Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן השוואתי ענק של רכבי סדאן לרבות מאזדה 3, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה


green
שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב בפועל מאיץ לאט יותר ממה שהיית מצפה ממנוע עם 140 כ"ס, אם אני לא טועה טיפה מעל 10 שניות למאה. היות ותיבה אוטומטית מעצם פעולתה מסרסת את המנוע, זו התוצאה המתקבלת.

 

10 שניות למאה זה בדיוק מה שהייתי מצפה מ-140 כ"ס, לא יותר ולא פחות (ועדיין, כנראה היא המהירה בחבורה).

אבל אלו סה"כ מספרים יבשים, ההתנהלות על הכביש היא הפקטור הקובע ומנועי טורבו בד"כ מצטיינים בזמינות כוח וגמישות.

ונכון שתיבה אוטומטית מסרסת במעט את המנוע, כך תמיד היה, לא חידשת כלום סה"כ.

האסטרה לא שונה בכך מאף רכב אוטומטי אחר בקבוצה עם תיבה אוטומטית פלנטרית (פורטה, i35, 3, וכו'...), מצד שני תיבות אוטומטיות יותר נעימות על הכביש.

יש כאלו שיעדיפו את הזריזות והיעילות ה-DSG7 בנסיעה מנהלתית/מהירה, אבל האמינות שלה מוטלת בספק והיא בעייתית בזינוק בעלייה ובפקקים (הרגשתי את זה גם כנוסע וגם כנהג).

לגבי תיבה רציפה- קטונתי, מעולם לא נהגתי על אחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרכב בפועל מאיץ לאט יותר ממה שהיית מצפה ממנוע עם 140 כ"ס, אם אני לא טועה טיפה מעל 10 שניות למאה. היות ותיבה אוטומטית מעצם פעולתה מסרסת את המנוע, זו התוצאה המתקבלת.

 

כשאני נותן קיק דאון ואני לבד, במיוחד בלילה, תאמין לי שאני יוצא ראשון בכמעט כל רמזור, ותאמין לי שאני לא עושה את זה בשביל להתחרות ותאמין לי שאני לא מושך את האוטו מעל 3000 סל"ד. אני מכיר את הרכב, מנוע שמתפקד טוב עם גיר מהרגע שהוא נולד ימשיך לתפקד מבחינת ביצועים לטוב ולרע כל החיים.

אז אל תבלבל את המוח. איפה שמרגישים סחיבה חלשה זה בקיץ ובעיקר עם אנשים, שם יש מצב שבאמת נשארו 70 כח סוס.

 

מה שאני אומר זה בסך הכל שאני מהנסיון שלי שטויוטות זריזות, לא צריך יותר מזה, הן גם לא מטוס, אבל בשבילי זה יותר ממספיק. בטח שיש את הלנסר, B3 , מאזדה 3, פוקוסים ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המילה נחשקת לא באה כדי לפגוע בנשמות העדינות של חברי הפורום, אלא כדי להמחיש את העובדה שה-3 הרבה יותר מושכת יחסית למתחרות האפורות שלה. זה הכל, קצת פרופורציות.

 

ובאופן כללי מבחן הסדאנים לא מדבר אלי, במיוחד כזה שמתרכז בליסינג בעיקר. אני חובב ה-5 דלתות. ופה למי שרוצה למשל עלויות אחזקה נמוכות במיוחד יש את אוריס הברידית שתחזיר את ההפרש במחיר תוך שנתיים לדעתי, מי שרוצה להחזיק רכב הרבה זמן ולשלם מעט אחזקה - הרכב המושלם. מי שרוצה רכב יותר ספורטיבי ומאובזר - מאזדה ספיריט ומי שצריך שימושיות ושתי אלה לא מספיקות לו מההיבט הזה, אז אחד דגמי הסטיישן או האוקטביה. זו דעתי על הסגמנט הזה, כל השאר לטעמי סתם חתיכות פח מיותרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני נותן קיק דאון ואני לבד, במיוחד בלילה, תאמין לי שאני יוצא ראשון בכמעט כל רמזור, ותאמין לי שאני לא עושה את זה בשביל להתחרות ותאמין לי שאני לא מושך את האוטו מעל 3000 סל"ד.

אפשר לחשוב שאתה נוהג בפאביה...

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אוהב טויוטה, אוטו אנמי לחלוטין, בלי טיפת נשמה. ואת זה אני מסיק מהיכרות זעומה עם אחת קורולה מ 2003 שהיתה אצל קרוב משפחה כלשהו ונהגתי עליה מעת לעת לפני כמה שנים. ולא מכיר את הקורולות האחרות, אבל אם מותר סטיגמה לכולם, אז גם אני רוצה, במיוחד שכשהקורולה הזו שאני כותב עליה, שנדמה לי היו לה איזה 120 ומשהו סוסים, בקושי עלתה את העליות לחרמון וכל הזמן היה צריך לעשות קיק דאון בשביל לשמור על מומנטום די עייף וגם עם רעש מנוע מעצבן. אז כשאני קורא על אחת מ 99 שהיא ראשונה ברמזורים, כל שאני יכול להסיק הוא שכנראה החבר'ה מסביב לא כל כך מבינים שהם בעצם באיזה תחרות דראג והם בטח משתוממים למראהו של זה עם הקורולה העתיקה שעושה להם זום זום, לחילופין שהקורולה הזו היא בעצם משהו מאוד מוצלח וייחודי בשרשרת, גם אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לחשוב שאתה נוהג בפאביה...

 

פאביה מהירה?לא ידעתי.

 

ומה הקשר לאפשר לחשוב על מה אתה נוהג?אני בסך הכל אומר שיש תגובות לא רעות כשלוחצים חזק למרות הק"מ הענקי והשנים.

 

אז אני בטוח שהגרסאות הבכירות טובות יותר, יפות יותר, חזקות יותר ונוחות יותר.

 

ואל תנסה להוציא אותי טיפש וילדון, לא התכוונתי "ראשון ברמזורים", התכוונתי בעמידה, אם אני לא מעמיס על הרכב. שיא המוננט אגב באיזור 4000... 15.1 זה מומנט משנת 99, אני יכול להיות גאה בזה גם אם האוטו כבר לא ממש זריז :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאביה מהירה?לא ידעתי.

 

ומה הקשר לאפשר לחשוב על מה אתה נוהג?

 

קצת חוש הומור לא יזיק. היו פה קטעים על פאביה בפורום, שארית מזה תוכל לראות בחתימה שלי. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לענות על כמה מהטענות פה לא כסנגור של "מאקו רכב" אלא כמי שהיה ועדיין בעולם הזה של מבחני הדרכים בישראל.

 

אני זוכר את אחת הפעמים הראשונות שהגעתי להשקה בינלאומית של מכונית, כשעיתונאי ספרדי ראה אותי ממלא בקדחתנות את דפי הפנקס ברשמים מתא הנוסעים בכל אחת מהמכונית שהיו שם, ושאל אותי למה אני משתגע כל כך, הרי עוד גג חודש תקבל את הרכב על כל הגרסאות שלו לפחות לשבוע כל אחת...

המכונית ההיא הגיע כעבור 11 חודשים, הייתה במערכת בתצורה אחת, עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד למשך 36 שעות ברוטו...

 

קיים פער עצום בין התנאים הסביבתיים של מבחני הדרכים בחו"ל לבין אלו שנערכים בארץ, החל בזמינות המכוניות (כמות מכוניות הדגמה), גרסאות אבזור מתאימות, תיבות הילוכים וכן הלאה.

כפועל יוצא מכך, מה שמתקבל הוא זמן ברוטו של 48 שעות למבחן שצריך לכלול מנהלות, איסוף, חבירה, צילומים, העמדת המכוניות זו לצד זו להתרשמות חיצונית, כניסה לתאי הנוסעים, בדיקה של חללי אחסון, הנדסת אנוש, לוח מחוונים (שליטה במחשב הדרך, תצוגת נתונים שצריכה להיבדק ביום ובלילה), רמת איכות חומרים, רמת איכות הרכבה, נוחות ותמיכה של המושב, תנוחת נהיגה, מרווח ראש+מרפקים+ברכיים, ראות. אני רק אציין כאן שיש הרבה מה להתייחס לרשימת האבזור, זכורות לי מכוניות עם מסכי מגע גדולים ומרשימים שהתגלו כבלתי קריאים באור יום, דרשו לא מגע אלא חבטה עם האצבע והתפעול שלהם היה כל כך נורא עד כדי סיכון בטיחותי. שקעי מצית שממוקמים בסמיכות למחזיקי כוסות ("שמע, זה רעיון טוב, פה ישימו כוס מיץ, וממש לידה שקע עם כבל חשמלי, מה כבר יכול לקרות...") ועוד תופעות מופלאות אחרות.

הלאה, מושב אחורי - מבנה, עומק מסעד, תמיכה לירכיים, בדיקת מרווח ראש, ברכיים, כפות רגליים, יציאות מיזוג, תאורה (שגם פה צריך לבדוק גם בחשיכה). כמה מבוגרים יכנסו, כמה ילדים, כמה מושבי בטיחות (מה שמאוד חסר לי במבחן המסוים הזה).

תא מטען, פתיחה עם יד אחת, פתיחה עם ידיים עמוסות, מפתח, גובה, רוחב, מבנה פנימי, התקני אחסון, עומק, גישה לקיפול מושבים.

 

נסיעה עירונית, נסיעה פרברית, כביש מהיר, פרק דינאמי. בכל אחד מאלו נבדקים: רעשי דרך, רוח, צמיגים, מנוע וכו', סל"ד בהילוך הגבוה. ואני בכלל לא נכנס לבדיקה של תפקוד תיבת ההילוכים, מהירות תגובה שלה במצבי התיבה השונים. המתלים, השיכוך, ההתנהגות, ההגה (משוב, תגובה להפניה, משקל, מרכוז וכו').

תאוצות מהמקום, תאוצות ביניים של כל אחת מהמכוניות ואחת מול השניה (שיטת הטורניר). בבלימות נבלמת כל מכונית שלוש פעמים, הממוצע נרשם ומסומן. בכל אחד מהפרמטרים האלו, במכוניות האלו, לקורא הממוצע וקהל היעד של מבחן הדרכים הזה - אין שום משמעות למספרים - שום משמעות.

 

הדבר היחיד שמעניין זה שבתנאי המבחן המסוימים מכונית X הכי מהירה/בולמת/אוחזת/מתמרנת בחירום, Y שניה, Z שלישית וכן הלאה. כמה עשיריות שנייה לכאן ולשם? באמת? מספיק שהבוחן מקפיד על משטר דיאטטי והיבואן משתמש בצמיגים טובים יותר ונגמר הסיפור. מספיק שהלקוח ההדיוט (ולפעמים גם האידיוט) לא מקפיד על לחצי ניפוח ומחליף רק צמיג אחורי אחד וגם המכונית שהגיעה מכוילת לתפארת תתפרע כמו מכור קנדי קראש בגמילה שאף אחד מהחברים בפייס לא נותן לו חיים.

 

רגע, לא סיימנו, עכשיו תכניסו לכל זה את מכפלת המכוניות והנהגים, והאילוצים, וזה שלשתי מכוניות יש פזומט, לשתיים דלקן, לאלו יש דור אלון, ולהיא אין בכלל. השורה התחתונה היא אופרציה שכדי להוציא אותה לפועל ב-48 שעות זו מטלה מטורפת, גם ברמת ההפקה, גם ברמת הביצוע וגם אחר כך בסוף כל היום הזה שיהיה כוח בכלל להתחיל להתווכח ולדרג.

 

אז כן, יש בחו"ל מבחנים פרטניים יותר, מדוקדקים יותר, מפורטים יותר, מדודים יותר מספריים יותר, אבל הם מבוצעים בתנאים שונים לחלוטין ממה שניתן אפילו לדמיין כאן. יאמר לזכות "מאקו רכב" שהם היחידים שמקפידים לערוך מבחנים השוואתיים כל הזמן, גם מקיפים ומרובי משתתפים שהם כאב ראש נוראי בתיאום, בהוצאה לפועל, בכתיבה ואחר כך מול היבואנים.

 

דרך אגב, זה לגמרי אבל לגמרי על קצה המזלג. זה רק למבחנים כמו זה, מכוניות ספורט? רכבי שטח? טנדרים? יוקרה? מיניוואנים? אז מתחיל כאב הראש של הציון היחסי בהתאם למכונית והתאמתה לקהל היעד והמטרה.

 

אז ל"מומחה" שקורא רק מבחנים בחו"ל, תבין על כל "אנין טעם" כמוך יש 100 אנשים שרק רוצים לדעת האם האוטו נוח או לא, סוחב או לא, אוכל דלק או לא, מכניס שני בוסטרים ועם חיבור לאייפון. אני פוגש כמה אלפי נהגים כאלו בשנה בהדרכות נהיגה שאני מעביר, אנשים שמביטים עלי בתימהון מוחלט כשאני אומר להם שיש פה רעשי רוח מוגזמים במכונית ("איזה רעשי רוח? החלון סגור, מאיפה תיכנס רוח?"). ציוד מדידה מתקדם? מדידות על דיינו? מחלקת הנהלת החשבונות של עולם העיתונות היום מצקצקת בלשון מול החזרי ההוצאות על המוניות של יום כזה, האוכל, הדלק, המים, הקפה - ואתה מדבר על אמצעי מדידה מתקדמים? אלו צרות שאני מפנטז עליהן. זו מציאות שבה אתה מחפש מתנדבים ליום וחצי נטו של מבחן, אנשים ששמים על הולד יומיים של לימודים או עבודה בשביל זה.

 

רוצה לשפר את המצב? פנה אישית לעורך הערוץ ובקש להצטרף בהתנדבות ליום כזה. תבוא נקי, תבוא פתוח, לא מטיף, לא מחנך. כדי באמת לחוות מה התנאים שבהם מבוצעים המבחנים האלו ומה השיקולים של הכתב והעורך מה לכתוב, מה להכניס ומה להוציא. מקסימום תלמד אותם משהו ותלמד גם אתה שניים שלושה, ארבעה, חמישה דברים.

אני אשמח לעזור לך ליצור קשר איתו במידה ותרים את הכפפה.

 

לגבי זהות הבוחנים, הם הבטיחו לי שבפעם הבאה יביאו את בוקי נאה, בר רפאלי, חביתוש, גילה אלמגור, חיים הכט וקותי סבג.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ל"מומחה" שקורא רק מבחנים בחו"ל, תבין על כל "אנין טעם" כמוך יש 100 אנשים שרק רוצים לדעת האם האוטו נוח או לא, סוחב או לא, אוכל דלק או לא, מכניס שני בוסטרים ועם חיבור לאייפון. אני פוגש כמה אלפי נהגים כאלו בשנה בהדרכות נהיגה שאני מעביר, אנשים שמביטים עלי בתימהון מוחלט כשאני אומר להם שיש פה רעשי רוח מוגזמים במכונית ("איזה רעשי רוח? החלון סגור, מאיפה תיכנס רוח?"). ציוד מדידה מתקדם? מדידות על דיינו? מחלקת הנהלת החשבונות של עולם העיתונות היום מצקצקת בלשון מול החזרי ההוצאות על המוניות של יום כזה, האוכל, הדלק, המים, הקפה - ואתה מדבר על אמצעי מדידה מתקדמים? אלו צרות שאני מפנטז עליהן. זו מציאות שבה אתה מחפש מתנדבים ליום וחצי נטו של מבחן, אנשים ששמים על הולד יומיים של לימודים או עבודה בשביל זה.

תנאים קשים, זה נכון. עושים כל מה שיכולים בתנאים הנתונים? כניראה. והתוצאות? "המפקד, הביסו אותנו - לאוייב היו טנקים, מטוסים ולנו רק רוגאטקה". הרבה מלל סוביקטיבי, גם אם הכתיבה יפה, אבל זה עדיין דיעה כמו טור אישי. הקראת ולעיסת פרוספקט? "טוב ילדים, פה כתוב 60 כוחות סוס על 6000סל"ד, זה כאילו יש לכם 60 סוסים, זה חיות כאלה עם 4 רגליים, כמו פרה רק יפות יותר ורצות מהר יותר. אם נשים הרבה הרבה סוסים ביחד ונקשור אותם למריצה, המריצה תזוז מהר מאוד, אם נשים מעט סוסים, המריצה תזוז לאו מאוד".

אני מבין שהתנאים קשים, אפילו לא יכול להניח עד כמה. אני מבין שיש הגבלה של זמן ותקציב ובתנאים הנתונים כניראה כתבי הרכב עושים את המקסימום. אבל שוב פעם: מה התוצאה של העשייה הזאת? אין אפילו מדידת של חלל פנימי בתוך הרכב, אלא רק שימוש במושגים כמו מרווח, הרבה מקום מאחור, צפוף. אז לאחד אולי צפוף ולמישהו אחר מלא מקום. זה סוביקטיבי. אבל אם יגידו פה יש 30ס"מ ופה 45ס"מ- זה כבר משהו.

בידוד? מד רעש לא כזה יקר וחברה מסחרית שמוציאה כתבות אני מקווה שיכולה להרשות לעצמה. דברים כאלו צריכה לממן חברה וזה לא אמור לבוא בהתנדבות.

 

רוצה לשפר את המצב? פנה אישית לעורך הערוץ ובקש להצטרף בהתנדבות ליום כזה. תבוא נקי, תבוא פתוח, לא מטיף, לא מחנך. כדי באמת לחוות מה התנאים שבהם מבוצעים המבחנים האלו ומה השיקולים של הכתב והעורך מה לכתוב, מה להכניס ומה להוציא. מקסימום תלמד אותם משהו ותלמד גם אתה שניים שלושה, ארבעה, חמישה דברים.

אני אשמח לעזור לך ליצור קשר איתו במידה ותרים את הכפפה.

לבוא בהתנדבות אני מוכן. רק תביא כמה רכבים מעניינים (מרצדס, במוו ויגואר למשל 8)) להשוואה ומישהו שיהיה מוכן לממן דיינו לכל הרכבים, מישהו שיביא מד רעש ומד תאוצות וויברצייה. וכמובן אל תשכח לסגור מסלול חוקי לבדיקות. :twisted:

ואז אחרי שנמדוד הכל ונקבע סטנדרט לביצוע בדיקות לרכבים, מכאן נוכל להתקדם.

ברגע שיהיה סטנדרט לבדיקות רכבים, ברגע שיתחילו ליישם את זה - אז מבחני רכב יהפכו לאמיתיים.

 

אני כותב את זה כי אכפת לי. עד שלא יהיה שינוי לא יהיו מבחני רכב אמיתיים. אני מבין שזה שינוי רוחבי שצריך להיעשות בהרבה מאוד דברים. איכות עבודה תלויה בכלים. אם לא משקעים בכלים, העבודה לא תיהיה איכותית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאביה מהירה?לא ידעתי.

 

ומה הקשר לאפשר לחשוב על מה אתה נוהג?אני בסך הכל אומר שיש תגובות לא רעות כשלוחצים חזק למרות הק"מ הענקי והשנים.

 

אז אני בטוח שהגרסאות הבכירות טובות יותר, יפות יותר, חזקות יותר ונוחות יותר.

 

ואל תנסה להוציא אותי טיפש וילדון, לא התכוונתי "ראשון ברמזורים", התכוונתי בעמידה, אם אני לא מעמיס על הרכב. שיא המוננט אגב באיזור 4000... 15.1 זה מומנט משנת 99, אני יכול להיות גאה בזה גם אם האוטו כבר לא ממש זריז :)

הדברים נכתבו בהומור.

 

-----------------------------------

 

בנוגע לרמת העיתונות בארץ. למען ההגינות, יש לציין כי גם בחו"ל ניתן למצוא לא מעט "זבל". למרות זאת, בד"כ המבחנים בחו"ל אכן מקיפים יותר והמשאבים שעומדים לרשות העיתונות הזרה אכן רבים יותר.

 

But maybe, if you can't beat them, join them:

 

מבחן מצולם די מרשים, ביוונית! ויוון, כידוע, לא נמצאת בתור הזהב שלה כיום...

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המדד הכי טוב למושב האחורי זה באיזה גובה צריך להיות הנהג כדי להושיב את עצמו מאחורי המושב נהג שכוון הכי טוב עבורו. לא צריך לא צפוף/מרווח ולא 30-45 ס"ם..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני נותן קיק דאון ואני לבד, במיוחד בלילה, תאמין לי שאני יוצא ראשון בכמעט כל רמזור, ותאמין לי שאני לא עושה את זה בשביל להתחרות ותאמין לי שאני לא מושך את האוטו מעל 3000 סל"ד.

 

זה בגלל שיש לך דמוי קסנון וכובע על הראש אחרי רדת החשיכה, ידוע שזה מוסיף 40 כ"ס ;)

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרמבו - כל מילה סלע!

 

בתור אחד שנמצא בתעשייה כבר הפסקתי לנסות לרצות את כולם. רוב האנשים שקוראים מבחני רכב באינטרנט מקדישים לנושא 3 עד 5 דקות, בזמן הזה אין להם סבלנות לקרוא יותר מידי מספרים ובטח שלא ללמוד על המונח המתמטי דציבל. דיברתי עם שני חברים הדיוטים שראו את המבחן של מאקו ולמרבה הפלא שניהם אמרו לי את אותו הדבר - המבחן היה ארוך, לא קראתי עד הסוף.

המעטים שמחפשים התעמקות של באר נפט מוזמנים לשלם על מגזין רכב מקצועי ולקרוא שם. כנראה שאין מספיק ישראלים כאלו, כי עד היום אף מגזין כזה לא שרד.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...