Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט לאון קופרה 290 חדשה (2018) - שרשור מתגלגל


misterb
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני חצי שנה בחנתי את הלאון קופרה החדשה במסגרת הפורום:

 

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?645992-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%A1%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9F-%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%94&p=5582865&viewfull=1#post5582865

 

ו.. נדלקתי עליה ממש. כבר אז נזרע הזרע, ועם הזמן נסגרתי על זה שהרכב הבא שלי יהיה קופרה. היא פשוט תפורה עליי ועל הדרישות שלי :

- מעל כ-250 כ"ס עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני

- תצורת האצ'בק 5 דלתות

- ספורטיבית עם יכולות מסלול

- לא ידנית, תיבה מהירה עם שליטה מההגה

- לא מוחצנת מדי אבל נאה למראה

- פרקטית לשימוש יומיומי בלי הרבה פשרות

- תא נוסעים מאובזר ואיכותי

 

בהתחלה חשבתי ללכת על יד2, שנת 2016 בסביבות 150-160K, אבל החלטתי שהשיפורים במתיחת פנים מצדיקים השקעה (בעיקר המתלים וצג המולטימדיה הגדול יותר), ובנוסף רציתי אחריות יצרן.

אז התחלתי לחפש יד2 מאחרי המתיחה (בערך אוגוסט 2017 ואילך), ואז התברר שהחל מינואר 18 יש 3 שנות אחריות, לעומת שנתיים עד אז. בנוסף ההפרש במחיר בין משומש בן כמה חודשים לחדש אחרי הנחות לא הצדיק קניית משומש, תוספת יד, שנה אחריות פחות וכו'.

אז הגעתי להתעניין בסוכנות סיאט בחיפה..יש שם סוכן מכירות שמתמחה בקופרות, יודע הכל עליהן, ומחזיק אחת בעצמו, מאד עזר לי. נסיעת מבחן כבר עשיתי, אז לא היה צורך בעוד אחת, רק נשאר להחליט.

בסביבות ינואר התחילו להכניס מערכות בטיחות מקוריות לדגמים אחרים של סיאט, וגם לדגמים אחרים של לאון.

החלטתי לחכות קצת כדי לקבל את הרכב עם המערכות המקוריות, דיברו על סביבות אפריל/מאי אבל לא היה באמת מידע אמין. ככל שנקפו השבועות והחודשים יותר ויותר התבאסתי על הרכב הקודם שלי (הוולוו V40 T4), ורציתי כבר להחליף. העדכון עדיין לא נראה באופק, התחילו לדבר על ספטמבר/אוקטובר, וגם יש הערכה שהמחיר יעלה. אז החלטתי לא לחכות יותר ובמאי הזמנתי לי קופרה חדשה 5 דלתות, בצבע כחול קריסטל, בלי באקטים ועם תוספת מצלמה אחורית וWAZE, כמובן מובילאיי ההכרחי, איתוראן כפול, עלוקה וכל השיט.

התלבטתי בין אפור כהה לכחול, ובסוף הכחול ניצח למרות שהוא מושך קצת יותר תשומת לב מהרצוי לי.

זו גם סגירת מעגל עם הצבע של רכב המבחן המקורי (שמאז מצא את מותו בטוטלוס בזמן מבחן).

המחירון היבש של ה-5 דלתות הוא 231K, והמחיר על הכביש כולל הכל יצא 242K לפני הנחה.

קיבלתי הנחה יפה, ואחרי כשבועיים מאד ארוכים של המתנה - קיבלתי את הרכב.

אחרי סקר מקיף בין כ-8 סוכני ביטוח מומלצים, עשיתי ביטוח שעלה 6650 (מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 40).

החברה המבטחת איילון. על זה החלטתי לשלם תוספת של כ-600 ש"ח עבור 'חדש תמורת ישן' במקרה של טוטלוס או גניבה, והורדת הסף של אובדן להלכה מ-60 ל-50%.

המסירה של הרכב בחוף שמן עברה בלי בעיות מיוחדות, הכל היה בסדר, אפילו קיבלתי אותה עם מיכל מלא, ולהפתעתי צמיגים משובחים - מישלן PILOT SPORT 4S.

 

מיד כשהזמנתי את האוטו הזמנתי גם פלאפים ממתכת, המקוריים קטנים מדי ולא נוחים לתפעול. הורכבו בקלות (נצמדים עם דו"צ), ונראים מעולה. כל הסיפור 15$...אחלה VFM :)

 

IMG_4016.jpgIMG_4015.jpg

 

ואז הגיע החלק הקשה - הרצה. 1000 ק"מ של איפוק, לא עובר 3500 סל"ד. גם בסל"ד הנמוך הזה המנוע פשוט מושך כמו קטר, עקיפות בעלייה בהילוך 6 מתבצעות בלי בעיה. גם את בית אורן עליתי ככה והייתי יותר מהיר מהרבה רכבים אחרים שעולים עם דוושה ברצפה.

כרגע אני עם דלק 95, וב-1000 ק"מ הראשונים של נהיגה רגועה למדי, הצריכה הממוצעת עמדה על 1 ל-9.5.

זה כולל הרבה עליות/ירידות של הכרמל, וגם הרבה שיוט בינעירוני על 130 בערך. אם קצת מתאמצים ולא גרים בחיפה אפשר לעשות 1 ל-12 לדעתי.

 

לפני כמה ימים סיימתי את ההרצה, ואחרי ראן אחד בבית אורן לא ירד לי החיוך מהפנים :)

השילוב של המנוע והגיר מושלם, כוח כמה שצריך מתי שצריך, סאונד מעולה עם אפקטים מגניבים בהעברות הילוכים. הטרן אין מצויין, המתלים עושים עבודה נהדרת, גם במצב קומפורט ועוד יותר במצב ספורט/קופרה.

מבחינת נוחות אין תלונות בהתחשב בזה שמדובר ברכב ספורטיבי. כן, בעלייה על בורות או פסים קטנים מקבלים בום לא נעים, אבל זה לא משהו קריטי בעיניי.

 

כמה אבחנות משימוש של שבועיים :

הכיסאות מאד נוחים (לא באקטים כאמור), חבל שלמושב החשמלי אין זכרונות.

יש מספיק תאי אחסון, המעשנת בין המושבים מתכוונת למרחק ולגובה שזה מעולה, מצד שני - התא מתחתיה מאד קטן. לצערי אין תא אחסון למשקפי שמש שמאד חסר לי.

יש גג שמש נפתח, עם כיסוי רשת שעל פניו בינתיים לא ממש מפריע מבחינת חדירת חום.

המזגן עובד מצויין אבל לוקח לו קצת יותר זמן מהרצוי להתחיל לקרר, אחרי כמה דקות אין בעיה.

מראות הצד קצת קטנות מדי לטעמי ושדה הראיה לאחור די מצומצם.

הרכב בא עם תאורת FULL LED, זה מאד משמעותי בנהיגת לילה בכבישי הצפון החשוכים.

פעם ראשונה שיש לי FULL KEYLESS וזה פשוט מעולה, המפתח נשאר בכיס/תיק, גם הפתיחה והנעילה נעשות בטאצ' בידית של הדלת. גם תא המטען נפתח בלי שצריך ללחוץ על השלט (מנעול חשמלי).

תא המטען מכובד בנפח יחסית להאצ'בק, אבל הוא עמוק ולא מאד נוח להטענה. יש גלגל 'בייגלה' שבתוכו יושב סאב של המערכת, מקווה שזה לא יהיה סיפור מסובך במקרה של פנצ'ר לפרק אותו.

 

מבחינת מערכת המולטימדיה - רגשות מעורבים. מצד אחד הסאונד מצויין, גם בווליום גבוה (שאני לא מגיע אליו ממילא),

הדיבורית עובדת מצויין, יש תצוגה של שמות בעברית, גם אנשי קשר וגם שירים.

יש לי אייפון, והתלהבתי בהתחלה להשתמש בCAR PLAY, בייחוד שיש לי תושבת ברודיט עם תקע מובנה, ככה שאני רק שם את הטלפון בעריסה והכל מחובר. אבל - זה לא ממש נוח לצערי.

קודם כל לוקח לכל העסק יותר מדי זמן להתחבר בכל הנעה (חצי דקה-דקה לפחות).

אני מעדיף להשתמש בWAZE בטלפון, כי זה יותר מהיר לתפעול, ואם אני משתמש בוויז במערכת אני צריך כל הזמן לעבור ממסך של וויז למסך של המערכת, מעצבן.

אז מה שקורה עם הקאר פליי, נאמר אני שם מוזיקה ואז פותח וויז בטלפון, המסך ברכב חוזר לתצוגה של 'מסך בית' עם האייקונים של האפליקציות. הכל בסדר, אבל ברגע שאני עושה איזשהי פעולה במסך של הרכב, כמו לחזור לתצוגה של שירים - זה מעיף לי את הוויז ומביא את המסך המתאים גם לטלפון, ואז אני צריך לחזור שוב לוויז. בנוסף זרם הטעינה של הUSB נמוך יחסית (מטעין מאד לאט כשהוויז פתוח).

לפעמים אני גם רוצה להוציא את הטלפון מהעריסה ושהמוזיקה תמשיך לנגן, למשל כשאני מחכה באוטו למשהו ויותר נוח לי להחזיק את המכשיר ביד כדי לסמס וכו'. לא ברור לי למה הCAR PLAY לא יכול לעבוד אלחוטית האמת.

אז עברתי לחיבור רגיל - מטען מהיר לשקע מצת, וחיבור בלוטות', וזה הרבה יותר נוח לי. אולי בספטמבר כשייצא העדכון לIOS12, שמאפשר שימוש בוויז בCAR PLAY זה יהיה סיפור אחר, נבדוק.

עוד בעיה שלי עם המערכת זה שאי אפשר לתפעל הכל מכפתורים בהגה, וצריך להשתמש בטאצ'. למשל ניווט בספריות של מוזיקה בDOK. גם המעבר בין מצבי הנהיגה השונים לוקח המון זמן, עד שהמסך עולה, ועד שהמוד מתחלף, לפעמים זה ממש מרגיש כמו נצח.

אהבתי את התצוגה הגרפית של החיישנים ההיקפיים יחד עם מצלמת הרוורס, מאד נוח.

במערכת אנדרואיד החלופית שמותקנת במקביל למערכת המקורית אני לא משתמש כרגע (יש שם וויז ופנגו בעיקר, אפשר לפרוץ ולהתקין מה שרוצים).

 

השבוע הכנסתי את הרכב לטיפול דיטליינג אצל אורן (NANO CAR DETAILING) בנשר. טיפול של ניקוי, פלסטלינה, פוליש עדין, וציפוי נאנו שכבה אחת. בנוסף טיפול הגנה על חלקי הפלסטיקה והעור בסלון הרכב.

אחרי 10 שעות עבודה, הרכב יצא מדהים. העלות - 1300 ש"ח, ממליץ מאד על הבחור, עובד מכל הלב, יסודי ומקצועי.

הנה כמה תמונות של הכלה אחרי הטיפול :

 

InkedIMG_4064_LI.jpgInkedIMG_4056_LI.jpgInkedIMG_4054_LI.jpgInkedIMG_4057_LI.jpgInkedIMG_4058_LI.jpgIMG_4076.jpgIMG_4073.jpgIMG_4071.jpg

 

 

בתכנון לעשות מדידות השוואה של 95 מול 98, ואם יש הבדל - להחליט אם זה שווה את העלות הנוספת.

 

זהו לעת עתה, אני אשתדל לעדכן פה מדי פעם לגבי עלויות אחזקה וחוויות אחרות מהרכב.

 

אגב - לאחרונה נודע לי שאין יותר קופרות במלאי ואי אפשר להזמין (המלאי שנשאר הועבר לאוטודיל למכירה כ-0 ק"מ), מחכים לעדכון שכנראה יגיע בחודשים הקרובים. למי שרוצה נראה לי שאפשר להוציא במחיר מעולה מאוטודיל, עם יד 00.

InkedIMG_4064_LI.jpg

IMG_4015.jpg

IMG_4016.jpg

Kia Optima Premium 2018

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 285
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יפה לאללה, תתחדש!

 

(מסכנה הקופרה לא יודעת למה היא נכנסה ...)

יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אחד החלומות שלי!

 

אגב - לאחרונה נודע לי שאין יותר קופרות במלאי ואי אפשר להזמין (המלאי שנשאר הועבר לאוטודיל למכירה כ-0 ק"מ), מחכים לעדכון שכנראה יגיע בחודשים הקרובים. למי שרוצה נראה לי שאפשר להוציא במחיר מעולה מאוטודיל, עם יד 00.

 

יש לך מושג מה המחירים? כי באתר שלהם המחירים כמובן זה המחירון כחדש מהחברה + התופסות 235-250K.

VW Golf GTI PP

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליפות! תתחדש !!

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש.

חבל שלא הביאו את המערכות בטיחות המקוריות (שקיימות בודאות בחול ופתרו אותך מהעונש הזה).

אוטודיל קצת מעופפים , דורשים יותר ממחיר של חדשה על רכב אפס ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה!

הצבע יפייפה ואחרי דיטיילינג היא בכלל נראית מדהים. הייתי מת לאחת כזאת במקום הלאון שלי.

 

עניין מערכות הבטיחות שם באמת קצת מוזר, הלאון הסטנדרטית כבר מגיעה עם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית בחלק מהדגמים, גם אטקה.

המחיר המפורסם באוטודיל לא בהכרח קשור למחיר שתקבלו כשתגיעו לסניף.

 

סע בדרכים טובות ותהנה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב. סע רק בדרכים טובות.

 

מזמין אותך להצטרף לקבוצת ווטסאפ שלנו, רק לבעלי לאון קופרה, כולם אנשים בוגרים חחח, קבוצה קטנה ומגובשת.

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, כל הכבוד, אחלה רכב, וכו'.

 

רק מה: מושב חשמלי בלי זכרונות זה קצת גול עצמי - הרבה יותר איטי לכיוון ממושב עם כיוון ידני, מה שהופך את הכיון החשמלי למטרד, וראבאק, כמה כבר קשה להוסיף זיכרונות? לא שלא הייתי קונה את האוטו בגלל זה, כן?

 

תהנה, ותשמור עליה! אני בטוח שיש מספיק משתמשים בפורום שבונים על להיות היד הבאה שלה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...