Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה לרכב שפוגש קיר ב193 קמ"ש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אמת, בגלל זה רשמתי שיש הבדל בזמן שיקח לרכבים להגיע לעצירה. הכפלתי את הזמן שלקח לפוקוס לעצור מול קיר, כי אם יש שתי מכוניות, יש שני גופים סופגים. אני בטוח שזה לא מדוייק לחלוטין, אבל אני מאמין שזה כלל אצבע רלוונטי.

 

 

ואם כבר נכנסנו לאנרגיות:

מסת הרכב (נגיד M) כפול מהירות הרכב (V) = אנרגיה קינטית.

אם יש לך שני רכבים המתנגשים חזיתית במהירות 100 קמ"ש כל אחד, האנרגיה של כל אחד מהם היא 100*M, וביחד 2M*100=200M.

אם אתה לוקח רכב אחד אל מול קיר, ורוצה להגיע לאותה אנרגיה קינטית, אתה צריך או להכפיל את המסה שלו, או להכפיל את המהירות.

מ.ש.ל (ר"ת - משהו שאפאחד לאזוכר).

 

אנרגיה קטנית - מסה*מהירות בריבוע (ריבוע על המהירות בלבד)

אם תכפיל את המהירות פי 2 זה כמו שתכפיל את המסה פי 4 , אם תכפיל מהירות ב5 זה כמו שתכפיל מסה ב25 וכו'...

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אמצע את הסרטון שאני מדבר עליו, ותיווכחו לדעת שמה שאתם רושמים אינו נכון (הוכחה מעשית).

תחשוב על זה שאתה הולך במהירות של 5 קמ"ש ומישהו הולך לקראתך במהירות של 5 קמ"ש, זאת אומרת שביחס אליך המהירות שהוא הולך זה המהירות שלך מינוס המהירות שלו ובגלל שהוא הולך לקראתך המהירות שלו היא שלילית וזה הופך את הסימן לפלוס. לסכם סיפור ארוך לקצר ביחס אליו המהירות שלך היא 10 קמ"ש.

 

אתה בטח יודע מה קורה כשציפור ניכנסת במטוס.

 

זה חומר של פיזיקה כיתה י'.

How many of us ever know what it is to become the perfect version of ourselves

פורסם
אתה טועה. התנגשות חזיתית של שתי מכוניות שנוסעות ב-80 קמ"ש אחת מול השניה אפשר לתרגם למכונית שנוסעת ב-80 קמ"ש לעבר קיר.

 

כנראה שאתה לא ממש בקיא בפיזיקה-מכניקה ותנועה יחסית בפרט, אחרת לא היית כותב את הדברים האלה.

המצגת הבאה מסבירה טוב את הקונספט: http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94%20%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%AA&source=web&cd=1&ved=0CBgQFjAA&url=http%3A%2F%2F62.90.118.237%2F_Uploads%2F1225iahas.pps&ei=iqqhTsWuM8WOswat57WMAw&usg=AFQjCNFacjYCiAEBW0JXJD_AHaBF9Cm4AQ&sig2=R0XK8pNcxqkxcajIGjkELg

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

פורסם
למה רוצח? כי אסור להגיע בארץ למהירויות כאלה? או כי לדעתך זה מהר מידי?

תסלח לי אבל בכביש ציבורי(ועוד באיכות הכבישים של הארץ) לנסוע על 193 קמ"ש לא נראה לך מסוכן כלפי הנהג עצמו והסובבים לו?.

 

מהירויות כאלה הם למסלול.

פורסם

זה השרשור, אך לצערי הסרטון הרלוונטי ש-BALAKAI העלה, הורד. אולי הוא יעלה את אותו סרטון ופורסם במקום אחר.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=341952&highlight=%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F+%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%92%D7%A9%D7%95%D7%AA

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

שום סרטון לא יוכיח או יסתור את מה שידע א-פריורי של ילד בן 5 מבין: מהירות (תנע) היא מונח יחסי, ולכן שני גופים הנעים בכיוונים מנוגדים ונפגשים אחד בשני במהירות שתהיה שווה לסך המהירויות של שניהם. בפגיעה בעצם נייח, המהירות תהיה גם כן סך המהירויות של שני העצמים, אלא שמהירותו של העצם הנייח היא 0 ולכן התנגשות בקיר ב-193 אינה שוות ערך לפגיעה של שני רכבים שכל אחד נוסע ב-193 בכיוון הנגדי. תאורטית, העצמה במקרה השני צריכה להיות כפולה, אך בפועל יש אבדן של חלק מהאנרגיה כפי שציינתי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

גם אני למדתי על מהירות יחסית.

 

ובכל זאת, בסרטון בהתחלה (שניות 9-20) אומרים במפורש שמדמים התנגשות חזיתית של שתי מכוניות שכל אחת מהן נוסעת במהירות הזאת. אז שכל מי שטוען אחרת שיקח בחשבון שהטענה סותרת את דברי המומחים בתכנית (וזו תכנית שנחשבת לרצינית מאוד!)

מה גם שלי זה מסתדר אינטואיטיבית (בלי להיכנס למספרים: לא ממש משנה מה עוצר אותך, בשני המקרים הרכב נעצר מיידית במקום).

פורסם
כנראה שאתה לא ממש בקיא בפיזיקה-מכניקה ותנועה יחסית בפרט, אחרת לא היית כותב את הדברים האלה.

המצגת הבאה מסבירה טוב את הקונספט: http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94%20%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%AA&source=web&cd=1&ved=0CBgQFjAA&url=http%3A%2F%2F62.90.118.237%2F_Uploads%2F1225iahas.pps&ei=iqqhTsWuM8WOswat57WMAw&usg=AFQjCNFacjYCiAEBW0JXJD_AHaBF9Cm4AQ&sig2=R0XK8pNcxqkxcajIGjkELg

 

כמו שאומרם - הפוסל במומו פוסל.

 

דווקא לך יש טעות חמורה בפיזיקה ואני מיד אסביר.

 

הנזק שנגרם בזמן תאונה נגרם עקב התאוטה (השינוי במהירות) הגורם לכוחות G רבים. רכב שנכנס בקיר ב 80 קמ"ש יחווה למעשה תאוטה מ80 קמ"ש לאפס תוך פחות מרבע השניה. אילו החישובים:

 

מהירות ממוצאת בזמן ההתנגשות כ 40 קמ"ש (80 בהתחלה, 0 בסוף מתוך הנחה שהתאוטה קבועה, למעשה התאוטה היא איינה קבועה דבר שרק יגביר את הנזק) אורך רכב 4 מטר. במהירות של כ 40 קמ"ש הרכב עובר 11 מטרים בשניה, כלומר הזמן בין תחילת ההתנגשות ועד לסיומה יהיה 2 מטר (כי הרכב לא נמעך לחלוטין) חלקי 11. כוחות הG המופעלים יהיו כ מעל 100G.

 

שני רכבים במשקל זהה שנוסעים במהירות של 80 קמ"ש כל אחד בעצם חווים חוויה דומה לפגיעה בקיר כיוון ששניהם צריכים לספוג את האנרגיה של אותה המסה בעצירה מיידית. כל אחד מהם יאט מ 80 קמ"ש לאפס, ייקח לכל אחד מהם את אותו הזמן והתוצאות מבחינת כוחות ה G יהיו זהים. דוגמא מצויינת נמצאת בסרט הזה:

ניתן לראות כי שני הרכבים פוגעים אחד בשני כאילו היה קיר חוצץ בניהם, כל אחד מתרסק בצד שלו ואף חוזר לאחור.

 

כאשר משקל הרכבים שונה - אז באמת יהיה שוני בפגיעה כאשר הרכב הקל יותר יספוג פגיעה גדולה יותר והכבד יספוג פגיעה קלה יותר, זאת עקב העובדה שלפי חוק שימור המומנט כאשר שני גופים בעלי מומנט שונה נפגשים, שניהם ימשיכו לכיוון שאליו היה הגוף בעל המומנט הגדול יותר במהירות שתלויה בנתוני המסות והמומנטים של הרכבים מלכתחילה, לדוגמא:

רכב במשקל M נוסע מצפון לדרום מול רכב במשקל 2M שנוסע מכיוון דרום לצפון \ שניהם במהירות 80 קמ"ש. כשהם יםגעו, שניהם ימשיכו ביחד לכיוון צפון במהירות של כ 27 קמ"ש. במקרה כזה הרכב הקל יספוג עצירה של 107 קמ"ש ואילו הרכב הכבד יספוג עצירה של 53 קמ"ש בלבד.

פורסם
בשני המקרים הרכב נעצר מיידית במקום

 

הרעיון העומד מאחורי חישובי קריסה ברכב הוא ההיפך הגמור מדבריך. למעשה, אם דבריך היו נכונים מבחינה מילולית טהורה, עוצמת התאונה היתה אינסופית! בפועל, עקב קריסת חלקו הקדמי של הרכב, לוקח לו כמה שברירי שניה לעצור. כאשר מדובר בשני רכבים המהירות גבוהה יותר אך משך הזמן הזה שבו הרכב קורס פנימה ארוך עוד יותר. כאשר מדובר בקיר בטון (או עמוד וכל עצם קבוע וקשיח) יש פחות זמן קריסה, כיון שהקיר איננו מתוכנן לפי חישוב קריסה, ובאופן הזה בתאונה חזיתית של שני כלי רכב שנוסעים כל אחד במהירות 80 קמ"ש הפגיעה תהיה חזקה מאשר בפגיעה של רכב בקיר במהירות הזאת. זהו גם ההגיון העמוק מאחורי ההמלצה לבלום ולרדת ימינה מהכביש במצב שנהג בא ממול, ואפילו לרסק את הרכב ובלבד שלא לפגוע בבא ממול.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

תבינו את החוק השלישי של ניטון ורק אז תבינו למה התנגשות של 2 מכוניות שנוסעות בכיוונים מנוגדים לא יוצרת אנרגיה ששווה למכפלת המהירות שלהם.

 

בקיצור, 2 מכוניות שמתנגשות כשכל אחת נוסעת 80 קמ"ש בכיוון ההפוך לא שווה למכונית אחת שמתנגשת בקיר במהירות 160 קמ"ש.

פורסם
לא יודע מה איתכם, אבל בכל הפעמים שנסעתי 193 קמ"ש לכיוון קיר הייתה לי נטייה לבלום. הטענה שרוב המשפחתיות מגיעות למהירות כזאת לא הכי רלוונטית אם נתחשב בזה שבמציאות ברוב הפעמים הנהגים יבלמו, והפגיעה תתרחש בהרבה פחות מ193 קמ"ש.

 

אתה נוסע בכביש דו סיטרי ללא הפרדה במהירות 80 קמ"ש נהג מולך נוסע אותו הדבר פתאום הוא נרדם ואתה בדיוק בזה הרגע עניתה לסמס אין שום בלימה כי עף אחד לא ראה את השני. סוף סיפור פגיע חזיתית 160קמ"ש

You should never drive faster than your guardian angel can fly, mine is electronicly limited to 300 km/h.


×
×
  • תוכן חדש...