Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכונת כביסה ומייבש על אותו קו כוח


מרטין מקפליי
שימו לב! השרשור הזה בן 3489 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה:

 

בקו של נקודה תלת פאזית 3X16A יש 5 חוטים בעובי של 2.5 ממ"ר.

3 פאזות 2.5 ממ"ר, אפס אחד (!) של 2.5 ממ"ר והארקה של 2.5 ממ"ר.

לדברי החשמלאים - הסיבה שבתלת פאזי אפשר להעביר אפס אחד של 2.5 ממ"ר ועוד שלוש פאזות של 2.5 ממ"ר היא:

בתלת פאזי הפאזות לא עובדות כולן *בו זמנית* במקביל לאפס, אלא שיש להן "מופע" (עליה וירידה) שונה אחת מהשניה.

זה אומר שברגע מסויים פאזה 1 מקבלת מופע, זמן קצת לאחריה (120 מעלות ?) הפאזה השניה, ואחכ הפאזה השלישית. בצורה הזו האפס לעולם לא יהיה עמוס בסכום של שלושת הפאזות בו זמנית.

 

למיטב הבנתי, אם בדירה יהיה בקרוב חשמל תלת פאזי, לא אמורה להיות בעיה להשחיל 5 חוטים של 2.5 ממ"ר, ולהשתמש רק בשתי פאזות.

כמקובל בכל נקודה תלת פאזית - יהיה לך בקצה השני (בלוח) חצי אוטומטי משולש (תלת פאזי) שידאג לסגור את המתח לכל הקו הזה במידה והמכונה או המייבש יורידו את החצי אוטומט (קצר, עומס יתר וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הפתרון הזה תקני ועובר ביקורת ?

מידי פעם יש גם לי סוגיות כאלה ואחרות, ואז אני קורא מידע בפורום החשמלאים ומתייעץ במידת הצורך גם טלפונית עם קולגות.

http://www.electricil.com/site/detail/forum/showMsg.asp?forum_id=1047&message_id=1199179&depart_id=20484

 

כל עוד מדובר בחיבור תלת פאזי לדירה, והחיווט בקו מחובר בלוח כתלת פאזי, לא אמורה להיות בעיה.

 

אם החשמלאי שלך מקצוען עם ראש פתוח, תתייעץ איתו על העניין הזה (אגב, יש עדיין חשמלאים שמתבלבלים או שוכחים שאפס משותף בתלת פאזי לא צריך להיות עבה מהחיווט של הפאזות בדיוק בגלל הסיבה של "סדר המופע" של הפאזות בחיבור תלת פאזי). להערכתי לא אמורה להיות לך בעיה עם זה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאלה ששולחים אותך לבנות לוח משנה, זה לא אומר שזה חובה.

תשאל את החשמלאי שלך - סביר להניח שמספיק שתהיה קופסת ביקורת עם חיבורים תיקניים, מוגנת מים - ואז אתה כבר מסודר מבחינת התקן (כי חצי אוטומט על כל הקו כבר יהיה לך בלוח).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...