Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3839 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

image.jpgבוקר טוב, אני כותב פוסט נוסף כי לא הצלחתי לערוך שוב את הקודם ולהוסיף שאלה נוספת.

הבחנתי כי במיכל המים שלי ישנו מעיין בוץ חלודה במים (מצורף צילום). כך קניתי את הרכב.

(147 אלף קמ). במוסך רוקנו את המיכל ומילאו שוב במים אדומים (לא ידוע לי הסוג) והמים היו קצת יותר נקיים לאחר מכן, למרות כי עדיין היה מעיין בוץ/חלודה שצפו, אך היה ניתן לראות חלקים על פני המים שהם אכן מים ולא רק שכבת בוץ. לאחר פרק זמן של שבועיים הבחנתי, כי המים חזרו למצב הקודם בו היום.

עצתכם?image.jpg

פורסם

כשקניתי אותו אכן היה חסר שמן, כמובן כשקניתי ביצעתי טיפול של החלפת פלאגים ושמנים ומלאו שמן גם כמובן והרבה. כרגע עברו שבועיים מאז ומד השמן הוא תקין. כלומר יש שמן וכרגע לא נראה שישנה ירידה. כמו כן לא שמתי לב לנזילות כלשהן מתחת לרכב.

אני לא יודע איזה מים היו, אל כשהחליפו את המים שמו מים אדומים. בעת הטיפול.

פורסם

ייתכן כי מערכת הקירור מאוד מאוד מטונפת ממשקעי העבר וזו בהנחה שאין בעיה בראש המנוע.

כדי להגיע למצב של מערכת נקייה ביותר תיאלץ ככל הניראה לבצע ניקוי יסודי לרדיאטור ולמעברי בלוק המנוע.

ייתכן שפלאש עם חומר יעודי למערכת הקירור יספיק!

פורסם

מניסיון שלי כבר 6 מכוניות vw במשפחה אם משתמשים בנוזל קירור מקורי אין את התופעה שאתה מציג כאן ואני מדבר על מוניות שעשו גם 600000 ק"מ על מנוע מקורי והמנוע עדיין חי ובועט אי שם בצפון. אולי בעבר היתה פריצת אטם ראש ולא ניתן לנקות את המערכת לחלוטין למרות שכאן רואים הרבה ג'יפה. רכב שאני רואה משקעים ואו נוזל קירור שהוא מי חלודה אני לא קונה. אני לא יודע איזה מיץ פטל שמו לך בטיפול אבל אם זה לא נוזל מקורי או תואם למקורי אז לא עשית למעשה כלום.

פורסם

אז מה האופציות שלי מכאן והלאה? מה העלות המשוערת לניקוי המתואר לעיל והיכן רצוי לבצע? יש אופציות נוספות?

פורסם

אתה יכול לקנות חומר טוב וחזק ולבצע לפי ההוראות על החומר את הניקוי בעצמך. רק חתשומת ליבך מכיוון שמדובר בחומרים חזקים עלולות להיפתח נזילות שניסתמו מהשימוש במיי ברז ובנוזל לא מתאים (קורוזיה ואבנית שסתמו סדקים).

פורסם
[ATTACH=CONFIG]446320[/ATTACH]בוקר טוב, אני כותב פוסט נוסף כי לא הצלחתי לערוך שוב את הקודם ולהוסיף שאלה נוספת.

הבחנתי כי במיכל המים שלי ישנו מעיין בוץ חלודה במים (מצורף צילום). כך קניתי את הרכב.

(147 אלף קמ). במוסך רוקנו את המיכל ומילאו שוב במים אדומים (לא ידוע לי הסוג) והמים היו קצת יותר נקיים לאחר מכן, למרות כי עדיין היה מעיין בוץ/חלודה שצפו, אך היה ניתן לראות חלקים על פני המים שהם אכן מים ולא רק שכבת בוץ. לאחר פרק זמן של שבועיים הבחנתי, כי המים חזרו למצב הקודם בו היום.

עצתכם?[ATTACH=CONFIG]446321[/ATTACH]

לחבר שלום,

 

הבוצה והלכלוך נוצרו כנראה מאחת הסיבות הבאות:

 

1. מחליף החום של שמן המנוע שתפקידו לקרר את שמן המנוע כנראה נפרץ לכן יש לך ערבוב של מים עם נוזל קירור.

 

2. אם הרכב מצוייד בתיבה אוטומטית עלול לקרות שמחליף החום של התיבה נפרץ.

 

3. אטם ראש מנוע נפרץ.

 

עלייך לבדוק תחילה את הסיבה לבוצה ולטפל בבעיה ואז לנקות את מערכת הקירור.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

תודה רבה לכם על תשובותיכם. מה העלות המשוערת של בדיקה/טיפול/ניקוי שכזה. להערכתם והיכן מומלץ לבצע?

שהרי להשאיר את המצב כך לא נראה ראלי. וכן שלטפל בזה בעצמי אני די מעדיף שלא. אלא שאיש מקצוע ינסה לפתור את הבעיה משורשה.

עריכה אחרונה על ידי swiv
פורסם

תלוי מאוד מהי התקלה שבגללה נגרמה הבוצה לכן אין מנוס מבדיקה של בעל מקצוע מומחה.

 

אני מציע שתיצור קשר עם מוסך רון שהינו חבר הפורום ואינו גובה כסף עבור בדיקה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מצטרף לחוות דעתו של מרק מניסיון עם רכב זהה.

 

ייתכן מאוד כי הקולר של הגיר נפרץ. ממליץ לך בחום לגשת למוסך ולהתקין קולר מוגדל חיצוני. זה לא עסק זול אבל מניסיון זה כנראה מתבקש.

 

חזור לעדכן.

 

נ.ב הקפד לבדוק בקביעות מפלס שמן במנוע, המנוע המדובר צורך שמן אלא אם בשנתון שלך כבר היצרן פתר את הבעיה - נחכה לתגובה של מרק בעניין (ברכב זהה שנתון 01' מנוע APK הייתה קיימת צריכה ידועה)

פורסם

כמה זה לא זול?

אצלי מנוע AZJ

שלחתי הודעה ל מוסך רון עם קישור לפוסט זה. מקווה שיענה. בכל אופן אנסה להגיע אליו מחר על הבוקר.

ידוע לכם אם צריך לתאם מראש?

פורסם
כמה זה לא זול?

אצלי מנוע AZJ

שלחתי הודעה ל מוסך רון עם קישור לפוסט זה. מקווה שיענה. בכל אופן אנסה להגיע אליו מחר על הבוקר.

ידוע לכם אם צריך לתאם מראש?

 

אני לא זוכר במדויק. בסביבות 600-700 ₪ בזמנו במוסך "אדמונד". בחולון. המוסך מתעסק בעיקר בשיפוץ גירים של VAG והמנהל יורם הוא אחלה בחור ואיש מקצוע ישר. בעבר אף היה חבר בפורום אם אני לא טועה. במידה ונפרץ מקרן התיבה עלייך להחליף ממילא נוזל קירור וכמו שאמרתי עדיף לעשות זאת במסגרת התקנת מקרן חיצוני. הדבר הומלץ בפורום לא אחת ואני מצטרף להמלצה. בזמנו כשהגעתי ליורם הוא התחבר עם סורק למחשב הרכב וניטר את טמפ' השמן וניכר היה כי הוא התחמם יתר על הרצוי, כך לפי יורם. בעצתו התקנתי מקרן ואף החלפתי שמן גיר (מה שלא כל כך מקובל ומומלץ אך לקחתי את הסיכון אם אפשר לקרוא לזה כך)

פורסם

במידה וחדרו מים לתיבה האוטומטית כתוצאה מפריצה של הקולר המחיר עבור החלפה של הקולר+ניקוי ייסודי הרבה יותר גבוה ולדעתי עלול להגיע ל-2000 שקלים.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...