Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4525 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן אנשים,

 

אני נוהג בסיאט לאון 1.2 TSI ידנית שנתון 2012.

בשנה האחרונה נכנסתי חזק לתחום הנהיגה המתקדמת (כבר אחרי קורס ולפני קורס נוסף) ולוקח תרכב(את הרכב) מידי פעם למסלולים הטכניים של הרי ירושליים והחלטתי להתחיל לשפר את "אדון לאון" בכלל התחומים ואשמח לעצות ודעות שלכם.

 

כדי לעשות סדר קודם כל, אציין שאני לא רוצה ולא רואה לנכון לשפר את הרכב שלי בצורה יותר מידי דרסטית ולהוציא סכומים לא הגיוניים.

מה שעוד אני רוצה (בנתיים לפחות:wink:) בעיקרון ובהדרגתיות כדי למנוע מצב שאתפזר ואעשה טעויות:

 

1. שיפור אחיזה והתנהגות כביש (כן אני יודע זה נושא רכב ומורכב)- כמה שפחות תת היגוי ויותר נייטרליות או מעט לכיוון היגוי יתר.

2. שיפור הנצילות והכוח של המנוע מבלי לפגוע בו( בהמשך אולי גם איזה צ'יפ)

3. חשוב לי מאוד לא להגזים ולחטוא למטרה או לעשות דברים שיפגעו בצריכת הדלק וכו.

 

מה הספקתי לעשות עד עכשיו:

 

1. החלפתי צמיגים חדשים (נועל מידה 205/55/16) לטויו T1 sport ובנתיים מבסוט לאללה הם אוחזים טוב מאוד.

2. לאחר התייעצות עם פרונטאי שעוסק בשיפור רכבי ספורט שנים בצ'ק אפ עשיתי כיוון גלגלים שמשכח תת היגוי ונותן מצב יותר נייטרלי.

3. בעניין נצילות המנוע- רכשתי לאחרונה מתנול ואני מתכוון למהול 2%-5% בהדרגה ולבדוק מה זה ייתן.

 

עכשיו, לאור המאמר האגדי של מוטי שקיבל החייאה לאחרונה אודות שיפור התנהגות ומתלים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php

 

הבנתי שיש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר משמעותית את התנהגות הכביש:

 

א. קוילאוברים- פחות אוהב תרעיון (את הרעיון) והבנתי שזה ממש יקר.

ב. החלפת בולמים וקפיצים- גם הבנתי שזה יקר יחסית(אשמח לשמוע סדר גודל עלויות) וכרגע פחות נעול על זה.

ג. מוטות מייצבים( אנטי רולים)- שהבנתי שזה יחסית פחות יקר ומספק עוד תמיכה לשלדה ומסייע בניטרול תת היגוי?

 

אשמח שבעלי הידע והניסיון בתחומים האלה ישפכו יותר אור בהקשר הספציפי של הסיאט לאון ויתנו המלצות ספציפיות

כולל עלויות וסדנאות שיפורים מומלצות.

 

זהו בנתיים

תודה

פורסם

המלצה שלי, השינוי הכי מורגש ברכב זה מתלים, לדעתי זה א' כאשר אתה נכנס לתחום האחיזה וההתנהגות.

שווה כל שקל

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

פורסם

אחיזה מחייבת החלפת בולמים/קפיצים

אין טעם למהול מתאנול בדלק כי מתאנול סופח מים וגם אין ערבוב מושלם עם דלק.בשביל זה יש הזרקת מתנול ייעודית.

gladen pro25+rs audio 100m- brax gx2400

eton ug20 -brax gx2000

gladen pro10- helix c one

 fiio m11plus-brax dsp

פורסם

תודה,

 

השאלה היא האם לדעתכם זה יהיה ממש שגוי אם בכל זאת אחליט ללכת על סט אנטי רולים לפני מתלים או ששיפור המתלים זה חובה לפני הכל

 

בהקשר של שיפור התנהגות הרכב?

פורסם
אחיזה מחייבת החלפת בולמים/קפיצים

אין טעם למהול מתאנול בדלק כי מתאנול סופח מים וגם אין ערבוב מושלם עם דלק.בשביל זה יש הזרקת מתנול ייעודית.

 

לגבי השימוש במתנול, לאחר שחפרתי בשרשור הארוך שעסק במהילת מתנול דווקא הבנתי שהחברה שמוהלים 2%-5% בהדרגה

מרגישים שיפור קל בנצילות המנוע.

פורסם

נאדה,כלום,שום דבר .מעבר לאפקט פסיכולוגי אין שום שיפור..באותה מידה אתה יכול לעבור ל דלק 98..ואף אחד מאותם ״חבר׳ה״ לא יגיד לך שהם טועים כי אחרי שהרכ עומד בלילה דלק ומתאנול כבר מתפלגים זה מזה..אלא אם כן יש לך גישה למיכל דלק כדי לערבב אותם בכל פעם

gladen pro25+rs audio 100m- brax gx2400

eton ug20 -brax gx2000

gladen pro10- helix c one

 fiio m11plus-brax dsp

פורסם

היי,

לא עדיף לך למכור ולקנות לאון 1.8?

 

כי אני נוהג עכשיו על 1.2, וזה נחמד ומצויין וחסכוני,

אבל לא יודע אם כדאי לשפר, כי כח כמו של 1.8 קשה מאוד להגיע.

פורסם
היי,

לא עדיף לך למכור ולקנות לאון 1.8?

 

כי אני נוהג עכשיו על 1.2, וזה נחמד ומצויין וחסכוני,

אבל לא יודע אם כדאי לשפר, כי כח כמו של 1.8 קשה מאוד להגיע.

 

כרגע אני מפיק מספיק הנאה מהכוח ומהמומנט של ה1.2 ידנית.. אבל בעתיד כן אעדיף

איזושהי תוכנה/צ'יפ כי אני לא שואף להגיע לכוח של ה1.8 ואני גם רוצה לשמור על חסכון מסויים בדלק ביחס ל1.8 המפלצתי.

פורסם

לפי דעתי עשית עד עכשיו הכל נכון, הלכת על כוון פרונט אגרסיבי יותר מה שנתן לך שינוי מורגש במידה ונעשה נכון.

 

החלפת לצמיג דביק יותר מה שעזר לך עוד יותר.

 

 

שלב הבא לדעתי הוא מעבר לגאנט גדול יותר ופרופיל צמיג נמוך יותר מה שייתן לך הרגשה יותר בטוחה במעבר פנייות, פרופיל 55 דיי גבוהה לדעתי כדי לחפש התנהגות כמו כן הדפנות של הצמיג יקרסו ככל שתגיע למגבלות של האחיזה מה שיוריד ממך את הבטחון לעלות במהירות מעבר הפניות.

 

אפשרות אחרת היא צ'יפ שיתן לך קצת יותר כוח לשחק איתו מה שאולי לא יאפשר מעבר פניה מהיר יותר אבל ישפר את היציאה מהם, הריגוש אולי יעזור ויתן לך הרגשה של קידום.

 

נ.ב - לא לשכוח רפידות בלמים אגרסיביות, אתה כבר בטח מרגיש שהבלמים נמרחים לך כמו חמאה, במידה ולא אז אתה פשוט לא מגיע למהירויות של ניצול מקסימלי מה שאומר שאין לך מה לשפר עדיין מבחינת אחיזה.

פורסם
לפי דעתי עשית עד עכשיו הכל נכון, הלכת על כוון פרונט אגרסיבי יותר מה שנתן לך שינוי מורגש במידה ונעשה נכון.

 

החלפת לצמיג דביק יותר מה שעזר לך עוד יותר.

 

תודה

 

 

 

 

 

 

שלב הבא לדעתי הוא מעבר לגאנט גדול יותר ופרופיל צמיג נמוך יותר מה שייתן לך הרגשה יותר בטוחה במעבר פנייות, פרופיל 55 דיי גבוהה לדעתי כדי לחפש התנהגות כמו כן הדפנות של הצמיג יקרסו ככל שתגיע למגבלות של האחיזה מה שיוריד ממך את הבטחון לעלות במהירות מעבר הפניות.

 

אפשרות אחרת היא צ'יפ שיתן לך קצת יותר כוח לשחק איתו מה שאולי לא יאפשר מעבר פניה מהיר יותר אבל ישפר את היציאה מהם, הריגוש אולי יעזור ויתן לך הרגשה של קידום.

 

נ.ב - לא לשכוח רפידות בלמים אגרסיביות, אתה כבר בטח מרגיש שהבלמים נמרחים לך כמו חמאה, במידה ולא אז אתה פשוט לא מגיע למהירויות של ניצול מקסימלי מה שאומר שאין לך מה לשפר עדיין מבחינת אחיזה.

 

השיפור באחיזה בפניות חדות באמת מורגש עם ה- t1 sport.

אני מסכים, אני עדיין לא הגעתי לניצול מהירויות מקסימלי בפניות חדות, למרות שמאוד התקרבתי לדעתי והייתי מבסוט מהאחיזה של הצמיגים, מה שכן נכון לעכשיו לא אחליף צמיגים.

 

איך אני יכול לדעת איזה בלמים כדאי לי לשים? המלצות?

פורסם

לדעתי תחפש סט של ברקסים 312 מ"מ שנמצא בלאון FR/גולף GTI/אוקטביה VRS. חבל להשקיע על הברקסים הקיימים שיש לך כרגע, ה312 מצויינים.

פורסם (נערך)

דניאל, זה מאוד נחמד להמליץ לו על ה-312 מ"מ, העניין הוא שבסט 16' ספק אם יכנסו - משמע צריך 17', משמע הוצאה נוספת.

ה-288 מ"מ לא רעים בכלל. הייתי משדרג לרפידות איכותיות וסט דיסקים משודרג (מחורץ, למשל). יתן שיפור מורגש מול המקורי.

 

יש תוכנות חזקות ל-1.2TSI, רק שאין להם יצוג בארץ (B&B, למשל). התוכנה הכי טובה שיש ל-1.2TSI בארץ היא ETUNERS, והיא מעלה את ההספק לאיזור ה-145 סוסים. אפשר להוציא גם מעל 150 - עם צנרת, קיט יניקה, 98 וכו'.

 

אם ברצונו לשפר את התנהגות, קפיצים ובולמים - או קויילאוברים וכמובן אנטירולים שמנמנים יותר. השינוי יהיה ניכר .

עריכה אחרונה על ידי RS

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
אני גם רוצה לשמור על חסכון מסויים בדלק ביחס ל1.8 המפלצתי.

 

תיקון קל,

למרות שכולם מפחדים ומאויימים מצריכת הדלק של ה-1.8 היא דווקא מפתיעה לטובה.

לי יוצא באיזור ה-1:11 בנסיעה משולבת, 1:14 בנסיעה בין עירונית. וזה עוד עם ג'אנט 18.

זו אמנם לא סוזוקי אלטו אבל זו בהחלט צריכה מעולה למנוע טורבו 1.8.

לכן אם צריכת הדלק מפחידה אותך - הסר דאגה מליבך.

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה בפרוייקט! :)

פורסם

1. שיפור אחיזה והתנהגות כביש (כן אני יודע זה נושא רכב ומורכב)- כמה שפחות תת היגוי ויותר נייטרליות או מעט לכיוון היגוי יתר.

יכול להיות שסגנון הנהיגה שלך עדיין לא התגבש כראוי וחלק מהתת היגוי שאתה מרגיש נובע מכך?

אני שואל את זה כי אין הרבה נוסחאות קסמים, אם אתה נוהג בצורה נכונה ועדיין מרגיש תת היגוי הדרך לטפל בו מתחילה בצמיגים ומכאן יש 2 אופציות:

1.התקנת קויילאוברים או בולמים\קפיצים ספורטיביים- ההחלפה הזאת לא תטפל "כירורגית" בתת ההיגוי, היא תעלה את רף האחיזה של הרכב וכתוצאה מכך אותו תת היגוי שאתה מרגיש כרגע יגיע מאוחר יותר.

במילים אחרות- החלפת בולמים לא הולכת לשנות את האיזון של הרכב מבחינת קשיחות (קדימה\אחורה), היא פשוט מעלה את האחיזה בצורה מאוזנת.

2.שינוי סט אפ מכלולי המתלים- כאן אתה נכנס לטיפול כירורגי בבעיית התת היגוי על ידי זה שאתה בעצם תשפר את רמת האחיזה בסרן הקדמי בלבד.

במקרה זה אתה בעצם משנה את האיזון המקורי של הרכב אבל לא בהכרח מעלה את רמת האחיזה האבסולוטית של הרכב.

 

אני אישית הייתי הולך קודם על בולמים\קפיצים ורצוי כאלה פרוגרסיביים, זה ישמור על הנוחות כשאתה נוהג מנהלתית וישפר את האחיזה כשאתה מותח את הרכב אל המגבלות, נראה לי מתאים לך מאחר ואני מבין שאתה לא רוצה שינוי קיצוני מדי.

 

2. שיפור הנצילות והכוח של המנוע מבלי לפגוע בו( בהמשך אולי גם איזה צ'יפ)

לא ברור לי המושג נצילות בהקשר שאתה משתמש בו, נתת מילה יפה למילה "שיפור", הרי אין לך כלים אמיתיים לבדוק את רמת הנצילות של המנוע בתנאים ובצורה בה אתה נוהג.

אני מניח שהכוונה שלך היא שאתה פשוט רוצה עוד כח, מאחר ומדובר במנוע גודש השיפור הכי טוב מבחינת תמורה\עלות יהיה תוכנת ניהול חדשה.

 

3. חשוב לי מאוד לא להגזים ולחטוא למטרה או לעשות דברים שיפגעו בצריכת הדלק וכו.

יותר ביצועים= יותר דלק ושאף אחד לא יעבוד עלייך ויאמר לך אחרת.

הרכב היחיד כרגע שבו ביצועים לא עולים לך בעוד דלק אינו מיובא כרגע לארץ ועונה לשם TESLA MODEL S.

 

 

באדום...

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

×
×
  • תוכן חדש...