Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר ללאס וגאס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3451 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני מצטער, אבל זה נשמע כאילו אתה לא ממש יודע את התשובות לשאלות שציינתי.

 

כמה אתה צפוי להכניס שם בחודש (או שבוע)?

במה אישתך תעסוק וכמה היא צפויה להכניס? ולא, ״אני לא דואג לה, היא מוצלחת וכו׳״ זו לא תשובה לשאלה הזו.

אילו הוצאות אחרות יהיו לכם שם ובכמה אתה מעריך את הגובה שלהן? ענית לגבי דיור ומחיה (וגם זה לא נשמע מבוסס, אבל נגיד), אבל מה לגבי כל השאר?

 

אתם חייבים לברר את כל זה לפני שאתם בכלל מתחילים לחשוב על המעבר. גם אחרי שתברר לגמרי את הצד הכלכלי, יש שיקולים אחרים שצריך לחשוב עליהם, אבל אין טעם בכלל להגיע לזה אם הצד הכלכלי לא משתלם.

 

אני יודע על דברים שהם הוצאה וזה רכב, שכירות, ביטוח לרכב, ביטוח בריאות והוצאות של הבית, מה המחירים של זה אני לא יודע, ממה שהחברה של אישתי אמרה המחירים של המחיה יגיעו לכ3K$ אני לא יודע אם זה נכון או לא {לא בגלל שאני לא מאמין להם אלא בעיקר בגלל שהם בשלב אחר בחיים נשואים עם ילדים וחיים טוב }בגלל זה אני מתיעץ.

אולי לא הסברתי איך העבודה שם מתבצעת ובגלל זה לא הובנתי נכון בקשר להכנסה,

העבודה היא שיש מזכירה שמתקשרת אליך שיש פריצה ברחוב כזה וכזה אתה נוסע לשם בידיעה שהמחיר מינימום של סגירה של פריצה לבית נגיד הוא 80$,

אתה צריך לסגור את העבודה בכמה שיותר כסף כמובן בתלות של מה שעשית שם באיזה שעה הגעת ועוד משתנים,

מהסכום שסגרת אתה מקבל 30% על כל עבודה,

יכול להיות יום שתעשה פריצה אחת ויכול להיות יום שתעשה עשרים פריצות,

אישתי עבדה בטור מזכירה של החברה הזאת בעבר והיא אומרת לי שהיו להם עבודות ואפשרי להגיע ל1000/1500$ בשבוע שזה גם מה שהבחור שמנהל את החברה אמר לנו,

בקשר לאישתי היא תמצא שם עבודה כרגע אני לא יודע במה שנהיה יותר רצינים ונדע איך עובד עניין הגרין קארד שלי חברה שלה תחפש לה שם {זה מה שהחברה שלה אמרה לה}, יש לה הכרות עם אנשים שעבדה אצלם {הייתה גרה בוגאס כחצי שנה} ומידי פעם ביביסיטרים, בטור רווקה כשעבדה שם היא הייתה סוגרת את ה1000$ בשבוע וגם מטיילת.

חשבנו על ניו יורק {יש לאישתי משפחה גם שם] אבל המחיה שם יקרה מאוד אז ירדנו מזה אנחנו במטרה של לחסוך ולחזור, יש מצב שעוד שנתיים נראה שאנחנו מצליחים לחסוך כל חודש 4K$ ונרצה להישאר שם, יש מצב שעוד שנתיים נראה שלא חסכנו כלום ונחזור כי עדיין עדיף להיות ליד המשפחה אם אנחנו לא מתקדמים שם.

מה שטוב במנעולן זה שאנחנו שומרים שבת ובשבתות אני לא יצטרך לעבוד ,

אני יודע שעיקר הבעיה היא בי בגלל הגרין קארד והשפה בגלל זה אני יותר מתמקד באיך מוציאים גרין קארד ומה העלויות שצפויות לנו שם בחודש מאשר במה אישתי תעבוד שם,

מבחינתנו גם אם נסענו לא הצלחנו וחזרנו זה עדיף על פני להישאר וכל פעם להגיד איך לא ניסינו.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש לי חבר שכל כמה חודשים טס לארה"ב, עובד בתור מנעולן ותוך כדי גם מטייל ונהנה.

כמובן שהוא חוזר לפה כל פעם גם עם חסכון מכובד.

חוץ מהקריאות אתה מקבל גם אחוזים על מכירות של מנעולים ואמצעי הגנה לבתים.

 

מצד שני אתה יכול לעבוד בכל עבודה אחרת אם אתה נשוי לאזרחית ומוציא גרין קארד, אפילו מחנה מכוניות במסעדה יכול להרשות לעצמו E AMG בחניה.

פורסם
יש לי חבר שכל כמה חודשים טס לארה"ב, עובד בתור מנעולן ותוך כדי גם מטייל ונהנה.

כמובן שהוא חוזר לפה כל פעם גם עם חסכון מכובד.

חוץ מהקריאות אתה מקבל גם אחוזים על מכירות של מנעולים ואמצעי הגנה לבתים.

זה נשמע לי מאוד, מאוד לא חוקי. אפילו אם יש לו אזרחות כפולה, אמריקאית וישראלית, סיפור כזה מכניס אותך לכל כך הרבה פינות מבחינת מיסוי שאפילו אם אתה אזרח אתה הולך להסתבך עם רשויות המס בשתי המדינות בצורה שלא תשכח הרבה זמן.

 

 

מצד שני אתה יכול לעבוד בכל עבודה אחרת אם אתה נשוי לאזרחית ומוציא גרין קארד, אפילו מחנה מכוניות במסעדה יכול להרשות לעצמו E AMG בחניה.

כן, נכון. גם אם אתה קופאי במקדונלדס. בלי להעליב, זה פשוט לא נכון. כלומר, אתה יכול למשכן את החיים שלך ושל עשר הדורות הבאים אחריך בשביל זה (וזה עדיין יהיה הרבה יותר זול מבארץ), אבל הכסף לא צומח על העצים באמריקה.

 

שני הפני שלי - מעבר מדינה הוא הרבה מעבר לפן הכלכלי. אתה מתנתק ממשפחה ומחברים, בעצם מכל הסביבה התומכת שלך. אם אתה דובר את השפה ומגיע לעבודה טובה שמחכה לך ומתחשבת בצרכים שלך כמהגר זה הופך להיות הרבה יותר סביר. בתור מישהו בלי כסף, עבודה, ביטוח רפואי, סביבה תומכת ושאפילו לא מדבר את השפה יהיה לך מאוד קשה. תמיד יש סיפורי סינדרלה, אבל רוב המקרים הם מעט שונים.

 

אין לי לצערי את המספרים שאתה מחפש, אולי מישהו מהאמריקאים פה יכול לספק אותם. נכון שבהרבה מקרים מעבר כזה ישפר את מצבך הכלכלי, אבל איכות חיים נמדדת לא רק בפן הכלכלי. נקודת הפתיחה שלך היא, איך נגיד בעדינות, לא קלה. אם זה ממש בוער לך הייתי מנסה לשפר את עניין השכר בארץ, ללמוד אנגלית ולנסות לחסוך קצת במקביל. כשאתה אומר שאתה מעדיף לנסות ולהכשל, אל תשכח שכישלון כזה גם עולה לא מעט כסף.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם (נערך)
אני יודע על דברים שהם הוצאה וזה רכב, שכירות, ביטוח לרכב, ביטוח בריאות והוצאות של הבית, מה המחירים של זה אני לא יודע, ממה שהחברה של אישתי אמרה המחירים של המחיה יגיעו לכ3K$ אני לא יודע אם זה נכון או לא {לא בגלל שאני לא מאמין להם אלא בעיקר בגלל שהם בשלב אחר בחיים נשואים עם ילדים וחיים טוב }בגלל זה אני מתיעץ.

אולי לא הסברתי איך העבודה שם מתבצעת ובגלל זה לא הובנתי נכון בקשר להכנסה,

העבודה היא שיש מזכירה שמתקשרת אליך שיש פריצה ברחוב כזה וכזה אתה נוסע לשם בידיעה שהמחיר מינימום של סגירה של פריצה לבית נגיד הוא 80$,

אתה צריך לסגור את העבודה בכמה שיותר כסף כמובן בתלות של מה שעשית שם באיזה שעה הגעת ועוד משתנים,

מהסכום שסגרת אתה מקבל 30% על כל עבודה,

יכול להיות יום שתעשה פריצה אחת ויכול להיות יום שתעשה עשרים פריצות,

אישתי עבדה בטור מזכירה של החברה הזאת בעבר והיא אומרת לי שהיו להם עבודות ואפשרי להגיע ל1000/1500$ בשבוע שזה גם מה שהבחור שמנהל את החברה אמר לנו,

בקשר לאישתי היא תמצא שם עבודה כרגע אני לא יודע במה שנהיה יותר רצינים ונדע איך עובד עניין הגרין קארד שלי חברה שלה תחפש לה שם {זה מה שהחברה שלה אמרה לה}, יש לה הכרות עם אנשים שעבדה אצלם {הייתה גרה בוגאס כחצי שנה} ומידי פעם ביביסיטרים, בטור רווקה כשעבדה שם היא הייתה סוגרת את ה1000$ בשבוע וגם מטיילת.

חשבנו על ניו יורק {יש לאישתי משפחה גם שם] אבל המחיה שם יקרה מאוד אז ירדנו מזה אנחנו במטרה של לחסוך ולחזור, יש מצב שעוד שנתיים נראה שאנחנו מצליחים לחסוך כל חודש 4K$ ונרצה להישאר שם, יש מצב שעוד שנתיים נראה שלא חסכנו כלום ונחזור כי עדיין עדיף להיות ליד המשפחה אם אנחנו לא מתקדמים שם.

מה שטוב במנעולן זה שאנחנו שומרים שבת ובשבתות אני לא יצטרך לעבוד ,

אני יודע שעיקר הבעיה היא בי בגלל הגרין קארד והשפה בגלל זה אני יותר מתמקד באיך מוציאים גרין קארד ומה העלויות שצפויות לנו שם בחודש מאשר במה אישתי תעבוד שם,

מבחינתנו גם אם נסענו לא הצלחנו וחזרנו זה עדיף על פני להישאר וכל פעם להגיד איך לא ניסינו.

שוב, לא נראה לי שאתה מבין על מה אני מדבר.

 

אתם צריכים לעשות הערכה ריאלית, מגובה בעובדות, של כמה תרוויחו וכמה תוציאו שם. כמובן שאי אפשר לעשות הערכה מדויקת על הדולר אבל עדיין נראה שאתה לא סגור על רוב העובדות.

 

סתם לדוגמא, אתה אומר שאשתך זוכרת ש״אפשר להגיע ל-$1000/$1500 בשבוע״. כמה זה מייצג משכורת ממוצעת בחברה שם? יכול להיות שרק אנשים מאוד מנוסים או שהם מאוד ״אנשי מכירות״ מגיעים לסכומים האלה. לכמה מגיעים רוב המנעולנים בחברה? מה השכר הריאלי שאתה יכול לצפות לו?

 

ועוד דוגמא - אתה אומר למשל שאתה שומר שבת ושהעבודה מתאימה כי היא תאפשר לך לא לעבוד בשבת. אבל מה תהיה ההשפעה על השכר שלך? אולי בשבת מס׳ הקריאות גדול יותר? אולי השכר גבוה יותר בשבת? את כל זה צריך לבדוק ולשקלל.

 

גם עניין העבודה של אשתך - אל תזניח את זה, זה מאוד חשוב. עד כמה בטוחה העבודה ב-$1000 שאתה מדבר עליה? האם ההזדמנות קיימת גם היום? האם זה משהו שהיא בוודאות תוכל לעשות בלאס ווגאס? ואם לא (ובכל מקרה), מה השכר הריאלי שהיא יכולה לצפות לו, ספציפית בלאס ווגאס?

 

לגבי הוצאות - זה באמת משהו שכדאי מאוד שתברר יותר במדויק עם אנשים שגרים שם, אם זה עם החברים שלכם ואם זה בפורומים בארץ.

 

הסיבה שאני מתעקש היא שאני מכיר לא מעט אנשים שנסעו לארה״ב בדיוק כמו שאתם מתכננים. חלק חזרו עם הזנב בין הרגליים (ואפילו בלי גרוש) וחלק חזרו עם הון משמעותי שהצליחו לחסוך. חלק לא חזרו בכלל. ואתה יודע מה עיקר ההבדל בין אלו שהצליחו לאלו שלא? מחקר והכנה מקדימים.

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

אפשר 1000-1500 דולר לשבוע , אבל ריאלית ללא אמריקאית (ואשתך לא אמריקאית במנטליות , בחינוך ובתואר אמריקאי) - באיזור זול זה לא כ״כ קל.

(מניסיון - ואשתי למדה פה חטיבה ותיכון - ועם אנגלית מושלמת ומנטליות הרבה יותר קרובה למקור).

 

נראה לי מאכילים אתכם במספרים אופטימים מאוד. גם סיפורי המחנה מכוניות שמחזיק מרצדס (אולי מתחילת שנות ה90)... נו באמת.

 

לחסוך 4 אלף בחודש?

Dude - אתה לא בכיוון (אלא אם אתה הולך לגור באיזור זול ולהכניס צפונה ל100 אלף בשנה ... מה שלא נשמע כ״כ).

 

אבל שוב ... אני רק עברתי לפה מהארץ , אחי עבר לפה וחלק מחברי הטובים עברו (מי בצורה נורמאלית ומי בקומבינות)

 

תשמע - רק המעבר ולהתמקם לאדם בלי היסטוריית קרדיט ועם הפתעות בחודשים הראשונים - הייתי מעריך 10-20 אלף דולר דיי בקלות.

ואח״כ עוד 5 חודשים של חוסר עבודה?

אני לא אומר שאי אפשר ושלא תחיה שם יותר טוב - בהחלט לדעתי כן - ויותר נחמד בצד הזה של האוקיינוס - א ב ל! תעשה את זה בצורה אחראית - ואחרי שבדקת דברים כראוי , שיפרת אנגלית והוצאת גרין קארד מהארץ שתוכל להגיע לפה על דרך המלך.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

 

 

יש מצב שעוד שנתיים נראה שלא חסכנו כלום ונחזור כי עדיין עדיף להיות ליד המשפחה אם אנחנו לא מתקדמים שם.

 

מבחינתנו גם אם נסענו לא הצלחנו וחזרנו זה עדיף על פני להישאר וכל פעם להגיד איך לא ניסינו.

 

 

קח בחשבון שאם אתה נוסע וחוזר אחרי שנתיים תאלץ לשלם בארץ מיסים על מה שהרווחת שם. כולל ביטוח לאומי (על מס הכנסה יש אמנת כפל מס , אז יכול להיות שרק תצטרך לבצע השלמות )

לכן אם אתה מתכנן לנסוע , קח בחשבון שפחות מ 4-5 שנים זה ממש לא ישתלם לך כלכלית.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

תודה לעונים אני קורא כל תגובה וכרגע יושב על עלויות של ההוצאות החודשיות והוצאת הויזה,

מלכישוע, מבחינת משכורת היא אומרת שבד"כ היו מרוויחים כ1000$ בשבוע בטור מנעולן,כמו שאמרתי זאת לא משכורת קבועה אז קשה לצפות את המשכורת שלי, תלוי בכמה קריאות יש לך ביום,

בקשר למשכורת שלה נדע את זה רק שנגיע לשם כי רק אז נדע במה היא תעבוד, לא אפשרי לחפש מפה עבודה {היא מעדיפה מורה בבית ספר יהודי לא חייב דתי}.

בטור התחלה נשהה אצל החברים כשבועים/שלוש שבהם נחפש לה עבודה אני יותר יכיר את האזורים וכל הסידורים.

בנצי, אנחנו חושבים על ווגאס גם כי יש לי עבודה כבר שאני יוכל להתחיל שם עם ישראלי שיוכל לעזור לי עם השפה ויוכל ללמד אותי את כל עניין הפריצות, וגם כי המקום זול מאוד ואנחנו במטרה של לחסוך כמה שיותר,

כרגע יש לי רשימת הוצאות שאשמח אם תרשמו עוד דברים שלא לקחתי בחשבון.

ויזה בשבילי : כ1000 ש"ח כולל האגרות דרך חברה שממלאה את כל הטפסים ואני בא לראיון בקונסוליה בתאריך שהם קובעים לי איתם {עלות השירות 200 ש"ח ככה שאני חושב שלא שווה להסתבך עם מסמכים},

כרטיסי טיסה כ3000ש"ח לשנינו, קצת לאחר פסח.

קנית רכב: 3000$ זה בא נטו ממחשבה של להוציא כמה שפחות על ההתחלה לראות איך מסתדרים ואז להתקדם.

דירה: זה נע בין 600 ל 800$ דירות ברמה סבירה למחיה כזוג בד"כ זה כולל גז חשמל ומים, כמובן שכרגע זה דרך תמונות ורק במציאות נסגור על דירה.

אוכל/מחייה: 500$

דלק : 150$ לחודש.

עבודה לשנינו גם אם נכניס בטור התחלה מינימום שזה 2500$ לאדם אני חושב שנסתדר לאור המחירים שרשמתי ולאט לאט עם ההתמקצעות שלנו המשכורת תעלה,

אשמח אם תפרטו לגבי המיסים מה זה אומר שנצטרך לשלם כפל מיסים? אחרי כמה זמן לא צריך לשלם את המיסים בחזרה לארז?

מחירים שחסרים לי זה לביטוח בריאות וביטוח רכב. אם יש לכם עוד דברים שלא עלו לי בראש אשמח שתעלו אותם.

פורסם

ויזה בשבילי : כ1000 ש"ח כולל האגרות דרך חברה שממלאה את כל הטפסים ואני בא לראיון בקונסוליה בתאריך שהם קובעים לי איתם {עלות השירות 200 ש"ח ככה שאני חושב שלא שווה להסתבך עם מסמכים},

כרטיסי טיסה כ3000ש"ח לשנינו, קצת לאחר פסח.

 

איזה בדיוק ויזה תעלה לך 1000 שקל?

נכון ל23.12.16 רק האגרת טופס I-130 (בקשת גרין קארד שאשתך מגישה) היא 535$.

ובטח ובטח שלא תקבל אותו קצת לאחר פסח.

 

וכמו שאמרו לך, ויזת תייר במצבך יהיה מאוד קשה לקבל.

פורסם

ווגאס אכן זולה למחיה אך ההכנסה בווגאס היא בהתאם, יש לי 2 חברים שעובדים בתור מנעולנים בווגאס, הם מרוויחים פחות מחברים שעוסקים באותו התחום וגרים בלוס אנג'לס/שיקגו/ניו יורק.

 

אמרת שאתה גנן, אני הייתי מכוון לתחום הזה דווקא.

 

Sent from my Alcatel_6055U using Tapatalk

haters will hate

פורסם

לגמרי גנן יכול להכניס כסף לא רע בכלל אם הוא ברמה גבוהה ועושה גם עבודות של איריגציה , עיצוב וכו.

 

לגבי המספרים:

דירה ב600-800 דולר? נשמע קצת מפוקפק או באיזור לא משהו. או דירה קטנה מאוד. כולל חשבונות? בא נגיד שבאיזור שלי זה יהיה לדירה מ א ו ד מפוקפקת.

קח בחשבון שבלי היסטוריית קרדיט - תצטרך לפחות 2-3 חודשים במזומן כדי לסגור חוזה (חלק כפיקדון) אם לא אפילו חצי שנה ראשונה מראש (תלוי באיזור ובביקוש).

 

טיסות - 3000 ש״ח - זה 700 דולר - לוגאס בתקופה חמימה? מממ ... אולי לאחד עם קונקשנים וחברות זולות מאוד.

זה שהטיסה היא כיוון אחד - לא אומר שהמחיר הוא חצי.

 

ביטוח בריאות - כנראה 400-500 דולר לחודש לראש לאדם לביטוח לא רע.

כנראה אפשר לחסוך 100-200 דולר אם אתם אנשים בריאים ולקוחים בחשבון שאם תצטרכו משהו רציני - זה יעלה משהו רציני.

 

ביטוח רכב - זה מאוד משתנה - אם לא היה לכם רישיון בארה״ב איי פעם - אתם נהגים חדשים והפרמיה תהיה דיי גבוהה.

אבל מצד שני - רכב אחד זול (3000 דולר - זה Beater כן ? לא רכב אמין במיוחד כנראה ... או רכב בסיסי מאוד) ובלי מקיף / מקיף נמוך מאוד ובעיקר Liability - נגיד 100-200 דולר לחודש יהיה הBallpark.

 

אל תיקח חברה שתמלא לך טפסים - זה מיותר - תשתמש בפורום שנכנסת אליו.

הם לא עושים שום שירות חוץ מלהביא לך את התפסים בעברית ולמלא באנגלית / למלא איתך בטלפון / פנים מול פנים במקרה הטוב.

קח בחשבון שזה יכול ליצור הרבה טעויות והם לרוב מתעסקים עם אנשים שלא מבינים אנגלית עבור ויזות תייר.

 

ועדיין לא דיברת על עלויות מעבר , רכישה של דברים בהתחלה וכו.

 

לגבי המיסוי - בגדול כל עוד אתה נחשב תושב ישראלי לצרכי מס בעיני חבירינו - כשתחזור - אם תחזור תוך פחות מ4-5 שנים לפחות - כנראה תהיה חייב סביב ה10+ אחוז מהמשכורת כשתחזור.

 

לא כיף.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

ליביו, ב$800 דולר אתה שוכר דירה לא רעה בכלל בווגאס ועוד באיזור טוב כמו סאמרלין.

 

ביטוח רכב זה גרושים, חובה וצד ג' יעלה כ40-50 דולר בחודש בווגאס.

לגבי הרכב לא מחייב שזה יהיה beater, לא מזמן הבאתי לחבר מרצדס E320 שנת 2002 ב$3000, יד ראשונה עם ספר טיפולים מלא ממרצדס, הבעלים הקודם שילמה 4300 דולר על החלפת כל הגומיות ברכב במוסך של מרצדס. אז יש מציאות.

 

 

 

 

Sent from my Alcatel_6055U using Tapatalk

haters will hate

פורסם

שני השקלים שלי:

 

במקום לרדוף אחרי חלומות בארצות הברית (ובשביל המון אמריקאים החלום האמריקאי באמת הפך רק לחלום), נסה לשפר את מצבך הכלכלי בישראל.

 

המחייה בארצות הברית יקרה, המיסים דומים, ביטוח בריאות יקר בטירוף (אין לך מעסיק שישלם עבורך), השתתפות מעסיק בהפרשות סוציאליות קיימות רק אם אתה סוגר את הפינה בחוזה עבודה והמון תנאים סוציאליים שבארץ תופסים כמובן מאילו בארצות הברית פשוט לא קיימים.

 

אנשים שמצליחים בארצות הברית הם אנשים שגם בארץ הרוויחו 30-40 אלף שקל בחודש וחברה אמריקאית עשתה להם רילוקיישין על כרית משי.

פורסם

הניתוח שלך נכון למבט אחרי שנה או שנתיים. אחרי מספר שנים התמונה יכולה להשתנות. הדבר תלוי מאוד באדם עצמו ובכמה הוא מוכן להשקיע. אפשר להצליח גם במקרים אחרים רק זה לוקח זמן , ודורש הרבה מאמץ.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:


×
×
  • תוכן חדש...