Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הורדת הילוכים באוטומט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5121 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הרכב יוריד מהירות באופן פתאומי לסביבות 50-60 קמ"ש במקרה הטוב ושעה שכל האחרים נוסעים במהירות 100-120

ממש לא, א' רוב הנהגים לא מגיעים למהירויות כאלה בקסטל כי הם מפחדים, דבר שני האוטו לא מגיע ל50 "באופן פתאומי", אם כבר בהדרגה, ואחרון- על הילוך שני אפשר לנסוע על 80-90 בכיף, ראה הודעתו של nir100.

בשבוע שעבר נסעתי לירושלים ובירידת הקסטל הייתי על שני (אוט' מתוך 4), בלי נגיעה אחת בבלמים, ובשליטה מלאה על הרכב.

 

זה באמת מתחיל להישמע כמו קורס נהיגה בהתכתבות :roll:

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

לגבי טכניקה, לעניות טעמי מדובר על נסיון .

הטכניקה זה מה שחשוב. את רוב הטכניקה אפשר ללמוד. יש אנשים שנוהגים הרבה מאוד על הכביש אבל עדיין לא יודעים לנהוג ולתפעל את הרכב (הרוב לא אשמים בכך שבבתי ספר לנהיגה לא מלמדים לנהוג אלא אך ורק לעבור טסט ותו לא. לא לכולם יש בן משפחה או חבר עם 40 שנות ניסיון נהיגה שיכול לשבת אתך בהתחלה וללמד אותך לנהוג).

צריך להבין הבדל בין נהיגה לתפעול רכב. לא מספיק לדעת להפעיל את הפונקציות, יש צורך בסטרטגייה, תכנון, קריאת כביש ופעולה בהתאם למצב.

 

אני דיברתי על תפעול מכאני נכון.

תפעול מכני שונה מרכב לרכב ואין כאן כלל אצבע. יש רכבים עם סכימות העברת הילוכים שונות.

הנה תפעול של רכב טיפוסי:

2008-09-24_223317_shiftr.gif

לכל יצרן יש את השיגעון שלו, צריך לדעת לתפעל את הרכב שנוהגים אליו, יש לכל רכב מדריך משתמש. אם לא יודעים לתפעל את הרכב, אין לעלות עם הרכב לכביש לפני שיודעים לתפעל 100%.

1.htm206.gif

266999_jag_29.jpg

pg_156_img_2.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

איך כל פעם שיש שרשור בסגנון הזה מתגלה חוסר הידע של אנשים.

כמעט בכל רכב עם גיר אוטומטי מבוקר מחשב (נניח מה10 שנים האחרונות) אין אפשרות להכניס הילוך נמוך מדי! זאת אומרת אתה תעביר את הידית ל2 ב130 קמ"ש אבל הרכב יוריד מהרביעי ל3, יבלום בלימת מנוע בעזרת ה3 ורק כאשר המהירות תרד מתחת לסף שמוגדר במחשב כמאושר להורדה לשני - ירד לשני.

מי שדיבר על טיפטרוניק עם מנתק, אל תזלזלו במהנדסי הרכב, ההילוך יעלה רק בזמן לחיצה על הגז, לא בירידה.

 

לאחר שהבנו שזה אפשרי - אין זה אומר שזה מומלץ, זה מייצר עומס רב על הגיר והמנוע!

ולכן - בירידות של הקסטל, תורידו הילוך לפני שהירידה מתחילה ברכבים בעלי 4 הילוכים אפשר ללחוץ על כפתור OD OFF, מה שיבטל את ההילוך הרביעי, ברכבים בעלי 5 הילוכים (סיוויק חדשה למשל) אפשר להעביר את הבורר ל3 (אין צורך ללחוץ על הכפתור). ברכבי טיפטרוניק ניתן גם כן להגביל את ההילוך ל3 או 4 (תלוי במספר ההילוכים ברכב).

אל תפחדו לשחק קצת עם הכפתורים ברכב, יש ספר רכב שבו רשום כל מה שאתם צריכים לדעת!

בקשר לצריכת דלק - הגורם הכי משפיע הוא כמה אתם לוחצים על הגז (מה שנגזר מכמה צריך המנוע להתאמץ בשביל להתקדם בקצב שבו אתם רוצים שיתקדם) אם אתם בעלייה בהילוך גבוה מדי ולוחצים הרבה על הדוושה אבל הסל"ד 2000 - אתם צורכים הרבה יותר דלק מאם הייתם על 4000 סל"ד ופחות דוושה. אם אתם מרגישים שההילוך גבוה מדי והרכב לא מאיץ, אל תתנו עוד גז - תורידו הילוך!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
הטכניקה זה מה שחשוב. את רוב הטכניקה אפשר ללמוד... לא לכולם יש בן משפחה או חבר עם 40 שנות ניסיון נהיגה שיכול לשבת אתך בהתחלה וללמד אותך לנהוג).

 

וטכניקה זה דבר שנרכש עם הגיל?

 

זה כמו שחייה. או שלמדת לשחות או שאתה מאלתר. חסרים מבוגרים ששוחים כל יום ונראים כמו צפרדע צולעת בבריכה?

 

אתה יכול להיות נהג גם 50 שנה, מי שלא למד ותרגל - לא יודע.

 

 

 

ואחרון- על הילוך שני אפשר לנסוע על 80-90 בכיף, ראה הודעתו של nir100.

בשבוע שעבר נסעתי לירושלים ובירידת הקסטל הייתי על שני (אוט' מתוך 4), בלי נגיעה אחת בבלמים, ובשליטה מלאה על הרכב.

 

זה היה הרכב שלך.

ברכב אחר יחסי ההעברה יכולים להיות שונים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
וטכניקה זה דבר שנרכש עם הגיל?

אסטרטגיה, ניסיון ושיקול דעת שיש לנהג טוב (ואני מדגיש: טוב) שנמצא 40 שנה על הכביש משמעותי מאוד. ואם הוא יוכל להעביר את זה לנהגים צעירים, סביר להניח שהם יהפכו לנהגים טובים יותר.

צריך ללמד את הדברים האלו בבתי ספר לנהיגה שצריכים להפוך להיות בתי ספר לנהיגה ולא בתי ספר לטסט. מתוך ניסיון אמפירי אני יכול לומר שאני רואה איך נהגים חדשים נוהגים: לרוב אין שום אסטרטגייה ותכנון אלא תגובה למה שהם רואים מול העיניים ותו לא. כי אף אחד לא לימד אותם לחשוב ולתכנן מהלכים, אלא לימדו אותם רק תמרורים, רמזורים, מתי מי אמור לתת זכות קדימה ותפעול בסיסי של וינקרים, אורות, הגה, דוושות וידית הילוכים. גם תפעול בסיסי ברמה ירודה מאוד, לא לימדו אותם שבירידה אפשר וצריך להשתמש בבלימת מנוע, שברמזור עדיף להעביר לניוטרל ועוד 1001 דברים.

 

אתה יכול להיות נהג גם 50 שנה, מי שלא למד ותרגל - לא יודע.

מסכים. מי שבאמת נוהג 50 שנה הוא מתרגל (כימעט) מידי יום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני גם חושב שעיקר החשיבות היא לטכניקה נכונה ואחר כך לנסיון (עם כל הכבוד לנסיון). יש נהגים שנסיונם ילמד אותם לפצות בדרכים שונות על חוסרים בטכניקה.

 

לדוגמה, נהגים שאינם מכסים את השטחים המתים סביב לרכבם, אך מצליחים להתמודד עם זה בעזרת מיעוט מעברי נתיבים, בדיקת מראות תדירה ומעברי נתיב מדורגים. נהגים שאינם שומרים מספיק רווח אך מפצים על כך בעזרת עירנות ומבט וצפי אל מעבר לרכב ממול.

 

בשני המקרים - הנסיון עוזר אבל לא פותר את הבעיה! מה כן פותר אותה? טכניקת נהיגה נכונה יותר שנרכשת בלימוד שיטתי ולא תוך כדי תנועה. הנסיון הזה מבוסס בסך הכל על הגיון פשוט ולכן ייתכן שחלק מהנהגים יגיעו אליו בעצמם אך לא ניתן לסמוך על זה.

 

מורי נהיגה - מנסים לעשות את זה אבל החומר האנושי הוא קצת בעייתי לפעמים. אי אפשר לומר ש"רק מלמדים לעבור טסט" כי בסך הכל תלמיד הנהיגה נוהג על אותו כביש כמוך וכמוני. ההבדל הוא בהתייחסות לפרטים, בטכניקה נכונה ובגישה בריאה לנהיגה.

 

ברמזור עדיף להעביר לניוטרל

 

שקר גס. בכל עצירה יש להישאר בהילוך עד לשלב שבו הרכבים מאחורינו (לפחות שתי מכוניות) נעצרו כדי שכוח המנוע יהיה זמין. רק במידה והתנועה מאחורינו עצרה - ניתן להעביר לסרק. הנה דוגמה לפער בין לימוד אמפירי (מהנסיון) לבין לימוד רציונלי של נהיגה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
שקר גס. בכל עצירה יש להישאר בהילוך עד לשלב שבו הרכבים מאחורינו (לפחות שתי מכוניות) נעצרו כדי שכוח המנוע יהיה זמין. רק במידה והתנועה מאחורינו עצרה - ניתן להעביר לסרק. הנה דוגמה לפער בין לימוד אמפירי (מהנסיון) לבין לימוד רציונלי של נהיגה.

אני לא יודע מי לימד אותך לנהוג ועוד באופן רציונלי לדבריך, אבל אתה פולט פה שטוזים (שטויות בחרוזים). אני מקווה שאתה מודע לזה כאשר אתה עומד ברמזור ולפניך רכב עומד כוח מנוע לא נחוץ לשום דבר כי אין לך לאן לתמרן ואין איך.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

זו לא הסוגיה אבל עקרונית במצב כזה אתה אמור לעצור מוקדם כדי שכן יהיה לך לאן לברוח...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

זאת בדיוק הסוגייה שצריך להפעיל שיקול דעת ולפעול בהתאם למצב. אם אתה במצב שאפשר לתמרן תישאר בהילוך, אבל ברמזור כמו שכבר רשמתי קודם שאין לך לאן לברוח הילוך לא יעזור בשום דבר, רק מוסיף בלאי מיותר ומעייף רגל שלוחצת על קלאץ'.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מסכים. מי שבאמת נוהג 50 שנה הוא מתרגל (כימעט) מידי יום.

 

כתוב היה למד ומתרגל.

מי שלא למד מתרגל את אותן שגיאות עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם.

 

אחרת כל הנהגי המוניות היו נהגים טובים (טכנית - תפעול הרכב) והם לא.

 

למזלנו אנחנו חיים היום בתקופה בה הטכנולוגיה מפצה, בדרך כלל, על חוסר מיומנות באופן מוצלח, כל זמן שהנהג נוהג באופן סביר. לצמיגים יש יותר אחיזה, הבלמים יותר עמידים, ויש כמובן ABS וגם ESP.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

falou, מסכים איתך לחלוטין.

 

נהגי מוניות זה קטגוריה מיוחדת ואותם נהגים שנוהגים בצורה פראית, הם עושית את זה במודע ולא בתמים כי לא יודעים לנהוג. הם עושים הכל כדי להגיע מהר מיעד ליעד. מבחינת תכנון ושיקול דעת כל המהלכים שלהם משרתים את המטרה הזאת.

יחד עם זאת אני לא נתקל הרבה בנהגי מוניות שנוהגים בפראות, הרוב שאני רואה דווקא כן בסדר (יחסית, כלומר שומרים מרחק, לא חותכים, נוסעים במהירות חוקית, שומרים על ימין, נותנים זכות קדימה, אבל לצד השלילה בדרך כלל לא מאותתים).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שומרים מרחק? אולי בחלומות הלילה. מבחינתי, כל נהג הוא בחזקת לא-שומר-מרחק עד שתוכח חפותו. כי כולם חושבים שהם שומרים מספיק - עד שאני יושב לידם, סופר שניות ומגלה להם שהם לא. זה שלא יושבים לרכב ממול על הישבן, לא אומר שזו שמירת מרחק...

 

זו דוגמה מצוינת להבדל בין נהיגה מבוססת טכניקה לבין נהיגה מבוססת נסיון - נהג שלמד רק מנסיון יודע לאמוד מרחק באופן מאוד בסיסי ויודע לא לשבת לנהג ממול על הזנב. הנסיון לא ייתן לו שום מושג או קריטריון מדיד לגבי מהי שמירת מרחק בטוחה (שתי שניות) באמת!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן ג., הנהגים לא שומרים מרחק לא בגלל טכניקה אלא בגלל כמה סיבות (כי טכנית כל מי שלמד נהיגה את זה דווקא כן לימדו אותו בשיעורים כי אחרת אי אפשר לעבור טסט):

1. נהגים חסרי סבלנות חושבים שאם ידבקו לזנב של רכב אחר ההוא מקדימה יסע מהר יותר או יפנה להם את הנתיב.

2. נהגים לא רוצים שברבארי כלשהו יחתוך אותם ולכן שומרים מרחק קטן.

3. יש כאלה שלא מסוגלים לשלוט על הרכב ולתכנן נסיעה כמו שצריך ויוצא שהם שומרים מרחק לא קבוע מרכב ממול, פעם נצמדים ופעם מתרחקים.

 

הכי גרוע שהרבה נהגים שנוהגים בפראות מתיחסים לרכבים שונים על הכביש באופן שונה. כלומר אם מישהו נוסע על X5 לא יחתכו לו את המסלול ולא יצמדו אליו, אבל אם מישהו נוסע על רכב לא מפחיד הם יתיחסו אליו בחוסר כבוד וזה יהיה קורבן לכל מעשי ביריונות על הכביש.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

זה לא נכון! רוב הנהגים חושבים שהם בסדר ושהמרחק ביניהם לבין הרכב ממול הוא סביר, כשבפועל הוא קצר מדי, וזו הבעיה האמתית! זה לא משדר שום אגרסיביות אם בנסיעה במהירות 100 קמ"ש אני שומר 50 מטרים של מרחק (שניה וחצי) במקום 60 מטרים המייצגים שתי שניות מלאות. זה כמעט ולא מורגש - אלא אם כן מודדים, אבל כאשר הרכב ממול בולם - זה מורגש ומאוד!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לא הגיבו לטענה שלי, לגבי תיבת ההילוכים שלא מוכנה להוריד הילוך במהירויות גבוהות, בצורה רצינית וישירה. אז מצאתי כתבה שמחזקת את טענתי, ושם אין תשובה ברורה לסיטואציה של איבוד בלמים בירידה....

למישהו יש פיתרון?

 

ניתן למצוא את הכתבה באתר "the marker" תחת הכותרת "צפו: כתב TheMarker מרים הנד-בריקס בירידה ללא בלמים"

 

הכותרת אמנם מפוצצת, אבל הוא מביא טענות נכונות, לטעמי

×
×
  • תוכן חדש...