Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טמפרטורת נוזל קירור/מנוע לא זהה במד בלוח השעונים מול קריאת רכיב OBD ואפליקציית Torque


יאני
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם. התיאור בכותרת. מדובר בגולף 2001 מנוע 2 ליטר בנזין אוטומטית. בפועל המחוג יציב על 90 מעלות בלוח השעונים. היום באפליקצייה מראה גג 82 מעלות. אתמול הראתה האפליקציה טמפרטורה של 102 מעלות. בפועל מד הטמפרטורה יציב על 90. מישהו מכיר/יודע/יכול לתת כיוון. עלה בדעתי לנסוע לרון לבדוק תקינות טרמוטט ומאווררים. מי יודע היכן נמצא הגשש טמפ'? יכול להיות שהוא מזייף?

עריכה אחרונה על ידי יאני

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ככה זה כמעט בכל המכוניות המודרניות.

מחוג טמפרטורה מראה 90 קבוע בתחום טמפרטורות בין 70 ל 105 בערך, בשביל לא להטריד את הנהג. מחשב לוח שעונים לא מזיז אותו בכוונה בתחום זה.

 

אחרת בעל הרכב ירוץ למוסך בכל פעם שהשעון עולה טיפה מעל 90.

 

 

בדקתי את זה בהרבה מכוניות מול סורק, זה תמיד מתנהג ככה למעט כמה דגמים יוצאים מן הכלל.

הכל תקין.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי תודה, אני מבין ומסכים עם מה שרשמת אך רציתי להפנות תשומת לב לשאלה שאולי לא היתה ברורה. באותו תוואי, מרחק וסגנון נסיעה וגם באותן טמפרטורות סביבה נסעתי אתמול והיום הלוך וחזור מהבית לעבודה וחזרה. לגמרי במקרה החלטתי לבדוק מה העניינים עם הסורק. אתמול, כפי שרשמתי, לאורך הנסיעה עד הגעה ליעד וגם בחזרה, הגיעה הטמפ לפי האפליקציה ל 102-103 מעלות, מה שעדיין תקין. היום בנסיעה הלוך וחזור, שוב באותו תוואי, סגנון, עומסים, הטמפרטורה לא עלתה מעל 82 מעלות ונעה בין 78 ל 82. לפי מה שאני יודע הטרמוסטט בדגם הזה עם מנוע APK נפתח ב 86 מעלות. האם יש מה לדאוג לגבי תקינות התרמוסטט?

עריכה אחרונה על ידי יאני

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אך רציתי להפנות תשומת לב לשאלה שאולי לא היתה ברורה

 

השאלה באמת לא הייתה ברורה. דיברת בעיקר על הבדלים בין תצוגת השעון לבין מדידה בפועל.

 

האם בשתי הנסיעות המזגן היה כבוי?

 

האם הראה 102 מעלות לאורך כל הנסיעה? או רק בעצירה?

 

לא הייתי בונה על האפליקציה.

 

במקרה זה האפליקציה מציגה את אותו הנתון בדיוק שמגיע למחשב מנוע. אין לה שום השפעה ושום פאקטור לכן הנתון מדוייק.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מזג-האוויר יותר חם והביל (שלשום)

מזג האוויר / טמפרטורת האויר החיצוני, משפיעה על חום המנוע.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני מאווררים. אחד נכנס לפעולה רק מטמפרטורה של מעל 92 והשני רק מעל 99. בוקי, אייל, אכן דיברתי על ההבדלים.

בבוקר חמישי ובערב בנסיעה של הטמפרטורה שלא עבר 82 מעלות המזגן פעל. בבוקר יום רביעי ובערב יום רביעי המזגן לא פעל והטמפ' הראתה 102 מעלות באפליקציה.

אני לא חושש להתחממות אלא דווקא להיפך - לא סביר שנסיעה של 30 דקות עם מזגן הטמפ נוזל הקירור לא תגיעה לטמפרטורת עבודה. עובדה שיום לפני כן. אני אמשיך לעקוב גם מחר בניסעה בינעירונית נראה מה קורה.

Microswitch.JPGThermoswitch operating temp.JPG

עריכה אחרונה על ידי יאני

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב, ראשית אני מבין מההסבר המצורף ששני מאוררים עובדים במקביל, לא אחד נכנס בטמפרטורה 92 והשני ב 99 אלא שניהם במקביל נכנסים למהירות ראשונה ושניה בהתאם בטמפרטורות הנ"ל.

 

 

שנית ההבדל הוא בהפעלה/אי הפעלה של מזגן.

 

כל עוד המזגן פועל, מאווררים עובדים כל הזמן ולכן ללא עומס מיוחד טמפרטורת נוזל קירור תהיה קורבה לנקודת פתיחה של הטרמוסטט. יכול להיות שיש לך טרמוסטט עם טמפ' פתיחה מעט יותר נמוכה מהמקורי.

 

 

 

כשהמזגן לא פועל, טמפרטורה "תשחק" בתחום הפעלה/הפסקה של מהירות מאווררים ראשונה, כאמור ללא עומס מיוחד כשהרכב בעמידה או תנועה איטית.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגולף דור 4 שני המאווררים עובדים יחד כאשר המזגן דולק. מהירות הסיבוב של המאווררים נקבעת בהתאם לטמפ' נוזל הקירור והלחץ במערכת המיזוג.

 

בנסיעה ללא מזגן רק מאוורר אחד עובד (המאוורר הגדול) במהירות 1 או 2.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יאני, 82 מעלות נראה באמת קצת נמוך - ושווה בדיקה.

אם אפשר - כדאי לבדוק מנוע זהה של מאזדה, אצל חבר או שכן.

 

המנועים היום מכוונים לחום המנוע לאזור ה 95-100 מעלות, לזיהום האוויר וחסכון בדלק .

בעבר חום המנוע היה כ 87-95.

עם הפעלת המזגן, מערכת הקירור מפעילה את כל המערכת בדרגה הגבוהה.

(מאזדה לעיתים מתאימה את המנועים שלה לישראל, לפתיחה יותר מוקדמת של מערכת הקירור)

 

בצע עוד מספר בדיקות והמשך לדווח בדיון - כי זה מעניין.

אבל - לא הייתי נלחץ, נסה לבדוק דיונים בנושא באוסטרליה ומזרח אסיה - תואמים לנו.

ואותך עם הידע.:wink:. אני יכול להפנות לשם, אחרי שקראתי את ניתוח נושא הפילטרים לרכב.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יאני, 82 מעלות נראה באמת קצת נמוך - ושווה בדיקה.

אין צורך לבדוק כלום.

כאשר הטמפ' של נוזל הקירור עולה מעבר ל-92-97 מעלות צלזיוס המאוורר נכנס לעבודה במהירות מספר 1 עד אשר

הטמפ' יורדת ל-91-84 מעלות צלזיוס לכן בהחלט יכול להיות הבדל של 5-7 מעלות כלפי מעלה או מטה של הטמפ' הנמדדת.

אל תשכח שלתרמוסוויץ' יש טולרנס של כמה מעלות וגם לתרמוסטט יש טולרנס של כ-2-3 מעלות פלוס מינוס מהערך הנקוב.

המנועים היום מכוונים לחום המנוע לאזור ה 95-100 מעלות, לזיהום האוויר וחסכון בדלק .

בעבר חום המנוע היה כ 87-95.

עם הפעלת המזגן, מערכת הקירור מפעילה את כל המערכת בדרגה הגבוהה. - לא בגולף של פותח האשכול. המאווררים מתחילים לעבוד במהירות מספר 2 כאשר הטמפ' של נוזל הקירור מעל 99 מעלות צלזיוס או/וגם הלחץ במערכת המיזוג עולה מעבר ל-232 PSI.

אייל.

כול הנכתב נכון לגולף של פותח האשכול ובהחלט המספרים עשויים לזוז כלפי מטה או מעלה בדגמים מאוחרים יותר של הרכב.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אותי שואלים ומעלים נושאים להבהרה והבנה, ואני בכייף מסביר..לא צריך ללכת לכיוון ה

קרוא קראתי - ובאוסטרליה.. הם משקיענים (כמעט ברמת בוקי ומרק :wink:) ויש הרבה נתונים.

כאשר אני רושם שווה בדיקה , הנושא מעניין אותי .

כן אני חופר וסקרן, ורוצה להבין לא רק לקבל תשובה כי זה ככה.

 

רשמתם הסברים אשר מקובלים עליי, אבל אני אוהב בדיקה עם דוגמאות והצלבות.

(כאשר מעלים נתונים להסבר כמו מרק10) ואימות נתונים מעוד מקורות -

ובמקביל - רשמתי לא להילחץ - כך כי התשובה שלי היא בדיוק כשלכם.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לתת קישור לדיונים באוסטרליה?

 

אגב, בדקתי עם האפליקציה על סקודה פאביה 2008 (שם אין מד חום מנוע בכלל) ופעם הטמפ' 89°C ופעם 102°C, מיותר לציין שלא התרגשתי וזה היה עוד לפני שנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...