Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דוקטור עוזי רז - המחדל שמכה שנית [התאונה של משפחת אטיאס]


אלעד
שימו לב! השרשור הזה בן 3906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאו דווקא. בהרבה מכוניות בלם היד פועל על זוג בלמים נפרדים מאחור. אמנם הבלמים ה"רגילים" מקרינים עליו חום גם כן, אך סביר להניח שיוותר בו עוד כוח בלימה.

 

גם במכוניות בהן אותם בלמים מחוברים הן לבלם היד והם לבלם הרגל, משיכת בלם היד עדיין תעזור. זאת כיוון שעיקר עומס הבלימה (בוודאי בירידה) ועיקר ההתחממות היא בבלמים הקדמיים, ולא האחוריים. לכן, הפעלת בלם היד יכולה להוציא מהבלמים האחוריים עוצמת בלימה נוספת שאינה מתאפשרת בלחיצה על הדוושה בשל חלוקת עוצמת הבלימה, שמפעילה את רוב הלחץ על הקדמיים.

 

כמו כן, הבלמים לעולם אינם דועכים לחלוטין. גם כאשר הם מתחממים, עדיין יש עוצמת בלימה מכובדת בבלמים ושימוש בבלם היד ובבלם הרגל (שאף אחד לא אמר שצריך להפסיק ללחוץ עליו!) יכולה לעזור. בנוסף, כיון שבלם היד פועל על ידי מתיחת תיל, פעולתו אינה מושפעת מהתחממות נוזל הבלמים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם קל הדבר בעיניכם שנהג לא יודע לנהוג ברמה כזו שבה הוא נוסע ברכב מלא נוסעים תוך טיגון מתמשך של בלמי רכבו, בלי לשים לב לכך?

 

כמובן שהדבר לא תקין, אבל בתור חיפאי, אני פוגש כל יום נהגים שלא מורידים את הרגל מהבלם, גם כשמדובר בירידות ארוכות ותלולות (פרוייד, נשר וכו...). ככה שהתופעה מאוד נפוצה.

אני מקפיד על הורדת הילוך בירידות חדות וארוכות, אבל למען האמת אני לא זוכר שלימדו אותי להשתמש בבלימת מנוע בשיעורי נהיגה, וזאת בעיה לא קטנה (אבל אולי זכורני מטעה אותי, 9 שנים לך תזכור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא. בהרבה מכוניות בלם היד פועל על זוג בלמים נפרדים מאחור. אמנם הבלמים ה"רגילים" מקרינים עליו חום גם כן, אך סביר להניח שיוותר בו עוד כוח בלימה.

 

גם במכוניות בהן אותם בלמים מחוברים הן לבלם היד והם לבלם הרגל, משיכת בלם היד עדיין תעזור. זאת כיוון שעיקר עומס הבלימה (בוודאי בירידה) ועיקר ההתחממות היא בבלמים הקדמיים, ולא האחוריים. לכן, הפעלת בלם היד יכולה להוציא מהבלמים האחוריים עוצמת בלימה נוספת שאינה מתאפשרת בלחיצה על הדוושה בשל חלוקת עוצמת הבלימה, שמפעילה את רוב הלחץ על הקדמיים.

 

כמו כן, הבלמים לעולם אינם דועכים לחלוטין. גם כאשר הם מתחממים, עדיין יש עוצמת בלימה מכובדת בבלמים ושימוש בבלם היד ובבלם הרגל (שאף אחד לא אמר שצריך להפסיק ללחוץ עליו!) יכולה לעזור. בנוסף, כיון שבלם היד פועל על ידי מתיחת תיל, פעולתו אינה מושפעת מהתחממות נוזל הבלמים.

 

באיזה מכוניות זה ככה?

בלם היד בולם משמעותית חלש יותר (אתה יכול לראות את זה בבדיקה בטסט השנתי).

לא בכל המכוניות בלם היד מופעל על ידי תיל, מה תעשה במכוניות עם בלם יד חשמלי?

מה עם מכוניות שבלם היד נועל דווקא את הגלגלים הקידמיים?

לא כל דעיכת בלמים קורת בגלל נוזל הבלמים, לפעמים זו הרפידה ולפעמים זה שניהם.

 

ברור שיש להשתמש בכל האמצעים שיש, אבל ההמלצה לבלם היד היא לא יכולה להיות המלצה גורפת מכל מיני סיבות ואחת מאוד חשובה לדוגמה היא שאתה מפריע לפעולת ה ESP שדווקא במקרה הזה תרצה שהוא יהיה שם (פעולתו גם תושפע מהתחממות הבלמים אבל לא תבוטל בהכרח).

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לדיון שהתפתח, אתם קצת סוטים מהנושא המקורי. בזמן שהפרקליטות החליטה לסגור את התיק ולנקות מאשמה כמה גורמים, ובהם גם יצרן הרכב, יש במדינת ישראל אדם שמתיימר להיות חוקר תאונות דרכים שיצא בהודעה לתקשורת בכך שברכב יש תקלה סדרתית.

 

כיצד ניתן ליישב את הסתירה הזאת?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שיהיה חוק שמגדיר איזה הסמכה צריך בשביל להיות חוקר תאונות דרכים אז העניין יפתר.

 

לא יכול להיות שאדם שאין לו הכשרה בתחום תאונות הדרכים יביע את דעתו.

נסיון לא מספיק וצריך ללמוד את זה.

 

עצם העובדה שנותנים לו במה בכלל מחרפן אותי. אם הוא כזה נחוש להיות חוקר תאונות דרכים, שילך ללמוד את זה ורק את זה, וכשתהיה לו תעודה, אז נקשיב.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן ליישב את הסתירה בפשטות: אנשים מאוד חוששים "לרקוד על הדם" של ההרוגים בהתנגשויות. זה מאוד לא נעים להאשים את מי שנהרג בהתנגשות, ולכן מאשימים את הדומם - המכונית, הכביש, מזג האויר - משהו שאין בעיה כביכול "מוסרית" להטיל בו את האשם. מתי בפעם האחרונה שמעת "הרכב לא עצר בזמן", "היה שמן על הכביש" וכדומה? הכל שיטה להסרת אחריות מיידית מהנהג.

 

באיזה מכוניות זה ככה? בהרבה רכבים ישנם בלמי "תוף" קטנים בטבורם של הדיסקים האחוריים. באיזה מכוניות ספציפיות? לא זוכר, צא ובדוק!

בלם היד בולם משמעותית חלש יותר (אתה יכול לראות את זה בבדיקה בטסט השנתי). אבל כשהבלמים עצמם נחלשים, זה מה שיש ועם זה עובדים. בכל מקרה, עיקר הבלימה צריכה להתבצע על ידי המנוע.

לא בכל המכוניות בלם היד מופעל על ידי תיל, מה תעשה במכוניות עם בלם יד חשמלי? אמשוך את בלם היד. כל עוד אין איזושהי בעיה חשמלית במקביל להתחממות, לא רואה בעיה.

מה עם מכוניות שבלם היד נועל דווקא את הגלגלים הקידמיים? יש מעט מאוד מכוניות כאלו. הסובארו DL הישנות היו כאלו, ויש גם מכוניות שבהן בלם היד פועל על כל הגלגלים. בכל מקרה, שימוש בבלם היד עשוי לעזור ובמקרה זה הינו גם בעייתי פחות מבחינת יציבות הרכב.

לא כל דעיכת בלמים קורת בגלל נוזל הבלמים, לפעמים זו הרפידה ולפעמים זה שניהם. נכון, אבל בכל מקרה שימוש בבלם היד יכול לסחוט מהבלמים עוד קצת כוח האטה שאינו מנוצל על ידי בלם הרגל בשל חלוקת עוצמת הבלימה.

 

ברור שיש להשתמש בכל האמצעים שיש, אבל ההמלצה לבלם היד היא לא יכולה להיות המלצה גורפת מכל מיני סיבות ואחת מאוד חשובה לדוגמה היא שאתה מפריע לפעולת ה ESP שדווקא במקרה הזה תרצה שהוא יהיה שם (פעולתו גם תושפע מהתחממות הבלמים אבל לא תבוטל בהכרח). לא רואה עניין לבקרת היציבות כאן, אלא אם כן אתה נזכר להשתמש בבלם היד ובבלם המנוע רק אחרי שהמהירות התגברה, וזה כבר מאוחר מדי.

 

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן אם אתה לא זוכר כנראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר. אם אתה מפזר הצהרות תגבה אותן בהוכחות.

 

החשמלי יכול לגרום לתאונה כי אין שם רגש. זה פשוט ON OFF.

 

שוב פעם, אין לי בעייה עם שימוש בבלם היד בתנאי שבעל הרכב מכיר את הרכב שברשותו ואת הצורה שבה המנגנון עובד אצלו.

לטעמי כל נהג צריך להכיר את הרכב שלו אבל זו לא המציאות.

 

החוכמה היא לא להכנס למצב הזה בכלל.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כיף זה לתקוף את המגיב במקום את התגובה, נכון? בפירוש ישנם רכבים בהם ישנם בלמים נפרדים לטובת בלם היד, כפי שיש רכבים שבהם בלם היד עובד על הגלגלים הקדמיים (כפי שאתה ציינת) ואף על ארבעתם. אבל כיון שאתה רוצה הוכחות, תהנה:

 

אמנם תפקידו העיקרי של בלם היד הוא למנוע מהמכונית להתדרדר כאשר היא חונה, אולם במקרה חירום בו דוושת הבלמים הפסיקה לפעול בגלל תקלה (ולא בגלל חימום יתר של הבלמים בירידה), ניתן להשתמש בבלם היד בכדי לעצור ובלבד שהדבר יעשה בצורה נכונה ! אגב מדובר בתקלה נדירה ביותר שהסיכוי להתרחשותה הינו אפסי.

 

בכדי לעצור בשעת חירום עם בלם היד יש למשוך אותו מאד בעדינות, בכל פעם שן אחת בלבד. יש להוסיף לכך גם הורדה של ההילוכים ולוודא שאת מירב פעולת הבלימה עושה המנוע ולא בלם היד. בכל מקרה לא מומלץ להגיע להאטה חריפה באמצעות בלם היד בכדי שלא לגרום לנעילת הגלגלים שסופה עלול להיות אובדן שליטה מוחלט במכונית.

קישור

 

בחלק מהמכוניות יש הפרדה בין הבלמים לבם היד. כלומר, מדובר במערכות נפרדות שאינן משפיעות אחת על השניה (למעט הקרנה של החום).

 

אצלי ברכב למשל, קיימים ארבעה דיסקים אך בלם היד עובד על תופים הננצאים בתוך מרכז הדיסקים האחוריים. כך שגם אם אסע עם בלם היד משוך עד אילת וחזרה, הבלמים הרגילים המופעלים על ידי הדוושה לא ישחקו כלל. יחד עם זאת, ברור שחימום התופים יקרין החוצה על הדיסקים ויגרום להם להתחמם גם כן.

קישור

 

אני מרים את בלם היד ומשתמש בו עד לכדי עצירה. חשוב לא להרים את בלם היד בצורה אגרסיבית כי המכונית תסחרר ותאבד השליטה, אלא להשתמש בבלם היד בצורה מדורגת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
למה ברכב שנועד להסיע 7 אנשים היו 9 אנשים בזמן התאונה? למרבה האירוניה, במקרה העצוב והטרגי הזה הניצולה היחידה ניצלה כי היא לא הייתה חגורה. ההיגיון אומר שאם הרכב מיועד להסיע 7 אנשים אז יש רק 7 חגורות בטיחות, הלא כך? האם זאת הסיבה שהיא לא הייתה חגורה כי לא היה לה איך לחגור את עצמה?

לפי החוק בישראל, מותר להסיע ברכב פרטי נהג+8 ולא לפי מס' המושבים/ חגורות ברכב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך ורק בתנאי שנוסע הנוסף יושב "ישיבה מלאה" על המושב ולא על נוסע אחר, על קצה המושב וכיוצ"ב.

 

בכל מקרה, לפני שהיה חוק, היה היגיון! וההיגיון אומר שכולם צריכים להיות חגורים, ולכן ממילא מספר הנוסעים צריך להיות כמספר החגורות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהרבה מכוניות בלם היד פועל על זוג בלמים נפרדים מאחור.

באיזה מכוניות זה ככה?

 

כל דגמי וולבו משנת 1967 ועד שנת 1997 (למעט דגמי 340, 360, 480). מכוניות ב.מ.וו. משנות השבעים והשמונים עם בלמי דיסק מאחור, וכנראה שגם בדגמים אחרים - כנראה שכל רכב עם בלמי דיסק מאחור לפני שנת 2000 בערך.

 

כיום יש שיטה אחרת, של בלמי דיסק עם הפעלה הידראולית (בלימה רגילה) + הפעלה מכאנית (בלם יד), ולכן הבלם הכפול מאחור פחות נפוץ (אם בכלל קיים).

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
אך ורק בתנאי שנוסע הנוסף יושב "ישיבה מלאה" על המושב ולא על נוסע אחר, על קצה המושב וכיוצ"ב.

 

בכל מקרה, לפני שהיה חוק, היה היגיון! וההיגיון אומר שכולם צריכים להיות חגורים, ולכן ממילא מספר הנוסעים צריך להיות כמספר החגורות.

מסכים איתך לגמרי, אבל לצערינו לא כולם מודעים באופן שווה לסכנה הפוטנציאלית וכשהחוק מתיר זה רק מחזק אצלהם את הדעה שזה בסדר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני תודה על התשובה - זה היה חשוב לי להדגיש שמערכת נפרדת כמעט ולא קיימת היום.

 

חן, אני מסכים לגמרי לגבי צורת הבלימה בציטוט שהבאת.

 

אני מצטער שאתה מרגיש מותקף זו לא הכוונה.

פשוט עוד הרבה אנשים קוראים פה ואני מעלה את הדברים כי מדובר בבטיחות נטו.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני מכיר שזה דווקא כן נכנס, בA6 לפחות. זה למצבי חירום.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...