה די ברור, ראיה רחבה גם מעבר לקצה החוטם או המכונית הצמודה אליך, היא ענין של בטיחות, לא רק אשליה שלה. ההפלגה המטפורית לגבי מרתפים, אקשן למעלה ומשאיות קטנות, מסתבר לא מתאימה לקוראים שקוראים דברים כפשוטם, קורה.

 

סליחה אבל אתה לא נוסע פה במונסטר טראק, אפשר לראות מה קורה על הכביש גם כשיש ג׳יפון מלפני כשאני נוסע בקליאו. מה שאתה אומר נכון אולי רק לתנועה פקוקה בעיר כשצמודים לתחת של הרכב מלפני ואני לא רואה בזה הרבה עניין בטיחותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לדעתי הם כבר לא מרשימים אף אחד, לפחות לא כפי שהרשימו לפני מספר שנים וככול שיהיו נפוצים עוד יותר, כך ירשימו פחות ופחות.

אני כתבתי יעשו אבל גם יתנו הולך.

ראשית, יותר רכב (לא פח) בפחות כסף.

אני לא סובל מרגשי נחיתות ולכן לא מחפש לשבת מעל אחרים.

מה קרה? כולם נהיו פדלאות, צריכים רכב גבוהה. מה הדבר הבא, שהמושב יצא מחוץ לרכב וישחיל את כבודו פנימה?

אבא שלי נושק לגיל 60, נכנס ויצא ממאזדה 2 כל יום, כמה פעמים ביום, כמו גדול.

 

אני, אישית, לא מצליח להבין למה לשלם פרמיה של 30k-50k בשביל ג'יפון, שבסופו של דבר גם נחות מבחינת התנהגות הכביש, מסורבל יותר בהתנהלות עירונית ובמקרה הדנן, עם תא מטען של סופר מיני.

אל תצחק, בטח שדבר כזה יכול להפוך לסטנדרט בעתיד.

אותו דבר אמרו על כל שדרוג בנוחות במכוניות כשהיה חדש. צחקו על מי שמתפנק לא להעביר הילוכים בעצמו, על מי שלא רוצה לגלגל את הידית של החלונות, מי שלא רוצה להוציא את המפתח מהכיס ועכשיו צוחקים על מי שלא רוצה להתאמץ בכניסה ויציאה מהאוטו.

בשביל המון אנשים נהיגה זו מטלה והמטרה שלהם בקניית רכב זה לבצע אותה בצורה הכי פחות מורגשת שניתן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים נוסעים ב 90% מהזמן רגוע ולכן לא מפריע להם מה שתיארת. אל תשכח שבין ג'יפון ורכב פרטי אין הבדלים כל כך גדולים. לא יודע אם יש 10 ס"מ הפרש בגובה של הנהג מהכביש.

 

היתרון מבחינתי של התצורה הזו מעבר לנוחות בכניסה ויציאה זה מרחב פנימי (נוסעים ותא מטען) גדול יותר על מידות חיצוניות צנועות יותר שנובע מבתי גלגלים פחות בולטים.

 

לגבי נוחות כניסה ויציאה ציינתי. לגבי התנהגות - אכן הרוב נוסעים רגוע (אם-כי יש מתאם די נראה לעין בין גובה רכב להתנהלות של דושבג על הכביש), אבל בהיבט נוחות הנסיעה זה מורגש כל הזמן. אתה פשוט רועד וזז הרבה יותר.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתרון הראות העדיפה שמובנה בהן.

 

 

אין כזה.

הראות הכי טובה מתאפשרת כשכל המכוניות פחות או יותר באותו גובה. אז אתה פשוט מסתכל דרך החלונות של טור המכוניות שלפניך ורואה מה קורה 100-200 מטר קדימה בלי שום בעיה.

כשמתחילים להכניס למשוואה מכוניות בגבהים שונים, זה מחרבש לגמרי את המתכון הזה ואז יוצא שאם אתה בפרייבט מאחורי ג'יפון, יש סיכוי יותר גבוה שתבהה לו לתוך הבגאז', ואם אתה בג'יפון ולפנייך יש פרייבט, בדיוק את קו הראיה שלך מסתיר הגג של המכונית. התוצאה היא שכיום אף אחד לא רואה כלום.

 

ומבחינת שדה הראיה בלי מכשולים או ה"מודעות לסביבה" - ההבדל בין גובה מושב בג'פון לבין פרייבט מרחיק את האופק מ-3.9 ק"מ ל-4.1 (בערך). לא בדיוק הבדל של שמיים וארץ.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במסגרת המבחן לאקליפס קרוס גם אני קיבלתי את הרכב לשבוע, סגנון הנהיגה שלי הוא רגוע (מחזיק ספייס-סטאר וקליאו דור 3 עם מנוע 1.2/75 אז אפשר להבין).

המסלול הנהיגה שלי די קבוע ממעלות למשגב, ומידי פעם נסיעה לנהריה כאשר מדובר על תנאי כביש הררים.

 

מאוד אהבתי את המראה של הרכב, ניראה ספורטיבי ומרשים לדעתי, כך גם הקולגות לעבודה חשבו- יש לו סטייל לאקליפס גם בצבע לבן.

פנים הרכב בסדר, לא מרשים כמו ב 3008 לדעתי אבל בסדר, איכות החומרים גם טובה לטעמי, החלק העליון של הדש-בורד רך, דיפון הדלתות הקדמיות גם כן ובמיוחד החלק שעליו מניחים את הזרוע מרופד בצורה נעימה, מאחור האיכות החומרים כבר פשוטה יותר.

 

תנוחת הנהיגה התקבלה במהירות כאשר מושב הנהג חשמלי וההגה מתכוון גם לעומק, ובכלל המושב עצמו היה לי נוח עם תמיכת צד טובה אם כי בכביש מפותל כמו מעלות-משגב הייתי שמח לקצת יותר תמיכה אבל סך הכול המושב טוב למדי. לעומת זאת, כול מי שישב מאחור דיווח על מושב קשיח ולא ממש נוח לישיבה.

לטובה ניתן לציין שהמושבים האחורים בעלי כיוונון זווית למשענת הגב וניתנים להזזה קדימה לקבלת תא מטען גדול יותר.

 

מאוד אהבתי את נוחות הנסיעה, זה לא רק המושבים אלא גם המתלים עושים עבודה טובה והרכב סופג את רוב השיבושים בצורה טובה. אחרי קבלת הרכב בכביש מהיר הרגשתי תנודות של הרכב עקב המתלים הרכים, זה הזכיר לי רכב אמריקאי של פעם (כן, אני חולה על שברולט לומינה!) והאמת? אני אוהב את זה. אבל חייב לציין שעם הזמן הפסקתי לשים לזה לב ובעיקר נהנתי מהנוחות של הרכב.

חשבתי שבגלל הגודל הרכב והמתלים הרכים תהיה זווית גילגול גדולה, ואמת שזה לא כך, לנהיגה ממוצעת בכביש מפותל הרכב הרגיש לי בטוח ויציב, וגם כשהייתי מעט שובב יותר לא הייתה בעיה - ספייס סטאר היא לא, וזה טוב.

 

המנוע בנפח 1.5 טורבו עם 163 כ"ס מספק ביצועים טובים, הוא משודך לתיבה רציפה בעלת 8 יחסי העברה ולי בתור חובב גירים רציפים התיבה הייתה ממש טובה.

ראשית היא חלקה ובניגוד לרציפה ללא יחסי העברה מציעה בלימת מנוע, כאשר הייתי מוריד עוד הילוך ע"י פקדי ההילוכים מאחורי ההגה, נוח ושימושי מאוד.

מה שכן תחילת תנועה מלווה בסל"ד יחסית גבוה וסוג של השהייה עד שמתקבלת תאוצה טובה, ככה זה רציף. אבל גם בכביש הררי לא הרגשתי מחסור בכוח או חשש לצאת לעקיפה, לרכב יש מספיק כוח.

הבידוד עצמו טוב, אך הייתי שמח לבידוד רעשי כביש טובים יותר, המנוע בכביש הררי נשמע בתא הנוסעים עקב הגיר הרציף, אבל כיוון שאני נוסע עם מוסיקה זה לא הפריע.

 

בבקרים בצפון כאשר בחוץ כמה מעלות מאוד אהבתי את העובדה שלרכב שיש חימום מושבים בעל שני מצבים, הראשון חימום נעים והשני טיגון הטוסיק ,מאוד מאוד שימושי הפיצר הזה.

כמו כן לרכב יש תאורת לד, מצד אחד היא מאירה טובה מאוד וביחד עם שילוב עימעום אורות אוטומטי נסעתי עם אור גבוה ללא צורך להחליף לאור נמוך חזרה לגבוה כאשר מגיע רכב, אבל גם ללא אור גבוה הרבה נהגים חשבו שאני מסנוור אותם, היו אף מקרים שרכב זז לשולים או פשוט עצר בתחנת אוטובוס על מנת שאני אעבור אותו.

זה לא משהו שקשור לרכב עצמו, גם אני בתור נהג ברכב נמוך שם לב שתאורת לד מסנוורת.

 

מערכת המולטימדיה תומכת בCARPLAY ו ANDROID AUTO, לי יש אייפון וחייב לציין העסק עובד בסדר אבל לא מצוין, הפריע לי שסירי לא עובדת עם WAZE אלא עם מפות גוגל, בנוסף משום מה לא ניתן לבצע חיפוש בWAZE עם carplay, כאשר ניתן לנווט רק למקומות שכבר רשומים בהיסטוריה. ללא carplay כאשר נכנסים ל WAZE דרך המערכת המקורית כן ניתן לחפש כתובות, מוזר.

 

את הניווט בין האפליקציות ניתן לבצע מהמסך עצמו או באמצעות משטח מגע בין המושבים, בתחלה היה מוזר להשתמש בו אבל לאחר זמן מה התרגלתי אליו ודרכו עבדתי.

למי שלא הצלחתי להתרגל זה לתצוגה העילית שמציגה מהירות נסיעה, התרעה על סטיה ומהירות שנקבע בבקרת שיוט, פשוט כול הזמן העיניים הסתכלו לכיוון לוח השעונים.

 

היו כמה דברים שחסרים לי ברכב שעולה 180 אלף, למשל פתחי יציאת מיזוג מאחור כמו שיש למתחרות, משטח טעינה אלחוטי ובחייאת אין תיקון סטיה מנתיב בכזה רכב יקר?

בנוסף לרכב יש שני חלונות שמש, כאשר מקדימה הוא גם נפתח. מאחור ניתן לפתוח רק את הכיסוי אבל הכפתור נמצע בגג בין המושב הקדמי לאחורי, כך בזמן נסיעה מאוד לא נוח לפתוח או לסגור אם רק הנהג ברכב.

עוד דבר שהיה לא נוח הם לחצני פתיחת החלונות שנמצאים במיקום לא נוח מאחורי ידית האחיזה של הדלת כאשר על הידית נמצא כיוון מראות חשמל, לדעתי הסדר היה צריך להיות הפוך.

 

צריכת הדלק שקיבלתי לפי משאבה 1/10.5, בפעם השניה כשנהגתי בצורה נמרצת יותר 1/9.5 ובפעם השלישית 1/11.2.

 

סך הכול עברתי עם הרכב קצת יותר מאלף ק"מ, ואמת שהרכב היה לי נעים, הוא נוח, סוחב טוב, מאובזר טוב ויש משהו בישיבה הגבוה שעושה יותר פאן מאשר ברכב נמוך.

אבל הבעיה שגם לי בתור מישהו שלא מבין בקטגוריה ונכנס לאינטרנט לצורך השוואה בין המתחרות, המיצובישי לא מציגה חבילה טובה יותר, ומי שלא צריך 4*4 יכול לקחת את רמת איבזור פרימיום ב 10 אלף פחות ולדעתי מציעה תמורה טובה יותר.

אך ב-180 אלף יש מתחרות מעולות כמו 3008 עם איבזור עדיף ויותר מערכות בטיחות.

כך שהאם הייתי ממליץ לבדוק את האקליפס? כן, אבל ברמת איבזור פרימיום.

30bjm1j.jpg

2llk8kz.jpg

30c3l11.jpg

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...