Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4486 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במן האחרון אני נוסע באוטו והסאבים פועלים, הכל פועל ,שם שיר נוסע פתאום מפסיק לשמוע את הבאס!

ואז אחרי כמה שניות/דקות הם חוזרים לעבוד מה יכולה להיות מקור הבעיה?

לא מזמן החלפתי את הפיוז בבית פיוז כי הוא נשרף כי הגברתי אותם יותר מדי לנסות אחד אחר אולי?

להחליף את הפיוזים של המגבר?

(יש לי סאב אחד של BOSTON G1 ועוד אחד של PZ משהו כזה חבר הביא לי הם ביחד נותנים משהו כמו 300RMS 350 בגג!

ועוד מגבר של לייטינג אודיו דS4500-1 מונו בלוק?

אשמח לעזרה מה צריך לעשות העם קאבל יפתור את הבעיה ?

פורסם

ניסית להוריד את הגיין? אתה לא נשמע כבעל נסיון באודיו/מערכות לרכב. אם היה השרף לי פיוז זה היה מדליק לי נורה אדומה - משהו לא תקין פה. לא הייתי רץ להחליף ולהפעיל שוב.

פירוט מלא של מערכת + התקנה/כבלים?

פורסם
ניסית להוריד את הגיין? אתה לא נשמע כבעל נסיון באודיו/מערכות לרכב. אם היה השרף לי פיוז זה היה מדליק לי נורה אדומה - משהו לא תקין פה. לא הייתי רץ להחליף ולהפעיל שוב.

פירוט מלא של מערכת + התקנה/כבלים?

זה לא קשור למבין לא מבין לא מצאתי שום בעיה וזה הדבר היחיד שעולה לי לראש!

לגבי המערכת יש לי מערכת מולטימדיב מקורית של טיוטה קורולה 2008 boston gt75-4 2 זוגות קומפונטט boston s60 והסאב והמגבר שאמרתי בהודעה למעלה.

הורדתי את הגין הכל הם על מהירות וכוח מינימלי שניהם !

אני ינסה מחר להוריד שוב אבל עד היום זה הפריע בכלל

פורסם

יש לך שני סאבים על מגבר אחד?

כמה OHM כל סאב?

המגבר שלך לא יציב ב1OHM ויכול ליהיות שאתה מאלץ אותו לעבוד בהתנגדות הזאת.

פורסם

ועוד הוא אומר לי שזה לא קשור למבין או לא מבין.

קבל לא יפתור שום דבר

וערך הפיוז נבחר לפי יכולת העברת הספק של החוט.

אבל תקשיב לבחור שרשם לך להתקין קבל ופיוז יותר גדול, אולי זה יסתיים במדורה גדולה.

פורסם

אם נשרף פיוז על כבל מתח זה אומר שעבר מתח קבוע גבוהה ממה שהכבל מסוגל להעביר

וכהגנה על הכבל הפיוז נישרף ,הערכה ראשונית שלי זה שיש לך כבל מתח של 8 גייג

שאינו מתאים להעברת מתח עבור מערכת כזאת עם פיוז של 40A סטנדרטי שמגיע בערכות האלו

אל תתקין פיוז בערך גבוהה יותר שמתאים ל-4 גייג כי בפעם הבאה הכבל ישרף ולא הפיוז.

רוב הסיכויים שהכניסה של המונובלוק לפרוטקשן נובעת

בעיקר מירידת מתח ,וזה סימפטום של המצב המתואר.

 

דבר שני צריך לבדוק את התנגדות הסאבים למרות שממה שאני יודע

G1 מגיע עם סליל בודד של 4 אום וגם crunch powerzone כך שבחיבור מקבילי תקבל התנגדות של 2 אום

אבל למה להתקין שני סאבים כאלו ביחד זה סתם עושה סלט מהמערכת ודווקא יש לך מערכת בסיסית טובה.

פורסם

הסאב השני הוספתי לא מזמן כי אני אוהב לשמוע באס חזק ואין לי כסף כרגע להשקיע על עוד סאב של boston g1

לגבי הפיוז שנשרף הוא נשרף בטעות כי הגברתי יותר מדי את הסאב בבדיק כלשהי.

הכבל שעובר הוא 4 גייג והפיוז הוא 40 או 45 אמפר אני לא זוכר בדיוק.

לגבי קאבל אני לא חושב שיש צורך לפי מה שאני יודע ומבין.

ולא שני הסאבים לא לא מכבידים בכלל על המגבר ואפילו לא מוציאים ממנו את כל ההפסק שלו!

אבל הערכה שלי ששרפתי את הכבל rca האם זה הגיוני?

פורסם
אם נשרף פיוז על כבל מתח זה אומר שעבר מתח קבוע גבוהה ממה שהכבל מסוגל להעביר

וכהגנה על הכבל הפיוז נישרף ,הערכה ראשונית שלי זה שיש לך כבל מתח של 8 גייג

שאינו מתאים להעברת מתח עבור מערכת כזאת עם פיוז של 40A סטנדרטי שמגיע בערכות האלו

אל תתקין פיוז בערך גבוהה יותר שמתאים ל-4 גייג כי בפעם הבאה הכבל ישרף ולא הפיוז.

רוב הסיכויים שהכניסה של המונובלוק לפרוטקשן נובעת

בעיקר מירידת מתח ,וזה סימפטום של המצב המתואר.

 

דבר שני צריך לבדוק את התנגדות הסאבים למרות שממה שאני יודע

G1 מגיע עם סליל בודד של 4 אום וגם crunch powerzone כך שבחיבור מקבילי תקבל התנגדות של 2 אום

אבל למה להתקין שני סאבים כאלו ביחד זה סתם עושה סלט מהמערכת ודווקא יש לך מערכת בסיסית טובה.

 

תמונות של המערכת וההתקנה ומה שרשמתי למטה עוזר?

פורסם

לא שרפת את הכבל RCA, בראש ובראשונה- נראה שבוצע חיבור לא תקין של 2 הסאבים למגבר ובעצם הוא עובד בהתנגדות לא מתאימה- יש לבדוק!

לאחר מכן במידה ואתה בטוח שהכל מחובר כמו שצריך וההתנגדות הסופית מתאימה לעבוד עם המגבר, ואתה חווה בעיות- חזור לעדכן, בכל אופן הנה פיסת מידע שכתבתי בעבר לחבר פורום- תמיד אקטואלית:

 

כאשר יש לך נפילות מתח (לרוב נגרמות עקב מכת באס).



 

זה יכול לנבוע ממספר דברים:

 

1) כבל מתח בעובי קטן מדי ביחס לצריכה של המערכת, או לחילופין כבל עם התנגדות גבוהה.

2) צריכה גבוהה של המערכת ביחס לתפוקה של מערכת החשמל.

 

במקרה מס' 1

: הפתרון הוא להחליף כבל מתח.

הרבה פעמים במערכות הממוצעות (שלא עוברות את ה1K RMS) הנפילות נגרמות מכבל מתח לא טוב, במידה וזה לא עוזר עיין בסעיף מס 2.



במקרה מס' 2

: יש מספר פתרונות.

א) בראש ובראשונה, במידה ויש לך כבל מתח טוב, ועדיין יש נפילות מתח, תעשה את שדרוג שלושת הגדולים (אינסוף מידע תוכל למצוא בפורום ובאינטרנט).

ב) במידה וביצעת את שלושת הגדולים, הפתרון הבא הוא להחליף למצבר פריקה עמוקה, בנק' זו אני מאמין שלא תיתקל בעוד בעיות חשמל (שוב אני יוצא מנק' הנחה שהמערכת שלך לא עוברת את ה1-2K RMS).

ג)במידה וביצעת את שלושת הגדולים, החלפת כבל מתח, והחלפת למצבר פריקה עמוקה, ועדיין אתה חווה בעיות חשמל, קיימת האפשרות להוסיף מצברים בהתאמה, או לחילופין אלטרנטור משודרג (עוד מידע תוכל למצוא בפורום ובאינטרנט).

 

**חשוב לציין שזה לא סדר קבוע, יש להתחיל עם שלושת הגדולים ולאחר מכן הבחירה בין מצבר פריקה עמוקה לאלטרנטור בידכם, מומלץ לשלב כמובן אבל תלוי בתקציב, אני אישית הייתי מברר לגבי מצבר.

JL Audio

פורסם
לא שרפת את הכבל RCA, בראש ובראשונה- נראה שבוצע חיבור לא תקין של 2 הסאבים למגבר ובעצם הוא עובד בהתנגדות לא מתאימה- יש לבדוק!

לאחר מכן במידה ואתה בטוח שהכל מחובר כמו שצריך וההתנגדות הסופית מתאימה לעבוד עם המגבר, ואתה חווה בעיות- חזור לעדכן, בכל אופן הנה פיסת מידע שכתבתי בעבר לחבר פורום- תמיד אקטואלית:

 

בעצם מה שאתה אומר זה שהפתרון הראשון לתקן את הבעיה הזאת זה לנתק סאב אחד !?

ושזהו כנראה מקור הבעיה .

ועם לא לבדוק אז את האופציות האחרות שרשמת?

פורסם

מדובר ככל הנראה במגע בין 2 החוטים ( +- ) שיוצאים מהסאב למגבר, תבדוק שהם לא נפרמו או זזו ונוגעים אחד בשני.

פורסם

טעיתי בניסוח של "ככל הנראה", התכוונתי לשתף את פותח הדיון בפיתרון אפשרי לבעיה מנסיון אישי בעבר.

×
×
  • תוכן חדש...