Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן השוואתי ענק של רכבי סדאן לרבות מאזדה 3, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה


green
שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קרמבו וצביקה היקרים,

 

מבחנים ברורים ומקצועיים היו פה כבר לפני 20 שנה. אני מניח כי בשנות השמונים הייתה אפילו פחות תרבות מוטורית מהיום. אבל, היה מגזין אחד שידע לתת מבחנים מקצועיים עם תוצאות ברורות ומדידות והכרעה ברורה בסוף מי המנצחת.

 

רוב הבדיקות שקרמבו תיאר ניתן לעשות באופן עצמי וללא כלים, ניתן לגשת לאולם התצוגה עם עגלת ילדים ולמדוד התאמת תא המטען לצרכים (כנ"ל כסא בטיחות), מרווח פנים, אבזור וכדומה.

בנסיעת מבחן ניתן לחוש את נוחות הנסיעה, שדה הראייה, רעש, וכדומה.

 

החלק המצופה ממכם ככתבי רכב, זה לספק תובנות חדשות ולבחון בדיקה מקצועית עם מדדים אמפיריים ככל ניתן בכדי לקבוע באמת מי המנצחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קרמבו וצביקה היקרים,

 

מבחנים ברורים ומקצועיים היו פה כבר לפני 20 שנה. אני מניח כי בשנות השמונים הייתה אפילו פחות תרבות מוטורית מהיום. אבל, היה מגזין אחד שידע לתת מבחנים מקצועיים עם תוצאות ברורות ומדידות והכרעה ברורה בסוף מי המנצחת.

 

רוב הבדיקות שקרמבו תיאר ניתן לעשות באופן עצמי וללא כלים, ניתן לגשת לאולם התצוגה עם עגלת ילדים ולמדוד התאמת תא המטען לצרכים (כנ"ל כסא בטיחות), מרווח פנים, אבזור וכדומה.

בנסיעת מבחן ניתן לחוש את נוחות הנסיעה, שדה הראייה, רעש, וכדומה.

 

החלק המצופה ממכם ככתבי רכב, זה לספק תובנות חדשות ולבחון בדיקה מקצועית עם מדדים אמפיריים ככל ניתן בכדי לקבוע באמת מי המנצחת.

אבל אם אני צריך ללכת ולבצע את כל הבדיקות האלו, מה הטעם בביקורת בכלל? היא לא אומרת לי שום דבר בתור קונה פוטנציאלי. תקרא קצת ביקורות מחו״ל ואתה תראה ששם מתייחסים לדברים שמעניינים באמת, דהיינו גודל תא מטען, נוחות העמסה וכו׳.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניי, המטרה של מבחן הדרכים הוא לא בהכרח לקבוע את המנצחת, ממש לא

אני מכיר היטב את המבחנים של שנות השמונים ואפילו את אלו של שנות התשעים, הן בעיתונות המקומית והן זו של מעבר לים

הפערים כיום בין המכוניות כל כך קטנים במישורים המרכזיים ומצטמצמים לנקודות הכרעה שקשה מאוד לשים עליהן את האצבע. והדברים בעיקר אמורים בסגמנטים המרכזיים, קרי - סופר מיני, קומפקטיות-משפחתיות, משפחתיות גדולות וגם ג'יפונים

אחרי הליך כירוגי כאוב של הוצאת הראש מהתחת של עצמי הבנתי כמה יומרה מטופשת יש בלהגיד על מכונית x שהיא המשפחתית הטובה ביותר, אין בלתה ולכו עליה. לראייה בזמנו, בהשוואתי משפחתיות גדולות שערכנו ניצחה הפאסאט בנקודות, את המונדיאו העדיפו חובבי ההגה, אבל כשדוד שלי שאל אותי מה המכונית שעליו לבחור, לאחר שעברתי איתו על נקודות החוזק והחוסר של כולן, שלחתי אותו לטויוטה אוונסיס. למה? כי זו המכונית עבורו

 

מבחן דרכים לא מחליף ביקור באולם תצוגה, לא מחליף נסיעת מבחן, אבל הוא נותן סקירה רוחבית של המועמדות ומספק קרקע להבחנה בין המכוניות הבולטות יותר לטובה עם נימוקים והסברים

ישיבה באולם התצוגה וגם נסיעה קצרה לא תצביע על עייפות ברגליים בגלל תמיכה לא מספקת בירכיים, לא תבהיר שמחשב הדרך המפורט הוא למעשה מעמסת נתונים ולא שאין מקום לשים את הנייד של האישה לטעינה במקביל לשלך.

 

על מי שבוחן וכותב מבחן דרכים להעניק לקהל היעד של הכתבה את התמונה המלאה והמשקפת של המכונית בהתאם לצרכים אותה היא צריכה למלא. כל עוד אנחנו מסכימים על נקודת המוצא הזו, השאר זה רזולוציות. עבור קוראי מדור רכב באתר כללי כמו וואלה, ynet, מאקו או עיתונים יומיים הרזולוציה הנדרשת היא שונה מאשר מבחן כזה לו היה מבוצע כאן. לחלופין, כתבה על 911 GT3 באתרים ההם תתרכז בחוויה הכללית, בריגוש ובשערות על השיניים של מי שדוחף אותן לקצה. פה לעומת זאת על אותה מכונית ידובר גם על המורשת, גם על הנדסת השלדה, טכנולוגיית הקשחת המרכב תוך חיסכון במשקל, עקומת ההספק והמומנט כפי שמורגשת בפועל, העברת הכוח תחת עומס, פירוט של כל שינוי בעוצמת כוחות הצד מרגע הבלימה אל תוך הפנייה, בפנייה והתאוצה החוצה.

 

אנחנו מבינים זה את זה?

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרמבו - אני חושב שכל מי שקצת עוקב אחרי עיתונאות הרכב בארץ ולמעשה כל מי שחי במדינה המשוגעת הזאת מספיק שנים, מבין על מה אתה מדבר.

 

במיוחד משעשע שציינת על ההבדל בין ההשקה עם 5 סוגי מנועים ו-7 רמות גימור ועד שהיבואן מואיל בטובו להשאיל את המכונית עם מנוע 1.6 (שהיצרן לא הוריד מפס היצור במיוחד לשוק הישראלי והסנגלי) ותיבה אוטומטית ולזמן מאוד קצוב.

 

ציטוט טיפוסי מכתבת השקה במגזין רכב ישראלי --

"על מגרש החניה מול מלון הילטון מונטה-קארלו היו פרושות שני תריסרים אוסטין גמבון*, מבהיקות בטל הבוקר וממתינות לגדוד העיתונאים עת יסימו את המפגש עם המזנון המשובח. העיתונאים האירופאים מיהרו לתפוס את מקומם באחת משלוש גרסאות הדיזל, המתהדרות במנועים חדשים, נקיים וחסכוניים במיוחד. אולם מנועי הדיזל ישארו מסורבי עליה וכך גם דגמי הטורבו-בנזין החזקים, שעל אחת מהן, בגרסת 3 דלתות נאה ועם מנוע כפול-מגדשים מתקדם נהגנו בחלק הראשון של היום. הגרסה שתגיע לארץ, במבנה גוף סדאן, מנוע 1.6 שעבר בירושה מהדגם הקודם ותיבה אוטומטית ארבעת הילוכים תוצרת איסין-יפאן, לא הגיע להשקה ולמעשה לא צפויה להיות משווקת כלל באירופה".

* שם שהמצאתי.

 

ארץ קטנה עם שפם.

 

ד"א - לזכותם של כמה מבכירי עיתונאי הרכב בארץ יאמר שעל דלות החומר הם פיצו בעט מושחז ובחוש הומור משובח. העיתונאי המוזכר בחתימתך כדוגמא לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כמה סוגים של כתבות רכב שאני מבדיל ביניהן:

1. דיעה/טור אישי - אני מכבד דיעה ומודע לכך שהיא סוביקטיבית ונהנה ליקרוא את זה. אני מעדיף דיעות בלי קישוטים של ביטויים ערטילאיים. אלה ישר ולעינין. הרבה חברי פורום כותבים דיעה על הרכבים שלהם ואני נהנה ליקרוא.

2. סקירה - מספרים על דגמים חדשים שיצאו, כולל מחירים ופיצ'רים. תמיד טוב להתעדכן.

3. מבחן - כולל חלקים אוביקטיביים וציונים. ללא ציונים אין זה מבחן. לא ניתן לתת ציונים על סמך מרגיש/לא מרגיש סביר/לא סביר, אלא רק על בסיס ממצאים אוביטקיביים.

 

כאשר מוכרים דיעה/טור אישי בתור מבחן, הכתבה מאבדת מערכה. כאשר מקשטים כתבה במילים ריקות כדי למלא את העמוד זה הופך לספאם.

 

במילים אחרות, צריך לקרוא לילד בשמו. דיעה/טור אישי צריכה להקרא כך ולא לנסות למכור את זה בתור מבחן, כי עם כל הכבוד: זה לא. גם את התנאים קשים ועושים כל מה שיכולים, אני עדיין מעריך יושר ולא ניסיונות ליפות את המציאות במטרה מסחרית.

לכל סוג של כתבה יש דרישות סף. מצער אותי לדעת שמגזינים שהשקיעו ועשו מבחנים אמיתיים נסגרו. כניראה הציבור לא מעונין בתרבות מוטורית. יותר מענין לדון על גודל מסך וusb . לכן אם כל הרצון ליצירה בתחום מוטורי תוצרת כחול לבן, אני נאלץ להסתפק בתוכן מחול.

 

אני מכיר מגזין בחול שעורך מבחני רכב כמו שצריך, מבצע מבחני ריסוק, מבחני אמינות לטווח ארוך, מבחני צמיגים ואויזרים ועוד המון. מגאזין הזה היה עיתון רכב שחור לבן לפני מעלה מ20 שנה. העי.ון הפך למגאזין והפך ממש לקונצרן מבחני רכב, סביבו נבנתה קהילה גדולה של חובבי רכב שגדלו על המגאזין הזה. איך הם צמחו? הם קיבלו ביקורת מאנשים והשתפרו. הם נמצאים בשיפור מתמיד. כי מי שלא נמצא בשיפור מתמיד ועומד במקום, למעשה הולך אחורה. פה בארץ רואים דגרדצייה המונית בתחום המוטורי. והעיתונות? לא מקבלים ביקורת וממשיכים להוציא לאור כתבות ריקות מתוכן.

אני גדלתי על אותו מגאזין מחול. על מה גודלים אנשים שקוראים את התוכן המקומי?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בגלל שיש לך דמוי קסנון וכובע על הראש אחרי רדת החשיכה, ידוע שזה מוסיף 40 כ"ס ;)

 

:-D דמוי קסנון בצבע צהוב וכובע כבר לא בלילה, נא לתקן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ מבחן נחמד- נותן עוד מבט למי שמבין קצת יותר מההדיוט המצוי שקונה אוטו למשפחה כדי להגיע מ-A ל-B ומציג תמונה בסיסית ומספקת למי שלא מקדיש יותר מ-3 דקות לרפרוף מהיר.

 

מה שכן, מצחיק אותי לקרוא שבאוקטביה העיצוב הפנימי של סביבת הנהג "קודר"..

לא ידעתי שדש-בורד נקי משטויות, שדווקא נראה כי השקיעו בו מחשבה יתרה להיות חלק אינטגרלי,מעוצב ובלתי מופרד מעיצוב הפנים- לזה קוראים קודר.

המסך מולטימדיה שקיים ב-3 ונראה כאילו שכחו אותו בזמן עיצוב הדש-בורד מעלה הרבה יותר התפלאות.

העיצוב בקורולה שנראה כאילו 30 מהנדסים תכננו אותו יחד- כל אחד חלק אחר ממנו מבלי לשתף את האחר, הוא נראה באמת נראה קודר.

(באופן כללי הדגישו את הסולידיות של האוקטביה לאורך שנותיה- הבוחנים רואים בזה ציון לשלילה, בקונצרן זאת בדיוק המטרה בעיצוב הזה).

 

בהחלט ניתן לשמוח שהסגמנט הזה, סוף סוף, חי ובועט ומציע היום בחירה רחבה בין מכוניות דינמיות טובות מאוד- מה שפעם יכלנו רק לחלום עליו כשהתלבטנו בין קורולה, ל-3, ל-I30 וכדומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Doc Slow כתב:

ציטוט טיפוסי מכתבת השקה במגזין רכב ישראלי --

"על מגרש החניה מול מלון הילטון מונטה-קארלו היו פרושות שני תריסרים אוסטין גמבון*, מבהיקות בטל הבוקר וממתינות לגדוד העיתונאים עת יסימו את המפגש עם המזנון המשובח. העיתונאים האירופאים מיהרו לתפוס את מקומם באחת משלוש גרסאות הדיזל, המתהדרות במנועים חדשים, נקיים וחסכוניים במיוחד. אולם מנועי הדיזל ישארו מסורבי עליה וכך גם דגמי הטורבו-בנזין החזקים, שעל אחת מהן, בגרסת 3 דלתות נאה ועם מנוע כפול-מגדשים מתקדם נהגנו בחלק הראשון של היום. הגרסה שתגיע לארץ, במבנה גוף סדאן, מנוע 1.6 שעבר בירושה מהדגם הקודם ותיבה אוטומטית ארבעת הילוכים תוצרת איסין-יפאן, לא הגיע להשקה ולמעשה לא צפויה להיות משווקת כלל באירופה".

 

spot on!

גדול...

 

ואגב tzvipper, זה באמת חבל ועצוב, אבל מדובר במגמה. אני רואה אותה בהודעות לעיתונות בהן היחס בין המלל של מיצוב המכונית, הפילוסופיה שלה, העיצוב, הגאדג'טים, הפטנטים והגימיקים הולכים ותופחים, בעוד השורות אודות נתוני הבסיס ונתוני המנוע הולכים ומצטמצמים.

אני רואה את זה גם בשאלות של האנשים שפונים אלי לפני קנייה של מכונית או החלפה שלה. אני שואל את עצמי הרבה פעמים את השאלה הבאה:

אצלי בחדר בתור ילד ונער היו פוסטרים של 959, של GMC צייקלון, טרנס אם, לוטוס 7 ועוד כמה.

מה היום ילדים תולים בחדר? משהו מעניין אותם מלבד מיילי סיירוס, לייקים וחסמב"ה ותעלומת ה-WiFi הנעלם?

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרמבו תודה על תגובתך. אבל אני לא מקבל את הטענה כי ההבדלים היום בין המכוניות כל כך קטנים - ולכן לא ניתן לקבוע מנצחת ברורה.

 

נחזור 30 שנה אחורה במנהרת הזמן ל-1983. איזה מבחן היינו יכולים לארגן למשפחתיות :

 

מנוע 1300 סמ"ק עם ממוצע של 65 כ"ס,תיבה ידנית, אורך ממוצע 4.2 מ', בסיס גלגלים ממוצע של 2.4 מ', משקל בסביבות 900 ק"ג

ורמת אבזור דומה.

 

זה אפיין את רוב המשפחתיות אז, ובכל זאת המבחנים אז ידעו להוציא תובנות שאפשרו להגיע לבחירה ברורה ומנומקת של המנצחת. ואת זה לצערי לא מוצאים היום במבחנים. הרבה מלל כן (לא סתם אנשים משתעממים באמצע), יכולת ביטוי ויצירת תובנות אין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי שאי אפשר להגיד - זו המכונית הטובה ביותר וזהו סוף הסיפור. אפשר להגיע לצמצום של שתיים שלוש מכוניות שעושות את הדברים המרכזיים באופן הטוב ביותר ומכאן זו רק החלטה של:

מתאים לי תא הנוסעים של האוקטביה, או שאני מעדיף את המראה הספורטיבי בסביבת הנהג של מאזדה3 על חשבון תא המטען והמושב האחורי. אני קונה את הקורולה כי קל לי לצאת ולהיכנס אליה ולעזאזל התיבה הרציפה וזה שהחזית שלה נראית כמו יציאה של מזגן עם פנסים.

 

אני אנסה לתת דוגמה מתחומים אחרים,

טלפונים חכמים; היום תמצא שהוויכוח בין חסידי האנדרואיד ואדוקי ה-ios על כל הפלפולים בו ממש לא מעניין את הציבור הרחב. התפעול ב-90 אחז דומה, גם הממשק החזותי וזהו.

מעט אנשים יבחינו בין הפוך של רולדין, ארומה, קפה ג'ו וקפה קפה.

שים לפני שלושה המבורגרים של בורגר ראנץ', מקדולנדס ובורגר קינג וגם באיומי אקדח אני לא אבדיל בניהם (אגב, איומי האקדח הם כדי שאני אסכים לנגוס בזה...)

כך גם בגדים של רשתות אופנה וכו' וכו'.

 

בשנות השמונים הפערים היו גדולים יותר מסיבות שראויות לדיון בפני עצמו, אבל זה השתנה בשני העשורים האחרונים.

ההבדלים הם בשורה התחתונה ובניכוי השקלולים קטנים, הם כן קטנים מאוד. אני מדבר רק על מה שאני יודע, רק מתוך נסיון של 7 שנים בהן נהגתי ברובן המוחלט של המכוניות החדשות שהגיעו ארצה ובמתחרות שלהן. לפחות ברלוונטיות מביניהן בסטיד, הטנדר הסיני עוד לא, אני שומר אותו לסוף.

ושוב אני חוזר לתחילת הדברים שלי, לא אמרתי שאי אפשר בגלל זה להכריז על מנצחת - אפשר לסמן את המובילות, משם והלאה זו יומרה חסרת אחריות וכיסוי לשים פלומבה של "הכי טובה".

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בחדר בתור ילד ונער היו פוסטרים של 959, של GMC צייקלון, טרנס אם, לוטוס 7 ועוד כמה.

מה היום ילדים תולים בחדר? משהו מעניין אותם מלבד מיילי סיירוס, לייקים וחסמב"ה ותעלומת ה-WiFi הנעלם?

 

היום לא תולים כלום בחדר. הכל במחשב/סמארטפון/IPAD וכו'.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה דבר שאפשר לבדוק בפרוספקט, לא ?

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...