Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מצולם)-החלפת שמנים, פילטרים,פלאגים וחוטי הצתה ליונדאי אקסנט 2001 ידנית.


רועי עוזרי
שימו לב! השרשור הזה בן 3397 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

הגיע אלי יונדאי אקסנט 2001 ידנית, נפח מנוע 1500, 12 שסתומים, שלא עשתה לפי הבעלים

לפחות 30K טיפול, לכן הוחלט לבצע לה יישור קו.

רשימת החלפים:

פילטר שמן מקורי: 25 ש''ח ביונדאי שופ

פילטר אוויר מקורי: 45 ש''ח ביונדאי שופ

רביעיית פלאגים מקוריים (בתכלס NGK מייצרת אותם): 88 ש''ח ביונדאי שופ.

רבייעית חוטי הצתה של חברת האן ב-45 ש''ח.

שמן מנוע: 10W-40 חצי סינטטי של יורול ב- 100 ש''ח אצל רשב חלקי חילוף.

שמן גיר 75W-85W מקורי של יונדאי: 2 ליטר ב- 240 ש''ח מורשה יונדאי ירושלים,תלפיות, לצערי לא היה אצל אף אחד אחר שחיפשתי

מורשה היה המוצא האחרון.

שני ברגים, אחד למילוי שמן גיר והשני לריקון שמן מנוע, היו לי כבר בבית אני מעריך שיעלו+שייבה כמה שקלים.

תמונה 3.jpgתמונה 2.JPGSAM_0019.jpgSAM_0053.jpg

 

רשימת הכלים:

ידית מומנט (לא חובה מומלץ מאוד).

רא'צט+מאריכים

בוקסות: 24,17, 16 מיועדת לפלאגים.

מי שמעדיף להשתמש במפתחות פתוח\סגור: 17,24

כלי לקיבול השמנים הישנים.

כפפות מומלץ.

 

נתחיל בהחלפת פילטר אוויר:

SAM_0002.jpg

ניתן לראות מתחת לחץ השחור את בית הפילטר, ניגש אליו, נפתח שני קליפסים, נוציא את הפילטר הישן.

נעביר סמרטוט לנקות קצת את האבק, לאחר מכן נכניס את הפילטר החדש, נסגור את הקליפסים ונעבור לדבר

הבא.

 

החלפת פלאגים וחוטי הצתה:

SAM_0002.jpg

מתחת לחצים הירוקים ניתן לראות את הצד של החוטי ההצתה שמתחבר לפלאגים, בצד השני מתחברים

לקויל, ככה אני החלפתי אותם:

התחלתי בחוט הצתה והפלאג הכי ימנים, ניתקתי את החוט הצתה בצד של הפלאג, ובצד של הקויל, מנתקים

אותם ע''י משיכה.

כרגע החוט הצתה בחוץ, כעת ניקח ראצ'ט+מאריך+בוקסה 16 לפלאגים, ונוציא את הפלאג.

לאחר מכן הכנסתי את הפלאג החדש, והברגתי אותו עם הראצ'ט עד שהרגשתי התנגדות.

כעת במקום הראצ'ט חיברתי את הידית מומנט וסגרתי את הפלאג ב- 30 NM (ניוטון מטר).

לפי אוטודטה יש טווח סגירה שהוא 20-30NM אני אוהב לשים על מומנט הכי גבוה, (לא חייב).

וככה המשכתי לשלושת הפלאגים הבאים.

טיפ: לא הוצאתי את כל חוטי ההצתה ביחד אלא אחרי כל פלאג על מנת שלא יהיה בלבול, זאת אומרת

החלפתי פלאג לאחר מכן אני יחליף את החוט הצתה שלו.

 

המשך בתגובה הבא.....

סרטוט.jpg

בורג מילוי.jpg

בורג ריקון.jpg

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו להחלפת השמן גיר, הוחלף בגלל כניסה לא חלקה של הילוכים במיוחד מ-1 ל-2.

(שימו לב שהרכב עוד לא על בוקים.)

אני לא יודע איך לתאר היכן נמצא הבורג לכן קבלו סרטוט מאוטודטה:

[ATTACH=CONFIG]409759[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]409760[/ATTACH]

ובמציאות ככה נראה, יש שני דרכי גישה אליו:

1. ניתן לראותו ממכסה המנוע, מתחת למצבר ניתן לראותו, לא צריך לפרק את המצבר.

2. מתחת לרכב, התמונה מעל היא מתחת לרכב.

קודם כל פותחים את הבורג מילוי משתי סיבות:

1. לא נרצה לגלות שהבורג לא נפתח ואם כבר רוקנו את השמן אז לא יהיה שמן בתיבה לנסוע למוסך.

2. השמן יצא מהר יותר מהתיבה בגלל כניסה של אוויר.

אז את הבורג המילוי פותחים עם בוקסה\מפתח פתוח במידה 17 מ''מ, אולי יצא זרזיפון של שמן.

כעת נשחרר את בורג המילוי, בוקסה\מפתח פתוח, במידה 24 מ''מ, נשים את כלי הקיבול ונוציא את הבורג.

סרטוט.jpg זהו המיקום של הבורג ריקון.

SAM_0042.jpg

החץ השחור מצביע על פתח בורג הריקון שממנו יצא השמן גיר הישן.

לאחר שיצא כל השמן הישן נבריג את הבורג למקומו ואני סגרתי אותו עם ראצ'ט עד שחשתי התנגדות

לאחר מכן החלפתי לידית מומנט וסגרתי על 35NM, שגם פה יש טווח של 30-35NM.

כעת נעבור למלאכת המילוי:

נחבר צינור דק שבצד אחד חתוך וככה יכול להתכוונן לפתח המילוי ובצד השני ישנו משפך שמחובר לצינורית.

ונשפוך לפי קצב של הגיר את השמן החדש:

SAM_0050.jpg

לאחר שמזגתי את כל השמן סגרתי את הבורג באותו מומנט של הבורג ריקון, גם הם באותם טווחי סגירה.

בורג ריקון.jpg

SAM_0049.jpg

CAM00996.jpg

SAM_0059.jpg

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו עברתי להחלפת שמן מנוע+פילטר:

ראשית העליתי את הרכב על ג'ק והנחתי את חלקו הקידמי על בוקים.

מיקום בורג ריקון שמן מנוע, ניתן לראות לפי החץ:

[ATTACH=CONFIG]409772[/ATTACH]

על מנת לשחררו ולהוציאו צריך להשתמש בבוקסה\מפתח פתוח במידה 17 מ''מ, נשחחר את הבורג, נכניס מתחת

את כלי הקיבול.

לאחר מכן נפתח את פקק מילוי השמן מנוע, ואז נוציא לגמרי את הבורג ריקון, תמונה של הניקוז:

[ATTACH=CONFIG]409773[/ATTACH]

בינתיים שהשמן מתנקז לו נוציא את הפילטר הישן בעזרת מפתח ייעודי, לי יש בצורת עכביש (ניתן לראותו בתמונה מעל),

הפילטר נמצא מעל הכיסוי פלסטיק כאשר מתכופפים מתחת לרכב בצד שמאל, לפני אגן השמן.

נפתח בעזרת המפתח את הפילטר ונוציא אותו ידנית (ממולץ להכין איזו קופסא קטנה כי יצא משם שמן).

לאחר שהשמן הישן נוקז מהמנוע, ננקה את פתח הבורג של ריקון השמן על מנת שאם יהיו נזילות נוכל להבחין בהם.

גם פה הברגתי את הבורג (החדש) עם ראצ'ט עד שהרגשתי התנגדות ועברתי לידית מומנט והבורג צריך להיסגר

על 45NM גם פה יש טווח מ- 35NM עד 45NM.

כעת נעבור לפילטר: ננקה את כל המקום עליו הוא מתיישב שוב על מנת לזהות בעתיד נזילות, לאחר מכן

נשמן את הגומייה של הפילטר החדש במעט שמן, ונחזיר אותו למקום, הממונט סגירה שלו

מאוד נמוך, בערך כ- 15NM, ולצערי הידית שלי לא בטווחים האלו לכן סגרתי ידנית ובגלל שאני חלש

נתתי ליתר ביטחון עוד רבע סיבוב עם המפתח היעודי לפילטר.

לצערי אני לא יכול לעלות משום מה תמונה, בכל מקרה היה אמור להיות בתמונה הפילטר החדש במקומו.

נוריד את הרכב מהבוקים, ונמזוג שמן מנוע חדש, לפי אוטודטה נכנס 3.3 ליטר, נכנס קצת פחות, כמובן למדוד

באמצע תמיד שממלאים לא להסתמך רק על הנתון.

כעת ניכנס לרכב ונעביר בין ההילוכים מספר פעיים על מנת שהשמן גיר החדש יכנס לכל הסנכרונים.

כמה דברים לסיום:

לא חובה להשתמש בברגים חדשים אבל בשייבה כן, גם השייבה לא חובה אלא מאוד מומלץ.

אין צורך לכתוב שטיפול יבוצע על מקום ישר.

השמנים+הפילטר הישנים למיחזור במוסך.

ויוחלף בקרוב גם נוזל קירור,פילטר דלק,מזגן.

הוחלף כבר נוזל ברקסים.

תודה לחברי הכנופיה שעזרו לי בניסוח, ולחבר פורום שקישר ביני לבין חברו.

בהצלחה!!!!

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חברים אני צריך להגיד תודה לכם.

בוקי,תודה שערכת את הכותרת.

אני אשתדל לתעד גם את הדברים הבאים שאני יחליף לו מקסימום תערכו שוב את הכותרת.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה עבודה.

"לפי הספר" כמו שאומרים.

כן ירבו אנשים כמוך.

 

אגב, לא התעמקתי, אבל במידה ומדובר בגיר אוטומטי - רצוי מאוד להחליף גם את הפילטר שלו.

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

לא היה צורך בהחלפתם ברגע שיהיה אני יעלה מדריך, אבל התהליך זהה ליונדאי גטס, אולי רק שונה בבורג אחד,

תוכל לקרוא מדריך מעולה של אסף:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?536902-%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A6%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%92%D7%98%D7%A1-%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F&p=4438079#post4438079

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3397 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...