Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3824 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה מכיר סוכנויות כאלה? יש משהו מומלץ?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ראשית, יש לך את כל אתרי השוואת המחירים בתחום התיירות - טרוולוסיטי, אקספדיה וכו' וכו'.

שנית, יש אתרים ייעודיים לענין השכרת רכבים, כמו - Autoeurope, Rentalcars.com, Arguscarhire וכו', וכמובן אופרן.

ואחרון, אם אתה או חברך חברים במועדון נוסע מתמיד כלשהו, יש בדר"כ קשר לחברות ההשכרה דרך אתר ייעודי.

פורסם

יש לי הנחה של 17% בSIXT הישראלית, בזכות הנוסע המתמיד של אלעל.

בנוסף, אם אני לא טועה יש לי הנחה נוספת בכרטיס האשראי שלי.

 

בדקתי באתר הישראלי של SIXT, עם ההנחה שיש לי והתוספות (נהג צעיר לחבר [מתחת ל23], ביטוח ביטול השתתפות עצמית) אנחנו יכולים לשכור BMW 3ER/AUDI A4/C CLASS באותו מחיר שיש באתר של SIXT (העולמית) רכב מקטגוריה של גולף GTI/GTD או מקביליהם (סדרה 1, איי קלאס וA3).

מצד אחד הקטגוריה הגבוהה זה יותר טוב מבחינת מרווח ואולי גם מבחינת נוחות וביצועים, אבל מצד שני לשני אנשים שהגבוה מביניהם הוא 1.70 מטר, המרווח לא ממש קריטי. מקומות החניה בגרמניה גם צפופים יחסית ועשוי להיות יתרון לרכב כמו גולף.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

בנסיעה שעשיתי לגרמניה שכרתי רכב דרך אופרן (הרכב בפועל היה של יורפקאר) והייתי מאד מרוצה.

ההצעה הייתה זולה משמעותית מכל מקום אחר שבדקתי , וכל הביטוחים המשלימים היו כלולים.

לקחתי את הרכב במינכן והחזרתי אותו בפרנקפורט ללא עלות נוספת.

הרכב שקיבלתי היה חדש לחלוטין (A4 דיזל סטיישן ידני עם 1500 קמ על השעון) כולל GPS מובנה.

 

הטיול שאתה מתכנן נשמע מעולה!

חסר לך שאתה לא מעלה תמונות!

בלוג קרינה חשוב! [URL]http://terrorkrina.blogspot.ie/[/URL] :lol:

פורסם (נערך)

שנה שעברה טסתי עם המשפחה ועשינו הפוך (התחלנו בפרנקפורט וסיימנו במינכן), הזמנו מונדיאו סטיישן, קיבלנו A6 סטיישן TDI בתוספת של 10 יורו ליום כולל ביטוח ל3 נהגים (ההורים ואני, הייתי בן 21). הרכב כמובן כלל GPS.

בסוף דצמבר אני טס לברלין, אולי גם שם אשכור רכב ל3-4 ימים כדי לצאת את גבולות ברלין (סיטרואן C5).

בסוף הגרמנים יחשדו בי, מה אני עושה שם כל כך הרבה? :lol:

 

השאלה מה ההפרש באופרן עבור נהגים צעירים? (בני 23 ו22)

 

אגב, מה המחירים ברינג? רוצים לעשות משהו כמו 2/4 סיבובים כל אחד.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

טוב, מצאתי משהו מגניב עם הרכבים בהשכרה. יש ליורופקאר סניפי פרסטיג' (ותודה לRS) בהם ניתן לשכור גולף R סטיישן, פולו GTI או אבראת' ידנית.

מבחינת הגודל והביצועים אני מאמין שהאבראת' תמצא את עצמה היטב באוטובהאן, השאלה מה לגביי נוחות הנסיעה? אחרי הכול לפחות שעתיים - 3 שעות נהיגה ביום, צריך שיהיה משהו נוח.

המחיר דומה לגולף GTI/GTD בSIXT העולמית ולסדרה 3/אודי A4 בSIXT הישראלית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

עוד שאלה:

רוצים לעשות כמה סיבובים ברינג. לא סגורים איזה רכב אבל כנראה משהו בסיסי כי אף אחד מאיתנו לא מנוסה בנהיגה ספורטיבית/נהיגת מסלול.

ראיתי שההשתתפות העצמית מאוד גבוהה, ובתמורה ל200 יורו יש אפשרות להפחית אותה ל2500 יורו. מישהו מכיר סוכנות ברינג שמאפשרת כיסוי מלא בביטוח או השתתפות עצמית זולה? (נניח 200-300 יורו)

 

אגב, אפשר להכנס לרינג עם רכב שכור?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

המועד מתחיל להתקרב ורוצים לסגור כרטיסים כבר.

 

ממה ששמתי לב על ידי גוגל מאפס, רוב היעדים שלנו מרוכזים באיזור מינכן ובעיקר באיזור פרנקפורט. יש גם כמה יעדים בשטוטגרט (שתהיה כנראה תחנת העצירה בין פרנקפורט למינכן) עם זאת, אנחנו לא רוצים לוותר על מספר אתרים שנמצאים מרוחקים יחסית:

1. מוזיאון פולקסווגן.

2. מפעל איירבאס בהמבורג.

3. כמה יעדים בברלין שלא הספקתי לבקר בהם בטיול האחרון (גלריית הצד המזרחי ושדה"ת טמפלהוף) ויעדים שלא התעכבתי בהם מספיק בגלל הידידה שטסתי איתה והאיצה בי לסיים (מוזיאון הטכנולוגיה בברלין ומוזיאון הרכב קלאסיק רמיס). מאמין שבברלין לא אתעכב יותר מיומיים שלושה. מתלבט אם להחזיר שם את הרכב ולקחת שוב אחרי כמה ימים או להשאיר אותו ולנסות להתנייד איתו בברלין (מה שנראה לי כחוויה מפוקפקת למדי, אולי לשכור סמארט ולהחזיר את הרכב הגדול רק ביום העזיבה של ברלין).

 

חשבתי לטוס לפרנקפורט ולחזור מהמבורג (כרגע אני מדבר על טיסות ישירות בלבד). הפתרון הוא בסדר, אממה, הטיסה של גרמניה יוצאת מהמבורג בסביבות 7 בבוקר, זה פשוט בזבוז. העדיפות שלי בחזור היא לטיסת ערב/לילה, כדי לנצל את היום האחרון ולהרוויח אותו על מנת לטייל.

למישהו יש הצעה יעילה יותר? ניסיתי ללכת הפוך על הפוך (לטוס להמבורג ולחזור מפרנקפורט), אבל זה עדיין יוצא טיפשי, כי הנחיתה בהמבורג היא בשעות הערב. עם טיסות לפרנקפורט אין בעיה כי לLH יש 3 טיסות ביום ולLY יש 2 טיסות ביום, מזה אני לא מוטרד בכלל.

 

כמובן שבנסיעות בין היעדים אנחנו צפויים להכנס לכל מיני ערים או יישובים מעניינים, אין היגיון בנהיגה של 400-500 ק"מ ביום (אולי למעט ימי מעבר מאיזור לאיזור).

 

מעלה שוב את הנושא של הרינג - מי משכיר רכבים עם השתתפות עצמית סבירה? 2500/5000 יורו כבד עליי ועל החבר, במקרה שלא עלינו עושים תאונה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דור - אתה קצת נגרר לפיזור שי הישראלי הקלאסי, תבזבז הרבה מאד זמן בדרכים (אלא אם טיול אוטובאהנים הוא חלק חשוב בחוויה המוטורית שלך). לדעתי נסה לצמצם.

 

לגבי טיסות - השעות המוזרות הן מחלה ידועה של LCC. רוצה לנצל את הזמן יותר טוב - שלם למוביל קלאסי, את ההפרש תחסוך בכך שתזקק ל-1-2 לילות פחות במלונות, כך שנטו, עבור זמן שימושי דומה תשלם מחיר די דומה. עם זאת ללוח המוזר של LCC יש יתרון - לא תהיה לך בעיית red eye (ואני משאיל את המונח לטיסות שאינן כאלה מבחינה גאוגרפית), תהיה רענן כבר מתחילת הטיול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

ספריאל:

אין לי בעיה לשלם יותר על טיסה סדירה, להפך אני מעדיף לעשות זאת. בטיסות הלואו קוסט משלמים על כל דבר. בחירת מושב, מזוודות, אוכל וכו'. ולמי שיגיד לי שאוכל לא חשוב - לא אסכים עמו. למרות שאכלתי לפני הטיסות הייתי רעב בטיסה. אז נכון שהאוכל לא מדהים (למרות שבאלעל היה בסדר גמור ב3 הטיסות האחרונות עמם), אבל הוא סותם את התאבון לרוב עד שתמצא משהו סביר לאכול.

לקחתי מראש בחשבון עלות של 400-450$ לכרטיס טיסה. אם אני טס עם אלעל אני יכול לנצל נקודות של נוסע מתמיד ולהוזיל את העלות בכמה עשרות דולרים.

 

המטרה היא לא לבזבז הרבה זמן בדרכים, השאיפה היא לא יותר מ3-4 שעות נהיגה ביום, עדיפות לפחות מזה (באיזור השעתיים עד שלוש שעות). עם זאת - יעדים כמו מוזיאון VW או מפעל איירבאס הם יעדים שאנחנו לא רוצים לוותר עליהם. זה לא טיול מאורגן ואני לא מחפש להכניס כמה שיותר יעדים ביום. אני מחפש לראות בכיף את היעדים שאנחנו רוצים ולא לצאת בתחושת החמצה. אני יודע שהפרטנר מתאים והוא בראש שלי. (שזה חשוב מאוד לדעתי)

לצורך העניין במוזיאוני טכנולוגיה אני מסוגל לבלות 3-4 שעות בלי בעיה, כנ"ל לגביי מוזיאוני רכב גדולים. אפילו עם המשפחה שרפנו משהו כמו שעתיים - 3 שעות במוזיאון פורשה, למרות שאחותי לא חובבת רכב וגם אמי.

 

האמן לי, אני לא מתרגש מטיסות בוקר מוקדמות. שלשום חזרתי ארצה אחרי טיול עם טיסה כזאת. איך שנחתנו, שמנו את המזוודות במלון ויצאנו לטייל. ואני לא ישן בטיסות.

אילו הייתה טיסת בוקר בשעה סבירה זה היה יכול להיות יותר נחמד, נניח טיסה שיוצאת מפה ב10 בבוקר. אני צריך לקום רק ב6 כדי להיות בנתב"ג בזמן, ככה השינה שלי לא נפגעת יותר מדי (כי אני רגיל לקום ב6-7 בבוקר בשגרה) ומצד שני אני נוחת בשעה סבירה ככה שיש לי עדיין כמה שעות לשרוף בחו"ל.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דור - הדיון בעניין שעות הטיסה ו-LCC מול חברה מסורתית די מיצה את עצמו, ובסופו של דבר צריך להחליט לגבי כל נסיעה בהתאם למאפיינים שלה.

 

יש בעיה עם החברות הסדירות אשר מתיחסות לטיסות לת"א כאל טיסות פנים אירופיות, למרות שהפנים אירופיות אורכות בד"כ 1-2 שעות (חוץ מטיסות קצה לקצה, נניח LIS-HEL והטיסות לישראל ארוכות פי 2-3, אבל המטוסים המוקצים הם בסטנדרד פנים אירופי ובחלק גדול מהטיסות גם השירות מינימלי. חזרתי לפני 3 שבועות מהלסינקי, למרות שמדובר בחברה סדירה (AY) לא היה אוכל בטיסה (וד"א - לפני שנה וחצי, באותה טיסה, היה אוכל, אבל משום מה חילקו רק לחצי הנוסעים). אני למדתי כבר מזמן שאחד מתאי תיק הגב מוקדש לאוכל ומים (יש חברות שגובות גם תמורת מים, ויש פתרון אלגנטי לבעית העברת הבקבוקים בביטחון האירופי), כיון שחוץ מאל-על אי אפשר לסמוך על אכילות המזון המוגש במטוס. (מציע לך לקרוא ב-A.net איזה TR של ישראלי שטס לסינגפור עם LH. קטילה כזו לא ראיתי הרבה זמן, והוא מקבל חיזוקים בתגובות).

 

אני בהחלט מבין על מה אתה לא רוצה לוותר. העניין הוא שזה מצריך תכנון נכון, וקרוב לודאי שבמרחקים הגדולים טיסה תהיה הפתרון הטוב ביותר ויתכן שאפילו הזול ביותר. אולי אפילו FRA-HAM וחזרה באותו יום, בלי מזוודות, באיזה חברה זולה (צריך בדיקה, לא טרחתי - אבל לטוס בטיסה של 7 בבוקר ולחזור בטיסת ערב יאפשר לך לא להתנייד בין מלונות). הנה - זרקתי רעיון, עכשיו בדוק אותו, ואם הוא ישים צריך לנעוץ אותו באיזה שרשור של תכנון טיולים. כמבון גם רכבת מהירה, אבל כלל לא אופתע אם טיסה תהיה יותר זולה ואפילו משמעותית.

 

לגבי טיסות בוקר מוקדמות - יש איזה high כאשר מגיעים לחו"ל ובד"כ הבוקר ואפילו הצהריים עוברים טוב, אבל אז יש איזו מפילה בשעות אחה"צ המוקדמות. שוב - מדובר ב-trade off וכל אחד צריך לבחור לפי האפשרויות העומדות לפניו. כאשר נסעתי לפני חצי שנה לדנמרק טסתי עם DY ביסת ערב והיה נוח מאד מבחינת שעות השינה, אבל באיזה שהוא מקום תחשוה של הפסד יום (אבל ניצול של חצי יום עבודה, לפחות ירד פחות מהחופש השנתי). יכולתי לבחור ב-SK עם שעות יותר נוחות אבל מחיר יותר מכפול, אז בחרתי בחברה הזולה. עם הפרש יותר קטן יתכן שהייתי מעדיף את המוביל הקלסי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הרעיון הוא להגיע לברלין ומשם המרחק של נסיעה להמבורג הוא סביר יחסית.

העניין שלברלין אין טיסות נורמליות, חזרתי עם אייר ברלין - הכול בסדר, אבל כמו שאצלך לא הוגשו ארוחות כך גם אצלי.

אני מודע לסטנדרט הטיסות של החברות האירופאיות ולדיוטי פרי (ואני נשבע שהדיוטי פרי בברלין טגל יותר עלוב מזה שראיתי אפילו בורנה שבבולגריה), אבל לואו קוסט יוצא לא משתלם כי על כל דבר מוסיפים כסף.

 

אין לי בעיה לטייל ביום הראשון עד אחה"צ ולאחר מכן לנוח שעה שעתיים ולהמשיך לטייל בערב, כך אני עושה תמיד וזה עובד בסדר גמוןר.

אשקול את נושא הטיסה, אולי אפשר לקחת רכבת. הבנתי שLH אמורים לפתוח קו להמבורג, אם זה נכון אשקול את זה.

 

אגב, מה בדבר התחלת הטיול בפרנקפורט והתקדמות מהצד השני להמבורג, ולחזור לכיוון מינכן? (ולסיים שם) מה אתה אומר על התכנון הזה? (הכול ברכב כמובן)

 

אני לא מחפש אוכל מיוחד במטוס, לא מצפה לגורמה, מכיר את הטריפ ריפורטים (להזכירך אני חובב תעופה די כבד), ואין לי בעיה לטוס עם אלעל אם המחיר נמוך והשעות מתאימות לי (והן אכן מתאימות לי בטיסות לFRA וMUC). דווקא ממה ששמעתי בLH השירות בסדר גמור והאוכל לא כ"כ גרוע.

אני והחבר שטסים לא אניני טעם, שנינו משוחררים טריים יחסית מהצבא, כך שאנחנו יודעים מה זה אוכל גרוע. :lol:

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

בחיפוש קצר עלה שהרעיון של טיסה בין פרנקפורט להמבורג לא מוצלח, רק LH והמחיר מתחיל ב-100 אירו לכיוון בשעות הפחות מבוקשות (בתאריך אקראי בעוד שבוע-שבועיים). המחיר של רכבת סביר (30 אירו לאדם לכיוון), אבל הנסיעה ארוכה (מעל 3.5 שעות).

 

מבחינת תכנון הטיול - המפתח הוא הזמן שעומד לרשותך. אתה מנסה לכסות יעדים בכל רחבי גרמניה וזמני הקישור שלך יהיו ארוכים מאד. אם יש לך 2-3 שבועות זה אפשרי, אם אתה מדבר על שבוע-10 ימים הייתי מנסה להתרכז בתא שטח יותר קטן ומשאיר משהו לפעמים הבאות. כמוכן בהחלט בונה מסלול מתגלגל אורכי ולא מעגלי, קרוב לודאי שהעלות של החזרת הרכב בעיר גדולה שונה ממקום השכירה תהיה פחותה מעלות הדלק בדרל חזרה וכמובן בזבוז של חצי יום או יום בדרכים.

 

אין שום בעיה לנהוג בגרמניה 500-600 ק"מ ביום, ואם אתם שני נהגים אפילו יותר. אבל - זה גוזל הרבה זמן (מהירות ממוצעת פחות מ-100 קמ"ש גם אם קטעים ארוכים באוטובאהן), למשה לקטע קישור כזה צריך להביא בחשבון סדר גודל של 8 שעות, כולל עצירות למנוחה ואולי ביקור באיזה אתר או אפילו הצטיידות בסופר בכפר שלצד הדרך. בשני הטיולים שלי בקיץ היו לי קטעי קישור ארוכים ביום האחרון (לקראת הטיסה ארצה), לא היתה לי עזרה בנהיגה (אשתי מסרבת לנהוג בידני בכלל ובחו"ל בפרט), ולמרות הכבישים המשובחים בדנמרק ובצרפת נהיגה של 300 ק"מ עם ביקור באתר או שניים בדרך הצריכה איזה חצי יום, ואתה מדבר על מרחקים הרבה יותר גדולים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

11-12 ימים. זה התכנון, אולי שבועיים.

אנחנו נוהגים על גיר ידני והנהיגה תתחלק בין שנינו כך שאין בעיה מבחינת המרחקים, אבל כמו שאמרתי אין עניין בשריפת זמן מיותר בדרכים.

 

אין לי בעיה לקחת רכב בפרנקפורט ולהחזיר במינכן או להפך, עשינו זאת בטיול האחרון ולא חויבנו בעלויות נוספות על כך.

הבעיה שיש הרבה קטעי קישור ארוכים. FRA להמבורג זה משהו כמו 500 ק"מ, משם לברלין זה 300 ק"מ (לא נורא), אבל מברלין למינכן זה עוד 500-600 ק"מ, זה די מדכא.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

זה אומר, בעצם, לשרוף משה כמו 3 ימים מתוך הטיול על קטעי קישור, ואם תתעקש על וולפסבורג זה יוסיף עוד משהו (לא הרבה). הבעיה שלך היא שברלין נתקעת לך באמצע, ובברלין יש שתי בעיות מבחינת התכנון שלך:

1. היא מצריכה לפחות שבוע בלי לצאת ממרחב התחבורה העירוני.

2. עיר גדולה ופרושה מאד עם תח"צ מעולה, אבל ממש לא כדאי להחזיק בה את הרכב השכור.

לכן הייתי מעדיף להכניס את ברלין בתחילת או סוף הטיול (וכך גם את מינכן, אם כי היא יותר קומפקטית ואם תקח מלון בשולי העיר נושא הרכב פחות בעייתי, ומצד שני הרבה אתרים נמצאים בשוליים ונגישים ברכב). אופציה שניה היא לוותר בכלל על אחד האזורים (נדמה לי שהדרום, כיון שכבר טיילת בו) ולהתעמק יותר בצפון גרמניה. אם אתה טס ל-FRA ונוצר לך זמן עודף הסט אותו מערבה לעבר הריין וההרים שממזרח לו. אני לא טיילתי שם אבל בני משפחה כן ומאד אהבו את האיזור. כך תיצור טיול שמתחיל בברלין על יסוד תח"צ, ואז שכחרת רכב ונסיעה מערבה ודרומה (או להך - שירת רכב ב-FRA והחזרתו עם ההגעה לברלין).

אם באמת יש זמן גם לדרום זה סיפור אחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...