Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3797 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הממיר מומנט בדגם המדובר ננעל במהירות נמוכה מאוד, להערכתי מתחת ל20 קמ"ש.

 

המנוע לעולם לא פועל בסל"ד "נמוך מידי", מחשב הניהול יודע לשים יחס העברה ששם את המנוע בדיוק בנקודה הנכונה.

 

בקיצור זה הופך לשיח חרשים ולא באתי לשכנע אף אחד..

פותח השירשור, ידני יותר חסכוני :mm_wink:

זה למה רכבים שחרטו על דיגלם "חיסכון", דוגמת הפריוס, מגיעים עם גיר ידני... או שלא.

אין פה שיח חרשים ואל תתן לחוסר ידע שלך להפריע לך ללמוד עוד ולהתעמק.

CVT חוסך פחות מהתיבה האוטומטית STEP הקלאסית אבל תמיד יצרוך יותר מידני ומה שעושה את ההבדל זה הממיר מומנט לא משנה כמה מהר הוא ננעל הוא עושה את ההבדל וכמובן הרגישות של תיבות CVT לשחק בסל"ד ולעיתים באופן מוגזם, לדעתי לפחות, בכל שינוי דוושה.

חלק מהאסטרטגיה הזאת נובעת "משימור עצמי" של ה CVT וזה בא על חשבון תצרוכת דלק וחלק נסיון להתגבר על מצבים בהם נעילת הממיר מומנט מתנתקת על מנת לתת יותר מומנט.

 

רכבים היברדיים שהזכרת לצורך חיזוק העמדה שלך, זה כבר עניין אחר לגמרי וברור לגמרי מאיפה מושג החסכון ולמה חייבים להתשתמש בתמסורות מורכבות, אגב אתה מצליח להשיג אותה תצרוכת דלק של רכב הברידי עם מנוע בנזין רגיל - כבוד 8) .

פורסם

בוקר טוב

תודה לכולכם על שיתוף המידע המעניין.

 

אמנם הכלי הפרטי שלי הוא קטנוע, אך במסגרת עבודתי אני נוהג על פרייבטים ומשאיות גדולות ידניות. כך שאפשר להגיד שאני יודע לעבוד עם קלאץ' ביחס לאדם שלא נהג שנים על ידני מאז הטסט.

פורסם

אמינות תיבת ההילוכים זה רק פרמטר אחד בבחירת רכב חדש. וכמו שמאמר, תיבת הילוכים ידנית אמינה יותר מכל תיבה אוטומטית/רובוטית/רציפה.

 

אם אתה יודע לתפעל את הגיר הידני ואת המצמד כמו שצריך, 208 היא לדעתי עדיפה משמעותית על מיצופישי ספייס סטאר הבסיסית. מנוע של 208 למרות שגם לו יש 3 צילינדרים, הוא בעל משקולת איזון ונטול רעידות כמעט לחלוטין, האוטו עצמו מתקדום יותר ובעל מאפייני ניהוג עדיפים משמעותית.

 

 

אגב בשימוש נכון מצמד בגיר ידני יכול בקלות להחזיק 250 אלף ק"מ ויותר. אם אתה נוהג על משאית, אתה אמור לדעת לשחרר מצמד בזינוק בסל"ד הכי נמוך שאפשר ולהאיץ מהמקום ללא החלקה של מצמד. זה מקטין משמעותית רת הבלאי שלו.

 

 

פורסם (נערך)

לנושא אמינות - יש דוגמא מעשית שנובעת מניסיון ממושך. פיאט פונטו דור 2 מ 2001-2006 צוידה בגיר ידני וגם בגיר CVT . היות שמדובר בגיר רציף יפאני תוצרת FUJI , דבר שמנטרל סטיגמות "אמינות איטלקית" הרי מניסיוני ומחקר ממושך המסקנה כזו : אכן גיר ידני אמין ואין אלמנט סיכון באחזקתו, הגם שאורך חייו המצויין מותנה בתפעול סביר. לגבי הגיר היפאני הרציף בפיאט - אמינות כללית טובה אבל היו לא מעט מקרים של התפוררות הרצועה ואז הגיר הולך. שיפוץ לא משתלם ואף אחד לא רוצה להתעסק בזה.

 

בנושא המשני, לגבי המומחים שטוענים שגיר רציף חסכוני מידני - הריני לבשר להם שהם טועים. ההבדל לא גדול אבל לטעון שבגלל ש"הייתה לי ספייססטאר שהייתה רציפה ונורא חסכונית לעומת ידנית ממותג אחר" - זה כלל לא רציני.

לפי נתונים רשמיים הידני מעט חסכוני לעומת הרציף באותו דגם.

הערה : אכן נדרשת מיומנות בתפעול גיר ידני כדי למצות את פוטנציאל החסכון, מה שכמעט אינו רלבנטי בנהיגה ברציף.

 

נתונים רשמיים : (בליטרים ל- 100 ק"מ, עירוני/בינעירוני/משולב)

ניסן מיקרה 1.2 :

נתוני יצרן לידני: 6.1/4.3/5.0.

נתוני יצרן לרציף: 6.7/4.6/5.4

 

מיצובישי ספייססטאר :

נתוני יצרן לידני: 5/3.9/4.3.

נתוני יצרן לרציף: 4.9/4.0/4.4

עריכה אחרונה על ידי beamvelavan
×
×
  • תוכן חדש...