Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופניים חשמליים - מלפני ארבעה ימים, רק על הכביש


Spire
שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לשאלותיך (חוץ מהאחרונה) - שונה מהותית. אם כבר דיברנו על הפאן הבטיחותי, אז יש לך פה שני מצבים שונים - הראשון (עם הבלמים) משפר נטו את הבטיחות של הרכב. השני מוסיף הספק לרכב שלא תוכנן כך מלכתחילה. יש לו מתלים שונים, מערכת בקרת אחיזה שמכויילת שונה ומערכת בלימה עם דיסקים בגודל שונה, קאליפרים שונים ומשאבת בלם שונה. אותה מיני קופר (בניגוד ל-M3, S500 או כל דוגמא אחרת של רכב שמגיע חזק במקור) לא תוכננה להתמודד עם הספק של X+50% ולכן יש יותר סיכוי שיקרה לה משהו. משהו שיכול להתחיל באיבוד אחיזה בגלל יותר כח ברגל ימין ממה שמערכת האחיזה המקורית יודעת להתמודד איתו, להמשיך באיבוד בלמים כי הוא נסע אגרסיבי בקטע כביש כזה או אחר ועף לנתיב הנגדי והוריד משפחה ועוד כל מיני סיטואציות הזויות יותר או פחות.

 

לא שונה מהותית בכלל, לא חסרים רכבים שבאים בדיוק עם אותם מתלים, ובדיוק עם אותם בלמים ובדיוק עם אותו מנוע, רק בהספקים שונים (נפוץ מאוד במנועי הטורבו).

אגב בקרת אחיזה לא צריכה להיות מכוילת אחרת, היא פשוט צריכה לזהות החלקה ולנתק כוח, מערכת כזו (שהיא בד"כ גם גנרית ולא של יצרן רכב מסוים) יודעת להתמודד עם מגוון של הספקים, גם מאותו מנוע כפונקציה של הסל"ד (מה לעשות, המנוע ב-2000 סל"ד מוציא 40 כ"ס וב-6500 סל"ד מוציא 160 כ"ס).

לאבד אחיזה בגלל יותר מדי כוח אתה יכול גם עם הרכב בסטוק, לאבד בלמים אתה יכול גם כשהרכב בסטוק (תשאל את הבחורה בשברולט ויואנט שהמתנדב תנועה עצר בכביש 6 ע"י זה שעבר לפניה ובלם עד לעצירה, תשאל את המשפחה שנסעה בכביש ליד טבריה, אף אחד מהם לא שיפר שום דבר).

 

ובכל מקרה, למה אתה חושב שנניח גולף עם 200 כ"ס יותר מסוכנת מה-M3? או פחות? או שאתה פשוט מניח שמישהו שמשפר את הרכב כנראה יאבד אחיזה?

העובדות אגב נגד הטענות שלך, כמה איבודי בלמים דווחו בתקופה האחרונה (נניח 5 שנים)? וכמה מתוכם היו ברכבים משופרים?

עד שלא תענה על השאלות בנתונים אתה סתם מניח הנחות סתומות.

 

א-ב-ל! "האם תוספת כח לרכב היא עבירה דומה לרכיבה על אופניים חשמליים על המדרכה" הוא לא נושא השרשור, אז תעשו טובה ותחזרו לנושא. אם אין מה להגיד בנושא, תקראו, תהנהנו, ותדפדפו הלאה (וב"אתם" אני מתכוון לליאור, כי ראיתי שריידן כן מגיב לנושא ולא מנסה להסיט אותו לוויכוחים שאין להם ולאופניים חשמליים כל קשר).

 

טבעם של שרשורים להתפתח ולהשתנות, והנושא הזה לא שונה עד כדי כך מהכותרת של השרשור, זה לא שפתאום מדברים פה על הזדווגות אצל צבי ים אסייתיים.

 

אגב, איך אותו אחד שמשפר את הרכב אבל נוקט את כל אמצעי הזהירות האפשריים (קרי - משפר מתלים, היגוי ובלמים) כדי לא לאבד אחיזה/לעוף מהכביש/להוריד משפחה שונה מאחד שנוקט בכל אמצעי הזהירות (קרי - נוסע לאט ליד הולכי רגל, לא גולש בבאינטרנט תוך כדי רכיבה) כדי לא לדרוס הולך רגל?

 

לא כזה שונה, אבל יותר דומה לרוכב קטנוע (בשיא הזהירות) על המדרכה.

בכל מקרה זה כמובן לא מדגם מייצג, אני לא יודע כמה מתוך הרוכבים הם זהירים וכמה שמים איבר מין גברי.

 

אני אשאל שאלה ישירה. אם אני (או חברה שלי לצורך העניין) נוסע בזהירות, לא עף על ילדים, לא דורס סבתות וכן הלאה. האם אני עדיין צריך להרגיש כמו אחרון הדוש-באגים כשאני רוכב על האופניים שלי על המדרכה? או שאם אני בסדר לסביבה, אז לא יסקלו אותי בעגבניות?

 

אין שום סיבה שתרגיש כמו דוש באג אם אתה לא מתנהג כמו דוש באג, ועם תיאור הרכיבה שלך אני בספק אם מישהו יגיד לך משהו על זה שאתה רוכב על המדרכה.

 

הבעיה של רוכבי אופניים חשמליים היא זהה לבעיה של נהגי מוניות ושל נהגי ליסינג ורוכבי קטנוע, הם לא שייכים לרוב הדומם, הכלי תחבורה שלהם מזוהה מרחוק.

כמה אנשים שמים לב שהמאזדה 3 לא עוצרת בעצור, לא נותנת זכות קדימה, פונה ימינה מנתיב ישר, עולה על אי תנועה וחוצה קו לבן כל עוד אין עליה מדבקת ליסינג? אחוז אפסי.

כל אחד אחר מכלי הרכב שציינתי ברור ממרחק שהוא שונה, שהוא פיזית שונה, שהוא מזוהה, ולכן הוא הופך להיות אוטומטית חלק מהקבוצה איתה הוא מזוהה, מונית פנתה שמאלה מנתיב ישר? "נהגי המוניות האלה חושבים שהכביש של אבא שלהם", נהג ליסינג לא עוצר בעצור? "נהגי הליסינג האלה הם מקבלים רכב חינם", רוכב קטנוע חוצה צומת על המדרכה? "הקטנועים האלה יעשו הכל לחסוך דקה".

 

Like it or not האופניים החשמליים מזהים אותך כחלק מקבוצה שיש עליה דעות קדומות, בצדק או שלא.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ביטוח בריאות ממלכתי.

בדיוק כמו בתאונה של אופניים לא חשמליים והולך רגל או בתאונה של הולך רגל שנפל בעצמו ברחוב.

 

אפשר להתווכח עד מחר אם זה הוגן (שכלל אזרחי המדינה משלמים על ההוצאות הרפואיות במקרים כאלו) אבל זה המצב.

לדעתי זה סביר - הקמת מנגנונים מסובכים של ביטוח למקרים האלו תעלה הרבה יותר מההוצאות בפועל של כל העלויות הרפואיות במקרים האלו. בניגוד להיסטריה, אין כמויות אדירות של תאונות קשות של אופניים חשמליים שלא מעורב בהם רכב.

 

ומי יפצה אותי אם אשאר נכה ואאבד את כושר עבודתי?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר אני ואתה צריכים לשלם בגלל איזה רוכב אופניים שחושב שהוא יכול לעשות מה שמתחשק לו. נהדר.

צריך להקים קרן שהתשלום הראשוני אליה יהיה בכל רכישה של אופניים ובהמשך בכל שנה בכדי לקבל היתר שימוש ב*אופנוע חשמלי* שזה בדיוק מה שזה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומי יפצה אותי אם אשאר נכה ואאבד את כושר עבודתי?

 

ביטוח לאומי ו/או ביטוח המנהלים שלך ו/או קרן הפנסיה שלך.

שוב - בדיוק כמו בתאונה בין אופניים לא-חשמליים להולך רגל או בתאונה בה החלקת על הרצפה הרטובה בבית.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם דוגמא מהבוקר, כדי שתבינו כמה הרוכבים "החשמליים" לא מודעים בכלל לסכנה ולמהירות שהם רוכבים.

אני יוצא עם הבן שלי, בדרך לגן. במעבר בין שני הבניינים בהם אני גר, יש רחבה שבדרך כלל יש בה ילדים,

בכל שעות היום, וגם סתם אנשים שבא להם לשבת, לעמוד, להסתובב שם.

איך שאני יוצא מהדלת של הבניין, חולף על פניי רוכב, בחור מבוגר, שאתה רואה שהוא לא איזה ערס,

או מישהו בעייתי, רכוב על אופניים חשמליים, במהירות שלא מביישת קטנוע 250 סמ"ק.

אם היה בטעות איזה ילד, או אדם מבוגר שם, אני מבטיח לכם שהוא לא היה מצליח לעצור, והרוכב היה

מתרסק ומרסק את אותו אדם.

לגבי אופניים רגילים, אין מצב שהם היו מגיעים באותו שביל למהירות כזו, גם לא רוכב מקצועי, עם

האופניים הכי טובים שיש.

אז או שיתחילו להגביל באופן רציני את המהירות של הכלים האלה, כולל אכיפה רצינית בנושא,

או שיורידו אותם מהמדרכות, וגם כאן נדרשת אכיפה רצינית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Keyser

וזה שאת המשכורת המשטרה לדוגמא מקבלת מהמדינה (קריא מהמיסים שלך), ומלכתחילה המשטרה הוקמה על מנת למנוע מקרים של אנשים "שחושבים שהם יכולים לעשות כל מה שמתחשק להם", לא מפריע לך? אותו דבר עם פקחים שמחלקים דוחות על חניה לא חוקית, ואם כולם היו בסדר (קריא לא חונים במקומות שאסור) אז כנראה אותו כסף שאתה משלם לעיריה שלך, היה הולך לפיתוח העיר במקום על פקחים, שכל המהות שלהם היא למנוע מקרים של "אנשים שחושבים שהם יכולים לעשות מה שמתחשק להם".

קל מאוד לראות רק דברים שמפריעים לך, ולסגור עין על דברים שכביכול לא מפריעים. ולזה קוראים צביעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופניים חשמליים הם כלי רכב על פי הגדרת החוק.

מכיוון שרוכבי אופניים (חשמליות ואחרות) לא צריכים רישיון נהיגה, משרד התחבורה לא מטפל בנושא הכשרתם וכישוריהם של הנהגים.

הדרכה הורית לבני נוער לא מספקת ולא יעילה. משרד החינוך חייב להנהיג תכנית לימודים על מנת להטמיע את כללי הנהיגה הנכונה באופניים.

אילו היה הדבר תלוי בי - רוכבי אופניים היו מחויבים בחבישת קסדות בכל גיל ובכל מקום כדי להפנים את היותם נוהגים ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...