Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5025 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת לא אנולוגיה נכונה, ערבוב צבעים שקול לחיבור סקלרי בעוד שסופרפוזיציה של מופעים היא חיבור וקטורי.

אם אני שולח 3 גלים בהפרשי זמן שונים על אותו מוליך, מה מונע את ההפרדה אצל הצרכן ?

פורסם

אני לא מתכוון לחזור עכשיו למתמטיקה הבסיסית שלא התעסקתי בה 35 שנה, כך שאת הכיוון הזה בדיון אני נוטש.

נחזור לצד המעשי - אספקת החשמל התלת פאזית נועדה לייעל את התמסורת. עד כמה שאני מבין אם תרצה לקבל את ההספק של חיבור תלת פאזי במערכת חד פאזית תזקק כנראה ליותר נחושת (כבלים יותר עבים) כדי להעביר את הזרם היותר גדול. שלא לדבר על כך שאין לי מושג איזה זרם מכסימלי מסכימה חברת החשמל לספק לדירה בודדת בחיבור חד פאזי, שכן מבחינתה יש צורך באיזון העומס בין שלושת הפאזות בכל איזור. אני מניח, לא יודע, שציוד שנועד לחלק אספקה חד פאזית ל-3 פאזות יהיה מסורבל ויקר יותר מחיבור תלת פאזי מראש, וזת בהנחה בכלל תוכל לקבל חיבור מספיק גדול.

נראה לי שהסיכום הוא שאם אתה רוצה להקים בית מלאכה יהיה עליך להשקיע השקעה לא קטנה, הן בציוד והן בחיבור החשמל לבית. תביא בחשבון שאם תרצה להפעיל ציוד כזה תאלץ לוותר על הפעלת מכשירים אחרים באותו זמן, אחרת תעמיס על הרשת שלך מעבר ליכולתה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חברת החשמל מספקת לכל היותר 40 אמפר בחיבור חד פאזי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

הנה התשובה. והחיבור התלת פאזי הביתי הבסיסי הוא 3X25 אמפר - כלומר הספק כמעט כפול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
זאת לא אנולוגיה נכונה, ערבוב צבעים שקול לחיבור סקלרי בעוד שסופרפוזיציה של מופעים היא חיבור וקטורי.

אם אני שולח 3 גלים בהפרשי זמן שונים על אותו מוליך, מה מונע את ההפרדה אצל הצרכן ?

אם אתה מתעקש להתעסק עם חיבור וקטורי..

 

כל פאזה היא וקטור. לכל וקטור גודל זהה (220 וולט) והזווית בין הווקטורים היא 120 מעלות.

P189.GIF

 

ברגע שאתה מריץ את שלושתן באותו הקו אתה למעשה מחבר את הווקטורים ומה אתה מקבל?

 

 

אגב, ניתן לשלוח פאזה אחת ולפצל אותה באתר הלקוח לשלוש פאזות. ניתן לקנות מכשיר שמקבל פאזה אחת ומוציא 3 פאזות. החיסרון - כיוון שההזנה מוגבלת ל-16 אמפר בדר"כ גם הספק המוצא של הממיר מוגבל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

מה אני מקבל ? אולי אתה תגיד ?

אני מחבר 3 וקטורים של מה ? מתח AC ? הפרשי המופע הם הזויות ביניהם, מאחר שמתחי החילופין השונים נשלחים בהפרשי זמן קבועים, לא ניתן לסכם אותם בחיבור סקלרי אז יש פה אולי 2 אפשרויות:

 

1) אם שולחים את 3 המתחים על אותו מוליך ניתן לחבר את הרכיבים האופקייים והאנכיים שחלקם יכול להיות שלילי ואז הסה"כ

קטן יותר מאשר הובלתם ב 3 מוליכים נפרדים.

 

2) ניתן לבנות ביציאה מהמחולל מכשיר המבטל את הפרשי המופע כך שהמתחים יסתכמו כמו בחיבור סקלרי ואז אין איבוד

הספק, ואפשר לשלוח את הכל במוליך יחיד (יוצא בסביבות ה 660-720 וולט), בנקודת היציאה לצרכן ניתן להציב מכשיר ההופך את ה החד-פאזי הגבוה לתלת פאזי רגיל.

 

יש כל מיני אפשרויות בנושא כמו הסרטון של מהנדס החשמל הזה בשאלה : "למה לא חשמל 6 פאזי או 12 פאזי ?"

 

http://www.youtube.com/watch?v=HqZtptHnC2I דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם

בדיוק כמו שכתבת, אם אתה מחבר אותם לקו אחד הסכום יהיה קטן מכפי שמתקבל כשכל אחד בנפרד. אין סיבה לעשות את זה רק כדי לקבל מתח גדול יותר, בשביל להעלות מתח בצורה יעילה יותר קיים השנאי. בנוסף, אתה צריך לזכור שזה שאתה מקבל יותר מתח לא אומר שאתה מקבל בסופו של דבר יותר הספק. 670 וולט זה לא בהכרח "יותר חזק" מ-220 וולט. ואם אתה מעביר יותר מידי מתח על קו אחד אתה עלול להגיע למגבלות הקו ובכל מקרה תצטרך קו נוסף...

 

אגב, גם בסרטון שצירפת מדובר על מערכות 6 פאזיות שרצות על שישה מוליכים נפרדים. בסוף הסרטון מוסבר שזאת גם הסיבה שהרשתות האלו לא הפכו למעשיות, זה פשוט יותר מידי חוטים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
יש משני תדר שיודעים לפצל פאזה אחת לשלוש פאזות מדוייקות.

 

חצי אמת, ואולי רק רבע.

 

קיימים ממירי תדר מהזנה חד פאזית ליציאה תלת פזית, אבל יש כאן מיגבלות חמורות, ולהלן הפרוט:

קודם כל זה לא באמת אספקה תלת פזית רגילה. מדובר בטעינת 3 מערכות של קבלים. הקבלים נטענים דרך מעגלי יישור מהזנה חד פזית.

במקביל ובעזרת טרנזיסטורי מיתוג פורקים את הקבלים למנוע תלת פזי. תדר המיתוג הנפוץ 4 קילוהרץ או 8 קילוהרץ.

העז העיקרית היא בכך שרק מנוע מתנהג כאילו קיבל תדר הזנה שונה ומהירותו והמומנט שלו מתנהגים בהתאם. הזנה של נניח גופי חימום תלת פזיים לא תתנהג כך.

שנית, יש כמובן מיגבלה על ההספק שניתן למשוך מהזנה חד פזית ביתית, ולרוב זה בעייתי כשרוצים להפעיל צרכן תלת פזי תעשייתי.

שלישית יש מיגבלה על מתח ההזנה התלת פזי שמתקבל, הוא רק 220 וולט ולא 380 וולט. להרבה מנועים תלת פזיים זו לא בעיה וע"י חיווט מתאים של סלילי המנוע (בקופסת החיבורים החיצונית שעל המנוע) ניתן לקבל פעולה תקינה.

יש גם תופעה של הפרעות חשמליות שתדר המיתוג יוצר.

ואחרון לא חביב, ממירי תדר מהזנה חד פזית מיוצרים בהספקים מוגבלים, כוחות סוס בודדים בלבד כך שאפילו יש אספקה חד פאזית חזקה מאד אין ממיר שיכול לנצלה.

 

עדיין זה פתרון בהרבה מקרים. אצל חבר הפעלתי מפוח איוורור תלת פזי במתח חד פזי דרך ממיר כזה והפעולה משביעת רצון.

 

רווח נוסף הוא שניתן לדמות תדר הזנה יותר גבוה, לרוב עד 60 הרץ ללא בעיות, ואז המנוע מסתובב יותר מהר ומתקבל יותר לחץ (אוויר) דינמי ו/או יותר ספיקה.

 

יוסי

פורסם
אגב, ניתן לשלוח פאזה אחת ולפצל אותה באתר הלקוח לשלוש פאזות. ניתן לקנות מכשיר שמקבל פאזה אחת ומוציא 3 פאזות. החיסרון - כיוון שההזנה מוגבלת ל-16 אמפר בדר"כ גם הספק המוצא של הממיר מוגבל.

 

אם אתה חופשי לנווט את מלוא ההספק החד פזי לצרכן בודד ניתן לנצל גם 25 או 40 אמפר, אבל יש עוד מיגבלות, פרטתי בתגובה שמעל.

 

יוסי

פורסם

יש את העניין של הפסדים בקווי תמסורת, בקווי מתח בעיר המתח הוא כ 20KVA , ברגע שתריץ את כל ה 3 פאזות ביחד המתח יפול בהרבה, וההפסדים בקו עצמו יגדלו.

פורסם

רק אתמול ראיתי סכמה המאפשרת להפעיל מנוע תלת פזי מהזנה חד פזית.

יש לחבר את סלילי המנוע במשולש, להזין את ה-220 וולט על פני אחד סלילים ובמקביל לסליל שני להרכיב קבל. ערך הקבל - כלל אצבע - 7 מיקרו פרד לכל 100 וואט הספק מנוע, כלומר נניח 25 עד 28 מיקרופרד למנוע תלת פזי של חצי כ"ס. כדי להפוך כוון סיבוב של המנוע יש להרכיב את הקבל במקביל לסליל השלישי במקום לשני (לא במקביל לסליל הניזון ישר מהרשת).

 

המנוע מפסיד בערך 30% מהספקו אבל להרבה שימושים זה לא קריטי. המהירות תשאר זהה בקרוב למקורית.

 

אם אתה צריך להפעיל בכל פעם רק מנוע אחד והמנועים בכללי קטנים, זה פיתרון זול מאד ופשוט.

 

נאמר לי שזה פיתרון שמיושם במקרים רבים למנועים חד פזיים שנשרפו ובמקומם משיקולי זמינות הורכבו מנועים תלת פזיים שהוזנו בהזנה החד פזית המקורית, כך שזה לא הצעה תיאורטית בלבד.

 

יוסי

 

יוסי

פורסם
יש את העניין של הפסדים בקווי תמסורת, בקווי מתח בעיר המתח הוא כ 20KVA , ברגע שתריץ את כל ה 3 פאזות ביחד המתח יפול בהרבה, וההפסדים בקו עצמו יגדלו.

 

למה? לפי מה שאתה טוען, גם לא צריך להעלות את המתח ע"י שנאים ולהוביל אותו קרוב לצרכן כמו שעושים בערך מאה ומשהו שנים.

כל התשתית של חלוקה והפצת חשמל מבוססת על העלאת המתח.

פורסם

ככל שהמתח יותר גבוה ניתן להעביר את אותו ההספק בפחות זרם. ההפסדים בקו קשורים ישירות לזרם וככל שהזרם קטן יותר גם ההפסדים בקו קטנים יותר.

בקווים ארוכים ועיקריים עולים למתח גבוה מאוד (161 ואף 400 קילו-וולט) אבל מתח כזה לא כיף להעביר באמצע שכונות מגורים. לכן בכניסה לכל עיר יש תחנת משנה אזורית שמורידה את המתח ל-10/20/30 קילו-וולט לחלוקה מקומית.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

×
×
  • תוכן חדש...