Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4829 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

 

אני ממש רוצה לדעת ולהבין כמובן איך בעצם משתמשים טוב בבלמים קלאץ וגיר בצורה שתאריך להם חיים וכמובן תייהיה יעילה כנגד תאונות

 

אני אתן סיטואציה להמחשה וארצה לדעת איך באמת מניסיון וידע קודם כדי שאני אוכל ללמוד ולממש.

 

כביש מהיר , אוטו ידני (לצורך העיניין נוהג על פונטו 2003) אתה נוסע על 100 ואתה רואה רמזור ירוק מתחיל להבהב ,

 

אז לשאלתי איך בולמים את הרכב בצורה הכי טובה (מבחינת קלאץ ,הילוכים וכו') ובריאה לרכב ?

 

שמעתי כל כך הרבה דעות ובאמת יצאתי מבולבל.

 

מקווה שפתחתי במקום הנכון !

עד לפניי יומיים לא הכרתי את הפורום ובאמת יש פה אנשים מקצועיים אז באמת שמעכשיו אני לא נותן לעצמי ליהיות בסימני שאלה, אז רציתי להגיד תודה.

פורסם

מאטים מוקדם ובעדינות, ומורידים הילוכים בעדינות כדי לשמור על הרכב בהילוך שיאפשר להאיץ אם צריכים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כמובן שאם אתה קרוב מדי לקו הצומת כשהרמזור התחיל להבהב לא בולמים בלימת חירום כדי לא להפתיע את הרכב שמאחור אלא ממשיכים ועוברים את הצומת בירוק מהבהב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

דבר ראשון כמובן להוריד את הרגל מהגז. ומה שאני עושה בדרך כלל אם אני נורא רחוק מהרמזור נוגע בקטנה בברקס ומתחיל להוריד הילוכים (כמובן בזמן) מה שאל תעשה שזה בכל רכב אפילו באוטומט זה ללטף את הברקס בעדינות שלאט לאט הרכב יוריד מהירות זה לא בריא לברקסים (תתקנו אותי אם אני טועה) וכמובן לא לפמפם טעות של הרבה אנשים, פשוט לעצור במתינות לא חזק מידי ולא ליטופים קטנים מידי.

גולף 1.8 שנת 99 ידני לא צריך יותר מזה!!!

פורסם

קודם כל תודה על התגובות,

 

וגבי ההילוכים מה עדיף מחמישי להתחיל ללחוץ על הברקס וישר להוריד לשלישי ומשם לעצירה מוחלטת ?

או להוריד הילוכים לפי סדר יורד ?

עוד משהו ששמעתי לאחרונה ואנשים עושים , נמצאים על חמישי ומתכננים עצירה ברמזור , מכניסים לניוטרל ומלוחצים ברקס עד לעצירה מוחלטת ואז שוב לראשון ? הגיוני ,בטיחותי ?

פורסם

הדבר האחרון שציינת זה מה שאני עושה ועוד הרבה נהגים,זו הדרך הכי פשוטה,החסרונות זה פגיעה בבלמים ובבטיחות (פתאום תצטרך לזוז במהרה למשל בגלל רכב שלא מצליח לבלום ומהבהב לך על כך,עד שתשלב הילוך זה מאוחר מדי)

לכן עדיף שההילוך יהיה משולב,אם יש לך זמן להוריד הילוכים אז תוריד,אין סיבה שלא, שימוש בבלימת מנוע ע"י הורדת הילוכים תורמת לצריכת הדלק שלך,לבטיחות שלך ולבלמים שלך.

לגבי השאלה ספציפית,לא יודע מי אמר לך להוריד מחמישי לשלישי,תוריד חמישי-רביעי-שלישי,בשלישי כבר הייתי משתמש בבלימה רגילה (ע"י שילוב לניוטרל ובלימה,ואם לא אכפת לך מהקלאץ' שלך להשאיר את הקלאץ' וההילוך דרוך לבטיחותך)

Miata ND2

 

פורסם
הדבר האחרון שציינת זה מה שאני עושה ועוד הרבה נהגים,זו הדרך הכי פשוטה,החסרונות זה פגיעה בבלמים ובבטיחות (פתאום תצטרך לזוז במהרה למשל בגלל רכב שלא מצליח לבלום ומהבהב לך על כך,עד שתשלב הילוך זה מאוחר מדי)

לכן עדיף שההילוך יהיה משולב,אם יש לך זמן להוריד הילוכים אז תוריד,אין סיבה שלא, שימוש בבלימת מנוע ע"י הורדת הילוכים תורמת לצריכת הדלק שלך,לבטיחות שלך ולבלמים שלך.

לגבי השאלה ספציפית,לא יודע מי אמר לך להוריד מחמישי לשלישי,תוריד חמישי-רביעי-שלישי,בשלישי כבר הייתי משתמש בבלימה רגילה (ע"י שילוב לניוטרל ובלימה,ואם לא אכפת לך מהקלאץ' שלך להשאיר את הקלאץ' וההילוך דרוך לבטיחותך)

לא הבנתי את המשפט האחרון שאמרת לו, למה יש טעם להישארעם קלאץ' לחוץ? איזה בטיחות יש פה?

וגם אם יעני להיות כאילו מוכן אז גם ככה הוא מוריד הילוכים אז הוא מוכן מראש.. וגם אני חושב שאין פה מה להיות מוכן מה הבעיה לשלב להילוך הנכון באותו הרגע?

בכל אופן אני חושב שהחשיבה שלך מוטעית אבל זוהי דעתי בלבד!

גולף 1.8 שנת 99 ידני לא צריך יותר מזה!!!

פורסם
לא הבנתי את המשפט האחרון שאמרת לו, למה יש טעם להישארעם קלאץ' לחוץ? איזה בטיחות יש פה?

וגם אם יעני להיות כאילו מוכן אז גם ככה הוא מוריד הילוכים אז הוא מוכן מראש.. וגם אני חושב שאין פה מה להיות מוכן מה הבעיה לשלב להילוך הנכון באותו הרגע?

בכל אופן אני חושב שהחשיבה שלך מוטעית אבל זוהי דעתי בלבד!

 

גם אני לא מבין מה הוא אמר.

בלימה לפני רמזור (שמטבע הדברים היא אינה בלימת חירום, כי האדום לא מגיע ממש בהפתעה) צריכה להיות בעצם תהליך האטה אחד ארוך.

בלימה להורדת מהירות והתאמת הילוך למהירות.

אין שום בעיה להוריד מחמישי לשלישי.

תחילת תאוטה מוקדם תניב בלאי נמוך לבלמים (בולמים פחות), תצרוכת דלק עדיפה (אם בנתיים מתחלף לירוק, אפשר להמשיך בנסיעה ללא האצה מעמידה) ובעיקר שליטה טובה יותר בהעברת המשקל ובמוכנות בהתקרבות לצומת.

פורסם
גם אני לא מבין מה הוא אמר.

בלימה לפני רמזור (שמטבע הדברים היא אינה בלימת חירום, כי האדום לא מגיע ממש בהפתעה) צריכה להיות בעצם תהליך האטה אחד ארוך.

בלימה להורדת מהירות והתאמת הילוך למהירות.

אין שום בעיה להוריד מחמישי לשלישי.

תחילת תאוטה מוקדם תניב בלאי נמוך לבלמים (בולמים פחות), תצרוכת דלק עדיפה (אם בנתיים מתחלף לירוק, אפשר להמשיך בנסיעה ללא האצה מעמידה) ובעיקר שליטה טובה יותר בהעברת המשקל ובמוכנות בהתקרבות לצומת.

 

 

מעולה תודה !

 

ועוד שאלה קטנה לגבי בלימות חירום !

הרכב הוא גיר ידני מה צריך לעשות בבלימת חירום ?

 

ללחוץ ברקס לבד עד לכיבוי האוטו ?

ללחוץ ברקס + קלאץ עד לעצירה ?

ללחוץ ברקס ושנייה שמרגישים שהאוטו רועד ונכבה להכניס קלאץ ?

 

כי הבנתי שקלאץ נותן פוש לאוטו ובוסט קטן נגיד מבחינה של בלימה פיתאומית והטווח בין המכונית מלפנים קטן אז מה עושים ?

 

תודה שוב !

פורסם

בבלימת חירום אני מוריד הילוך מיד. המנוע בולם מהיר ובתוספת הבלמים עצמם מתקבל כוח בלימה מצוין ולא מאכזב

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אין טעם להוריד הילוך בבלימת חירום. יש לזכור כי לא הבלמים ולא המנוע מאטים את הרכב, אלא הצמיגים. כיון שהכוח שהבלמים מסוגלים להפעיל גדול בהרבה מהיכולת של הצמיגים להאט את הרכב, הרי שבבלימה מקסימלית האטה נוספת עם ההילוכים או כל אמצעי אחר לא תקצר את מרחק העצירה כלל! גם שיפור מערכת הבלימה לא ייקצר את מרחק העצירה במצב כזה!

 

כן רצוי (לא מחויב) ללחוץ על המצמד לאחר תחילת הבלימה כדי לשמור על כוח המנוע זמין לקראת העצירה.

 

בבלימה רגילה כן מורידים הילוכים, אבל רק כדי שיישאר כוח זמין אם נצטרך פתאום להאיץ. בלימת המנוע כלל לא קשורה לעניין.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...