Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קניית רכב ללא ABS באמת כ"כ משמעותית?


ITSMYFATE
שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא לשכוח שעד לפני 15 שנה לא ידעו בכלל מזה ABS ואנשים נהגו במשך עשרות שנים.

לפני שאין ABS צריך לדעת לבלום חזק ורגע לפני הנעילה לשחרר ולבלום שוב (מהלך מהיר מאד).

ברכב הנוכחי שיש לי, ישנו ABS במשך 4 שנים נכנס פעמיים לפעולה בגלל קצת שמן על הכביש.

 

טכניקה שגויה. אנא ממך, אל תמליץ לאנשים בעתיד דברים שאינם נכונים.

 

אז כל עוד נוהגים בזהירות ולא מתפרעים אמור להיות בסדר?

 

לא, ממש לא. כל עוד לא תצטרכי לבלום יהיה בסדר. ברגע שתצטרכי לבלום ולחמוק, רוב הסיכויים הם שתעשי תאונה. מצטער, זו המציאות. הדבר היחיד שיכול למנוע תאונה במצב כזה, הוא תרגול של בלימה ללא ABS בקורס נהיגה מתקדמת.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם לנהג הכי טוב,זהיר,איטי ולא מתפרע בעולם יש צורך בבלימות חירום.

אני אישית נוהג ברכב בלי ABS,ואני מרגיש את זה מעולה בחורף בעיקר כשהגלגלים ננעלים על ימין ועל שמאל בכביש רטוב.

בקיץ לא יצא לי להרגיש את החסרון של המערכת,אבל מצד שני לא הייתי צריך לבצע יותר מידיי תמרונים בעת בלימת חירום,וכשכן הייתי צריך לעשות הייתי בולם הכי חזק שאני יכול (עם נעילה של הגלגלים) וכשהגעתי למכשול הייתי משחרר משמעותית מהדוושת ברקס ומבצע את התמרון.

(אל תקחי מה"טכניקה" שלי שום המלצה לחייך האישיים,כתבתי מה אני עושה ולא יודע אם זה הדבר הנכון...)

עריכה אחרונה על ידי WonderDin

Seat Ibiza 3d 2010 כרגע...

ובעתיד...אלפא אלפא אלפא ואלפא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמצע הקורס נהיגה מתקדמת שעשיתי התקלקל לי ה-ABS ברכב :( אחרי החוויה הזאת ולמרות שעקב כך תרגלתי בלימות חרום גם ללא ABS אני חייב לומר שבחיים לא הייתי קונה רכב ללא המערכת הזאת. גם על הנהג המיומן ביותר הסטרס של בלימת חרום עלוי להשפיע כך שלא יוכל להספיק להגיב בצורה נכונה בזמן, חוץ מזה שבמקרה של בלימת חרום + התחמקות כמעט מיומנות לא תעזור הרבה ללא ABS.

גם אם זה אומר לחפש רכב אחר ולהתפשר על שנתון/אמינות/תקציב/משהו אחר.

volkswagen polo 2016

Ford Focus 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ להמנע מקניית רכב ללא מערכת ABS. זה לא עינין של להתפרע או לא, זה עינין בטיחותי ולפעמים הבדל בין תאונה לבין כימעט תאונה.

במיוחד עכשיו בתקופת הגשמים שמתקרבת צריך לחשוב על זה ברצינות.

 

אני חושב, על מערכות בטיחות אקטיבית אסור לוותר. זה בכלל לא עינין של איך נוהגים, לפעמים הנהג עייף, לפעמים הסיטואציה מסובכת יותר. מערכת ABS היא מערכת מצילה חיים. זה לא עינין של להיות "גבר-גבר" ש"יודע לנהוג" ובגלל זה לא צריך ABS. לשימוש יומיומית היום הABS חובה ואני לא הייתי מוותר בשום פנים ואופן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ללא ABS ללא ספק מסוכן מרכב עם ABS, אך הסתדרו ככה בעבר ואפשר להסתדר גם היום, אם זה הרכב שאתה רוצה או לחליפין מה שהתקציב מתיר, תתחדש! קח תרכב למגרש פתוח תרטיב תכביש תלמד תמרחקי בלימה, תסגל תמוח לכך שכשהגלגלים ננעלים אין לך הגה, אני בגיל 17 נסעתי על פאסאט שנת 94, שהייתה ספינה ללא ABS עד גיל 20, היום שנתיים אחרי, הכל אפשרי ותתחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה ABS נכנסה כמערכת חובה בשנים האחרונות, לא ?ביחד עם ESP.

כן, לרכב חדש, חוק שרלוונטי ליבואן לא לנהג.

 

לגבי עניין הרכישה, כמובן שעדיף לקנות רכב עם ABS, ESP, תגבור בלימה, 17 כריות אוויר, חיישן שמירת מרחק/נתיב, בלימה אוטומטית ובכלל כמה שיותר מערכות בטיחות יותר טוב.

לפחד לעלות לאוטו שאין לו את המערכות האלה? אין סיבה, לנהוג שונה? גם כן לא (בתקווה שהנהיגה שלך בטוחה גם עם המערכות האלה, אחרת זה פשוט לשנות הרגלים בלי קשר לאיזה מערכות יש לי).

תעשי את החשבון בתקופה שיש לך רשיון כמה היית צריכה לבלום בלימת חירום ולהתחמק ממכשולים, אם התשובה היא המון, הבעיה היא אחרת, אבל אז באמת כדאי לשקול רק רכב עם ABS.

אם התשובה היא אף פעם, אז פשוט לנסוע בזהירות הרגילה, מומלץ קורס נהיגה מתקדמת. ואם חס וחלילה קורה משהו פשוט לבלום חזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשי את החשבון בתקופה שיש לך רשיון כמה היית צריכה לבלום בלימת חירום ולהתחמק ממכשולים, אם התשובה היא המון, הבעיה היא אחרת, אבל אז באמת כדאי לשקול רק רכב עם ABS.

אם התשובה היא אף פעם, אז פשוט לנסוע בזהירות הרגילה, מומלץ קורס נהיגה מתקדמת. ואם חס וחלילה קורה משהו פשוט לבלום חזק.

במילים אחרות זה להסתמך על "יהיה בסדר", הרי פעם נהגו ללא ABS. זה שפעם היו פחות רכבים על הכביש - אפשר להתעלמם מזה, הרי מדובר בפרטים. מספיק פעם אחת שיהיה צריך לתמרן בסיבוב על כביש רטוב או כתם שמן. אין שום הצדקה לקנות היום רכב יומיומי ללא מערכת ABS - זה מינימום שבמינימום בבטיחות, מערכת זו משמעותית יותר משאר מערכות עזר שגם הצורך שלהן בלתי מבוטל.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההמלצה שלי היא שתבקשי שיתנקו את הפיוז\ממסר של הABS ברכב שאת יכולה לנהוג עליו, תלכי לאיזה מגרש נטוש ותנסי לבלום חזק ולתמרן חזק תוך כדי, אפילו ב50 קמ"ש. אחר כך תנסי אותו דבר עם הABS. את כבר תצאי עם הרגשה שתעזור לך לגבש החלטה חד משמעית אם את רוצה ABS או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במילים אחרות זה להסתמך על "יהיה בסדר", הרי פעם נהגו ללא ABS. זה שפעם היו פחות רכבים על הכביש - אפשר להתעלמם מזה, הרי מדובר בפרטים. מספיק פעם אחת שיהיה צריך לתמרן בסיבוב על כביש רטוב או כתם שמן. אין שום הצדקה לקנות היום רכב יומיומי ללא מערכת ABS - זה מינימום שבמינימום בבטיחות, מערכת זו משמעותית יותר משאר מערכות עזר שגם הצורך שלהן בלתי מבוטל.

מסכים איתך במאה אחוז, אבל יש רצוי ויש מצוי, כמו שכתבתי בהתחלה כמובן שעדיף כמה שיותר מערכות בטיחות ברכב, אבל לא תמיד יש, זה לא אומר שצריך לפחד להכנס לאוטו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לשאוף לפחות למינימום כלשהו של מערכות בטיחות, למשל ב12000ש"ח אפשר כבר לקנות רכב גם עם ABS וגם עם כריות אויר. זה כבר יהיה רכב מתחילת שנות 2000 ולא אמצע שנות ה90, הוא יהיה חסכוני יותר, אמין יותר ובטיחותי יותר.

 

עם תקציב מוגבל צריך לשאוף למקסימום שנתון. רכב צריך לקנות לא בכל מקרה, אלא רק אם באמת יכולים לקנות ולתחזק. רק הביטוח, אגרת רישוי וטיפולים זה כבר אחוז משמעותי מאוד מעלות הרכב, לכן עוד לפני תקלות עדיף להמתין קצת, לצבור כסף ולקנות רכב נורמאלי. זה יחסוך הרבה אי נעימות בהמשך. היום, כאשר השוק מת ומוצף ברכבים, אין שום הצדקה להסתפק ברכב שאין לו את המינימום כמו ABS ולפחות שני כריות אויר.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
תיקון שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GLI לא ראיתי בכלל

 

אז כל עוד נוהגים בזהירות ולא מתפרעים אמור להיות בסדר?

ממש לא.

ההבדל במעטפת הביצועים של הרכב על כביש רטוב הוא דרמטי. הבדל בין "בלמתי ועצרתי כמה מטרים לפני הילד שקפץ לכביש" לבין ילד דרוס.

גם בהתחמקות ממכשול וגם בבלימה בקו ישר.

 

על כביש יבש נדיר שמגיעים לפעולה של ה-ABS, עם צמיגים נורמליים יש די והותר אחיזה ב99.5% מהמקרים ובקו ישר הבלימה יעילה גם עם גלגלים נעולים.

 

לגבי שנתונים ותקציב - הרכב היחיד (!!!) בלי ABS מאמצע שנות ה-2000 והלאה זה יונדאי גטס GLF. הגיעה ככה עד 2008-2009 לדעתי.

 

גם בתקציבים נמוכים (פחות מ-10K ש"ח) יש די והותר מכוניות סבירות+ שמצויידות ב-ABS.

פורד פוקוס נניח. או פיאט פונטו ספייס. ויש עוד המון דגמים אחרים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טכניקה שגויה. אנא ממך, אל תמליץ לאנשים בעתיד דברים שאינם נכונים.

 

 

 

לא, ממש לא. כל עוד לא תצטרכי לבלום יהיה בסדר. ברגע שתצטרכי לבלום ולחמוק, רוב הסיכויים הם שתעשי תאונה. מצטער, זו המציאות. הדבר היחיד שיכול למנוע תאונה במצב כזה, הוא תרגול של בלימה ללא ABS בקורס נהיגה מתקדמת.

 

 

אני מדבר מנסיון שלי, מה הטכניקה שאתה ממליץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטכניקה הנכונה היא לבלום עד לנקודה שמרגישים את הצמיגים על סף הנעילה, זה ממש לא נקודה קבועה וגם לאורך זמן הבלימה היא משתנה לפי האספלט, תנועות מתלים, מהירות, כיוון ההגה. צריך המון מיומנות ובכל מקרה גם עם המון מיומנות אי אפשר להגיע לביצועים של ABS ברטוב, בלי 4 דוושות ברקס, 4 רגליים ואוזן על כל צמיג. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...