Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3134 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבקת חלבון זה לא אבקת קסם!!!!!

המטרה של אבקת חלבון היא להשלים לך את מכסת החלבונים שהגוף שלך צריך לצרוך כדי "לגדול"...

הדעה הרווחת היא שצריך בסביבות 2 גרם חלבון על כל ק"ג משקל שלך.

 

אם אתה מצליח להגיע לכמות חלבון אין שום צורך לקחת אבקת חלבון, חבל על הכסף ויש שיגידו גם על הבריאות...

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

טוב ניסיתי לראשונה אבקת חלבון, דווקא מהבסט של הבסט בשוק - optimum nutrition gold standard whey 100%

ומה אני יגיד לכם:

א. השתנתי בכמויות

ב. היה לי כל היום כאבים מטרידים באזור הכליות.

“Mastering others is strength. Mastering oneself makes you fearless.”

Lao tzu

פורסם

כמו בכול דבר יש דעות לפו ולשם לכן אני אסביר את דעתי האישית והסובייקטיביט בלבד.

הדעה הרווחת של בערך 2 גרם חלבון לכול ק"ג נובעת ממחקר שעשתה חוקרת צרפתית איי שם בשנות ה70 למדומני בשילוב עם כול העלייה באופנתיות של שרירים (שוורצנגר ודומיו) החברות שמיצרות את אבקות החלבון הללו תפסו על זה טרמפ חזק מאוד והפכו זבל תעשייתי (מיי גבינה) למכרה זהב. אחרי מספר שנים החוקרת הזאת הודתה שהמחקר בוצע בצורה מוטעת ועשתה מחקר מתקן ויותר רחב בנושא והמסכנות היו שהכמויות הנדרשות של חלבון למתאמן הן משהו כמו 0.5 גרם לק"ג.

חוץ מזה לדעתי לא קיים שום מחקר לא תלוי (זאת אומר שלא ממומן על ידי אותן חברות שמייצרות את האבקות הללו) שתומך בגרסה של 2 גרם חלבון לקילו ומחקאים בילתי תלויים רבים דווקא טוענים שחלבון בכמויות גבוהות כאלו מסוכן לגוף.

אני יכול גם להעיד אישית שהייתה תקופה בה התאמנתי עם מספר חברים שכול אחד היה מאמיס את עצמו באבקות חלבון הללו בנוסף למנות של בעיקר חזה עוף וטונה והתוצאות שלי היו לא פחות טובות מאף אחד מהם למרות שהייתי אוכל כוס שיבולת שועל בבוקר ואחרי אימון.

פורסם

לפני מספר חודשים חיפשתי ולא מצאתי את המקור ממנו הגיעה הדעה שצריך לצורך 2 גרם חלבון לכל ק"ג. לדעתי מדובר בהנפצה ישראלית כלשהי. באתרים אמריקאים מדברים על 1.4 - 1.8 גרם חלבון לכל ק"ג וגם את זה הייתי לוקח בערבון מוגבל כי אין לי מושג מהיכן הם לקחו את הנתונים.

פורסם (נערך)

צריך לעשות מחקר על כשל כלייתי למתאמני מכון כושר לטווח ארוך עם כל העמסת חלבונים הזאת.

2 גרם חלבון לק"ג לדעתי עלול לגרום לכלייה להיות בסטרס מתמיד. תוסיפו על כך שחלק לא קטן מהמתאמנים לוקח עוד תוספים למינהם. וחלק לא מבוטל גם נוטל סטרואידים (למרות שלא יודו בכך).

עריכה אחרונה על ידי Tsachi89

“Mastering others is strength. Mastering oneself makes you fearless.”

Lao tzu

פורסם

אתם צריכים להבין שאבקת חלבון זה לא קסם. זה כולה מי גבינה מזוקקים עם טעמים מלאכותיים. זהו.

 

זה יותר עניין של נוחות וזמינות. לא לכולם אפשרי לאכול טונה\מנת עשירת חלבון אחרי אימון, ולכן לוקחים את האבקה כדי להשלים את החלבון החסר.

 

שום כאבים בכליות ושום כלום. החלבון שיש באבקות לא מזיק ולא נעליים.

פורסם (נערך)

טוב, הנה התשובה של אליוט הולס לעניין:

 

 

חח אהבתי:

"You can sell anything to bodybuilders.Anything!. They well try anything!"

עריכה אחרונה על ידי Tsachi89

“Mastering others is strength. Mastering oneself makes you fearless.”

Lao tzu

פורסם

בין אם אתה מאמין שמספיק 0.1 גרם חלבון על כל קילוגרם משקל או 3 גרם לכל קילו, אתה עדיין חייב חלבון על מנת לגרום להיפרטרופיה.

הכנסת את הכמות דרך מזון? מעולה.

לא מצליח להכניס מספיק במהלך היום? אתה יכול להעזר באבקת חלבון.

אין פה עניין של חייב או לא, מדובר בכל אחד והרגלי האכילה שלו

כמו שמי שיש לו מספיק B12 בגוף ודאי לא יזדקק לכדורי B12.

פורסם (נערך)

יש כאן הרבה תשובות, חלק גדול מהן של אנשים חסרי נסיון ששמעו מהחבר שאבא שלו ראה כתבה בחדשות ועיוות אותה וסיפר לו, בקיצור, אמין כמו סיפוורים על אנשים שראו ליצנים יוצאים באמצע הלילה ודוקרים אנשים.

 

ועכשיו תשובה רצינית:

לכל מתאמן(=אדם שמתאמן באופן קבוע, 3 אימונים בשבוע ויותר) מומלץ לצרוך כמות של פי 1.5-2 חלבון על כל קילו ממשקל הגוף שלו.

לא נכנס לשאלה למה זה הכרחי אלא לצריכה עצמה.

אם משקל ממוצע של גבר בגובה 1.75 הוא 70 קילו, אז הוא צריך לצרוך משהו כמו 140 גר חלבון.

 

בארוחה ממוצעת אתה צורך 25 גר חלבון ופחות. (לדוגמא קופסאת קוטג 24, קופסאת טונה אם אני לא טועה 18-20)

כלומר אם אכלת 5 ארוחות ביום הגעת ל 125 גר חלבון שזה בסדר.

 

עכשיו נשאלת השאלה האמיתית

כמה מכם יכולים להתעורר בבוקר וביחד עם הקפה לאכול 5 לבנים של ביצה ? או קופסאת טונה ? או קופסאת קוטג? כל יום

כמה מקום יכולים להקפיד כל 3 שעות לאכול ארוחה מסודרת ?

נניח שאכלתם קופסאת טונה ביום, קופסאת קוטג ביום, שני נתחים של חזה עוף ביום.

מה תעשו עם שאר הארוחות ? תאכלו עוד חזה עוף ועוד טונה?

זה לא כזה פשוט ולא תמיד יש תאבון.

בנוסף כמו שכתבו כאן האבקה נספגת יותר מהר. כל פעם יוצאים מחקרים חדשים שעוסקים בשאלה האם זה באמת חשוב שהחלבון יספג מהר אחרי האימון או שזה לא משנה. נוטים להאמין שאחרי אימון חשוב לאכול חלבון שנספג מהר

 

מתי זה מסוכן ?

אם אמרנו שהצריכה המומלצת היא 1.5-2 גר' על כל משקל גוף, ומישהו מחליט לצרוך פי 2 מהכמות, עלול להיווצר עומס על הכליות\כבד ועוד תופעות כאלה או אחרות שנוצרות מצריכת חלבון מופרזת.

 

התופעות לוואי שקראתם פה לא מדברות על מי שצורך אבקת חלבון כתחליף לארוחה

אלא על מי שצורך חלבון מעבר לכמות הרצויה, ואז זה כבר לא משנה אם הוא צריך אותו בצורת שייק או בצורת אנטריקוט או קוטג או טונה, הצריכה עדיין תהיה מופרזת ולא משנה מה מקור החלבון.

 

תסתכלו רגע על סוגי החלבון הקיימים שניתן לצרוך ללא אבקה:

ביצים (חלבון לא חלמון) - אכן אין מניעה לצרוך, בסך הכל זה חלבון נטו עם מים

דגים - צריכה מופרזת עלולה לגרום לצריכת כספית

בשר - מיותר לציין את כל הסיפורים על צריכה מופרזת של בשר

חלב - כנ"ל ^^^

 

אז איך תגיעו לכמת חלבון הרצויה, שהרבה אנשים כאן התחייחסו אליה כאילו זה פשוט ומובן מאליו לצרוך אותה יום יום ?

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

לא יותר מקופסא טונה אחת לשבוע? מאיפה הנחרצות הזאת? על פי מה אתה מבסס את ההמלצה הזו שלך? אין עד היום כמות מומלצת לצריכה שכן כמות הכספית משתנה מקופסא לקופסא וזה תלוי בצריכת מזונות אחרת האם יש בה כספית או לא על מנת לא לעבור על הכמות המומלצת, רוב התזונאים יגידו שניתן להסתפק ב3 קופסאות טונה בשבוע, אבל שוב אין פה קונצנזוס.

 

בין כל השטויות שהוא כתב דווקא החלק עם הטונה לא כזה גרוע אפילו שהוא נסחף

צריכה מוגברת של טונה עלולה להגביר צריכה של כספית וזה לא בריא.

אבל יש עוד דגים חוץ מטונה.

בסדרינים יש אחוז יותר נמוך של כספית

ואם אני זוכר נכון אז גם בסלמון

 

אם אתה מוציא מהתפריט טונה ושייק חלבון, אתה תאכל 5 ארוחות ביום שרובן מורכבות מבשר וביצים

לא בטוח שזה עדיף

פורסם
צריך לעשות מחקר על כשל כלייתי למתאמני מכון כושר לטווח ארוך עם כל העמסת חלבונים הזאת.

...וחלק לא מבוטל גם נוטל סטרואידים (למרות שלא יודו בכך).

 

בדיוק, יפה כתבת. הבורות בנושא גדולה מאד, כניראה בגלל שרוב המתאמנים/מאמנים רחוקים מאד מהפן הרפואי של הענין.

 

שום כאבים בכליות ושום כלום. החלבון שיש באבקות לא מזיק ולא נעליים.

 

איך אתה יודע את כל זה? ואגב, לא מדובר על כאבים. מדובר על נזק "שקט" שמתגלה בטווח הארוך. ואף אחד לא אמר שמי גבינה מזיקים.

 

לא מצליח להכניס מספיק במהלך היום? כמו שמי שיש לו מספיק B12 בגוף ודאי לא יזדקק לכדורי B12.

 

אני חושב שאם מישהו לא מצליח ל"להגיע לזה", אז שגם לא ינסה, כי הוא חוצה בעצם את הרף מ- "טבעי" אל ה"לא טבעי". השאלה היא האם אנשים רוצים להגיע אל מראה הגוף ה"לא טבעי", או באמת רק לחזק את גופם מהפן הרפואי. להאריך ולהגמיש את השריר, לשמור על המסה שלו, למנוע בריחת סידן עתידית וכו'.

 

בין כל השטויות שהוא כתב דווקא החלק עם הטונה לא כזה גרוע אפילו

 

אישית אני חושב שלא מנומס להגיד על מישהו אחר שהוא מדבר שטויות.

פורסם

היינו בזמנו יחד עם 2 הבנים אצל תזונאי ספורט מומחה.

אני אנסה לאתר את התפריט ולשלוח לכאן.

 

שני הבנים שלי שוקלים באזור ה90-100 ק"ג בגובה של קרוב ל2 מ', עם אחוזי שומן נמוכים מאוד.

 

ככל הזכור לי וגם להם, הם מעולם לא אכלו כמות של 200 גרם חלבון ביום אלא באזור ה120 גרם ביום ולעיתים פחות, בלי אבקות חלבון וזאת בהתאם לתפריט האכילה.

 

כמו שבטח הבנת, הם התחזקו וגדלו משמעותית.

 

2 גרם לכל ק"ג נשמע לי מוגזם.

פורסם

לא נכנס לעניין של אם אבקות חלבון זה חיוני או לא,

 

הבעייתיות הגדולה שלי עם האבקות זה שהם נכנסות לתחום ה"מזון" ולא התרופות, זאת אומרת שהם לא מחוייבים לאישור FDA וניתן ליבא אותם גם ללא אישור משרד הבריאות(שכן האישור זה המלצה בלבד). זאת אומרת במילים אחרות, אין שום מניעה לייצר את הדברים האלה באיזה מרתף מחומרי גלם שהוזמנו באליאקספרס.

 

יש את הרשימה הזאת:

https://www.health.gov.il/UnitsOffice/HD/PH/FCS/Documents/fcs_list.pdf

 

שם נמצאים כול החומרים המאושרים ע"י משרד הבריאות(נבדקו במעבדה), שגם זה לא הכי להיט, אבל עדיף מכלום.


×
×
  • תוכן חדש...