Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עושה תבנית זכר ומושך עליה, אני מניח ש4 מ"מ יספיקו כי יהיו חיזוקים בפלסטיקה עצמה ("ריבים") ואני שוקל לייצר נעילות לחלק מהתבנית ככה שהיא תשאר בעצם כתמיכה מבנית.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הבטחתי ולכן אקיים.

 

למטה שתי תמונות. בראשונה הצורה של התבנית מורכבת ומעילה בשחור, התוצר הסופי לפי ABS 5 MM

התחתונה מראה את התבנית מחולקת לשכבות שלה, שעשויות MDF 20 MM.

 

השכבה הראשונה והשנייה של התבנית ישארו "נעולות" בתבנית בגלל הצורה של החיזוקים בפלסטיק עצמו, שבאמצעות הכניסה של הצלעות לתוך הצורה הכללית יאחוז בחלקי הMDF.

 

attachment.php?attachmentid=317361&stc=1&d=1354798774

 

attachment.php?attachmentid=317362&stc=1&d=1354798762

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

אז אתה מייצר תבנית חד פעמית לכל משיכה ?

מציע לך לחבר אפילו באופן רופף עם מסמר בלי ראש למשל בין השכבה השניה והשלישית מלמעלה, ובאופן קבוע (ברגים למשל) בין שלוש התחתונות ושתי העליונות, אחרת אם זה יזוז (וזה יזוז) במשיכה, אכלת אותה. הייתי גם שם איזה דבק מגע או משהו דומה על התבנית מלמעלה, לא הייתי רוצה שהMDF ירקד אחר כך בפנים בתוך המשיכה.

 

בנוסף יש לך שם מקום שרגיש ל"גשרים" במשיכה בין העיגול הקטן והגדול, תדאג לעשות שם חורי ואקום טובים כדי שתהיה משיכה שתכנס עד הסוף במפגש שני ה"חרוטים".

 

ועוד דבר אחרון, אל תשכח לתת לתבנית עוד כמה ס"מ אקסטרה גובה שיהיה מאיפה לחתוך, ותגדיל ב 0.5% את התבנית לעומת התוצר שאתה רוצה שייצא, ABS מתכווץ לאחר המשיכה - אם כי זה לא משמעותי במיוחד בגודל כזה של חלק.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

תודה על ההערות, איפו ש הריבים הפנימיים אני קודח קדח של 2-3 מ"מ, כדי לאפשר ואקום חזק. בקשר לחצאית, צודק, כמעט שכחתי, ואני אכן אשים דבק בשתיים העליונות. אני חושב שנתתי אפילו טיפה יותר מרווח טעות מ0.5%, אני אבדוק, בכל מקרה לסוליד יש scale" ככה שזה באמת בזיון כמה שקל לשנות שם דברים.

 

בקשר לחד פעמיות, לא, רק שתי השכבות העליונות משוכפלות פעמיים.

 

אם כבר אתה פה.

 

אתה חושב שהריבים יספיקו? אני עדיין מפחד שמכיוון שהL8 צריך להיות פרי אייר, אז איפה שיהיו פתחים (בין הריבים המעוגלים) יווצרו נקודות חולשה,. דעתך/כם?

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

תשמעו - תענוג לקרוא ולראות את מה שהולך פה - מידע נהדר, תודה!



 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איך הפוד יחובר לגוף הרכב? זה נלקח בחשבון ביצירת התבנית או שאתה מתכנן סוג של הדבקה?

 

מצפה בקוצר רוח לעידכונים! אחלה שירשור.

פורסם

אלצ'קו

:-P:-P:-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אז ככה,

לצערי קיקים לא יקרו. בדיעבד, עם בניה ריאלית, הם פשוט לא יכנסו.

אופציה ראשונה: ללכת על קיק לוופרים ופוד לL3ים.

אופציה שנייה: פודים לדלת, כאשר את הסיבית שקיימת כרגע ומתפרקת, יחליף פאנל MDF שיקבל איטום מים וריפוד פשוט. אני חושב שאלנטרנטיבה שתיים יותר ריאלית מבחינתי. מה שבטוח, אני ממש רוצה לבדוק את ההתכנות של בנייה של כאלו פודים מתוך עניין אישי.

 

בינתיים ממתקים.

 

שלושת התמונות באפור הן החיתוכים של התבנית במה שנקרא "נסטינג" התמונה בשחור היא התוצאה הצפוייה לפי חומר של 4 מ"מ, בנוסף בין הצלעות אני אחתוך חללים בשביל לתת לוופר את האוויר שהוא צריך, כמו כן יתווסף צילינדר שיפריד בין שני האלמנטים כדי שהוופר לא "יחנוק" את המיד טוויטר.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

על איזה רכב מדובר?

 

לדעתי הכי ריאלי זה בנייה בדלתות עבור השמיניות, וקיקים עבור ה L3ים.

מתחדשת*

פורסם

אני מסכים עם רומם ב100 אחוז, אני אסביר למה בפרטי פרטים.

 

קודם כל - עד אזור ה800 הרץ, האוזן מתקשה מאוד להבחין בכוון שממנו מגיע האלמנט - זו גם אחת הסיבות שמתחת ל150 הרץ האוזן בקושי מצליחה להבדיל בכוון והכל נהיה מונו ולכן גם אפשר להסתפק בסאב בודד במערכת סטריאו.

 

מעבר לאזור ה5K הרץ האוזן מתקשה כבר לקבוע גובה - וזו גם הסיבה שבגללה התקנת קיק פאנלים לא אמורה ליצור בעיית גובה של במה (למה היא כן יוצרת במקרים מסויימים תיכף יוסבר)

 

מה שאני מנסה לאמר זה שאם אתה תתקין את המידים בקיק פאנלים ואת הוופרים בדלתות - אתה תקבל תוצאה מעולה כי:

 

1. עד אזור ה800 הרץ כמו שאמרתי כווניות פחות מורגשת ולכן לא משנה לך בכלל אם הוופרים מותקנים בדלתות או בקיקים.



2. מאזור ה5K הרץ מי שמושך את הסאונד ומצייר אותו בגובה הנכון זה בכלל המוח ולא האזניים למרבית הפלא.

 

אבל למה בכל זאת יכולה להווצר לך כאן בעיה?

 

כל אזור המיד - מאוד מאוד רגיש לאנזיים שלנו מבחינת גובה וכוונים - בגלל זה תדרים כמו 400-500 הרץ, 800 עד 1000 הרץ, 2 עד 2.5 הרץ ו8 קילוהרץ -> מאוד כואבים אם מכוונים אותם לא נכון. לא סתם יצרנים קובעים באקולייזר חמישה עד שבעה ערוצים דווקא את הערוצים האלה אם תשים לב - הם בעייתיים.

 

מה שיקרה במידה והמיד אצלך לא יהיה מאוזן עם שאר הספקטרום היא שהרמקולים ימשכו לך את ה"במה" חזק כלפי רצפת הרכב ואתה תקבל אפקט קשת שהוא מאוד מפורסם לקיק פאנלים רק שההבנה הכללית לגבי האפקט הזה היא הפוכה כי מדובר בעצם באפקט קערה ולא קעורה...

 

היתרונות הנוספים בהתקנה שכזו הינו רוחב במה בלתי מתפשר ופוקוס טובים היות והפרשי המרחקים מהראש מצטמצמים בקיק פאנלים למינימום האפשרי.

 

החסרון הוא כמובן - אם תאזן לא נכון את הסט, הגובה ידפק.

 

האפשרות השניה היא -

 

וופרים או בקיק פאנל או בדלתות.



L3 בקורות

 

מה שיפגע לך כאן בעיקר יהיה רוחב הבמה ושימוש בTC להשגת פוקוס טוב יהיה כמעט בלתי נמנע.

 

כל השאר - אתה תשיג בקלות יתרה הודות ו...:

 

1. הצלילים הגבוהים בכל מקרה יהיו גבוהים בגלל פעולת המוח.



2. גם אם המידריינג' לא יהיה מאוזן לעומת שאר הספקטרום (אסור שיהיה חלש מידי או חזק מידי בהתקנת קיק פאנלים) - המיקום של הרמקול גבוה ולכן אין לך כאן בעיה.

3. הוופרים\מידבאסים בכל מקרה מנגנים תחום תדר שלא יוצר לך בעיות רציניות של גובה או כוון.

 

אז פשוט תתקין איך שהכי נוח לך ותיקח את היתרונות חסרונות בחשבון.

 

אם הרכב ידני - הייתי נמנע בכלל מאזור הקיקים בכל האמור לגבי הL8.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אגב, בכזו דלת, למה לא לבנות תיבה אטומה עבור הוופר?

אם תהיה יצירתי, תוכל למצוא מספיק נפח.

ואני כמעט בטוח שתקבל היענות טובה בהרבה מאשר בפרי-אייר.

מתחדשת*


×
×
  • תוכן חדש...