Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחילת תנועה - מבחן ארוך טווח מיצובישי אקליפס


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עברתי מאז האטראז' לאיוניק אז כבר הרגשתי את ה"פאר" :lol:

אתה צודק בנקודות שלך, לדעתי תיקון סטייה מנתיב (בטווח מחירים הזה, לא בחנתי ברכב אחר) זה גימיק לא בשל ואף מסוכן, באיוניק אצלי התיקון האקטיבי כבוי ורק צליל מופעל.

.

יש לי ניסיון ארוך רק עם תיקון הסטיה של הקארוק והוא עובד מצויין. אפילו בכביש מוצף חלקית הוא מתקן את משיכת ההגה בגלל שלולית עמוקה בצד אחד.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 175
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם ביונדאי i20 עושה ממש טוב, פשוט זה מוזר וצריך להתרגל.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה, 6 ימים עם האקליפס קרוס, וכל פעם כשאני נוהג בה/נכנס אליה, אני נותר עם רגשות מעורבים:

 

* יש התראה על סטייה מנתיב - אבל אין תיקון

*יש הגה ומושבי עור - אבל זה לא באמת עור

*יש כיוונון מושב נהג חשמלי - אבל אין זכרונות

*יש משטח מגע לתפעול מערכת המולטימדיה - אבל הוא כ"כ לא מדויק שעדיף שהיו מוותרים עליו

* יש אחלה מנוע - אבל התיבה הרציפה קצת מקלקלת

* יש קיפול מראות אוטומטי בנעילת הדלתות - אבל אין מרים חלונות

 

בסה"כ זה רכב לא רע בכלל, בטח לסגמנט שלו ובמחיר הנכון

 

אתחיל מהמחיר, לדעתי המחיר בכלל לא נכון. 150K היה יותר מתאים לרכב כזה. עפו על עצמם בטירוף.

 

לגבי ההערות שלך, לי אין מושג לגבי נשוא השרשור (אקליפס) אבל אני יכול לדבר על האאוטלנדר שלי שיש בו אותם דברים בערך.

 

1) התראה על סטיה מנתיב - אחד הדברים הראשונים שביטלתי במובילאיי, דבר מיותר ומעצבן, במיוחד לאלה שחוויית הנהיגה שלהם היא לזגזג. אז אני אפילו לא רוצה לחשוב על תיקון סטיה מנתיב... אוי ואבוי אם מישהו יתערב לי בנהיגה. מספיק לי בקרת אחיזה ומניעת החלקה שזה נותן הגנה במקרי קיצון.

 

2) הגה ומושבי עור - לי זה מרגיש עור, וגם מתנהג כמו עור. לא ציפיתי לאיזה עור איכותי כמו במרצדס, אני מבין שזה מותג עממי, המחיר והתוצר בהתאם. אני מטפח אותו עם תחליב עור של סונקס והוא דוקא מרגיש נהדר אחרי 3 שנים.

 

3) זכרונות למושב חשמלי - בתור אחד שהגיע מרכבים עממיים, המושב החשמלי בפני עצמו הוא חידוש מלהיב בשבילי... "זכרונות למושב" נשמע לי כמו מותג פרימיום (אני לא מתמצא באיזה רכבים זה קיים, מעניין באמת) אבל זהו דבר נחמד, היות ואשתי תמיד מחבלת לי במושב כשהיא נוהגת. בכל מקרה, לא כזה ביג דיל לכוון את המושב החשמלי מחדש, ענין של כמה שניות.

 

4) משטח מגע - באמת לא מבין את היצרן, ראיתי הרבה תלונות על המשטח מגע הזה. אבל הרעיון הוא נפלא, אני מחכה שיאמצו אותו באאוטלנדר (ובכלל שיחליפו את כל עיצוב הפנים המיושן).

 

5) מנוע, תיבה רציפה - זכור לי שגם על האאוטלנדר היו לכלוכים בקשר לתיבה הרציפה. לי זה מרגיש נהדר.

 

6) מרים חלונות - עשיתי בעצמי במחיר של כמה מאות שקלים. אמרו לי שזוהי תקנה של משרד התחבורה, למניעת חנק של ילדים שנשארו בטעות ברכב. בכל מקרה, קיפול מראות אוטומטי הוא תענוג.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עור בהגה אכן מרגיש זול, יותר מרגיש כמו גומי.

אצלי בקליאו 2012 מרגיש איכותי יותר.

 

לגבי המשטח כשמשתמשים carplay הוא סביר נגיד להעביר שירים, לעבור בין אפליקציות.

דווקא את הגיר הרציף שמחולק ליחסי העברה אני מאוד אוהב, היתרון לעומת רציף רגיל הוא שיש בלימת מנוע, תיבה רציפה היא חלקה, בניגוד לרובוטית כפולת מצמדים אין נטיה לעלות להילוך גבוה מידי שגורם לרטט או התחממות מצמדים.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התראה על סטיה מנתיב - אחד הדברים הראשונים שביטלתי במובילאיי, דבר מיותר ומעצבן, במיוחד לאלה שחוויית הנהיגה שלהם היא לזגזג...

.

אני מקווה שלא הבנתי אותך נכון, אבל תסביר לי בבקשה למה אתה מתכוון בלזגזג.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדר"כ אוהב לכתוב את הביקורות שלי לא מיד אחרי המבחן, אלא בחלוף מעט זמן. כך, לדעתי, הביקורת הוגנת יותר. אין רשמים "לוהטים", אלא ביקורת מאוזנת ובוגרת יותר.

 

במקרה של האקליפס קרוס, גם בחלוף כמעט שבועיים מהיום בו העברתי את המפתחות הרגשות והרשמים שלי חצויים. לא, היא רחוקה מלהיות גרסת SUV לספייס סטאר, כוכבת המבחן ארוך-הטווח הקודם. היא טובה לאין שעור, ומכונית לא רעה בפני עצמה. אלא שהיא גם רחוקה מלהיות מושלמת, ובמקרים רבים מרגישה כאילו חסר לה אותו גרוש מפורסם ללירה.

 

מי קהל היעד שלה? למרות ההנעה הכפולה, היא בבירור לא יועדה לשטח, יותר מדי מצועצעת ופחות מדי לוקחת את עצמה ברצינות בהיבט הזה. צמיגי כביש מובהקים, היעדר הילוך כוח או כל רמז לכך, ויותר מדי קישוטים בחוץ, כך שהיא נבחנה בתור רכב כביש לכל דבר, ולדעתי ככזו היא נרכשת ותירכש. מתוך מטרה מוצהרת לדמות את השימוש היומיומי שלי הוא גם לא נבחן בשטח או בשבילים, אלא כיסה הרבה מאד דרכים בינעירוניות, קצת תנועה עירונית מישורית והררית, ואפילו פעם אחת נכנס לכביש מפותל. בסה"כ הקרוס עבר אצלי 988 ק"מ.

 

כפי שפירטתי בהודעה הראשונה, הקרוס נוח. פסי האטה, כבישים סלולים רע ובורות רגילים של עונת גשמים לא מזיזים לו או לנוסעים שלו. מושב הנהג נוח, אבל נטול תמיכה צדית כמעט לחלוטין. כנראה שזה לא יזיז לרוב הרוכשים של הדגם, אבל לי לקח זמן להתרגל לזה אחרי הדיילי הרגילה שלי. מינוס נוסף - היעדר זכרונות למושב החשמלי, לדעתי זה מפספס את כל הנקודה. פלוס מהותי - חימום המושבים. מהניסיון שלי עם מושבי עור, הקור שלהם בחורף מפריע לי הרבה יותר מהחום בקיץ, והחימום בימי המבחן היה בדיוק מה שהייתי צריך. אמנם הכפתורים נראים כמו השעון בברז, מחווה לשנות ה-80 ושפמים של דיוויד האסלהוף וברט ריינולדס, אבל את העבודה הם עושים.

 

נקודה חצויה אחרת הייתה המרווח. המושב האחורי נע על מסילה וטווח התנועה שלו גדול ומרשים. אלא מה, חוץ מאחורה עד הסוף אין מה לעשות עם הטווח הזה. כשהמושב במצבו הקדמי ביותר, גם הבנות היותר מקומפקטיות שלי לא יצליחו להיכנס למכונית - הדלת הקדמית גדולה מדי, האחורית קטנה מדי. אני מניח שטווח התנועה הוא לא כ"כ לנוחות ישיבה כמו להגדלת תא המטען, אבל זה פותר רק בעיה של אורך, כאשר התא נותר לא עמוק מספיק, וסף ההטענה עודנו גבוה. פשוט לא תא מטען מספיק ל-SUV לטעמי.

 

אם נחזור ליתרונות, יתרון מהותי הוא מראות גדולות, יחד עם מערכת מאד יעילה של התראת שטחים מתים, אבל הן בתורן גוררות חיסרון בדמות רעשי רוח. גם מהסאנרוף יש רעשי רוח, אבל הם סבירים בסך הכל, והחיסרון המהותי ביותר שלו הוא שמתג הפתיחה של הוילון של החלק האחורי נמצא רק בין הגגות ולא מלפנים.

 

מאד אהבתי את התצוגה העילית. לאחר כיוון הגובה שלה בעזרת הכפתור הנעלם, מקבלים עזר של ממש לנהיגה. מהירות נסיעה בלי להוריד את המבט מהכביש, חיווי לבקרת השיוט האדפטיבית (כמו שכתבתי - עובדת היטב אבל גס) וקביעת המרחק שלה, והתראות כמו התראת ההתנגשות והבלימה.

 

עוד נקודה לביקורת היא איכות החומרים הלא אחידה. העור במושבים לא להיט להרגשה, ודיפון הדלתות, למשל, מורכב מכמה וכמה אזורים שמשלבים פלסטיק ודמוי עור, ללא הבחנה מורגשת ביניהם. מיקום מתגי חלונות החשמל פשוט רע, אין דרך טובה לכתוב את זה.

 

בכלל, עושה רושם שהנדסת האנוש של הקרוס היא לא בדיוק, כמו שאוהבים לכתוב באנגלית, on par. מיקום מתגי הבקרות והתצוגה העילית, חלונות החשמל כאמור, חימום הכסאות, הטאצ'פד הדי מעצבן (לא מצאתי לו שימוש באנדרואיד אוטו, ובמערכת המקורית הוא היה די מסורבל, והוא גם נראה כמו תוספת לאחר מעשה). טווח כיוונון ההגה לא מספיק לטעמי, הייתי מעדיף שיצא יותר לכיוון הנהג.

הראות טובה, והדבר היחיד שמפריע הוא החלון האחורי החצוי\ כאשר הדבר פשוט מפריע בעין וכמובן רק החלק העליון שלו מכוסה על ידי המגב (הקטן). אגב מגבים, במצב האוטומטי הקטע האוטומטי היחיד הוא ההפעלה והכיבוי, כאשר השליטה על הקצב נעשית על ידי הגלגלת, בדומה, למשל, לקיה סטוניק ובניגוד, למשל, לג'ולייטה האקסית שלי שם במצב האוטומטי לא נדרשתי לשום התערבות.

 

נשוב למנוע ולגיר - יחסית לרציף הפעולה שלו טובה, פועל יוצא של יחסי העברה קבועים מראש. מצב אקו טוב למדידת צריכת הדלק על ידי היצרן, רע לשימוש סביר באוטו. תגובת הדוושה לא מעומעמת, היא ממש מועלמת. לא מומלץ לשמירה על שפיות או לאי-הפרעה לתנועה. מעולה למי שאוהב לזלזל בסובבים אותו. במצב הרגיל התגובה סבירה למנוע טורבו עם גיר רציף וקצב ההתקדמות בסדר גמור. ההנעה הכפולה גובה את שלה בצריכת הדלק, ואצלי המכונית נעה בין 10 ל-11 ק"מ/ל' בשימוש מעורב עם נטיה בינעירונית חזקה. בעיניי, אפשר היה לוותר על שני גלגלים מניעים לטובת פחות משקל ויותר חיסכון. התנהגות הכביש של האקליפס בטוחה וטובה בסה"כ, אבל היא בהחלט לא המכונית לקחת לקצה, ובהתאם לא לקחתי אותה לשם. היא לא תסכן את הנהג שלה, ואם הוא יודע מה הוא עושה, היא לא תעכב את התנועה מעבר לסביר גם בכביש טכני.

 

מה אנחנו מקבלים בסופו של יום? מכונית מעוצבת (הרוב די אוהבים את העיצוב שלה. אני במיעוט, אבל אני לא דוגמא) ובעלת נוכחות. נוחות נסיעה מצוינת ואיבזור עשיר, ומחיר של 180,000 ש"ח. מה עוד אפשר לקנות בסכום הזה? ערב רב של מתחרות, אשר כלל לא בטוח שאינן עדיפות. 3008 דיזל פרימיום עולה סכום דומה, וכך גם 1.6 בנזין פרימיום. סקודה קודיאק 2.0 דיזל ברמת גימור אמבישן, טויוטה ראב4 בנזין פרימיום, ובעשיריה יותר גם הגרסא ההיברידית. יונדאי טוסון 2.0 המאובזרת ביותר תעלה עשיריה פחות, ו-1.6 טורבו רק 3 יותר. סובארו פורסטר חדשה תעלה את אותו המחיר ותתן בונוס שבילים ושימוש אמיתי להנעה הכפולה. מאזדה CX-5 חדשה תעלה פחות ותתן מותג ודגם מבוססים בשוק וכך גם הדגמים המאובזרים של הקיה ספורטאז'.

 

הבעיה של הקרוס, אם כן, היא לא היא עצמה, כי חרף הפאקים המעצבנים שלה היא לא מכונית רעה - ברמות המחיר האלה אין כל אפשרות לקבל, או הגיון לצפות ולבקש מכונית מושלמת בלי פאקים כאלה ואחרים. הבעיה שלה היא היעדר יתרון יחסי מהותי מול מתחרות טובות ומבוססות, וחבל.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אנחנו מקבלים בסופו של יום? מכונית מעוצבת (הרוב די אוהבים את העיצוב שלה. אני במיעוט, אבל אני לא דוגמא) ובעלת נוכחות. נוחות נסיעה מצוינת ואיבזור עשיר, ומחיר של 180,000 ש"ח. מה עוד אפשר לקנות בסכום הזה? ערב רב של מתחרות, אשר כלל לא בטוח שאינן עדיפות. 3008 דיזל פרימיום עולה סכום דומה, וכך גם 1.6 בנזין פרימיום. סקודה קודיאק 2.0 דיזל ברמת גימור אמבישן, טויוטה ראב4 בנזין פרימיום, ובעשיריה יותר גם הגרסא ההיברידית. יונדאי טוסון 2.0 המאובזרת ביותר תעלה עשיריה פחות, ו-1.6 טורבו רק 3 יותר. סובארו פורסטר חדשה תעלה את אותו המחיר ותתן בונוס שבילים ושימוש אמיתי להנעה הכפולה. מאזדה CX-5 חדשה תעלה פחות ותתן מותג ודגם מבוססים בשוק וכך גם הדגמים המאובזרים של הקיה ספורטאז'.

 

בסופו של יום, אפשר גם לקנות גולף, סיוויק, 3, אסטרה... שיעשו הכל יותר טוב ויחסכו לכל הפחות 30k.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין שיש משהו בנסיעה בגובה שאין במשפחתית, שוק הפנאי צומח מאוד, רכבים כאלו מרשימים יותר ממשפחתית וזה לא מה שרוב הלקוחות רוצים? לקבל משהו מרשים בסכום כזה?

 

אתה אומר שמשפחתית נותנת יותר, מה יותר?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכרח לציין שאני לא מצליח להבין מה מושך בלשבת גבוה. כניסה נוחה יותר לרכב? בהחלט. אבל לשבת גבוה? יותר מדי מרחק מציר הגלגול, כל תנועה של הרכב מורגשת יותר בגוף, אתה מתנדנד כמו נהג אגד באוטובוס ישן, גם נוח פחות וגם לא נעים כל פעם שהכביש מתעקל. מה אנשים מוצאים בזה?

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה להסביר, הישיבה מעל רוב המשתמשים מרגישה טוב יותר.

לדעתי רכב גבוה גם מרשים יותר.

לי לא הייתה בעיה איתו בכביש מפותל, הרגיש יציב ובטוח.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרוב עדיין בעלי רכבים נמוכים יותר.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אתה לא יושב מעל רוב המשמשים בכביש, at best אתה יושב באותו גובה אתם, כולם ב-suv עכשיו.

לגבי כביש מפותל - מניח שזה תלוי סטנדרטים. היא מתנהגת טוב לג'יפון, אבל בכל מקרה ישיבה גבוהה היא לא מתכון טוב לנהיגה נמרצת.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקונה כאלה רכבים לא קונה אותם לנהיגה דינמית, אבל בנסיעה ממוצעת היא לא מהווה בעיה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין שיש משהו בנסיעה בגובה שאין במשפחתית, שוק הפנאי צומח מאוד, רכבים כאלו מרשימים יותר ממשפחתית וזה לא מה שרוב הלקוחות רוצים? לקבל משהו מרשים בסכום כזה?

 

אתה אומר שמשפחתית נותנת יותר, מה יותר?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

לדעתי הם כבר לא מרשימים אף אחד, לפחות לא כפי שהרשימו לפני מספר שנים וככול שיהיו נפוצים עוד יותר, כך ירשימו פחות ופחות.

אני כתבתי יעשו אבל גם יתנו הולך.

ראשית, יותר רכב (לא פח) בפחות כסף.

אני לא סובל מרגשי נחיתות ולכן לא מחפש לשבת מעל אחרים.

מה קרה? כולם נהיו פדלאות, צריכים רכב גבוהה. מה הדבר הבא, שהמושב יצא מחוץ לרכב וישחיל את כבודו פנימה?

אבא שלי נושק לגיל 60, נכנס ויצא ממאזדה 2 כל יום, כמה פעמים ביום, כמו גדול.

 

אני, אישית, לא מצליח להבין למה לשלם פרמיה של 30k-50k בשביל ג'יפון, שבסופו של דבר גם נחות מבחינת התנהגות הכביש, מסורבל יותר בהתנהלות עירונית ובמקרה הדנן, עם תא מטען של סופר מיני.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...