Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן השוואתי ענק של רכבי סדאן לרבות מאזדה 3, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה


green
שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כולה מכוניות משפחתיות, מה באמת צריך להתווכח על איזה מבחן לעשות?מה שצריך לבדוק זה הצריכת דלק, מרווח פנים, ואולי קצת ביצועים ורעשים ואת זה זה נבדק תמיד. מילא היה רכבי ספורט...כולה ליסיניגית:-P .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הכתיבה לא ברמה מאוד גבוהה ולוקה פה ושם בסופרלטיבים מוגזמים, הצילומים לוקים בחסר, חסרות מדידות אוביקטיביות, אבל לא צריך להשתגע בגלל כמה משפטים תמימים.

 

בתוך המילייה של המשפחתומטיות דנן - המאזדה3 אכן מתבלטת לטובה וניתן לומר שהיא "נחשקת" ולו במובן הויזואלי. למעשה מדובר במכונית נאה גם בלי קשר למתחרות.

 

לגבי התוצאות - לא הצלחתי להבין את שיטת הניקוד שלפיה הסקודה ניצחה. ניכר מדברי הסיכום שהקורולה היא המשפחתית הנבחרת, אבל הבוחנים פשוט לא מסוגלים לכתוב זאת מפורשות.

למעשה - אם ישראלי בעל שאיפות מוטוריות ממוצעות (כמו ההורים שלי למשל) ישאל אותי, על סמך המבחן הזה בלבד והכרותי עם מה שמר ישראל ישראלי מחפש במכונית, איזה משפחטומטית חדשה לקנות - התשובה האוטומטית תהיה קורולה.

 

לא מלהיבה, לא זריזה, לא נחשקת, אבל עושה את העבודה בצורה טובה ובלי שום פאולים משמעותיים והכי חשוב - רשום לה TOYOTA על הישבן מצד אחד ו-COROLLA מצד שני. אצל רוב הישראלים זה לבד שווה דוז-פואה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המבחן באמת גדול בהיקפו, עם זאת בולטת מאוד בחסרונה משפחתית מאוד מעניינת -האסטרה 1.4 טורבו 140 שעלותה 127k. היא כנראה תהיה הרכב המהיר במבחן ואבזור לא חסר לה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האסטרה לפי מיטב זכרוני מסורסת על ידי תיבת ההילוכים, למרות שמכל המכוניות הללו אכן הייתי בוחר באסטרה.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתיבה לא ברמה מאוד גבוהה ולוקה פה ושם בסופרלטיבים מוגזמים, הצילומים לוקים בחסר, חסרות מדידות אוביקטיביות, אבל לא צריך להשתגע בגלל כמה משפטים תמימים.

 

בתוך המילייה של המשפחתומטיות דנן - המאזדה3 אכן מתבלטת לטובה וניתן לומר שהיא "נחשקת" ולו במובן הויזואלי. למעשה מדובר במכונית נאה גם בלי קשר למתחרות.

 

לגבי התוצאות - לא הצלחתי להבין את שיטת הניקוד שלפיה הסקודה ניצחה. ניכר מדברי הסיכום שהקורולה היא המשפחתית הנבחרת, אבל הבוחנים פשוט לא מסוגלים לכתוב זאת מפורשות.

למעשה - אם ישראלי בעל שאיפות מוטוריות ממוצעות (כמו ההורים שלי למשל) ישאל אותי, על סמך המבחן הזה בלבד והכרותי עם מה שמר ישראל ישראלי מחפש במכונית, איזה משפחטומטית חדשה לקנות - התשובה האוטומטית תהיה קורולה.

 

לא מלהיבה, לא זריזה, לא נחשקת, אבל עושה את העבודה בצורה טובה ובלי שום פאולים משמעותיים והכי חשוב - רשום לה TOYOTA על הישבן מצד אחד ו-COROLLA מצד שני. אצל רוב הישראלים זה לבד שווה דוז-פואה.

 

לא זריזה? סליחה? אתה קורא לה עגלה? הצחקת אותי.

כל המשפחתיות במבחן צריכות לנסוע על גרר כדי לזוז אם הקורולה עגלה. תפסיק לקשקש.

 

הידעת שאוריס מהירה יותר מגולף 1.2 TSI?

ממש עגלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האסטרה לפי מיטב זכרוני מסורסת על ידי תיבת ההילוכים, למרות שמכל המכוניות הללו אכן הייתי בוחר באסטרה.

אני לא יודע עד כמה תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים יכולה לסרס, אבל בכתבה הזו לא כתוב שום דבר חריג לגביה.

http://cars.walla.co.il/?w=//2584680

 

בכל מקרה, בתחומי המחירים של המבחן ההשוואתי היא מהיותר מעניינות (למרות שהעיצוב לא כל כך לטעמי).

 

נ.ב, עוד רכב מעניין בטווח המחירים הזה- פלואנס דיזל שצריכה להיות שילוב מוצלח של רכב מרווח, חזק וחסכוני מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולה מכוניות משפחתיות, מה באמת צריך להתווכח על איזה מבחן לעשות?מה שצריך לבדוק זה הצריכת דלק, מרווח פנים, ואולי קצת ביצועים ורעשים ואת זה זה נבדק תמיד. מילא היה רכבי ספורט...כולה ליסיניגית:-P .

 

זה כל העינין. הם לא בדקו גם את הדברים האלו שהם הבסיסיים ביותר. מרווח פנים? איפה התוצאות של מדידה? בידוד? מישהו בדק spl? בספק שהם שמעו על מושג כזה. אני לא מדבר על נוחות שצריכה להמדד על ידי מד תאוצה.

במילים אחרות: יש רשימת אבזור וחלק סובייקטבי ענקי מלא בשטויות ואין חלק אוביקטיבי שכולל ציונים של אקספרט. חובבנות כמו שכל חבר פורום יכול לכתוב אחרי נסיעת מבחן קצרה.

 

ומצד השני אתה דן עם חבר פורום אחר איזה רכב מהיר יותר. מישהו במבחן טרח לבדוק תאוצה אמיתית ותאוצות ביניים?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורולה לא "עגלה", אבל גם לא זריזה ולמעשה אף אחת מהמכונית הנבחנות לא זריזה. לא אוביקטיבית (אף אחת לא יורדת מ-10 שניות ל-100 קמ"ש) וגם לא סוביקטיבית (הרגשה של "זריזות").

 

הבראבו של אשתי מתקרבת להגדרה של "זריז" (מתחת לאותו סף "קלאסי" - 9.6 ל-100 קמ"ש וגם תאוצות ביניים יחסית מרשימות), כנ"ל שאר הקולקציה של 1.4 טורבו.

 

בלקסיקון שלי מכונית זריזה היא כזאת שנותנת לך הרגשה כזאת בכל מהירות ובלי קשר לתאוצה אוביקטיבית (פיז'ו 106XS היא דוגמא שנהגתי עליה), כזאת שהיא באמת טיל שיוט (קרייזלר 300 המי היא עוד דוגמא שנהגתי עליה) וכמובן שילוב של שני הדברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אתה כבר נכנס לאיזור של רכב משפחתךי לעומת אחד עם טורבו או קטגורייה אחרת.

 

לומר שהן לא זריזות זה מיותר כי יכול להיות שאני נכנס לרכב משפחתי ומקבל האצה נחמדה וסוחב יפה בעליות וזה אומר שהיא זריזה. יש הבדל בין זריז למהיר, זריז בעיניי זה רכב שמספק תאוצות ביניים טובות ותחת עומס מתפקד סביר מבלי לקרוע את המנוע או את הגיר ואת זה, הקורולה עונה עליה והאמת שגם לא רק היא.

 

אתה אומר לי שהיא לא זריזה כי אתה נוהג על טורבו. זה כמו שאני אסע עכשיו בטויוטה קורולה ואשווה אותה לאיזה מיני עגלתית אוטומטית, תאין לי שהטויוטה תהיה יותר ממטוס לעומתה. לעומת רכב מהיר עם טורבו בהחלט איו פה איזה מטוס או משהו בטויוטה.

 

אני לא בא לריב עוד פעם ולדון על טוויוטה וטויוטה, אבל זה מקומם אותי שאתה אומר לא זריזה כשיש לה מנוע חזק מאוד בחבורה שלה, בקטוגריית 1.6, המשפחתיות. זהו.

ואת האמת שבנושא הזה אני לא מדבר סתם, אתה מוזמן לבדוק בעצמך.

 

אתה לא יכול לקרוא לה עגלה מהסיבה הפשוטה שהיא מאיצה בין 80-120 קצת פחות מ7 שניות, זה בעיניי סוף הסיפור. זה אומר שאפשר לעקוף אותה בלי שום בעיה וחשש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא קראתי לה "עגלה", אני חושב שמדובר במכונית טובה. אם ההורים שלי ירצו לרכוש משפחתית חדשה (במקום הקורולה הנוכחית שלהם), אני בהחלט אשלח אותם לראות אותה - אני חושב שזה נותן מספיק משקל לאמירתו זאת. אני לא מעונין לריב ובטח לא מחפש להעליב אף אחד, אני פשוט אומר את דעתי האישית בעניין.

 

נכון שיש לקורולה מנוע מאוד חזק, אבל איכשהו זה לא מתבטא בביצועים על הנייר ולפחות בדגם הקודם (בו נהגתי רבות, טרם בנוכחי) גם לא על הכביש מבחינה סוביקטיבית.

 

אני לא אומר (כאמור התייחסותי כאן לדור קודם, אולם הנוכחית כנראה לא שונה משמעותית) שהיא לא זריזה רק ביחס לטורבו שאני נוהג בו, אני אומר שהיא לא זריזה גם ביחס ל-106XS שאיטית יותר "על הנייר". אשתי, שלא מתיימרת אפילו להתעניין בתחום המוטורי, ציינה שהרנו קליאו 1.4 (ידנית) הישנה שלנו הרגישה מהירה יותר מהטויוטה (דור קודם) שהיתה לה. היא אמרה את זה למרות שנתוני ההאצה של הקורולה היו טובים יותר. עכשיו נסה להבין למה היא אמרה דבר כזה.

 

ושוב פעם, אני לא מבין למה אתה לוקח ללב. מדובר במכונית באמת מוצלחת. אבל היא לא זריזה/ספורטיבית וגם מתוכננת מראש שלא להיות כזאת.

 

נ"ב -- לגבי השוואה שנקטתי בה - הבראבו הייתה רכב משפחתי פרופר, מדובר ברכב מקטגוריה C ועם גיר שניתן להפעלה אוטומטית שגם בגרסאת ה-1.4 טורבו "המפוארת" לא הייתה יקרה יותר מהמשפחתיות 1.6 מיפאן. אני לא רואה למה לא מדובר בהשוואה לגיטימית. כנ"ל האסטרה 1.4 טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא לוקח ללב, אני פשוט אומר שאם היא לא זריזה אז רוב המשפחתיות 1.6 יהיו עגלות כי הקורולה מתעלה מהן בקצת מבחינת המנוע.

 

אני בחיים לא משווה טויוטה אוטומטית לרכב ידני אחר, אפילו לא למיני עם משקל של נוצה, אבל כשמפחתית אוטומטית לדעתי היא זריזה וגם המבחנים קבעו את זה.

 

גם היום שאני נוסע בטויוטה קורולה, 99, שתאמין לי היא עייפה בצורה מפחידה (ככה לפחות אומרים לי), כשאני נוסע בלילה ובלי מזגן ומאיץ היא טסה לי על הכביש, כמובן שמושכים אותה לכיוון 3000 סל"ד.

 

אז אני מאמין שהטויוטה החדשות הרבה יותר חזקות ומהירות ולכן קצת צורם לי לשמוע שהיא לא זריזה.

 

אבל בתכלס היא לא מיועדת לביצועים ואתה צודק, אבל אני גם ברכב משפחתי צריך עמידה בעומס.

 

 

אגב, יצא לך לנסוע באוריס הקודמת.? שמעתי שדווקא באוריס הקודמת הביצועים לא מרשימים למרות 124 כח סוס.

 

 

נ.ב, אני מחכה לאחד שיצא עליי שוב ויהרוס לנו את השיחה הנחמדה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי קצת איבדו פורפורציה, עד לפני עשור + (שלא נדבר על תקופת הליאונה) 0-100 בטווח של 13 שניות + היה נחשב סביר ואף מכובר,

במונחי שני עשורים חלק מהמשפחתיות נכנסות בקטגוריה שהיתה אז "ספורטביות" להלן 0-100 בפחות מ 10 שניות או באיזור.

 

בכל מקרה בהתאם למגבלת המהירות בארץ היום ובמצב הכבישים כלל המשפחתיות נותנות מענה סביר + לדרשת מר ישראל ישראלי

(שלהזכרכם מתייחס למכונית כאמצעי שינוע מנקודה A ל B עם בקשה להרבה פח ונוחות סבירה ובעיקר אמינות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ממש שיפור מהותי בביצועים של מכוניות ה-1.6. אמנם המנועים השתפרו פה ושם, אבל גם המשקל עלה.

 

נהגתי על ה-E110 (אותו דגם כמו של אושריקו) שהיא הייתה חדשה, היא הייתה מצוידת במנוע 110 כ"ס וביחס לאותה תקופה הייתה זריזה (היה לה גם הגה ושלדה יחסית מתקשרים). אני מדבר על סוף שנת 1997. מאז חלפו 16 שנה והקורולה הנוכחית לא רק שלא מראה שיפור מהותי "על הנייר", אלא גם איבדה בדרך את ההגה והשלדה של ה-E110.

 

ב-1997 היו כמה משפחתיות שידעו לרדת מתחת ל-10 שניות ל-100 ולא עלו הון עתק. הונדה סיוויק הייתה דוגמא אחת.

עוד במחירים שלא היו משמעותית גבוהים מאלו של ה-1.6 הרגילות, חובב הביצועים בעל המשפחה יכל לרכוש פנינים כגון הפיז'ו 306XSI ואת הסיטרואן ZX וולקן.

 

סך הכל אין שינוי מהותי בשוק מבחינה זאת. יש מבחר של משפחתומטיות שמרניות, רובן מהמזרח הרחוק, עם מנועי 1.6 וביצועים פושרים שמככבות בטבלאות המכירות, יש את הונדה סיוויק הביצועיסטית יותר במחיר שהופך אותה ללא רלוונטית ויש את האופציות האירופאיות שמציעות קצת יותר איבזור וביצועים בתוספת מחיר צנועה ועם מכירות ברצפה - בדיוק כמו שהיה המצב בסוף 1997...

אה, וגם אז ראש הממשלה היה נתניהו. איזה קטע.

 

נ"ב - שלא יובן לא נכון - המשפחתיות היום בטוחות הרבה יותר, מרווחות הרבה יותר וכוללות פריטי אבזור שב-97 ראית רק במכוניות של חצי מיליון ש"ח או בסרטי מדע בידיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם היום שאני נוסע בטויוטה קורולה, 99, שתאמין לי היא עייפה בצורה מפחידה (ככה לפחות אומרים לי), כשאני נוסע בלילה ובלי מזגן ומאיץ היא טסה לי על הכביש, כמובן שמושכים אותה לכיוון 3000 סל"ד.

 

הטויוטה שלך טסה על הכביש בדיוק כמו שהמזדה 3 היא "נחשקת".

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע עד כמה תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים יכולה לסרס, אבל בכתבה הזו לא כתוב שום דבר חריג לגביה.

http://cars.walla.co.il/?w=//2584680

 

בכל מקרה, בתחומי המחירים של המבחן ההשוואתי היא מהיותר מעניינות (למרות שהעיצוב לא כל כך לטעמי).

 

נ.ב, עוד רכב מעניין בטווח המחירים הזה- פלואנס דיזל שצריכה להיות שילוב מוצלח של רכב מרווח, חזק וחסכוני מאוד.

 

הרכב בפועל מאיץ לאט יותר ממה שהיית מצפה ממנוע עם 140 כ"ס, אם אני לא טועה טיפה מעל 10 שניות למאה. היות ותיבה אוטומטית מעצם פעולתה מסרסת את המנוע, זו התוצאה המתקבלת.

 

ואושריקו, תעשה טובה, לקורולה הגריאטרית שלך נותרו במקרה הטוב 60 סוסים מתחת למכסה המנוע, הדרך היחידה שהיא תטוס היא רק מקצה של צוק.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...