Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרגלי נהיגה מיותרים


Ahbarony
שימו לב! השרשור הזה בן 2561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טרייל ברייקינג לא נועדה לגרור את ההאטה משמעותית לתוך הפניה, אלא לשמור על איזון נכון ומתאים בתוך הפנייה (לשמור על מספיק אחיזה לקדמיים).

 

בלימה נגררת נכונה נועדה אך ורק כדי:

להתאים את המהירות לרדיוס של הפניה תוך כדי סיבוב ההגה ולא לפניו.

לעזור לרכב לסבסב (Yaw) לתוך הפניה, במידה והוא לא מסוגל לעשות זאת בהצלחה בצורה אחרת - נדיר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ולכן לא לומדים נהיגה בהתכתבות ;) בשורה התחתונה - אני מכיר את כל התו״ל, ואני מרגיש מוגבל עם חוסר יכולת לעשות היל אנד טו.

 

למה אתה מרגיש כזה מוגבל בגלל ההיל אנד טו שלא בר ביצוע? לצערי, אכן לא בכל רכב ניתן לבצע זאת, מפאת סידור דוושות לא ממש אידיאלי. אצלי למשל הברקס ממש יותר גבוה מהגז ולכן חוסם כל אופציה כזו.

פשוט תוריד הילוכים עם גז ביניים (לפני שמשחרר קלאץ', לטף קלות את הגז ואז שחרר קלאץ') או גז ביניים בדאבל קלאץ' (לפעמים גם זה די קשה לביצוע מפאת תוואי הפניות). שתי הפעולות האלה בכל אופן, משמשות סוג של תחליף להיל הולדר, אם כי יותר מורכבות כביכול ואמורות לקחת זמן רב יותר, כביכול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית קצת סלט.. היל אנד טו דרוש לביצוע הורדת הילוך תוך כדי בלימה, כלומר לחיצה על הברקס והגז בו זמנית.

איך עוזר לי 'גז ביניים' או 'דאבל קלאץ''? גז ביניים עושים סתם בהורדת הילוך תחת האצה, עם זה אין בעיה.

דאבל קלאץ' זה באמת הדבר הכי מיותר שיש, לא רלוונטי בעליל בשום רכב בימינו, היה רלוונטי לפני הרבה שנים כשלגיר לא היו מסנכרנים (נפוץ יותר במשאיות). וכל הפתרונות ש'לוקחים יותר זמן' - זה לא באמת פתרון כי כל הבעיה היא בנהיגה על המגבלות, כשמנסים לחסוך זמן ולנהוג הכי מהר שאפשר, ובצורה חלקה וזורמת. אם אני נוסע רגוע אני ממילא לא צריך את כל זה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, אם תוותר על הבלימה הנגררת, תאט יותר לפני הפניה, תעבור לגז, תשלב הילוך עם גז ביניים ותאיץ ברציפות דרך הפניה או רצף הפניות - לא תהיה בעיה.

 

נכון, זה מעט אטי יותר, אין מה לעשות. אבל זה הבדל קטנטן. למעשה, רוב הנהגים נעשים יותר מהירים ככה כי, אה, איך לומר את זה, היציאות יותר עקביות. :wink:

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש פתרונות שהם איטיים יותר, אבל השאלה הייתה אם השיטה אכן מועילה או סתם גימיק, ומכאן התשובה - בהחלט מועילה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלימה נגררת נכונה נועדה אך ורק כדי:

להתאים את המהירות לרדיוס של הפניה תוך כדי סיבוב ההגה ולא לפניו.

לעזור לרכב לסבסב (Yaw) לתוך הפניה, במידה והוא לא מסוגל לעשות זאת בהצלחה בצורה אחרת - נדיר.

 

בחייאת?!

הבלימה מאיטה את הרכב בסיבוב.

נו שיט!

 

וטרייל ברייקינג זה תוך כדי סיבוב ההגה

נו...

זה ברור, לא?!

זה בהגדרה.

 

ולמה אתה רוצה שהרכב יהיה בהאטה דווקא בתוך הסיבוב...

כי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היא שאין לזה קשר למשקל על הקדמיים. זה פשוט הסבר פשטני (מדי) שנזרק בהדרכות.

 

ככל שאתה מפנה יותר את ההגה, אתה מהדק את רדיוס הפניה בהדרגה. לכן, צריך להאט. אם לא היית נכנס לסיבוב בבלימה, היית צריך לנהוג במהירות של הנקודה האטית ביותר בפניה עוד לפני שהתחלת לסובב את ההגה ולכן היית מאבד קצת זמן. יש לזה ייצוג גרפי מצוין בקישור שצירפתי.

 

זו הסיבה שמבצעים בלימה נגררת. אין באמת קשר למשקל על הקדמיים.

 

יש גם את סוגית הסבסוב, אבל זה לא רלוונטי כל עוד לא נוהגים במשאית מירוצים או שלוקחים היירפין במכונית פורמולה 1.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית קצת סלט.. היל אנד טו דרוש לביצוע הורדת הילוך תוך כדי בלימה, כלומר לחיצה על הברקס והגז בו זמנית.

איך עוזר לי 'גז ביניים' או 'דאבל קלאץ''? גז ביניים עושים סתם בהורדת הילוך תחת האצה, עם זה אין בעיה.

דאבל קלאץ' זה באמת הדבר הכי מיותר שיש, לא רלוונטי בעליל בשום רכב בימינו, היה רלוונטי לפני הרבה שנים כשלגיר לא היו מסנכרנים (נפוץ יותר במשאיות). וכל הפתרונות ש'לוקחים יותר זמן' - זה לא באמת פתרון כי כל הבעיה היא בנהיגה על המגבלות, כשמנסים לחסוך זמן ולנהוג הכי מהר שאפשר, ובצורה חלקה וזורמת. אם אני נוסע רגוע אני ממילא לא צריך את כל זה.

 

היל אנד טו זה סוג של גז ביניים, כמו בשיטה הראשונה שציינתי וכמו בשיטה השנייה שציינתי (דאבל קלאץ'). הרי המטרה שלך היא שלא תהיה בלימת מנוע ושההורדה תהיה חלקה ככל האפשר. מה שאתה רושם, שאתה בולם תוך כדי שלוחץ על הגז בו זמנית, הוא לא ממש מדוייק. בזה אתה מתכוון לטכניקת בלימה ברגל שמאל, במקביל לזה שרגל ימין על הגז.

בהיל אנד טו, אתה נותן ליטוף קל בדוושת הגז במקביל לבלימה. שוב, כחלק מגז ביניים כדי להשוות בין הצירים ולייצר הורדת הילוך חלקה ללא בלימת מנוע. אם אתה לא נהג מקצועי במסלול, לא רואה למה זה כזה מטריד אותך שזה לא בר ביצוע אצלך. זה יכול להיות כיף להתנסות בזה, אבל לא קריטי. אני שוב אומר, לדעתי גז ביניים שתיתן לפני שחרור הקלאץ', זה משיג אותה תוצאה. במה שתיארת, אתה מדבר על בלימה ברגל שמאל וזה דבר מורכב כשלעצמו. במיוחד כשמדובר גם בגיר ידני.

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היל אנד טו זה לתת בליפ בגז להשוות סל"ד להילוך הנמוך, תוך כדי לחיצה על הבלם, בבלימה לפני פניה.

אין קשר לבלימה ברגל שמאל. ככה זה נראה :

 

 

בהיל אנד טו נותנים גז ביניים במקביל לבלימה, אז איך גז ביניים זה מבחינתך תחליף להיל אנד טו ?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מסובך? היל אנד טו זה גז ביניים תוך כדי בלימה. דאבל קלאץ' זה לרכבים לא מסונכרנים. אל תסבכו דברים פשוטים.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהיל אנד טו נותנים גז ביניים במקביל לבלימה, אז איך גז ביניים זה מבחינתך תחליף להיל אנד טו ?

 

הסבר: נניח שאתה מתגרזן כרגע בנס הרים ומגיע לפני פנייה. אתה תבלום חזק לפני הפנייה ואז תשלב להילוך נמוך יותר (בשאיפה כמובן לבצע זאת לפני הסיבוב המשמעותי של ההגה). אז במקום לשלב היל אנד טו- שלא בר ביצוע אצלך- בבלימה שלפני הסיבוב תוך כדי ההורדת הילוך, אתה תבלום רגיל ואז תוריד הילוך. אלא שלפני שתשחרר את הקלאץ' כאשר כבר הורדת את ההילוך, אתה תיתן קצת גז בשביל להשוות את המהירויות בצירים ולהעלות את הטורים ורק אז תשחרר את הקלאץ'. לדעתי זה עושה את אותו דבר כמו היל אנד טו. אלא שהיל אנד טו, עבור מי שכן יודע לעשות זאת וזה מתאפשר אצלו, יוצר יותר זרימה בנהיגה וזה יותר יעיל כנראה בלשמור את הרכב מאוזן. שתי הפעולות עושות את אותו דבר, אבל זו דעתי. אולי אתה רואה זאת אחרת ולא הצלחתי לרדת לסוף דעתך.

אוקיי, הפעולה של גז ביניים כפי שאני מתאר, תתבצע אחרי הבלימה המשמעותית, לפני שאתה חוזר לגז (בזמן שהורדת הילוך) בעוד שההיל אנד טו זה במקביל לבלימה. סבבה, אבל התוצאה של שתיהן והמטרה של שתי פעולות אלו, היא זהה. זה עניין של נוחות פשוט ליישם את זו או זאת.

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל העניין הוא שאני צריך לשחרר את הקלאץ׳ כשהברקס עדיין לחוץ, אין מצב שאני בלי ברקס בכניסה לסיבוב, ומהברקס אני אמור לעבור לגז להאצה החוצה, אם ההילוך לא משולב כבר בזמן הזה - אני מאבד זמן.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו השאלה מה מאבד יותר זמן: כניסה אטית יותר שלא בהאטה, או יציאה אטית יותר שלא בהילוך הנכון?

 

אין מה לעשות, צריך לעשות את מה שעולה בפחות זמן כדי להימנע ממה שעולה הרבה (מאוד) זמן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - הדיון הוא האם יש צורך בכלל בהיל אנד טו, לא איך למצוא פשרות בלי להשתמש בשיטה. המסקנה היא שיש צורך כי זה הכי מהיר וחלק בנהיגה ספורטיבית. למי שלא ממהר לשום מקום אין צורך בזה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל למי שנוהג רגיל עדיין יכול להיות צורך בגז ביניים. נהיגה חלקה זו לא מלה גסה גם מחוץ להקשר של נהיגה ספורטיבית.

 

בכל אופן, דינם של שרשורים לשנות נושא. אתה הצגת בעיה שיש לך (ולעוד הרבה נהגים) ואני הצגתי את הפתרון המתבקש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...