Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
yoni_yoni

סיכום חודש ו5000 ק"מ עם מיצובישי אטראז'

שימו לב! השרשור הזה בן 869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אמל"ק:

 

יתרונות - יחסית מרווח לקטגוריה ובטח לקטגוריית המחיר. תא מטען יחסית גדול. צריכת דלק, שליטה מההגה, בקרת שיוט, מפתח חכם, חיישני גשם ותאורה.

חסרונות - מנוע רועש, מאוד רועש, בעיקר בגלל הגיר הרציף. לא יציב. שלדה שנגמרת במושב האחורי ולא מגיעה לקצה הרכב. עגלה.

 

אם אתה רוכש רכב פרטי אל תרכוש אחד כזה, אם אתה מקבל רכב ליסינג ויש לך אפשרויות בחירה אל תבחר בו, אם אתה רס"ן בצה"ל (כמו במקרה הנ"ל) ואין לך יכולת בחירה תנשום עמוק ותחכה שיגמר החוזה ויעברו לרכבים אחרים.

 

ועכשיו קצת יותר לעומק:

 

קיבלתי את הדגם החדש יותר, 2016, שההבדל העיקרי הוא תוספת השליטה מההגה על מערכת המולטימדיה ובקרת השיוט, בערך הדבר היחיד שמנחם אותי ברכב הזה.

האקזמפלר המדובר הגיע אלי עם 115,000 ק"מ לפני חודש וקצת וכרגע על 122,000 ק"מ.

יצא לי כמובן לנהוג על הרבה אטראזים בצבא ואני יכול להגיד שהרכב שקיבלתי (לאחר שעברתי על כל הרכבים שהיו זמינים וזה במצב הטוב ביותר שהיה) במצב מעולה, שמור ונראה שהיה אכפת לבעלים הקודמים מהרכב.

 

נוחות:

מושב הנהג - לא כ"כ נוח, אני ממש לא פרפקציוניסט ולא סובל מבעיות גב ובד"כ לא סובל מנהיגה ברכבים. המקרה הזה לא הצלחתי למצוא תנוחה נוחה. הכיוון היחיד שאפשר לעשות למושב מעבר לקדימה אחורה ולהזיז את מהשענת הגב הוא להרים ולהוריד את החלק האחורי שלו שקרוב לחיבור עם משענת הגב. המצב הכי גבוה שלו הוא יחסית נמוך ככה שלהוריד עוד זה לא ממש עוזר. בסוף, לא נוח לי ובנסיעות ארוכות (שזה עיקר הנסיעות שלי) אני מסיים עם כאבים קטנים ותחושת חוסר נוחות.

 

נוחות נסיעה - האוטו לא יציב, נקודה. בשיוט על כביש מהיר כל רוח צד וכל רכב טיפה כבד שעובר אותך ממש מזיז את הרכב מהקו שלו, דבר שמצריך תיקון עם ההגה. זה באופן משמעותי מורגש יותר מרכבים אחרים שנהגתי עליהם.

 

ביציאה מהמקום בעיקול ולא בקו ישיר, לדוג' יציאה מהמקום בצומת ופניה שמאלה, יש ניתוק מוחלט בין הגלגלים להגה. את לוחץ על הגז וממש מרגיש שאין קשר בין מה שאתה עושה עם ההגה למה שעושים הגלגלים. צריך ממשך להתחיל נסיעה בעדינות בפניה כדי לא להרגיש את זה.

 

אנחנו זוג ללא ילדים ככה שלא ניסיתי להכניס בוסטרים וכיסאות תינוק מאחורה. ביחס לרכב משפחתי יחסית צפוף מאחורה. ביחס לרכב מיני הוא יותר מרווח.

 

תא מטען - יחסית גדול ועמוק, בגודל של משפחתית עממית ובטח יותר גדול משאר רכבי במיני, אבל אל תצפו בטעות לתא מטען של סקודה אוקטביה.

 

אבזור - הרכב מגיע עם חישוקים קלים, מערכת מולטימדיה של JVC עם דיבורית בלוטות' ושילטה מההגה, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, מפתח חכם עם הנעה ללא מפתח. סה"כ אבזור מעבר למצופה בקטגוריה, בטח לרכב שנת 2016 וביחס למחיר אבל נראה שניסו לפצות על כל שאר החסרונות בעזרת פינוקים.

 

מנוע וגיר:

לרכב מנוע 1.2 וגיר רציף. לא יצא לי לנהוג בהרבה רכבים אחרים עם גיר רציף אבל אני חייב להגיד שזה זוועה. אמנם אין את ההרגשה של מעבר הילוכים וקפיצה בקיק דאון אבל מעבר לזה זה פשוט זבל, סליחה על ההקצנה.

זה רועש, מאוד רועש, כל לחיצה על הגז ישר מעלה אותו ל4000 סל"ד לפחות ובנהיגה קצת אגרסיבית הוא גם לא יורד מזה ופשוט סובלים מהרעש.

בשיוט על 80 קמ"ש ולחיצה חזקה על הדוושה לצורך עקיפה מורגשת ירידת כוח וירידה קטנה בסל"ד ומיד אח"כ מתחילה העליה, וגם בעליית הסל"ד הוא לא שומר על סל"ד רציף ומרגישים שהאוטו כאילו סוחב ולרגע לא סוחב ושוב סוחב ולרגע לא סוחב, פחות נעים.

 

בגדול, האוטו לא סוחב, במיוחד אם הוא עמוס עם 4 אנשים. ממש מרגישים את העצלות שלו. ביציאה מהמקום עוד הסחיבה סבירה אבל אם תנסו להאיץ ממהירות שיות של 60-80 קמ"ש זה יקרה מאוד לאט. שוב, לא משווה אותו לרכבים עם מנועים גדולים יותר אבל כן לרכבים עם מנוע זהה וגיר אוטומטי רגיל.

 

צריכת הדלק טובה. אמנם אני לא נוהג עדין ולא מחפש כל רגע לחסוך יותר בדלק ובכל זאת התוצאות טובות. רוב הנסיעות שלי הם בין עירוניות, ולא מעט מהם בפקקים ולפי מחשב הרכב הצריכה ההממוצעת היא 6.8 ליטר ל100 ק"מ. 1/15 ק"מ לליטר.

 

בטיחות:

לא בדקתי כמה כוכבים הוא קיבל, אם קיבל, במבחני ריסוק. 6 כריות אוויר ובקרת יציבות שלא ניתנת לניתוק. האוטו מרגיש ממש פח, הזכרתי את חוסר היציבות אבל הדבר המשמעותי ביותר הוא שהשלדה היא לא לאורך כל הרכב. הרכב מבוסס על הספייס סטאר ותא המטען הוא מעין תוספת שהוסיפו לרכב, משמע, בתאונת חזית אחור, אין כמעט משהו שיגן על היושבים מאחור.

לאור כך שאין שלדה מאחור לא ניתן גם להתקין וו גרירה.

 

 

את הסיכום רשמתי בהתחלה למי שלא מעוניין לקרוא הכל.

 

זמין לשאלות.

עריכה אחרונה על ידי yoni_yoni

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למפקד שלי מהסדיר הייתה כזאת, עם כל האבזור שאתה מדבר אליו (מעניין אם קיבלת את הרכב שלו כי הוא בדיוק השתחרר, רכב שמור זה תואם לו והק"מ די תואם ככל הנראה).

באופן כללי הרכב די מאובזר ובנהיגה רגועה אכן מקבלים צריכת דלק טובה, אבל למעט האבזור הרכב בין הגרועים שנהגתי עליהם, לא סוחב כמו שצריך, רועש, לא יציב בעליל.

 

ממה ששמעתי כרגע בצבא נותנים i25 לרס"ן ורנ"גים במקום האטראז', סא"לים מקבלים יונדאי היברידית.


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. באמת ראיתי רכבים כאלה, כמעט חדשים, עומדים במגרשים ולא נמכרים אפילו במחירים של 15,000 ש"ח. עכשיו מובן למה אנשים מתרחקים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
למפקד שלי מהסדיר הייתה כזאת, עם כל האבזור שאתה מדבר אליו (מעניין אם קיבלת את הרכב שלו כי הוא בדיוק השתחרר, רכב שמור זה תואם לו והק"מ די תואם ככל הנראה).

באופן כללי הרכב די מאובזר ובנהיגה רגועה אכן מקבלים צריכת דלק טובה, אבל למעט האבזור הרכב בין הגרועים שנהגתי עליהם, לא סוחב כמו שצריך, רועש, לא יציב בעליל.

 

ממה ששמעתי כרגע בצבא נותנים i25 לרס"ן ורנ"גים במקום האטראז', סא"לים מקבלים יונדאי היברידית.

 

לפי הכרטיס עבודה שהיה באותו זה היה של רנ"ג. אם ממש מעניין אותך אנסה למצוא אותו עם השם שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אמל"ק:

 

אם אתה רוכש רכב פרטי אל תרכוש אחד כזה, אם אתה מקבל רכב ליסינג ויש לך אפשרויות בחירה אל תבחר בו, אם אתה רס"ן בצה"ל (כמו במקרה הנ"ל) ואין לך יכולת בחירה תנשום עמוק ותחכה שיגמר החוזה ויעברו לרכבים אחרים.

 

 

 

סיכום מדויק מאוד! צחקתי בקול רם :lol:

לא מבין איך אנשים אשכרה הוציאו כסף על הריקשה הזו.


אבל בכל זאת' date=' אני שם לב שאנשים משתחווים כשאני עובר בכביש. אני מצידי משתדל לנופף להם לשלום, בנימוס של אבירים.[/color']

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::rofl:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שלא מעניין אותם כלום ברכב חוץ מאבזור פר מחיר. רק כאלה מוצאים עניין ברכב הזה.


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפי הכרטיס עבודה שהיה באותו זה היה של רנ"ג. אם ממש מעניין אותך אנסה למצוא אותו עם השם שלו.

זה די OT, סתם מעניין, המספר של הרכב מורכב מכל הספרות מ-0 עד 6?


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להרחיב על עניין ה-אין-שלדה מאחורה? מה זאת אומרת?


חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם כל האבחנות שלך. העברתי להערכתי כ20-30 אלף ק"מ עם הרכב הזה.

עד היום זוכר את הפעם הראשונה שנהגתי עליו, הייתה רוח צד מאוד חזקה והרכב פשוט נסע באלכסון - הייתי בהלם.

היציבות דומה לשל אופנוע בכביש החוף בחורף.

תמיד העדפתי את הפיקנטו הצבאית על פני האטראז'.


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למפקד שלי בצבא יש בדיוק כזה ובתור נהג שלו יצא לי לנהוג עליו לא מעט. התיאור שלך די מדוייק, הייתי מוסיף ליתרונות שהמזגן שלו עובד מצויין והאמת שאני דווקא הרגשתי שהמושב הוא סביר והיה לי בו יחסית נוח. אחד הדברים שהכי הציקו לי מעבר לגיר רציף ולמנוע הסופר רועש (אפילו בעמידה עם חלונות סגורים הוא עושה קולות כאילו נותנים קיק) זה האיכות חומרים ברכב, שטפתי למפקד שלי את הרכב לפני חודש וכל הפאנל שמסביב למוט הילוכים והבלם יד פשוט מתפרק וזז מהמקום ואפשר לתלוש אותו בלי להתאמץ, חסרון נוסף זה המיקום הלא הגיוני של הג׳ק.

למפקד שלי שהוא גם רס"ן היה בעבר ריו וזה הרגיש לי כמו שנמוך למעט האבזור שהתווסף. אבל בסך הכל זה רכב צבאי והוא עונה בצורה מושלמת על כל הקריטריונים של הצבא, חסכון בדלק, תא מטען גדול, לא רכב צפוף מדי, בקרת שיוט ומולטימדיה.

אגב, למה קיבלת רכב משומש ולא חדש?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש אנשים שלא מעניין אותם כלום ברכב חוץ מאבזור פר מחיר. רק כאלה מוצאים עניין ברכב הזה.
וזה של יצרן יפני, אז זה לא ימות בזמן בקרוב.

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, העיקר יפני (תאילנדי), אז מה אם הוא לא עבר מבחני ריסוק ואיכות החומרים מרגישה כמו איכות של קרטון? :roll:


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ביזיוני שמיועד למדינות עולם שלישי.

לא נהגתי, אך ישבתי כנוסע במושב האחורי והרגשתי כמו ברכב לפני 20 שנה.

לא מבין מי קונה את הדבר הזה. עדיף לרדת שנתון או שניים ולקנות משהו נורמלי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתייחס:

 

אני עדיין חייל, בדיוק נכנסתי לקבע קצר (חב"ק).

למרות שזה לא תפקידי בצבא, יוצא לי לנהוג המון על רכבים צבאיים.

בגדול עלית על נקודה יפה, הרכב לא יציב ולא קרוב לזה. יש להדגיש ולציין שמדובר במצב שהוא לא יציב במהירות חוקית!

לי זה מרגיש כאילו כל חלק ברכב לא מתקשר עם השני. השלדה (שמרגיש לי כאילו עשויה מקרטון) עושה משהו אחד, הגלגלים משהו אחר, המתלים הקדמיים והאחוריים מרגישים כאילו עשויים מ- 2 חומרים שונים, המנוע והגיר בכלל לא בכיוון, הכל מנותק מהעולם.

המתלים האחוריים מגיעים לסופם ברוב הקפיצות כשהאוטו עוד לא מלא!

 

הנסיעה החריגה יותר שחוויתי עם הרכב הזה:

היה מקרה אצלי בבסיס שבו חיילת התקשרה אלינו בוכה בטענה שמטרידים אותה בצומת סמוך לבסיס, אני והקצין שלי לקחנו את האטראז' (כי אין ענ"א), נסעתי מהר ככל שהרכב הצליח להגיע. למרות שהשימוש בבלמים היה מועט מאד, בדרך מישורית, הרגשתי שהבלמים היו ר-ו-ת-ח-י-ם ברמות שלא חוויתי בחיים (ועברתי כמה וכמה מכוניות ונסיעות מהירות יותר ומהירות פחות). הגלגלים וההגה רעדו בקריזה.

 

לדעתי אפשר לתאר את האוטו הזה כסוכה עם 4 גלגלים ומנוע של ווספה.

 

אני חש צער שקצינים בצה"ל צריכים לסוע בדבר הזה, במיוחד כשמדובר במערכת ששמה דגש ראשון על בטיחות אבל בפועל לפי מה שאני רואה ולפי התקשורת - מדובר במקום הכי לא בטוח שיש, במגוון רחב של תחומים. נסיעה ברכב כזה היא לא פחות מאשר סכנת נפשות הן לציבור החיצוני והן ליושבים ברכב עצמו.


עומר :-D

 

VW Golf GTI MK6 | 2011 | 2.0 Turbo | DSG-6

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דאג דה מיורו הגדיר את זה יפה.

 

 

זה נועד להיות זול, לנסוע, להיות חדש, ולהיזרק אחרי כמה שנים.

 

לא משהו שצריך לפתח ציפיות כלפיו. מה שכן, במחיר של אטראז' עדיף כל דבר אחר, אז במבחן הזול הוא כבר נכשל.

 

במחיר של עד 50 אש"ח הוא אולי היה מצדיק את עצמו. ב-80 ומשהו - לא בטוח


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...