Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כשלקוח ליסינג בא להתרשם מרכבים באולם תצוגה - הטוב,הרע והלא נורא


Matan g
שימו לב! השרשור הזה בן 2849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

לך לסניף אחר של פיז'ו. זכור שאתה בא להתעניין ברכב, לא לשוחח באריכות עם פוצים.

קורה שנופלים על איש מכירות מסריח.

זה כמו שנופלים על נהג מונית ערס (מהשרשור של אובר) או על שוטר מניאק שמשקר שלא עצרת בעצור. אוכלוסיית המדינה מורכבת גם מאנשים כאלה, זה בלתי נמנע לפגוש אותם במהלך החיים.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמובן שבכל אחת מהפעמים הצגתי את עצמי כלקוח ליסינג תפעולי וציינתי שהגעתי להתרשם ואינני זקוק לעזרה אלא אם אפנה לנציג בשאלה, על מנת לא לבזבז להם זמן יקר.

 

תחנה שניה: סוכנות פג'ו בהרצליה פיתוח

יום שישי בשעות הבוקר

נציג אחד עסוק עם זוג שבא לרכוש רכב, אני מסתכל בינתיים על ה-308, מרשימה בהחלט ברמת האבזור/מחיר

איכות החומרים סבירה למעלה ונמוכה באיזורים הנמוכים (כמתבקש בסגמנט/רמת מחיר)

לאחר כ-10 דק הנציג העסוק שואל אם אני צריך עזרה. הצגתי את עצמי ואמרתי שאני רק מחפש קטלוג עם הצבעים האפשריים להזמנה בארץ וחזרתי להמתין בסבלנות.

לאחר כ-15 דקות נוספות הגיע איש מכירות נוסף, פניתי אליו מכיוון שהיה פנוי.

ברגע ששמע שאני לקוח ליסינג אמר בצורה די בוטה: "אני לא יכול לעזור לך ולא לתת לך שום פרטים"

עניתי שאני בסה"כ רוצה לדעת מה הצבעים האפשריים מכיוןן שלא מופיעים בברושור.

העובד הצביע על ה-508 ואמר "הנה יש כסוף" ואז הצביע על ה208 "ויש שחור" ואז על דגם אחר ואמר "ויש גם לבן, טוב לך? יותר מזה לא תקבל"

יצאתי משם מזועזע. אפילו בבאסטה בשוק לא מתייחסים ככה ללקוחות באשר הם.

והאמת? מבאס לאללה, כי הרכב נראה מצויין - חבל שככה מתנהגים אלה שקוראים לעצמם אנשי מכירות.

 

תחנה שלישי - חוויה מתקנת: סוכנות אופל הרצליה פיתוח

מהיחס המזעזע שקיבלתי בפג'ו קפצתי לאופל... לא מתוכנן אבל היי, אני כבר פה.

בטון כמעט מתנצל לאור החוויה הקודמת הצגתי את עצמי למנהל המכירות שפנה אליי - "אני לקוח ליסינג, לא אגזול מזמנך, הגעתי רק להתרשם מהרכב".

-"אתה מצפה שנירה בך רק כי אתה לקוח ליסינג? כמובן שלקוח פרטי יקבל עדיפות, אבל הנה אני פנוי, בוא ואראה לך את האסטרה"

מאותו רגע מר אילן משה (מקווה שזכרתי את השם הנכון) השקיע בי כחצי שעה של הסברים, נתן את דעתו

והצליח להרשים בכמות הידע בנוגע לרכב הספציפי ולרכבים בכלל. לרגע הייתי בטוח שאני מדבר עם עיתונאי רכב מדופלם.

 

מתן.

 

כמה דברים:

 

ראשית, כל הכבוד לך על הכנות שאתה מעדכן בכל מקום שאתה מגיע שאתה לקוח ליסינג תפעולי במקום לשחק את המשחק של לקוח רגיל שרלבנטי ישירות לאיש המכירות ולמשכורת שלו, זה מראה שאתה מכבד את אנשי המכירות.

 

לצערך (ולצערי כמנהל מכירות בענף הזה) לא זכית ליחס דומה בסוכנות פיז'ו, לא חושב שיש הסבר להתנהגות כזו ומקומו של אותו איש מכירות לא במכירות פרונטליות.

 

לגבי אופל, היחס שקבלת ראוי לציון רק צריך לקחת בחשבון ש-80% ממכירות אופל הן לשוק המוסדי (כמו ליסינג תפעולי) ויותר מכך רוב המכירות האלו הן דרך חברת הליסינג של היבואן (קבוצת שלמה הם היבואנים של אופל) ולכן החיבור הישיר במקרה הזה כנראה משפיע מאוד על הלך הרוח באולמות שלהם. יותר מכך, האולמות שלהם די שוממים מלקוחות פרטיים כך שקל להם יותר לתת שירות לכולם.

 

בכל זאת, אני חושב שזה מראה שפגשת אדם נעים ומבין עניין וזה כשלעצמו מבורך.

 

אולי תגלו קצת הבנה ואמפטיה?

אנשי המכירות לא מתפרנסים מלקוחות הליסינג, גם לא מנערים חסרי רשיון נהיגה, הם מתפרנסים מ״מסירות״. אפילו לא מ״מכירות״ או מ״הזמנות״. מכירות והזמנות מבחינתם זה כסף על העץ. רק מה שנמסר ללקוח - מפתח ביד- נזקף לזכות המשכורת שלהם. שכרם מבוסס על שכר מינימום, אולי טיפ טיפה יותר ובונוסים, על מסירות ומכירת אביזרים. אפילו הפנסיה שלהם מבוססת רק על מרכיב השכר ללא הבונוסים. רובם בכלל לא עובדי היבואן אלא עובדים של אדם או גוף פרטי שמחזיק סוכנות משנה.

הם לא מתוגמלים על תדמית ולא על נחמדות ולא על ״מקצועיות״ על פי הסרגל שלכם. רק על פי סרגל המסירות של היבואן והיצרן. כן, גם הוא סופר מסירות בלבד ובהתאם מתוגמלים היבואן ובעל הסוכנות.

אז מבחינתם, הם מעדיפים להשקיע את מה שנדמה לכם כזמן פנוי, בחרישת לוחות יד 2 ורשימות אינסופיות של לקוחות עבר ולידים ששולח אליהם היבואן ולא בלקוחות סרק.

 

כתבת הרבה דברים שקיימים, אבל לא צריכים להתקבל בהבנה.

אדם שעובד בעבודה שמקבלת לקוחות\קהל פרונטלית צריך להיות בנאדם ולתת יחס בסיסי בלי קשר אם יש לו סימן של $ מעל הראש או לא, זה לא רלבנטי בשיחה של כמה דקות.

אני יכול להגיד לך שקרו לי הרבה מקרים בהם דווקא לקוח ליסינג הגיע לאחר כמה חודשים וקנה רכב פרטי לביתו כי קיבל יחס הולם כלקוח ליסינג.

 

לפני שהתחלתי לעבוד ידעתי שהרכב שאקבל יהיה סיאט איביזה(מידע שביררתי מראש).

 

לא לקחתי סיכון - ידעתי שאין סיכוי שמישהו יתן לי נסיעת מבחן אם אנסה לבקש כשזה לטובת רכב ליסינג,

אז עשיתי את הטקס הקבוע בנושא, התקשרתי לסוכנות וביקשתי נסיעת מבחן לשעת צהריים מוקדמת באמצע השבוע(בכוונה בחרתי בשעת שפל - כשהסוכנות ריקה) והגעתי לסוכנות שהיא באמת ריקה חוץ מהסוכנים, שיחקתי את משחק אני מעוניין לקנות וכו' כולל הצעת מחיר וזכיתי לאותה נסיעת מבחן(כמובן ברכב מטונף,מסריח מסיגריות מודל 2012-2013 בשנת 2015 עם 80 אלף קילומטר על השעון וגיר DSG רועד).

 

לאחר שבועיים קיבלתי טלפון של מה קורה ואמרתי שלא מעוניין - זה הדרך היחידה שמצאתי להשיג נסיעה על הרכב וחבל שככה.

היבואן מרוויח גם מהרכבים שהוא נותן בליסינג.

 

אתה מתאר פה מצב שבמקום מסויים אינו הוגן כלפי אותה סוכנות עליה היית צריך "לעבוד" כדי לקבל נסיעת מבחן.

נסיעות מבחן הינו משאב מוגבל ויש מותגים שאינם מצליחים לספק נסיעות מבחן לכל הלקוחות הפרטיים שלהם והלקוחות שלהם נדרשים לגמישות בשעות ובימים של נסיעות המבחן כדי לנהוג על הרכב. במצב כזה אתה במובן מסויים פוגע באותה סוכנות שבמקום לבצע נסיעת מבחן ללקוח פוטנציאלי עושה זאת איתך.

חברות הליסינג מקבלות הנחות גבוהות גם בגלל הכמות שהן רוכשות וגם בגלל שההשקעה מצד היבואן במכירת "פר רכב" אמורה להיות נמוכה יותר (כלומר לחסוך זמן של אנשי מכירות, אולמות, נסיעות מבחן וכו'). לכן, לקוח ליסינג אמור לקבל נסיעת מבחן מחברת הליסינג או לכל היותר ממחלקת ציי הרכב של היבואן (יש כזו ליבואנים הגדולים עם צי רכבי הדגמה נפרדים). בפועל אנשים עושים לעצמם חיים קלים ומרמים את הסוכניות ללקוחות פרטיים כדי לקבל נסיעת מבחן. אם אתה היית איש מכירות או בעל סוכנות, לא היית מרוצה מהעניין הזה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יחפש לי רכב בליסינג כעובד בודד ואף אחד לא יקח רכב חברה(שהוא רכב שהחברה משלמת עליו כסף בפועל ולרוב מוקצה לעובד) בשימוש כדי שאבחן אותו למען הנוחות שלי - וזה לא התפקיד שלהם זה אינטרנט של היצרן שאבחר ברכב שלו ושיוכל למכור כזה.

 

בנוסף,

במקרה הזה אני מרגיש ממש לא רע - הנציג טרח להגיד שזה הרכב הפרטי שצמוד אליו מטעם החברה כך שלא הזזתי גם אף רכב ולא הטרדתי לא עלינו אף נותן שירות ליותר מ25 דקות של נסיעת מבחן.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יחפש לי רכב בליסינג כעובד בודד ואף אחד לא יקח רכב חברה(שהוא רכב שהחברה משלמת עליו כסף בפועל ולרוב מוקצה לעובד) בשימוש כדי שאבחן אותו למען הנוחות שלי - וזה לא התפקיד שלהם זה אינטרנט של היצרן שאבחר ברכב שלו ושיוכל למכור כזה.

 

בנוסף,

במקרה הזה אני מרגיש ממש לא רע - הנציג טרח להגיד שזה הרכב הפרטי שצמוד אליו מטעם החברה כך שלא הזזתי גם אף רכב ולא הטרדתי לא עלינו אף נותן שירות ליותר מ25 דקות של נסיעת מבחן.

 

סדר היום של נציג מכירות מורכב מהרבה אינטראקציות כמו שהיה לו איתך (אני מניח שזה כלל הסבר של כמה דקות על הרכב, נסיעת מבחן של 25 דק' ואולי עוד כמה דקות follow up עליך, נגיד 40 דק' סה"כ) שבמקום להשקיע אותן בלקוח בעל פוטנציאל מכירה אמיתי אתה פשוט מודה שבמרמה גרמת לו להשקיע אותם בך לשווא (שוב, אני מדבר על הנציג ולא עם הארגון ברמה הכללית), אם נוח לך עם זה כנראה שלא עבדת מעולם במכירות.

 

אם אמרת שמי שבא איתך זה אותו אחד שהרכב צמוד אליו אז כנראה מדובר במנהל הסוכנות. אם מנהל הסוכנות יצא איתך לנסיעת מבחן במקום איש מכירות כנראה היה עומס כלשהו בסוכנות (לא תמיד עומס זה הרבה לקוחות שאתה רואה ויש דברים מאחורי הקלעים) כך שעל אחת כמה וכמה לדעתי ומנקודת המבט שלי כאחד שמכיר את המציאות מהצד השני עשית מעשה לא לעניין.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבאס, והתנהגות כזאת של נציג מכירות באמת לא לעניין, אבל האמת? זה לא הדבר שבגללו הייתי פוסל רכב. לפספס רכב שמוצא חן בעיני בגלל היחס במכירה ועוד כשאני מתכנן לקחת רכב בליסינג? למי אכפת מהנציג? זה בטח לא אומר כלום על השירות והחלטה לא לרכוש מונעת, לדעתי, מאגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יחפש לי רכב בליסינג כעובד בודד ואף אחד לא יקח רכב חברה(שהוא רכב שהחברה משלמת עליו כסף בפועל ולרוב מוקצה לעובד) בשימוש כדי שאבחן אותו למען הנוחות שלי - וזה לא התפקיד שלהם זה אינטרנט של היצרן שאבחר ברכב שלו ושיוכל למכור כזה.

 

בנוסף,

במקרה הזה אני מרגיש ממש לא רע - הנציג טרח להגיד שזה הרכב הפרטי שצמוד אליו מטעם החברה כך שלא הזזתי גם אף רכב ולא הטרדתי לא עלינו אף נותן שירות ליותר מ25 דקות של נסיעת מבחן.

 

את רוב הרכבים שלי אני קונה ולא לוקח בליסינג וכשאני בוחר רכב אחרי סינון ראשוני אני משקיע סכום עתק של כ 250 שקל ושוכר רכב זהה כדי לבחון את ההתאמה במשך יום שלם בלי נציג לידי. זה לא סכום כל כך משמעותי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהזמנה של 308 מאלדן לפני כחודשיים הצבעים היו:

אפור אלומיניום,חום,שחור,אדום. היה גם כחול כהה ונגמר. הרכב נמסר כשבועיים מיום ההזמנה. מאוד יפה מבחוץ. נציג- לא נציג, ובפרט שזה ליסינג, הייתי ממליץ לך לבחור את הרכב שישמש אותך בצורה הטובה ביותר ולא את הרכב שהמוכר שלו מנומס, אבל תסבול מהרכב 3 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייבת להגיב, לפני כמה שנים אני ובעלי עשינו סיבוב סוכנויות כדי לבחור רכב ליסינג בישבילו. ברגע שסוכני במכירות שמעו את המילה ליסינג- הפכו לקיר. שום יחס, אין עם מי לדבר. ברגע שהם יודעים שלא תצא להם מזה מכירה הם מסובבים גב והולכים. זאת הרגשה מאוד מאוד מגעילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו שבמגרשי יד שניה שומעים את המילים "מימון" ו"טרייד אין".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את רוב הרכבים שלי אני קונה ולא לוקח בליסינג וכשאני בוחר רכב אחרי סינון ראשוני אני משקיע סכום עתק של כ 250 שקל ושוכר רכב זהה כדי לבחון את ההתאמה במשך יום שלם בלי נציג לידי. זה לא סכום כל כך משמעותי.

 

מסכים! אם זה רכב שאפשרי לעשות איתו השכרה אני הייתי משקיע גם - אבל לא מצאתי אף סוכנות השכרת רכב שמתעסקת עם סיאט איביזה, לא רכב שנפוץ בהשכרה פשוט.

 

לגבי הזמן? הוא היה בנטו 30 דקות לערך(10 דקות הסבר פלוס הדפס של הצעת מחיר 20 דקות נסיעת מבחן וזהו), כשיצאנו וחזרנו סוכנות הרכב הייתה ריקה מאדם, שוב - שעה מתה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאיש מכירות בדימוס אני תמיד בעד גילוי נאות. לא הייתי מבקש נסיעת מבחן ואפילו לא שאלתי אף שאלה מעבר לצבעים או דרשתי משהו שיבזבז את זמנו היקר של איש המכירות, אף על פי שהעמדה הייתה ריקה מאדם והיה מונח לידו עיתון פתוח.

ובעניין הצבעים:,איך קונים היום רכב מבלי לדעת באיזה צבעים הוא יכול להגיע?

באולמות אחרים הייתה פלטה של צבעים עבור כל דגם, בפג׳ו לא. אין אפילו איזכור בחומר הפרסומי שהם מחלקים.

 

לגבי פסילת הרכב.. הרכב מעולה, אבל עד שאקבל (אם אקבל) תשובה מהיוזר של לובינסקי בפורום הוא לא אופציה, כי פשוט לא בא לי לעשות יח״צ לרכב טוב

כשהשירות שקיבלתי - פוגע וגרוע. יכולתי לעמוד על שלי מול הנציג אבל ראיתי עם מי יש לי עסק והעדפתי להמשיך את השישי שלי רגוע ושליו. מקווה שאקבל התייחסות לעניין הזה ממי שצריך.

 

אני לא מעניש כאן אף אחד אבל אין לי שיקולי דלק,אחזקה או ירידת ערך.. כל מה שהליסינג יכולים לספק - אני יכול לקחת ובראש שקט וכנראה שבאותו המחיר. מאזדה 3 ספיריט, אופל אנגוי פלוס, גולף 1.4 (זולה יותר), פוקוס טיטניום או פגו 308 פרמיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל דע לך שהפיז'ו חודשיים אצלנו וכבר חוותה תקלה אחת משביתה. לא הניעה בבוקר - משהו עם מחשב הרכב ומערכת הקודנית או משהו כזה. שבוע במוסך. דבר שני אני אישית ממש לא התחברתי לעיצוב הפנימי של הרכב, ובנקל הייתי בוחר גולף 1.4. ללא קשר מהמועמדות שציינת לטעמי היא אחרונה בכל מקרה אז למה לטרוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניחא סוכן המכירות נופל מהרגליים מרוב קונים, אז אין לו זמן לנודניק.

 

אבל כשהוא מגרד בביצים ונותן כזה יחס מקומו בלשכת התעסוקה.

 

כנראה שהפסוק שלח לחמך על פני המים לא חדר לכל אנשי המכירות בארץ.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה מזכיר לי משהו שקרה לפני כמה שנים.

יום אחד נכנסתי לסוכנות הונדה בפתח תקווה, ועם כניסתי הבהרתי לסוכן המכירות, שאני פשוט מחכה לתורי בסוכנות החברה הסלולרית הסמוכה, ובאתי רק כדי להעביר את ההמתנה בהתבוננות בדגמי המכוניות והאופנועים.

לא רק שסוכן המכירות קיבל אותי בסבר פנים יפות, אלא גם הייתי מלווה בילד בן 17 שלמען האמת די חפר לסוכן, וזה מצידו באמת ששיתף איתו פעולה והסביר לו בסבלנות.

יתרה מכך, היה לי כלב שהמתין בחוץ, והוא הזמין אותו פנימה ואף טרח וחיפש והגיש לכלב מים בקערה.

וכל זאת כאשר הוא יודע מהתחלה שאין פה שום פוטנציאל לעסקה, אלא פשוט הכנסת אורחים לשמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייבת להגיב, לפני כמה שנים אני ובעלי עשינו סיבוב סוכנויות כדי לבחור רכב ליסינג בישבילו. ברגע שסוכני במכירות שמעו את המילה ליסינג- הפכו לקיר. שום יחס, אין עם מי לדבר. ברגע שהם יודעים שלא תצא להם מזה מכירה הם מסובבים גב והולכים. זאת הרגשה מאוד מאוד מגעילה.

אותו יחס קר קיבלתי באולם התצוגה של קיה בתלפיות בירושלים כי הייתי הגון ואמרתי "ליסינג"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...